رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5 بقلم نورهان نشأت

رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5 بقلم نورهان نشأت


رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5 هى رواية من كتابة نورهان نشأت رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5


رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الاول 1 بقلم نورهان نشأت



رواية سمراء احتلت كياني منة وسيف الفصل الـ 2 و 3 و 4 و 5


الاب: في عريس متقدملك
منه: عريس مين ده الي هيوافق بيا
الاب: هو اتقدم وانا وافقت عشان هو ابن ناس وهما جايين كمان شويه
منه: الي تشوفو ي بابا انا قايمه
الاب؛: مش عايزك تزعلي ي بنتي
منه: مش زعلانه ي بابا
في المساء منه لبست دريس عادي ومحطتش ميكب 
الاب: نورتو والله
ماهر ابو العريس: دا بنورك ي حج فين عروستنا
الاب: اندهي ل منه ي حجه
الاب: اهي طالعه
ماهر: قمر ي حبيبتي
ماهر: طبعا انتا عارف احنا جايين ليه عشان نطلب الانسه منه ل ابني سيف
منه بصدمه: نعمممم؟؟؟؟ 
الاب وماهر ب استغراب؛: هو انتو تعرفو بعض
لقيتو بصلي بصه كانو بيقولي متتكلميش
منه: لا
ماهر: تمام
سيف: انا عايز اكتب الكتاب
الاب: بالسرعه دي ي بني؟ 
سيف: معلش ي عمي بس عايز كتب الكتاب يكون بكرا
الاب: بس
سيف: مفيش بس ي عمي انا عاوزها ب شنطه هدومها بس
الاب: علي بركة الله يبني
ومشيو
دخلت اوضتي من صدمتي
معقوول معقووول ده سيف اكيد ناوي على حاجه ربنا يستر
اليوم التالي(كتب الكتاب) 
لبست دريس ابيض وحطت ميكب خفيف
المأذون: موافقه ي بنتي
منه:  موافقه
المأذون: موافق يبني
سيف ب بصه شر: موافق 
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير" 
سيف خدها ومشي بعد م ودعت اهلها
ف المنزل
سيف: بصي بقا اياكي ثم اياكي حد يعرف اننا اتجوزنا لاني متجوزك غصب اصلا فاهمه واكمل ب سخريه لان انا اصلا عمرى م كنت اتوقع اني اتجوزك انتي
منه: 

سيف: بصي بقا اياكي ثم اياكي ان حد يعرف اننا اتجوزنا لان انا متجوزك غصب فاهمه واكمل بسخريه لان انا اصلا عمري م كنت هتوقع اني اتجوزك انتي
منه:ي اخي انتا اي مبت"حسش انتا اي مش بش"ر زينا لوني دا الي مش عاجبك دا مش بأيدي انتا مر"يض والله مر"يض
سيف قرب منها ومسك"ها من شعرها
سيف:انتي فاهمه انا قولت اي ولا افهمك بطريقتي
منه بدموع:حر"ام عليك سبني حراااا"ممم عليييك
زقه"ا ع الارض
سيف:اظن كلامي مفهوم
وسابها ودخل الاوضه
منه ببكا"ء:يارب والنبي يارب انا مليش غيرك دلوقتي خليك معايا
ودخلت تنام فالاوضه التانيه
صباح اليوم التالي
بتقوم عشان تنزل الشغل
سيف:علي فين يحلوه
منه:هيكون على فين يعني
سيف:ااه شكلي نسيت اقولك مهوو مفيش نزول من البيت دا الا ب مزاجي انا وقر"ب منها فاهمه ولا
منه:فاهمه
سيف:يلا ادخلي جوا
وفجأة الباب بيخبط يفتحو ويلاقو اهلهم 
سيف:معلش هاخد منه ثواني نجيب حاجه تشربوها
سيف بنظره حا"ده:تعالي
منه:اي
سيف:مثلي قدامهم اننا كويسين تمام
منه بهدوء:تمام
خرجو وقدمو ليهم مشروبات
وسيف حط ايدو علي كتفها وهي كانت مكسوفه جدا
الام والاب:هنستأذن احنا بقا انتو عرسان ولازم تاخدو راحتكم عشان نفرح بعيل كده
طبعا منه واقفه مكسووفه
سيف:ان شاء الله
والاهل مشيو
سيف:
منة:نعععمم

بعد م الاهل مشيو
سيف: انا عايز اخلف زي م قالو
منه: نعمم
سيف: اي
منه: انتا مش شايف الي بتقولو
سيف:لا اتعميت
منه وبتجز ع سنانها:بعد الشرررر
سيف: خايفه عليا ي قطه
منه ببرود: لا
سيف: والله طب ماشي
منه: هو مش انتا كنت متجوزني غصب
سيف: اه
منه: وعايز تخلف مني؟ 
سيف: غيرت رأيي خلاص انا داخل انام
منه: انا كمان هنام 
سيف: والله ماشي
منه ضحكت ودخلت نامت وهو دخل نام
في اليوم التالي
سيف بيصحى عشان يروح الشغل 
سيف: اي يبني عامل اي
كريم: بخير انا سمعت انك اتجوزت لا و اي البت 
سيف بمقاطعه: اياك تجيب سيرتها فاهم
كريم: اي دا انتا وقعت ولا اي
سيف: لا بس الي احنا بنعملو دا حراام اصلا وبطل كلامك الي زي الس"م دا فاهم
كريم: خلاص يعم في اي
سيف: مفيش انا هخلص شغل وهمشي
كريم: مش هتسهر معانا
سيف: لا مش هسهر
كريم: ليه ده في م'زز هناك
سيف: قولت مش هتز"فت
كريم: ماشي يعم الحلو
سيف قعد مع نفسو 
هو دي الي انا كنت. بضحك عليها؟ دي الي انا كسر"ت بخاطرها قبلت تتجوزني 
قلبو: هتحبها ولا اي ي سيف
عقلو: لا مش هيحب هو ملكش دعوه انتا
سيف: شششش اسكتتتوو
سيف خلص شغل و روح البيت
ف البيت روح لقى منه ف المطبخ
منه: انتا جيت
سيف: اه تعالي عايز اتكلم معاكي
منه: خير في اي
سيف: انتي ليه قبلتي تتجوزيني مع اني قبلها كنت جار"حك
منه بهدوء: مش عارفه 
سيف: مش عاارفه؟ 
منه: ايوه
سيف فجأة جالو اتصال بيقولو
سيف: نعمم ي رو"ح اااا"مك


سيف: نعممم ي رو"ح ااا"مك
كريم:والله زي م بقولك كده عمك نزل مصر وشكلو مش ناويلك على خير
سيف: خليه بس يبقا يفكر يقرب مني او من مراتي هيكون فتح ابواب جهنم  عليه
كريم: انتا قولت اقولك بس هو مش كان ممنوع دخولو مصر؟ 
سيف: ايوه كان متز'فت ممنوع م الدخول معرفش عمل اي دا طب اقفل وهكلمك بعدين
عند كريم
كريم: خطتنا مظبوطه ي فندم
_مالك بتكرهو الكرهه دا ليه دا صحبك حتى
كريم بسخريه: صحبي هه اه صحبي دا هو الوحيد الي عندو كل حاجه وانا لا ولازم احزنو على كل حاجه حتى مراتو 
_وانا معاك هناخد كل حاجه منو وضحكو ضحكات شريره
عتد سيف ومنه
سيف وقعد حط ايدو ع دماغو
منه: مالك هو في اي
سيف: عمي الي ممنوع من دخول مصر والي هو بيكرهني اصلا جيه 
منه: طب وعمك دا عملك اي ولا في اي م بينكو
سيف:مشاكل كتير م بينا بسبب الورث وان جدي كتب كل حاجه ليا انا وابويا
منه: خير ان شاء الله
سيف: ان شاء الله انا هنزل طيب هجيب الشاحن بتاعي عشان نسيتو ف العربيه اوعي تفتحي لحد
منه: يبني م انتا تحت البيت
سيف: ولو بردو
منه: طيب
بعد 10 دقائق والباب خبط
منه: اخيرا ي سيف ده كله بتجيب شاحن من تحت
وبتفتح الباب تلاقي ناس غريبه وواحد واقف قصادها وبيغمي عليها وو

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -