رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا عبدالسلام
رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الثالث عشر 13 هى رواية من كتابة يارا عبدالسلام رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الثالث عشر 13 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الثالث عشر 13 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الثالث عشر 13
رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الثالث عشر 13
في صباح يوم جديد..
نور صحيت وكان نايم جنبها جميله سابتها ودخلت الحمام واتوضت وصلت وكانت حاسه بقبضه في قلبها مش عارفه من اي .قرأت شويه قران علشان ترتاح شويه وبعدها نزلت ..
كانت جعانه راحت ناحية المطبخ وكانت مديحه فيه يتجهز فطار..
نور:صباح الخير
مديحه بحب:صباح الفل على عروستنا.
نور:ماما انا جعانه..
مديحه:يا حبيبتي ثواني والاكل هيكون جاهز ..
نور:طيب اساعدك
مديحه:لا انتى النهارده عروسه متعمليش حاجه بعد كدا ابقى اعملى
نور بضحك:يعني هتجوز الوزير دا فارس يعني مش حوار..
مديحه:ابني دا بنات البلد كلهم هيموتوا عليه بس هوا وغمزتلها هيموت عليكي انتى عوزاكي تعرفي كدا كويس انتى متعرفيش فارس بيحبك قد اي من وانتى بضفاير..
نور:بس هوا رخم وبيحب يتحكم فيا وأعملى وسوى وانا مش بحب كدا
مديحه:هوا بيعمل كدا من غيرته وحبه فيكي ومش عاوزك تضيعي منه دا كان بيدور عليكي زي المجنون ومكنش بينام..
نور: للدرجادي
مديحه:ايوا للدرجادي انتى عارفه انا عمك اتجوزنا ازاي مش هتصدقي..
نور بفضول :ازاي..
مديحه:كنت معاه في الكليه وهوا كان أكبر مني بتلات سنين هوا كان آخر سنه وانا اول سنه ومكنتش عارفه اي حاجه حتى المدرج بتاعى مكنتش عارفاه فهوا شافنى وساعدني..
وبعدها مشوفتهوش بس كنت حاسه انى هشوفه تانى..
فضلت سنه مشوفتهوش وهوا اتخرج وبعدها حمايا عمل حفله وجمع البلد كلها فيها ستات ورجاله وانا كنت موجوده واتفاجئت لما عرفت انو من نفس بلدى وكمان بيتنا قريب من بعض والقدر جمعنا في بيت واحد من دون أسباب كان حب من اول نظره وهوا محاولش انو يلعب بيا واستنى انو يخلص وبعدها هوا مسك شغل أبوه كلو وكنت بشوفوا في البلد كتير وكان بيجيلنا البيت كتير وبعدها اتقدملى واتجوزنا وخلفت فارس اول فرحتى عارفه انا بثق في محمد اكتر من نفسي عمري مشكيت فيه وطول عمري بحبه وبحترمه وعمر محصل بينا مشاكل..
نور:ياااه دانتو قصتكوا ولا الروايات والله
مديحه:ايوا علشان كدا بقولك القلب اللي حب وداق طعم الحب يقدر يشوف الحب في عيون الناس علشان كدا انا شوفت حب فارس ليكي من يوم متولدتي على ايدي علشان كدا بقولك فارس بيحبك وانا واثقه انك انتى كمان بتحبيه..
نور:انا لا خالص دا عيل رخم
مديحه:طيب ابقى تفتكري كلامى وهتقولى ماما مديحه قالت وهتيجي انتى تقوليلي انك حبتيه وبتعشقيه كمان
نور:احممم انا جعانه..
مديحه:طيب يلا نخرج الاكل ونتجمع كلنا ناكل ونادى لصحبتك من فوق..
_حاضر..
نور طلعت عالسلم وكان فارس نازل ..
نور طالعه من غير متعيره اهتمام أو عامله نفسها مش شايفاه..
فارس:طيب متقولى صباح الخير
نور:صباح الزفت على دماغك
فارس بروقان: احلى صباح دا ولا اي ..
نور باستغراب:وانت اي مروقك كدا وباسطك كدا
_في حد يبقى فرحه النهارده ومينبسطش ولا اي يا عروسه..
وغمزلها..
نور وشها احمر ..
:انت رخم وسمج..
فارس:مانتى طلعتي بتحمري اهو امال عامله نفسك شبح ونافخه ريشك علينا ..
نور قربت منو بعصبيه:وانت مالك انت يا بارد انت حتى دي عاوز تتحكم فيا..
فارس:بس على فكره شكلك بيبقى حلو وانتى متعصبه ومحمره كدا..
نور نفخت بغيظ وسابته وطلعت..
وبعدها ابتسمت ودخلت الأوضه وهى مبتسمه وكانت جميله بتلبس..
جميله:هوا انتى كل لما تبعدي عنى ترجعيلي محمره كدا
نور:اي في اي
_اي اي انتى مالك اي مدهولك كدا..
نور:اصل اصل
جميله بمشاكسه:اصلك شوفتي فارس صح
نور:عرفتى ازاي
جميله:مهو للاسف الواد كل لما يكلمك وشك بيحمر فيعرف من كدا..
نور:ها..
جميله:ها اي يلا يلا انا جعانه معندكوش اكل في البيت دا ولا اي
نور:يلا يختى الاكل جاهز تحت
جميله:وأحمد تحت
نور:اه يختى حبيب القلب تحت..
جميله:بنت عيب ..
يلا ننزل..
الاتنين ضحكوا ونزلوا..
جميله قعدت جنب مديحه وفضل مكان جنب فارس ..
نور بصت لجميله بغيظ...
وقعدت عالكرسي اللي جنبه وبتحاول متقربش منو ..
وهوا قاعد ماسك نفسه من الضحك ..
الجد:قربي يا نور عالاكل علشان تعرفي تأكلي
نور:لا انا كويسه كدا يا جدو..
فارس همس:متتكسفيش يا عروسه هتبقى كلك ملكي النهارده..
نور شرقت وفضلت تكح وفارس فضل يضحك وادالها ميه..
نور :انت قليل الادب..
فارس فضل يضحك والكل مستغرب هوا بيضحك على اي..
الكل خلص فطار ...
والرجاله خرجوا برا يتابعوا التحضيرات والستات والبنات بدأوا يجهزوا علشان الفرح والكل بيغني ومبسوط ونور كان قلبها فرحان بس مقبوض حاسه ان في حاجه هتحصل..
مديحه:جميله يا بنتى خدي دا مفتاح الاوضه اللي فوق اللي في الوش روحي هاتيلي منها شنطه المعالق هنلاقيها هناك ..
جميله:حاضر يا طنط..
جميله طلعت ودورت على الأوضه..
لقتها وفتحتها ودخلت..
كانت ضلمه فتحت النور وقعدت تدور على الشنطه
*هي فين شنطة المعالق دي يجدعان..
فضلت تدور لحد ملفت انتباها صندوق كبير
جميله بتفكير:ممكن يكون في الصندوق دا..
حاولت تفتح الصندوق لحد مفتح معاها..
واتفاجات من اللي شافته...
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا