رواية طفلتي ملاك وادم الفصل الاول 1 بقلم اسيا جمال

رواية طفلتي ملاك وادم الفصل الاول 1 بقلم اسيا جمال


رواية طفلتي ملاك وادم الفصل الاول 1 هى رواية من كتابة اسيا جمال رواية طفلتي ملاك وادم الفصل الاول 1 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية طفلتي ملاك وادم الفصل الاول 1 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية طفلتي ملاك وادم الفصل الاول 1


رواية طفلتي ملاك وادم بقلم اسيا جمال




رواية طفلتي ملاك وادم الفصل الاول 1



ادم بعصبية : انتي بتقولي اى ي ماما عاوزاني اتجوز واحدة غير مريم 
عايدة بحزن : يبني عيلتهاا اتوفت ف الحادثة وانت عارف اني عندي القلب وخايفة عليهاا تبق لوحدهاا م هأمن عليهااا غير معاك وبعدين مريم دي انا م مستريحلهاا 
ادم بعصبية : وانا مالي فى غيري يتجوزهاا وكمان دي عيلة 18 سنة اخرهااا ادم العلواني يتجوز عيلة وانتي عارفة اني بحب مريم م هتجوزهاا يعني م هتجوزهاا 
عايدة بحدة : لو متجوزتهاش ولا هتبق ابني ولا اعرفك وسابته ومشت 
وخرج ادم بعصبية وساق وراح شركته...
كام هناك من يراقبهم بدموع وحزن...
ملاك بدموع وحرقة : م هقدر اغصب حد عليااا وخذت تمسح دموعهاا وراحت لعايدة
خبطت ع الباب 
عايدة بابتسامة : ادخلي ي ملاك 
ملاك بتوتر : ا انا م عاوزة اتجوز ي ماما 
عايدة : ي بنتي انا خايفة عليكي م هتندموو ع القرار داا 
ملاك : بس..
عايدة : مبسش داا قرارى انتي بنتي وخايفة عليكي امك الله يرحمهاا قبل متموت وصتني عليكي 
ملاك وجالهاا فكرة : تمام وطلعت تنام...
تاني يوم.. 
ملاك : ماما انا رايحة اجيب حاجة وجاية 
عايدة : ماشي ي ملاك 
خرجت ملاك...
ودخلت شركة ادم بتوتر..
ملاك بتوتر : لو سمحتي مكتب ابيه ادم فين 
البنت باستغراب : ابيه !!
ملاك ببراءة : اهاا 
البنت : هنااا 
ملاك بابتسامة : شكرا 
وراحت مكتب ادم وخبطت...
ادم بجدية : ادخل 
ملاك كانت خايفة تدخل واستجمعت قوتهاا ودخلت 
ادم بيرفع راسه اتفاجىء بكتلة الجمال اللي قدامه فضل متنحلهاا فترة 
ملاك بتوتر وخجل : إ انا 
ادم فاق لنفسه واكمل ببرود : اقعدي 
ملاك قعدت...
ادم رجع ضهره وسند ع الكرسي بكبرياء : انتي مين وعاوزة اى 
ملاك : انا ملاك 
ادم بصدمة وعصبية : وليكي عين تيجي 
ملاك بدموع : ممكن تسمعني 
ادم ببرود : اخلصي معنديش وقت 
ملاك بدموع : انا عارفة ان ماما غصباك عليا وعارفة انك بتحب واحدة تانية بس هي عشان خايفة علياا م اكتر وانا كمان م موافقة فجالي فكرة ثم اكملت بتوتر تجيبلي بس شغل عشان اصرف ع نفسي داا الي مخوفهاا صدقني داا سبب هيرجعهاا عن قرارهاا 
ادم بهدوء : تمام شغلك عندي هتشغلي عندي هناا سكرتيرتي الخاصة 
ملاك بفرحة طفولية : بجد 
ادم بابتسامة بيحاول يخفيهاا : ايواا 
ملاك وهي بتقوم : شكرا اوي ي ابيه 
ادم باستغراب : ابيه 
ملاك ببراءة : اهاا ماما قالتلي الاكبر منك قوليله ابيه 
ادم بصدمة من هذه البريئة : امم تمام ي ملاك 
ملاك جت تطلع اوقفهاا ادم...
ادم : ملاك 
ملاك وهي تستدير : نعم
ادم وهو بيقرب منهاا وباصص ف عينهاا الخضرا : تقدري تشتغلي النهاردة
ملاك : لى 
ادم : عشان اشوفك 
ملاك بصدمة : اييييه 
ادم باستعاب : قصدي عشان تتعلمي علطول يعني 
ملاك ببراءة : ماشي
ادم : بس بشرط 
ملاك ببراءة : اى هو
ادم : ......
ملاك بصدمة : اييييه

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
ستصدر رواية احببته رغم قسوته كيان وسليم الفصل السابع 7 بعد قليل
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -