رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 2 الي 7 بقلم اسماء السرسي

رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 2 الي 7 بقلم اسماء السرسي


رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 2 الي 7 هى رواية من كتابة اسماء السرسي رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 2 الي 7 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 2 الي 7 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 2 الي 7


رواية صفقة زواج اريج ويوسف بقلم اسماء السرسي



رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 2 الي 7


يوسف ببرود وهو بينفخ السجاره في وشها: اقلعـ''ـي 
اريج بصدمه: ايهههههه...... 
يوسف بغضب: بقووولللك اقلعيييب"يييييي 
اريج اتنفضت من صوته وتنتها بصاله 
يوسف قام ومسكها من ايديها بغضب: مش انتي اللي ابويااا اختارهالي وبعد كده بص عليها من تحت لفوق وقال بخبث: وااصراحه انتي فاارسه وعجبتيني وانا الحاجه اللي تعجب يوسف بتبق لي واحنا كده او كده هنطلق فخليني اتمتع بالصنف اللي بيخربش ده 
اريج بخوف وهي بتحاول تشيل ايده: ابعد... ابعد عني ي يوسف والنبي متعملش فيا كده 
يوسف بسخريه: هو السيد الفاضل سليم بيه مقلكيش اني واحد بمشي ورا شهوا"تي وبعمل اللي يجي في مزاجي ولو حاجه دخلت دماغي مش بسبها وانتي الصراحه جامده وبعدين انتي نسيتي انتي مراتي ولا ايه وانا باخذ حقوفي مش اكتر وبعد كده ساب ايديها واتجه ناحية اوضه الملابس 
يوسف وهو بيمد ايده بقميص نو''م قصير جدا وشفا''ف ويكشف اكتر م يستر: الصراحه مفيش واحد"ه جات هنا وملبستش القميص ده بس محستوش ولا علي واحده فيهم فنتي البسيه واعر"ضي نفسك عليا
اريج هزت راسها بصدمه: انت بتقول ايه ي حيوا-ن انت 
يوسف مسكها من شعرها واتكلم بغضب: انا حيوا-ن يبنت ال***** يزبا-له ورمها ناحية السرير 
يوسف وهو بيقلع قميصه وبيحرك رقبته يمين وشمال: يلااا ي عروسه اجهزي انهاردا هاخد كل حقوقي...


يوسف وهو بيقلع قميصه وبيحرك رقبته يمين وشمال: يلااا ي عروسه اجهزي انهاردا هاخد كل حقوقي وانقض عليها
اريج وهي بتهز راسها وبتحاول تبعده عنها: ابعد عنييي اناا مستحيل اخلييك تلمسني ابعددد بقووولك 
يوسف وهو بيبعد عنها وبيتكلم بثقه اعتاد عليها: تمام انا عمري ملمسـ"ت واحده الا براغبتها وانا اوعدك انك بنفسك اللي هتسلميلي نفسـ"ك قريب اتشاو ي قطه 
اريج بقرف.: اتفوووو انسان قز''ر 
وبعد كده دخلت اوضه الملابس تغير 
اريج بقرف: اي اللبس ده لقت كل اللي في قمصا"ن نو''م وبصت بعينها بعيد لقت ايزدال مرمي بعيد 
اريج شالته: انت تتررمي انت والله المفروض يتلقحو وتتحط انت مكانهم وخدته ولبسته ونزلت تحت عند سليم 
اريج وهي بتفتح اوضه المكتب ووقفه جمبه وكل ده وهو سرحان 
اريج وهي بتخضه: اي اللي واخد عقلك ي حاج
سليم بخضه وبعد لما شافها ابتسم: تعالي ي اريج 
اريج ببتسامه هي الاخري: تعالي اي بس اي بتفكر في ايه 
سليم وهو بيتنهد: بفكر يوسف فعلا هينصلح حالو ويتعدل ولا كل اللي بنعملو هيروح علي الارض 
اريج بحزن: متقولش كده ي حج اكيد ربنا مش هيضيع تعابنا يعني وبعدين انت ساعدت ابويا ودفعتلو فلوس عمليه زراعه قلب وانا مستحيل ابعد الا م يوسف ابنك يتعدل ي عمي 
وقعدو يتكلمو كتير لحد م كل واحد منهم راح اوضته عشان ينام 
اريج وهي بتتاوب: انا هروح اخد شاور وانام لحد م صابع البرومبه ده يجي 
اريج كانت بتاخد شاور وفجاه سمعت دوشه برا 
اريج قفلت الدوش ولبست روب لقته جوه عشان نسيت تجيب لبسها وطلعت لقت اللي بيشدها من وسطها وبيقربها لييه 

اريج كانت بتاخد شاور وفجاه سمعت دوشه برا 
اريج قفلت الدوش ولبست روب لقته جوه عشان نسيت تجيب لبسها وطلعت لقت اللي بيشدها من وسطها وبيقربها لييه 
اريج بشهقه: انت بتعمل اي 
يوسف بسكر: اممم انتي ميين ي مز''ه 
اريج بتوتر وهي بتبعد عنه: ابعد ي يوسف 
يوسف وهو بيقربها منه اكتر:اممم لا اما تقولي الاول انتي ميين 
اريج وهي بتنفخ: اللااه يحرق الشرب على بيشربوه يعممم وسع 
يوسف وهو بيقرب منها ولسه هيبو"سها 
اريج وهي بتحط ايدها علي بوقه وقالت بقرف: ابعد الله يحرقك ريحه بوقك زبا''له انت شارب ايه انت كتكو داهيه ابعد ي عمم أنت خليني اشوف انا هعمل ايه 
يوسف لسه هيقرب اما نام ووقع عليها 
اريج بتأفف: ياالله يعم انت تقيل كده ليه وهي بتحاول توديه السرير: يعم ساعدني انت تقيل اوي 
اريج وهي بتحطه علي السرير: اااه واخيرا ولسه هتمشي لقت لللي ماسك ايديها 
يوسف وهو بيحلم: متسبنيش 
اريج بستغراب: اللي يشوفك دلوقتي ميشوفكش الصبح ديركولا ماشي علي الارض 
يوسف وهو بيمسك ايديها وبيحطها تحت دماغه وبينام 
اريج: الاااه اي شغل العيال ده بقااا اقوم انا ازاي البس كده 
اريج وهي بتحاول تشيل ايدها بس مش عارفه: انت يعم ديركولا انت ابعد وهات ايدي 
يوسف بنوم: لا يوجد رد 
اريج: اي لا يوجد رد دي هو انا بتكلم في التلفون سيدتك يعم انت فوق اوووف انا هنام والصباح رباح 
في الصباح 
اريج وهي بتقوم وبتلاقي يوسف بيبصلها وبتتكلم بدون وعي: يلهوي هو كل الناس بتصحي الصبح علي ناس مزز كده 
يوسف وهو بيرفع حاجبه ببتسامه: افهم إن دي معاكسه ولا ايه 
اريج وقد ادركت ما قالته وقامت بسرعه 
اريج بتوتر: انا انا انا انا 
يوسف وهو بيقرب منها

اريج وقد ادركت ما قالته وقامت بسرعه 
اريج بتوتر: انا انا انا انا 
يوسف وهو بيقرب منها: اااه كنتي بتقولي ايه ااه افتكرت هو كل النااس بتصحى الصبح علي ناس مزز كده هاا
اريج بتوتر بالغ: انااا انا.. انا.. م.. م.. مكنش قصدي.. قصدي انا.. انا صاحيه من النوم وو
يوسف وهو بيبص عليه ببتسامه: امممم 
اريج وهي بتبص عليه وبتتكلم بنبره بكاء: متبصليش كده اقسم بالله هضعف وهقول كلام اكتر من كده 
يوسف وهو بيبعد عنها ومسخسخ من الضحك علي شكلها: انتي مشكله والله 
اريج وهي سرحانه في ضحكته ومش حاسه بحاجه 
يوسف بطل ضحك وقعد يشاور باديه قدم عنيها وهي برضو سرحانه 
يوسف وهو بيقوم: ي جدعاان انا عاارف اني البنات هتموت علياا بس مش للدرجادي 
اريج فاقت على صوته: احييه احييه احييه الواد هيخليني اضعف ولا اي... لا ي اريج مش واحد زي ده هيخليني اضعف... بس الواد مززز اووي وهو صاحي... اريييج... حاضر انا نازله قبل م اضعف تاني 
اريج وهي بتخبط علي اوضه سليم 
اسمعت صوته من جوه: ادخل 
اريج دخلت وحطت الاكل: اتفضل ي حج الفطار 
سليم بصدمه: حمام ورز وبط انت الحاجات دي لمين 
اريج: ليك عشان شكلك خاسس ومش عاجبني 
سليم: مش عاجبك اي ي اريج يبنتي في حد بيفطر الصبح  حمام وبط 
اريج وهي بتقطع البطه وبتحط في بوقه  : كول ي حج أنت زي ابويا برضو لازم تتغذي شكلك مش عجبني 
سليم والاكل في بوقه ولسه هيتكلم لقي اللي بتحط حته لحمه في بوقه وبلع الكلام اللي كان بيقوله 
بعد شويه 
سليم وهو مش قادر: كفاااايه خلاااص مش قادر
اريج: طب الحته دي ي حج والنبي 
سليم: لااااااا واقعدي بقق وشد الحته من ايديها وحطها في الطبق 
اريج وهي مبوزه: ماشي ي حج 
سليم وهو بيتنهد: عامله ايه مع يوسف عرفتي توقعيه 
اريج: اي ي حج هو في حد بيوقع حد من يوم وبعدين متقلقش قريب اوي هتسمع إن حد هيوقع فينا بس اؤكدلك إن الحد ده هيبقي انا وبتتكلم بنبره بكاء مصتنعه ابنك ي حج مغناطيس بيشديني لي كل شويه اعااا ابنك مزز ي حج شكلي هحب ابنك ي حج 
سليم بضحك: طلعتي غبيه منا حظرتك قولتلك ابني مش سهل وهتقعي 
اريج وهي بتتكلم بنبره حزن: أنت عارف اني بحب ابنك من زمان ي حج من ساعه م اشتغلت سكرتيره عنده وانا بشوف ستات خارجه ودخله في البيت هنا مكنتش بقدر اتكلم كنت باكل في نفسي وانا شيفاه بيجيب بنات معاه ومش بقدر اعمل حاجه حاولت اشيل حبه من قلبي كذا مره بس العكس بحبه وبتعلق بيه اكتر 
سليم بحزن: عارف يبنتي مهو عشان كده خليته يتجوزك عشان عارف انك هتصونيه وهتخليه يبعد عن الطريق اللي ماشي فيه 
اريج وهي بتمسك ايده: اوعدك ي حج اني هحاول علي قد م اقدر اني اخليه يبعد عن الطريق اللي ماشي فيه 
في نص الليل 
اريج وهي نايمه بتسمع صوت ضحكاات رقيـ"ـعه 
اريج بتقوم من علي السرير وبتفتح الباب لقت يوسف ومعاه بنت وسندااه وطلعيين علي الاوضه 

اريج وهي نايمه بتسمع صوت ضحكاات رقيـ"ـعه 
اريج بتقوم من علي السرير وبتفتح الباب لقت يوسف ومعاه بنت وسندااه وطلعيين علي الاوضه
اريج بغضب: يوووسف 
يوسف بسكر وهو بيبصلها: هههه مراتي المصون امممم وساب البت ومشي يمه اريج ولسه هيقع اريج بسرعه منها مسكته قبل م يقع 
اريج بخوف: يوسف حاسب 
يوسف وهو بيبص في عنيها: خايفه عليا 
اريج بحب: لو مش هخاف عليك هخاف علي ميين 
البت بقرف وبتطرقع اللبانه في بقها: واي اصله ده هو انت جايبني تخللني ولا ايه يباشااا 
اريج بصتلها وحطت يوسف الكرسي وطلعت من جيبه المحفظه وطلعت المبلغ اللي فيها وراحت لها 
اريج وهي بترمي الفلوس في وشها: غوررري واياااكي اشوفك هنا تاني 
البت وقفه تبصلها بصدمه 
اريج بغضب: غورررري 
البت خدت الفلوس وطلعت جرري 
اريج بصت ل يوسف بقله حيله 
اريج بيأس: عمرك م هتتغير ي يوسف وسنادته وطلعو فوق 
في الصباح 
يوسف بيصحي دماغه فيها صدااع 
يوسف بوجع: ااااه دماااغي وبيبص جمبه لقي اريج جمبه ونايمه وحطه صباعها الكبير في بوقها وحرفياا منظرها يضحك اووي 
يوسف نسي دماغه اللي بتوجعه ونزل ضحك علي شكلها وحرفياا مش قادر يبطل ضحك 
اريج بنزعاج؛ يووووه وطووو التلفزيون شويه.... اوووف وبتفتح عنيها لقت اللي بيضحك في وشك 
اريج بلا وعي منها: يلهوي حد يخض حد بالضحكه القمرر دي 
يوسف وهو بيبص في عنيها وبيحط شعرها ورا ودنها: واي كمان 
اريج بسرحاان: هااا 
يوسف وهو مستغل سرحانها وبيقرب اكتر: بقولك واي كمان ومقرب من شفا"يفها واريج غمضت عيونها باستسلام ولسه هيبو"سها فجاه صوت عاالي تحت 

يوسف وهو مستغل سرحانها وبيقرب اكتر: بقولك واي كمان ومقرب من شفا"يفها واريج غمضت عيونها باستسلام ولسه هيبو"سها فجاه صوت عاالي تحت
اريج بعدت عن يوسف بسرعه وقعدت تلعن في ضعفها قصاده 
يوسف بغضب: اي الصوت العالي ده ونزل من علي السرير ولبس التشيرت ونزل 
في الاسفل
يوسف وهو نازل من علي السلم 
يوسف بغضب: اي الصوت العالي ده ي جلنار 
جلنار بغضب وهو بتتجه نحو السلم: انتتتت ازاااي تعملللل فياااا كددده وتتجوززز ازااااي 
يوسف بنرفزه: جلنار اهددي وتعاالي معاياا المكتب 
جلنار بصوت عالي: لاااااا انسييي يبابا اناااا جلنار هانم تعمل فيااا كده.. كده يعني بتزلني لااا يروحي وانااا هعرف هجيب حقي ازااي هاا وشغلك ده اللي معايااا انسااه هسحب العقد وابق قبلني ان في شركه تاني تقبلكو 
يوسف مسك ايديها ودخلو المكتب تحت صراخها انه يسيب ايدها 
يوسف دخل المكتب وقغل الباب وراه ومسك وش جلنار بين كفوفه 
يوسف بحنيه :جلنار اهدي 
جلنار وقد وصلت لاقصي قمه غضب: انتت ازاااي تعم... ومكملتش الكلمه لقت اللي بيلتهم شفتيها بقبله 
وبعد عنها لحاجتها للهواء 
جلنار بضعف: انت... انت.. انت 
يوسف وهو راسه علي راسه وبيتكلم بنبره خبيثه: انتي عارفه انا قد ايه بحبك ي جلينار وانتي اول واحده قلبي يتفتحلها ومش بس كده انتي قاعده جواه مربعه 
جلنار بدموع: اوماال اتجوزت البت السكرتيره الجربوعه دي لي 
يوسف بخبث: غصب عني ي جيلي ابويا غصبني عليها وانا مينفعش ارفضله طلب الشركات دي كلها بين ايديه وبعدين انا احب الجربوعه دي دي حتي مش من مستوايا انما انتي اللي ملكه قلبي حتى خشي اسأليه كده 
جلنار ببتسامه: للدرجادي بتحبني 
يوسف وقد علم ان الفار قد وقع في المصيده: ومحبتش قدك وخدها في حضنه 
يوسف عشان عارف اهميه الصفقه دي وعارف ان جلنار نفوذها كبير وانها مش هتسكت لحكايه زي دي بس عشان يوسف ذكي عرف نقطه ضعفها وهي قلبها وانها بتحبه بس نعمل ايه تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن 
اريج من خلف الباب وقد سمعت كل شئ 
اريج  بانهيار وطلعت جري علي الاوضه 
اريج بعيااط: اااااه ااااااه يقلبييي وجعني ليييي منت انتت عارف انه عمره م حبك انت اللي حبيت الشخص الغلط لييي لييييي ي يوسف تعمل فيااا كدا ليي تكـ''سر قلب اللي حبك ليييي 
اريج مسحت دموعها ووقفت بقوه: بس مبقاش اريج ان م خليتك تحبني وهكـ"سر قلبك زي م كسرت قلبي وقعـ"طه بسكـ"ينه تلمه ي يوسف 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -