رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الحادي عشر 11 بقلم يارا عبدالسلام
رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الحادي عشر 11 هى رواية من كتابة يارا عبدالسلام رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الحادي عشر 11 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الحادي عشر 11 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الحادي عشر 11
رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الحادي عشر 11
_بتتجوزي من غير متقولى لامك يا نور
نور:ماما..انتى جيتى هنا ازاي وعرفتي منين انى هنا
فارس شافهم وجه..
لبنى:مفكره انى مش هعرف أن جدك عاوز يجبرك عالجواز من ابن محمد علشان ينتقم منى فيكي من اللي عملته زمان
نور شافت فارس قربت منه ومسكت ايديه..
فارس اتفاجأ من رد فعلها بس فرح انها عملت كدا حتى لو كذب..انا
نور:انا جدو مأجبرنيش على حاجه أنا وفارس بنحب بعض وبعدين انتى عملتى اي زمان ..
لبنى:عرف يضحك عليكي ابن مديحه..عملت اي عملت انى خدت ابوكي ومشينا من هنا بعد اللي عمك عملوا فيا و..
الجد جه بعصبيه ومعاه.محمد وأحمد وجميله واقفه مش فاهمه اي حاجه..
الجد:انتى اي جابك هنا يا لبنى جايه تخربي على بنتك..
لبنى:اهلا بالراجل الكبير زعيم العصابه اللي عاوز يعصي بنتي عليا ويجوزها من ورا ضهرى لابن ابنه علشان يستولو على حقها في الميراث..
الجد:انتى بتخرفي تقولى اي مفيش الكلام دا انتي طول عمرك هتفضلي تفكري في مصلحتك بس والقرف اللي بتعمله
لبنى:انت عاوز تجوز بنتى غصب عنها وتقولى قرف دا القرف اللي انت بتعمله انت والعصابه اللي معاك عاوزين تاخدوا بنتى منى وكمان مقسينها عليا..وبصت لنور...
تعالى معايا يا حبيبتي وانا هبلغ عنهم واوديهم في داهيه..
ولسه جايه تمسك ايديها..
نور شدت أيدها منها بقوه..
لبنى انصدمت..
نور:انا مش هاجى معاكى في حته انا النهارده الحنه بتاعتى على ابن عمى لو عوزا تحضري زيك زي اي حد معزوم اهلا وسهلا بس لو جايه تعملى مشاكل اتفضلي من هنا ...
_انتى بتطرديني يا نور
نور:ههههه مانتى طردانى من حياتك من زمان فاكره ولا افكرك انتى لي مش عوزا تشوفيني مرتاحه ومبسوطه لي دائما بتيجي عليا لي مش بتحبي الا نفسك ومصلحتك لي ها ..لى عوزا تاخديني من وسط الناس اللي بتحبني عوزاني ارجع اعيش لوحدي تاني عوزاني احلم بكوابيس تاني وانا عايشه لوحدي عوزانى انام مفتحه عين ومغمضه عين تاني ..
انا اول مره احس بالامان وانام وانا قلبي مرتاح مش قلقانه ولا خايفه من العالم اللي برا بعد لما لقيت الامان والحنيه عوزاني اروح معاكى وتسبيني تاني لا يا ماما لا يا مدام لبنى ياللي بعد اسبوعين بالظبط من موت بابا روحتي اتجوزتي ولا كأن في كلبه اسمها بنتك خالص تسالي عنها ...
انا مكنتش اتخيل في يوم انى اقف قدامك كدا اعاتبك على اللي بتعمليه انا كنت بكتفى بالصمت والعياط وانا لوحدي بليل..
جايه دلوقتي تقوليلي انا امك وعوزاني اسيب عيلتي اللي كانو بيدوروا عليا علشان يحتووني مش يسيبونى لوحدي ..
للاسف مش انتى الام اللي اتمنتها ولا الام اللي يشرفني انها تبقى امي..
عن اذنك..
نور دخلت ومديحه خدتها في حضنها وجميله وقفت جنبها تطبطب عليها
الجد بص. للبنى:عوزا تسمعى اي اكتر من كدا اتفضلي يلا من غير مطرود..
لبنى:انا مش هسيبكوا وبصت لفارس لعبتها صح يا ابن محمد انا بقى هوريك هعمل فيك اي..
فارس بكل غل:اللي عندك اعمليه انا منتظر من واحده زيك كتير اووي وقرب من ودنها
_بس اعملى حسابك انا عندي ليكي صور دلوقتى وقبل كدا فل اووي عليكي هتخليني افتح في حاجات مش عاوز اعملها لكن شكلك انتى اللي هتخربي على نفسك ووحشك البرش ولا اي..
لبنى بصدمه وارتباك :برش اي
الجد:هوا انتى مفكره أن احنا مش عارفين انك كنتي مسجونه في قضيه دعارة قبل كدا ولفيتي على عبد الله ابني الغلبان وورطيه معاكى انو يتجوزك..
فمن غير كلام كتير اتفضلي من هنا انتى غير مرغوب فيكي .
لبنى مشيت..
الكل دخل ..
الجد:نور تعالى..
نور راحت ناحيته والجد خدها في حضنه..
فارس قرب من ودنه..
فارس:انا محترمك بس علشان انت جدي بس متسوقش فيها .
الجد بصله بتسليه..
الجد:تعالى يا نور عاوزك في حاجه جوا ..
خدها فارس لسه هيتحرك من مكانه..
_الجد:قولت نور بس ...
الجد خدها جوا في المكتب..
_تعالى اقعدى يا نور..
_في اي يا جدو..
_الجد ادالها ورقه
_اي دي
_دي حقك في الميراث أنا عمرى ما هاكل حقك يا بنتى والورقه دي فيها تنازل منى عن حقك اعملى بيها اللي انتى عوزاه..
_بس انا مش عوزا حاجه يا جدو كفايه انى معاكوا وفي وسطكوا كفايه احساسي بالأمان
_معلش يا بنتى محدش عارف بكرا في اي دي برضو علشان تحفظى حقوقك علشان لما اموت اكون مرتاح
_متقولش كدا يا جدو بعد الشر عنك..
الجد:على فكره الواد فارس بيحبك واويي كمان وبيغير عليكي منى انا عارف انك لسه محبتيهوش وحاسس انو عملك حاجه خلاكي توافقي على الجواز بس انا عارف ومتأكد انك هتحبيه انا لو كنت شايف انو مش بيحبك مكنتش جوزتكوا لبعض..
ومكنتش هجوزك لاحمد لانى عارف انو بيحب جميله صحبتك اللي معاكى برا انا خلاص كدا اتطمنت على احفادي ..
نور:يعنى يا جدو انت عارف كل دا وساكت طيب قدر انا محبتهوش
_لكن انا متاكد ان حبه ليكي هيحببك فيه والا مكنتيش وقفتى جنبه قدام امك النهارده
دا دليل أن في شعور من ناحيتك تجاهه وهيظهر مع الوقت ..
نور لكسوف:هوا من ناحية في شعور فهوا فيه..
_ايوا مش انا قولتلك وبعدين فارس دا مش اي حد كفايه انى جده
_شكلك كنت مدوخ تيته
_لا يختى هي اللي كانت مدوخانى بس تعرفي وحشتني اووي عاوز اروحلها بقى كفايه كدا..
_عاوز تسيبني يا جدو
_يستى بعد متتجوزي مش هيبقى في حياتك حد غير فارس متقلقيش..
يلا قومي الكلام خدنا روحي شوفي حنتك واقعدى وسط البنات..
_طيب خلي معاك الورقه دي ولما يجي وقتها ومتقلقش انا واثقه فيكوا كلكوا..
_ماشي يا حبيبتي..
نور خرجت من الأوضه..
ومشيت في الطرقه وفجاه لقت اللي بيسحبها في اوضه ...
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا