رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5 بقلم نورهان نشأت

رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5 بقلم نورهان نشأت


رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5 هى رواية من كتابة نورهان نشأت رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5


رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الاول 1 بقلم نورهان نشأت



رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5


الاب: في عريس متقدملك
منه: عريس مين ده الي هيوافق بيا
الاب: هو اتقدم وانا وافقت عشان هو ابن ناس وهما جايين كمان شويه
منه: الي تشوفو ي بابا انا قايمه
الاب؛: مش عايزك تزعلي ي بنتي
منه: مش زعلانه ي بابا
في المساء منه لبست دريس عادي ومحطتش ميكب 
الاب: نورتو والله
ماهر ابو العريس: دا بنورك ي حج فين عروستنا
الاب: اندهي ل منه ي حجه
الاب: اهي طالعه
ماهر: قمر ي حبيبتي
ماهر: طبعا انتا عارف احنا جايين ليه عشان نطلب الانسه منه ل ابني سيف
منه بصدمه: نعمممم؟؟؟؟ 
الاب وماهر ب استغراب؛: هو انتو تعرفو بعض
لقيتو بصلي بصه كانو بيقولي متتكلميش
منه: لا
ماهر: تمام
سيف: انا عايز اكتب الكتاب
الاب: بالسرعه دي ي بني؟ 
سيف: معلش ي عمي بس عايز كتب الكتاب يكون بكرا
الاب: بس
سيف: مفيش بس ي عمي انا عاوزها ب شنطه هدومها بس
الاب: علي بركة الله يبني
ومشيو
دخلت اوضتي من صدمتي
معقوول معقووول ده سيف اكيد ناوي على حاجه ربنا يستر
اليوم التالي(كتب الكتاب) 
لبست دريس ابيض وحطت ميكب خفيف
المأذون: موافقه ي بنتي
منه:  موافقه
المأذون: موافق يبني
سيف ب بصه شر: موافق 
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير" 
سيف خدها ومشي بعد م ودعت اهلها
ف المنزل
سيف: بصي بقا اياكي ثم اياكي حد يعرف اننا اتجوزنا لاني متجوزك غصب اصلا فاهمه واكمل ب سخريه لان انا اصلا عمرى م كنت اتوقع اني اتجوزك انتي
منه: 

سيف: بصي بقا اياكي ثم اياكي ان حد يعرف اننا اتجوزنا لان انا متجوزك غصب فاهمه واكمل بسخريه لان انا اصلا عمري م كنت هتوقع اني اتجوزك انتي
منه:ي اخي انتا اي مبت"حسش انتا اي مش بش"ر زينا لوني دا الي مش عاجبك دا مش بأيدي انتا مر"يض والله مر"يض
سيف قرب منها ومسك"ها من شعرها
سيف:انتي فاهمه انا قولت اي ولا افهمك بطريقتي
منه بدموع:حر"ام عليك سبني حراااا"ممم عليييك
زقه"ا ع الارض
سيف:اظن كلامي مفهوم
وسابها ودخل الاوضه
منه ببكا"ء:يارب والنبي يارب انا مليش غيرك دلوقتي خليك معايا
ودخلت تنام فالاوضه التانيه
صباح اليوم التالي
بتقوم عشان تنزل الشغل
سيف:علي فين يحلوه
منه:هيكون على فين يعني
سيف:ااه شكلي نسيت اقولك مهوو مفيش نزول من البيت دا الا ب مزاجي انا وقر"ب منها فاهمه ولا
منه:فاهمه
سيف:يلا ادخلي جوا
وفجأة الباب بيخبط يفتحو ويلاقو اهلهم 
سيف:معلش هاخد منه ثواني نجيب حاجه تشربوها
سيف بنظره حا"ده:تعالي
منه:اي
سيف:مثلي قدامهم اننا كويسين تمام
منه بهدوء:تمام
خرجو وقدمو ليهم مشروبات
وسيف حط ايدو علي كتفها وهي كانت مكسوفه جدا
الام والاب:هنستأذن احنا بقا انتو عرسان ولازم تاخدو راحتكم عشان نفرح بعيل كده
طبعا منه واقفه مكسووفه
سيف:ان شاء الله
والاهل مشيو
سيف:
منة:نعععمم

بعد م الاهل مشيو
سيف: انا عايز اخلف زي م قالو
منه: نعمم
سيف: اي
منه: انتا مش شايف الي بتقولو
سيف:لا اتعميت
منه وبتجز ع سنانها:بعد الشرررر
سيف: خايفه عليا ي قطه
منه ببرود: لا
سيف: والله طب ماشي
منه: هو مش انتا كنت متجوزني غصب
سيف: اه
منه: وعايز تخلف مني؟ 
سيف: غيرت رأيي خلاص انا داخل انام
منه: انا كمان هنام 
سيف: والله ماشي
منه ضحكت ودخلت نامت وهو دخل نام
في اليوم التالي
سيف بيصحى عشان يروح الشغل 
سيف: اي يبني عامل اي
كريم: بخير انا سمعت انك اتجوزت لا و اي البت 
سيف بمقاطعه: اياك تجيب سيرتها فاهم
كريم: اي دا انتا وقعت ولا اي
سيف: لا بس الي احنا بنعملو دا حراام اصلا وبطل كلامك الي زي الس"م دا فاهم
كريم: خلاص يعم في اي
سيف: مفيش انا هخلص شغل وهمشي
كريم: مش هتسهر معانا
سيف: لا مش هسهر
كريم: ليه ده في م'زز هناك
سيف: قولت مش هتز"فت
كريم: ماشي يعم الحلو
سيف قعد مع نفسو 
هو دي الي انا كنت. بضحك عليها؟ دي الي انا كسر"ت بخاطرها قبلت تتجوزني 
قلبو: هتحبها ولا اي ي سيف
عقلو: لا مش هيحب هو ملكش دعوه انتا
سيف: شششش اسكتتتوو
سيف خلص شغل و روح البيت
ف البيت روح لقى منه ف المطبخ
منه: انتا جيت
سيف: اه تعالي عايز اتكلم معاكي
منه: خير في اي
سيف: انتي ليه قبلتي تتجوزيني مع اني قبلها كنت جار"حك
منه بهدوء: مش عارفه 
سيف: مش عاارفه؟ 
منه: ايوه
سيف فجأة جالو اتصال بيقولو
سيف: نعمم ي رو"ح اااا"مك


سيف: نعممم ي رو"ح ااا"مك
كريم:والله زي م بقولك كده عمك نزل مصر وشكلو مش ناويلك على خير
سيف: خليه بس يبقا يفكر يقرب مني او من مراتي هيكون فتح ابواب جهنم  عليه
كريم: انتا قولت اقولك بس هو مش كان ممنوع دخولو مصر؟ 
سيف: ايوه كان متز'فت ممنوع م الدخول معرفش عمل اي دا طب اقفل وهكلمك بعدين
عند كريم
كريم: خطتنا مظبوطه ي فندم
_مالك بتكرهو الكرهه دا ليه دا صحبك حتى
كريم بسخريه: صحبي هه اه صحبي دا هو الوحيد الي عندو كل حاجه وانا لا ولازم احزنو على كل حاجه حتى مراتو 
_وانا معاك هناخد كل حاجه منو وضحكو ضحكات شريره
عتد سيف ومنه
سيف وقعد حط ايدو ع دماغو
منه: مالك هو في اي
سيف: عمي الي ممنوع من دخول مصر والي هو بيكرهني اصلا جيه 
منه: طب وعمك دا عملك اي ولا في اي م بينكو
سيف:مشاكل كتير م بينا بسبب الورث وان جدي كتب كل حاجه ليا انا وابويا
منه: خير ان شاء الله
سيف: ان شاء الله انا هنزل طيب هجيب الشاحن بتاعي عشان نسيتو ف العربيه اوعي تفتحي لحد
منه: يبني م انتا تحت البيت
سيف: ولو بردو
منه: طيب
بعد 10 دقائق والباب خبط
منه: اخيرا ي سيف ده كله بتجيب شاحن من تحت
وبتفتح الباب تلاقي ناس غريبه وواحد واقف قصادها وبيغمي عليها وو

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-