رواية صفقة زواج لورين وسليم الفصل الاول 1 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية صفقة زواج لورين وسليم الفصل الاول 1 بقلم الكاتبة الصغيرة


رواية صفقة زواج لورين وسليم الفصل الاول 1 هى رواية من كتابة الكاتبة الصغيرة رواية صفقة زواج لورين وسليم الفصل الاول 1 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية صفقة زواج لورين وسليم الفصل الاول 1 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية صفقة زواج لورين وسليم الفصل الاول 1


رواية صفقة زواج لورين وسليم بقلم الكاتبة الصغيرة



رواية صفقة زواج لورين وسليم الفصل الاول 1



.. باابا انت عايزنى اتجوز واحد  مد*من مخد*رااااات 
اى الكلام الفارغ ده  انتى  عشان  مش عايزاه  تتكلمي عنه بالاسلوب ده  انا عارف  سليم كويس جدا  وواثق في اخلاقه  شاب محترم شايف شغله  بس انتي اللى الظاهر  دلعى  ليكى  خلاكى  تتمادى 
...........  تعالو نتعرف عليهم  ونبدا القصه  
سليم الشهاوى 22 سنه  شاب وسيم  وعنيد وفي نفس الوقت روحه حلوه  بس  وقت الغضب  محدش يقف قدامه  شغال في شركة ابوه  ومفيش عنده اخوات  هو الوحيد  
لورين  رضوان 20 سنه  شقيه  وبتحب المرح وفي نفس الوقت رقيقه جدا  بتحب  باباها ومامتها متوفيه  شعرها  بنى طووويل وناعم بشرتها  بيضه وعيونها عسلى  وهنعرف باقي الصفات بعدين  ... نخش في الموضوع 
قاسم ابو سليم..  آه  بنت  اونكل  رضوان  وزي ما انت عارف في  بينا شراكه  والصفقه الجديده مهمه  ولما  نكون  على  صله مع بعض  هيمشى  الدنيا  
سليم  بلا  مبالاه.. طب وانا  مالي ب كل ده  
قاسم.. هو ايه  اللى  مالك  مش  شركتنا  دى  والمفروض  تحافظ  عليها  
سليم.. بابا  انا  باجي معاك  كده  منظر  عشان  ماما والناس  ومعارفك  وكده  لكن انا مش وش شغل وانت عارف  
قاسم.. انت  هتفضل  طول  عمرك فاشل  وقرارتك  زف*ت بس المره  دى  هتسمع  كلامى  
سليم  بضيق.. 22 سنه  انااا 22 سنننه  هتجوز  ازاى  دلوقتي  انت مش شايف  لسه  بدرى شويه 
قاسم.. لا  مش بدرى  مالك انا  لو سيبتك  ممكن  تروح  تتسرمح  مع  اى واحده  وتعملى  مصيبه  انا  اتفقت  مع  ابو  البنت  وهنروح  انهارده  
سليم  .. مش جاى!  
قاسم.. انا  قولت  اللى  عندى  الساعه  7 تكون  جاهز  
سليم  بإبتسامة  متطمنش  .. حاضر 
لورين.. بابا  انا مش موافقه  من  قبل ما يجى  وزيه  زى  غيره  هيترفض  
رضوان.. ما تقعدى  معاه  بس  يمكن  يعجبك  وخصوصا انكم قريبين من بعض في السن  
لورين.. يا بابا  بس.. 
رضوان  .. حبيبة  بابا  ربنا  يخليكي ليا وافرح بيكي  يلا  اجهزى  هما  جاين  كمان  شويه  
................... 
لورين  نزلت  بثبات  وراحت  قعدت على  الكرسي  من غير  ما تبص  عليه  وهو  كان  باصص فى  الفون  ومش  مركز  ولا كانه  رايح  يتقدم  
قاسم  .. نسيبكم  تتعرفوا  بقي 
رضوان  .. يلا  بينا  نشرب  القهوه  فى  الجنينه  
لورين  .. لعبت  كام  جيم  
سليم  رفع  راسه..  امم  ولا  واحد  
لورين.. ولما انت مش  موافق  جاى  ليه من  الاول  طالما  هتترفض!  
سليم  ابتسم  بجمب  بوقه كده:  يبقي  احسن  برضو  عشان  اكيد  مش  هتتجوزى  واحد  زيي 
لورين..  يعني ايه؟ 
سليم  سكت  شويه  وبعدين  ايده  ارتعشت  وفضل  يحرك ايده على  مناخيره  وحركات  غريبه كده  
لورين  وقفت  .. انت بتعمل كده ليه  !!  انت كويس  
سليم  .. آه  كويس  فى ايه  
لورين فى  سرها.. نهاار اسود  ده  شكله  مد*من  والتوتر  بان على  وشها  .. طيب  اشرب  القهوه  ممكن تفوقك  
سليم  .. ليه  شايفانى  مسطول!  
لورين.. لأ  شكلك  شارب ولما  انت  كده  تاعب  نفسك  وجايب  الحج وجاى  ليه  هى الشغلانه  لمت  وكل من هب  ودب  يجى  يطلب  بنات  الناس  
سليم  قام  من  مكانه  وراح  عندها  .. بالظبط  كده  وانتى  شكلك  مبتحبيش  الغلط  يبقي  ترفضينى  زى  الشاطره  
لورين  .. ابعد  انت  مقرب  منى  كده  ليه  وبعدين مين قالك  انى  هوافق  على  واحد  حش*اش زيك  
سليم اتعصب  من كلامها  .. اتكلمى  بأدب  عشان  انا  محدش يعلى  صوته عليا  
لورين.. انا  مؤدبه  غصب عنك  شوف  نفسك  الاول  شارب اى  وجاى  تعمل  دماغ  علينا  اتفضل برا  وفرصه  زفت  على  دماغك  
سليم.. امم  شكلك  شقيه  وانا  بحب  الاشقيه  ومسك  فكها بإيده  واتكلم  بجد  .. بس  مش  عليا  يا  قطه  وعقابا  ليكى  هتوافقى  عليا  غصب عنك  وانتى طبعاً عارفه  ان  اللى بيشرب  ده  ممكن  يعمل  اى حاجه  ممكن  تتخيليها   ومش  لازم  اوضح  اشوفك  المره  الجايه  سلام  
لورين  حطت  ايدها  على  بوقها.. اااه متخلف  اى  المجنون  ده  
بعد  مرور  اسبوع  
قاسم.. هاا  رأيك فيها ايه  
سليم.. بابا انت بقالك  7 ايام  بتقولي كده  هو يعني انا هقولك  خلاص  عجبتني  قولت  لا  لاااا 
منى.. ليه يا حبيبي  دى  بنت  جميله  وماشاء الله هاديه  ومحترمه  
سليم.. ابقي  اتجوزيها  انتى يا ماما  
منى.. انت  قليل الادب  يا ولد 
قاسم.. كتب  الكتاب  بكرا  مهو  مش  هتيجي  غير كده  انا  حجزت  القاعه وعزمت  صحابى  فاهم  وابوها  وافق  
سليم  .. انتظرونى  انا  مش  جاى  
رضوان.. اتعرفوا على  بعض بعد الجواز عادي  
لورين..  باابا انت عايزنى اتجوز واحد  مد*من مخد*رااااات 
 رضوان.. اى الكلام الفارغ ده  انتى  عشان  مش عايزاه  تتكلمي عنه بالاسلوب ده  انا عارف  سليم كويس جدا  وواثق في اخلاقه  شاب محترم شايف شغله  بس انتي اللى الظاهر  دلعى  ليكى  خلاكى  تتمادى
لورين.. هو انا  مليش  اى  رأي  خالص  يعني  تحدد فرحى  من  غير  ما اعرف  ازااااى  وكمان  واحد  معرفهوش  ومقعدتش معاه  غير  مره  !  اى منطق  داااا
رضوان.. صوتك  على  وبقيتى  بتردي  يا لورين  طول  عمرى  اختيارى ليكي  بيكون  صح  وانتى  عارفه  
لورين  .. يا بابا  ده  جواز  دى  حياااتى  انا  انا اللي  اختار  الشخص  اللى  هعيش  معاه  
رضوان  .. بس  انا  شايف  انه  مناسب  ليكي  وبكرا  تقولي  بابا  قال  
لورين.. بقولك  مد*منننن وبيشرب  تقولي  مناااسب  ازاى  .. بابا  انا  ههرب  اصلا  ماشى؟  ماااشى!  
رضوان  .. ماشي  ابقي  اعمليها  
وبارك  الله  لكما وبارك عليكما  وجمع  بينكما في  خير 
لورين واقفه  قدام  الفيلا  مصدومه  كان كل ده حلم  فى  يوم  وليله  بقت  مرات  واحد  متعرفش غير  اسمه  لمجرد  ان  فى  صفقه  بين  الاهل   
سليم  طلع  وهى  وراه  بتجر  الفستان  بتاعها  
فتح  الاوضه  ودخل  .. انتى  مبتاكليش!  ايه  مش قادره  تتطلعى  سلمتين  
لورين.. وانت مالك  ايش دخلك  وبعدين  انت  واقف ليه  يلا  برا 
سليم.. برا  فين  ؟  هروح  انام  في  حضن  امى  يعني ولا ايه  ولا  انام  فى  الجنينه  دى  اوضتى  
لورين  .. طب شوفلى  اوضه  انام  فيها  
سليم.. مفيش  غير  دى  انا  داخل  اغير  وجايلك  
لورين.. ماله ده!  
سليم  طلع  كان  لابس  بنطلون  رصاصى  وتيشرت  اسود وحاجه  قمة  الشياكه  والاناقه 
سليم.. قوليلى بقي  تحبى  نبدا  ب ايه؟ 
لورين.. نعم؟  
سليم  راح  عندها  وهى  قاعده على السرير  بالفستان  .. يعنى  نبدا  بإيه  مش  الليله  فرح  وعريس  وعروسه  وكده  
لورين  .. ابعد  عنى  عشان  ممدش  ايدى  عليك  
سليم  .. لا عنيفه  وحط  ايده  على  كفتها  قامت  لاويه  ايده  جامد  
لورين  .. قولت  ابعد  يبقي  تستحمل  اللى  هيحص...   .. ايه ده  ااااه  ابعد  يا  حيواااان 


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -