رواية عمياء قلبي سيلا وقصي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرا ابو الخير

رواية عمياء قلبي سيلا وقصي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرا ابو الخير


رواية عمياء قلبي سيلا وقصي الفصل الخامس عشر 15 هى رواية من كتابة ميرا ابو الخير رواية عمياء قلبي سيلا وقصي الفصل الخامس عشر 15 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية عمياء قلبي سيلا وقصي الفصل الخامس عشر 15 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية عمياء قلبي سيلا وقصي الفصل الخامس عشر 15


رواية عمياء قلبي سيلا وقصي بقلم ميرا ابو الخير


رواية عمياء قلبي سيلا وقصي الفصل الخامس عشر 15


قصي بص علي جمالها بابتسامة وشدها من وسطها بحب بيتامل ملامحها الملائكيه. 
سيلا بتوتر وكسوف من قربه منها: ابعد ياقصي لو سمحت. 
قصي بتوهان في جمالها:  مش قادر. 
سيلا حست انه قلبها بيدق جامد اوي وهو قرب منها بحب وبا"سها بحب سرح فيها وقلبه دق بحبها. 
قصي ايده بتتحرك ع ج'سدها بحب حس بدموع بص لاقها عاملة تعيط بعد بخوف:  في ايه مالك. 
سيلا بجمود وبرود:  كمل يلي بتعمله مع البنات وبعدين تر"ميهم مش كده. 
قصي بصدمة من كلامها:  انتي بتقولي ايه سيلا انا بح... 
سيلا ببرود:  انا هديك حقوقك بس قلبي عمره مهيكون لوحد زيك انت سوزي حتي كانت حامل منك مش كده اتفضل اعمل يلي انت عايزو. 
قصي كور ايده بغضب:  للدرجه دي شايفني حيو''ان قدمك هو انتي ايههههه يا شيخه مبتحسيش ليهه كل مرة تعملي معايا كده ارحمي بقا انا مش لعبه في ايدددك انا اي حد يشوفني يخاف ليههه بتعملي معايا كده ليههه انا كر"هتك فااااااهمةةةةةة كر"هتككك وانا يلي مش عايزك يا سيلا لو هموت مش عايزك سامعه علي الله اكون قدرت ارضي غرورك. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
داخل لابس وخرج نام وهي وقفه متسمره مكانها كذا مرة تكسره فعلا راحت تنام علي الكنبه. 
كل واحد منهم نايم والحزن مالي قلبه سيلا:  انا مش بكر"هك يا قصي انا حبيتك بس لسه جويا لغبطه معترفة اني حبيتك بس مش عارفه اقول ايه. 
قصي فضل يتقلب قام قعد علي السرير شافها نايمه ودموعها علي خدها قام شالها وحطها علي السرير وخرج  شويه البلكونه يفكر وبص عليها داخل  ونام جنبها وشدها في حضنه ونام. 
تاني يوم. 
عند رهف. 
كانت في الجامعه مستنيه صحبتها شافت شباب جايين عليها:  ايه يا جن مش هتحن. 
رهف ببرود مردتش ومشيت داخلت المدرج ببرود. 
:  جايه بعدي ليه يا استاذة اتفضلي برا. 
رهف بهدؤء:  حضرتك المحاضرة الساعه 8 ونص ودلوقتي ايلا خمس دي يعني انا جايه بدري كمان وحضرتك ملكش حق تخرجني. 
طه بغضب:  انتي يا ب... 
رهف ببرود داخلت وقعدت وهو اتغاظ وبص لها بغضب وهي بشموخ. 
بدء يشرح المحاضرة وهي كانت مركزه في الشرح قرر ينتقم منها قدم الكل. 
طه بغضب:  الحيوا"نه يلي ورا دي. 
الكل بص لمين بيواجه كلامه لاقوا رهف: افندم. 
طه بخبث:  كنتي بتتكلمي وبترغي ليه اطلعي برا. 
رهف ببرود:  محصلش وتقدر تسال اي حد يا دوك. 
طه بغضب:  انتي اصلا بنت مش محتر"مة وتربية شوا"رع اطلعي برا واعتبري نفسك ساقطه السنه دي يا ح'قيرة اتلاقي اهلك معرفوش يربوكي برررررررررررا. 
رهف والدموع اتجمعت في عينها وبصت له:  ملكش حق تجيب في سيرة اهلي دول عند ربنا ا... 
طه بغضب: بقوووولكككك برررررا. 
مسكت كتبها وخرجت وهو للحظه حس بخناقة جواه مش عارف من ايه طول عمره عايش بالطول والعرض... 
(ملاحظه دا طه فعلا ابن مرات ابو سيلا). 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند حازم. 
الشاب بخبث:  هتقضي معايا اليوم. 
نهال بخبث:  موافقه. 
الشاب قام ولسه هيمسك ايديها قامت ورشت علي وشه القهوة السخنه: اااه... يابنت ال***. 
الكل بص واتخض. 
نهال بغضب:  موافقه في احلامك الزبا"لةة يا عديم الر*جولةةةة. 
الشاب بيمسح وشه بالم:  مش هرحمك يا قذ"رة. 
لسه هيقرب يمسكها من شعرها قبضه قوية مسكتها وزقتها وقع كسر التربيزة يلي وراه. 
حازم ببرود:  الحلو بيمد ايده علي يلي مش له لي بقا. 
الشاب بالم ومش عارف يقوم الجاردات اخدوه وحازم بص لنهال بهدؤء: يلا. 
نهال ابتسمت: يلا. 
مسك ايديها وباسها بحب:  هنروح فين. 
حازم بابتسامة:  الحبس بتهمة السرقة. 
نهال بعدم فهم:  نعم. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
في فيلة قصي. 
جمال نزل بيلاقي قصي بيفطر ومعه سيلا وسوزي وعفاف بياكلوا. 
سوزي بدلع:  خد يا بيبي دي من ايدي. 
قصي لسه هيرفض سيلا اتكلمت:  هو بيعرف ياكل مش محتاج جانبك تاكليه. 
ابتسم بخبث:  محدش طلب رايك يا سيلا هانم انا حابب سوزي تاكلني انتي مالك. 
سيلا بغيرة وغيظ:  هتاكل انا هاكلك تعالي راحت قدمه. 
قصي برفض:  مش هاكل منك اقعدي كملي اكلك يلا يا سوزي واكليني. 
سوزي بمكر:  اوكي يا بيبي. 
سيلا بغيرة في نفسها:  يرحم جدك يا سلعوة. 
قصي لاحظ برتمط سيلا في نفسه:  صبرك عليا. 
سيلا لعفاف بهمس:  هي قاعدة جنبه صح. 
عفاف:  اه لازق كده. 
سيلا بشر:  اوكي.. اكملت بصوت عالي.. خديني المطبخ يا دادة عايزة اجيب حاجه. 
قصي:  هي تجبها اقعدي انتي. 
سيلا ببرود:  لا هروح معها. 
عفاف سندت سيلا وسيلا عدت كام خطوة وفجاءة: ااااااااه رجليييي اااه اتحررر*قتتت. 
قصي بصدمه من الشوربه يلي اتدلقت علي سوزي وابتسمت سيلا هي يلي زقتها:  اوبس ماخدتش بالي يا سلعوة اقصد يا سوزي. 
سوزي بغضب وصراخ: رجليييي يا قصييي. 
قصي بهدؤء:  تعالي هسندك علي فوق اغسليها واحطلك بايدي مرهم... قال الكلمه دي وسيلا بغضب:  ليه هي اتشالت. 
قصي ببرود:  ملكيش دعوه. 
اخد سوزي وطلع فوق وسيلا اتغاظت علي اخرها. 
بقلم ميرا ابوالخير 
جمال كان مراقب الوضع من بعيد وابتسم انه حب قصي اتزرع في قلبها. 
بينزلها وجاي بيخرج بتدلع عليه: قصي هنفضل كده كتير. 
قصي ببرود:  اخر يوم ليكي النهارده. 
سوزي بصدمه: ايهههه. 
قصي ببرود: وتلمي هدومك وتغوري. 
سوزي بحزن:  تمم. 
نزل قصي لاقي جمال كان هياكل رجع في كلامه. 
جمال:  كمل اكلك يا بني. 
قصي ببرود:  طفحت. 
جمال بحزن:  عايزك في المكتب يا بني. 
قصي بهدؤء: تمم. 
بيروحوا المكتب وسيلا لعفاف:  بقولك ايه يا دادة سوزي دي عايزة او"لع فيها بصراحه كده. 
عفاف بضحك: هتعملي ايه. 
سيلا بابتسامة:  بليل هقولك اشطا. 
عفاف بضحك: اشطا. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
في المكتب. 
جمال بحزن: هتفضل كده كتير. 
قصي:  ودا يهمك في ايه. 
جمال بحزن: ربنا بيسامح انت مش هتسامح ابوك. 
قصي بهدؤء: هترجع لي امي هتهتم بيا زي م الابهات مع عيالهم هتكون سند ليا رجع الزمن وغير يلي عملته وانا ممكن اسامحك كنت محروم من حنانك بايدك حرمتني من امي وحنانها مستغرب ليه. 
جمال دموعه نزلت:  مانت اكيد غلطت ولا ناسي. 
عصي ببرود: غلط عن غلط يفرق يا جمال بيه انا وقتها سيلا مكنتش علي ذمتي ولا اعرفها. 
جمال بحزن:  طب اديني فرصه طيب. 
قصي بهدؤء:  هفكر عن اذنك. 
خرج قصي لاقي سيلا قدمه في المطبخ كانت وقفه علي الكرسي استغرب بتعمل ايه وقف يتفرج. 
سيلا:  هو اكيد محطوط هنا الدادة قالت لي كده اه. 
لسه بتحاول تمد ايديها الكرسي اتهز ووو اعااااا وقعت في حضنه. 
سيلا بخوف عرفت انه قصي:  قصي. 
قصي بهدؤء نزلها: كنتي بتعملي ايه. 
سيلا:  بشوف الدقيق ع... 
قصي بغضب:  سيلااااااا انت عامية عارفه يعني ايه خدي بالك تمم. 
سيلا بغيظ:  العامية احسن من النسو"انجي يلي زيك عينه فارغه. 
قصي شدها من وسطها جامد اتالمت:  وانتي مالك محر"وقة ليه مش انتي مش بتحبيني وخلاص حبك اتشال من قلبي خاليني مع غيرك بقا. 
سيلا بغضب:  انت مش را"جل يا قصي وافتكر اني عمري مه حبك وقريب اوي هتطلقني. 
قصي ضرب الرخام بايده اتخضت:  بتحلمي نجوم السماء اقربلك يا سيلا. 
سيلا بتحدي:  هنشوف يا نسو"انجي خاليها تنفعك. 
سابها وخرج بغضب وهي دموعها نزلت بحزن وطلعت اوضتها. 
عند حازم ونهال. 
حازم بضحك:  ايوا سرقتي قلبي. 
نهال بابتسامة:  يخربيتك. 
حازم ركب وساق وهي ركبت معه شدها لحضنه وبدء يسوق بابتسامة. 
حازم بسرحان: ياترا القدر مخبي ايه لينا وعد مني يانهال هحميكي بروحي. 
باس دماغها وكمل سواقه. 
اخد عربيته ووصل مكان فاضي وهنا انف"جر.  وبيطلع غضبه الناري. 
قعد علي ركبته ودموعه نزلت: كفايه كلام عامل يوجع قلبي كفايه كلام بيكسرني انا عمري م دمعه نزلت بعد امي ليهه يا سيلااا ليه انتي جرحتيني وانا هعرفك الادب كويس اووي يا سيلا والمرة دي بجد . 
بليل قصي بيرجع الفيلة. 
قصي بيداخل مبتسم وعيونه علي سيلا:  احب اعرفكم اني اتجوزت تاني علي سيلا سوزي هانم. 
الكل بصدمة: ايههههههه. 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
تعليقان (2)
إرسال تعليق
  • غير معرف 25 مايو 2022 في 2:48 م

    تم

    إرسال ردحذف
    • غير معرف 26 مايو 2022 في 7:13 ص

      تم

      إرسال ردحذف



      وضع القراءة :
      حجم الخط
      +
      16
      -
      تباعد السطور
      +
      2
      -