رواية عمياء قلبي سيلا وقصي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ميرا ابو الخير
رواية عمياء قلبي سيلا وقصي الفصل الحادي عشر 11 هى رواية من كتابة ميرا ابو الخير رواية عمياء قلبي سيلا وقصي الفصل الحادي عشر 11 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية عمياء قلبي سيلا وقصي الفصل الحادي عشر 11 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية عمياء قلبي سيلا وقصي الفصل الحادي عشر 11
رواية عمياء قلبي سيلا وقصي الفصل الحادي عشر 11
سيلا بتصحا لسه هتتحرك بتلاقي نفسها في حضن قصي في نفسها: مش عارفه احبك يا قصي اتعودت عليك بس لسه جويا مشاعر ناحيه اخوك انا مش عارفه اعمل ايه.
قصي صحي بنوم: صباح الجمال يا سيلو.
سيلا بابتسامة: صباح النور يا قصي احم ممكن اقوم بقا انت ماسك فيا كاني ههرب.
قصي بخبث قرب وشم رقبتها وهي حست بيه واتكسفت: ق قصي.
قصي بيشم عبير رقبتها وباسها بحب: امممم.
سيلا وشها احمر ولسه هتتكلم داخل جمال.
جمال ببرود: الظاهر اني جيت في وقت مش مناسب.
سيلا باحراج: عمي.
قصي ببرود ولا كانه شافه: يلا يا سيلو عشان تاخدي شاور ونروح بيتنا.
جمال بغضب: عايزاك يا قصي.
قصي ببرود: تمم جاي يا جمال بيه.
سيلا بهمس: قوله يا بابا عشان خاطري.
قصي باقتضاب: جاي يا بابا.
جمال ابتسم وخرج.. قصي لسيلا وبيرجع شعرها لورا: هنادي الممرضه تساعد ع اما اشوفه عايز ايه.
سيلا باحراج من قربه: ا ا قصي ممكن مش تحرجني وتقرب لي وح...
قصي بهدؤء: سيلا انا جوزك انتي ليه رافضني انا نسيت كل حاجه عشانك.
سيلا بتوتر: لا بس.
قصي بكسره وبهدؤء: انتي مش عايزاني.
سيلا بسرعه: ليه بتقول كده.
قصي بهدؤء خرج وهي سمعت قفل الباب ودمعه نزلت منها.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا بابتسامة: اوك.
باس خدها وقام خرج راح لجمال.
جمال ببرود: انت تاريخك كله زبا"لة وبتاع نسو"ان ومع ذلك جوزتك مرات اخوك عشان تحافظ عليها.
قصي بهدؤء: اسمها مراتي وبعدين من بعض ما عندكم يا باشا ولا ناسي.
كف نزل ع وش قصي اثر غضبه.
جمال بغضب: اخرس يا قليل الادب انت فاكر سيلا هتحبك انت بتحلم سيلا قلبها مع عاصم حتي بعد يلي حصل.
قصي وشه احمر وعروقه بارزت: سيلا ملكي انا ومش لغيري.
جمال بسخريه: هههه بتحلم روح كده اسالها.
قصي بغضب وصوت عالي: لو حصل ايه سيلا مراتي انا وبس.
سابه ومشي وجمال ابتسم بخبث.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي راح اوضه سيلا لاقها بتلبس: سيلاا.
سيلا بخضه من صوته: في ايه مالك.
قصي قفل الباب وقرب لها وشدها من وسطها بتملك وغضب وبا''سها بعن'ف.
سيلا بالم: ابعد يا قصي في ايه.
قصي بغضب: ايه مش حقي عليكي دا ولا ايهه هاه سيلااا انتي بتحبيني صح ردي عليا.
سيلا بتوتر: اا انا.
جمال من وراه: صدقت حتي مش طاقت قربك منها.
قصي بصلها وبصله بغضب وخرج وهو ع اخره.
جمال لسيلا: يلا ع الفيلة يا سيلا.
سيلا بحزن: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المستشفى.
قصي قبل م يخرج شاف رجالة الباشا ضحك بسخريه وغمز لرجالته يتصرفوا قبل داخولهم المستشفى كانت رجالة قصي خلصت عليهم وحصل اشتبا''ك ابتسم ومشي ببرود وتوعد للباشا.
نهال وصلت الحارة لاقت يلي مسك ايديها: بقا بتهربي مني يوم فرحنا يا حيو"انه.
نهال بصدمه: عتريس.
عتريس بخبث: جيتي برجلك يا حلوة.
بيقرب بغضب وشدها من شعرها: تطلعي تلبسي فستان فرحك والماذؤن جاي هعمل يلي معملتوش قبل كده.
نهال بالم: ابعد عني يا حيو"ان انت متقدرش تعمل حاجه.
عتريس بص لرهف بصه قذ"رة: بس ممكن رجالتي يعملوت في اختك كده ولا ايه لو منفذتيش طلبي دلوقتي هخاليكي تشوفي اختك وانتي مربوطه وانا ببيعها للباقي.
نهال بصدمه: انت بتقول ايه.
عتريس زقها ع الارض ايدها جت ع طوبه اتفتحت جابت د"م ورهف جريت عليها بدموع.
عتريس لشويه حر"يم: خدوا البت دي جهزوها يلاااا.
رهف بصراخ: ابعدوا عن اختي يا ولاد 🐕.
اخدوا نهال وطلعوا يجهزوها للفرح.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
العربيه كانت وقفه عطلانه بيضر"بها برجله: دا وقت امك دلوقتي.
اتصل ع حارس له ياجي قاله هيجي بعد ساعه.
حازم ع اخره من هروب نهال منه وفجاءه قلبه اتقبض حس بحاجه هتحصل.
عند الحريم.
كانوا لابسوا نهال وجهزوها والفرح بدء ورهف مربوطه في الكرسي.
احد الستات: انتي تطولي تتجوزي عتريس دا راجل مقتدر وعنده فلوس ياما.
اخره: عندك حق وش فقر شكلها.
نهال بدموع: خالوني امشي انا واختي ابوس ايديكم.
احد الستات: ههه بتحلمي يلا خدوها شقه عتريس اصله ناوي يعمل حاجه قبل كتب الكتاب.
نهال بعدم فهم: يعمل ايه قصدك ايه.
الاخري بخبث وضحكه مايعه: هيعلمك الادب ع هروبك منه وبعدها يكتب عليكي يلا خدوها علي فوق.
رهف بتحاول تتتكلم: اممممم امممممم.
واخدين نهال وطلعوا شقه عتريس يلي وقف وماسك كرباج وسلك كهر"باء.
عتريس بخبث وهو لابس جلبية بيضاء: تعاليلي بقا يا حلوة.
قرب وهي اترعبت وو.....
بقلم ميرا ابوالخير.
وصل قصي شقته القديم.
قعد يسكر لما خلاص وهو بيهلوس بكلام غريب مش مفهوم.
قام رجع فيلته وطلع اوضته لاقي يلي قاعدة مستنياه.
سوزي بدلع: وحشتيني اوي يا بيبي.
قصي شاف لابس سيلا عليها تخيل انها سيلا قرب وشدها لحضنه: بتحبيني صح انتي بتحبيني.
سوزي بدلع وبتفك زاير قميصه: اوي يا قصي بحبك انت وبس وانا ليك لوحدك.
قصي بسكر: متبعديش عني يا سيلا محتاجلك.
سوزي بخبث ودلع: عمري م اقدر اسيبك يا روحي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند نعيمه.
نعيمه: ابني ياجي وهساعدك تنتقم من قصي.
الباشا بخبث: ازاي.
نعيمه طلعت حاجه: دي.
اخدها الباشا منها وفتحها اتصدم واتغيرت ملامحه للشر والمكر.
جمال بيداخل الفيلة بتاعت قصي ومعه سيلا يلي دموعها في عينها.
جمال: زعلانه ليه.
سيلا بهدؤء: مش زعلانه هو قصي فين.
جمال بابتسامة: اكيد بيعمل حاجه المهم انك قدرتي تغيريه يا سيلا.
سيلا ابتسمت نزلوا من العربيه وداخلوا الفيلة.
جمال: اطلعي ارتاحي وانا هاجي بكرا .
سيلا اوامات براسها بحاضر.
بتطلع وبتداخل الاوضه وبتسمع صدمه عمرها: قصي.
قصي بيبص لها وسوزي بخوف جريت علي برا.
سيلا بعدم فهم: انت كنت بتهزقها ليه يا قصي في ايه.
قصي بسكر: انا اه سكران بس محدش يقدر يضحك عليا.
راح ناحيه السرير ونام بتعب وسكر سيلا بهدؤء داخلت وغيرت ونامت جنبه وملست ع شعره: ياترا شكلك عامل ازاي يا قصي.
فضلت تفكر وغلبها النوم ونامت.
علي اما نامت قصي فتح عينه بسكر ودوخه ونطق تلقائي: بحبك يا سيلا بحبك اوى ✨🤍.
شدها لحضنه ونام.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سوزي.
سوزي بتعيط ومخضوضه قصي مجرد م قرب عرف انها مش سيلا وضر"بها بالكف.
بتفتكر قالها ايه: انتي هنا لسبب لكن قريب اوي هتمو"تي.
خافت لانه قصي مش سهل.
تاني يوم بيصحا قصي بدوخه مش بيلاقي سيلا جنبه بيخرج يشوفها بيلاقي ابوه وسيلا ومعه حد لابس لبس ماذؤن.
قصي بعدم فهم: في ايه هنا.
جمال قام ووقف قدم منه: دلوقتي هتطلق سيلا يا قصي.
قصي بغضب: انت بتقووول ايهههههه.
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا