رواية حبيبتي العنيدة مريم ومراد الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حبيبتي العنيدة مريم ومراد الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة المجهولة


رواية حبيبتي العنيدة مريم ومراد الفصل الثاني 2 هى رواية من كتابة الكاتبة المجهولة رواية حبيبتي العنيدة مريم ومراد الفصل الثاني 2 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية حبيبتي العنيدة مريم ومراد الفصل الثاني 2 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية حبيبتي العنيدة مريم ومراد الفصل الثاني 2




رواية حبيبتي العنيدة مريم ومراد الفصل الثاني 2


مراد:انا عايز اطلب ايد مريم 
احمد:مريم مين 
مراد:في اي يا بني مريم اختك 
احمد:مريم اختي انا 
مراد:ايوا 
احمد: انا عن نفسي موافق بس انت صعبان عليا 
مراد: ليه بقا بتاكل عيال صغيره ولا ايه
احمد بتمثيل الخوف:اكتر اكتر انت صاحبي فمش  عايز اضحي بك
مراد:يا سلام 
احمد :أسكت انتي متعرفش حاجه يا عيني عليك يا مراد و علي شبابك 😥
مراد: دا اللي هي اختك 
احمد:امال انا بقولك بلاش نصيحه مني
عند مريم 
الام:تعالي بقا في ايه 
مريم بتوتر :ها م م مفيش 
الام:بت اتكلمي بدل ابو ورده يخليكي تتكلمي 
مريم:لاء لاء هقول بس ضرب لاء 
الام:هي وصلت للضرب 
مريم بدموع :ماما بصراحه و انا ماشيه واحد حيوان كان هيخبطني بالعربيه و كنت هموت يعني عايزه يموت بنت اللي ملكيش غيرها  اه يا انا ي صغيره 
الام:صبرني يا رب
مريم:مين صبرك دا يا ماما 
الام:خدي يا مريم يا حبيبتي و انتي عملتي ايه بقا 
مريم:يعني عايزني أسكت ليه انا عملت حاجه صغيره اوي 🤏
الام:بت انت هتنقطيني كلمه كلمه ولا ايه انجزي
مريم:  كسرت العربية و تعاركت معاه عركه صغيره اوي بس 🥺
الام:يالهوي كسرتي العربيه للراجل 
مريم:م م ما هو يعني يا ماما كان هيموتني و كمان هو قليل الذوق 
الام:و الراجل عمل اي 
مريم:هو يقدر يعمل حاجه ولا ايه عيب عليكي دا انا بنتك 
الام:في بنت تقول عيب عليكي
مريم :انا قولت عادي يعني 
الام :امشي من وشي احسن دلوقتي انا عارفه م'وتي هيكون علي ايدك 
مريم:ماما مامتي خلاص بقا يا بطه معلش دا انا حتي نسمه مفيش زي 
الام:طبعا كانت هتو'لع لو في منك روحي نامي 
مريم:انا هروح غرفتي حبيبتي اللي مفيش زيها و أكلم البت حبيبه 
الام:انا هنام احسن عشان انا خلاص هموت منك
مريم بضحك :بعد الشر عليكي يا حبيبتي أن شاءالله اللي في بالي 
ذهبت مريم الي غرفتها 
عند مراد
مراد:نتكلم بجد شويه قولت اي
احمد:انا موافق بس هسال ماما و مريم 
مراد:ماشي انا هروح بقا بكره في مهمه كده شكلك كده هتيجي معايا فيها
احمد:تمام و انا كمان هروح سلام 
مراد:احمد بقولك وصلي معاك 
احمد:امال العربيه بتاعتك فين 
مراد بتوعد لمريم: بعدين هتوصلني ولا اي
احمد:ماشي يا عم خلاص يلا بينا 
مراد:عم انا مش عارف انا عرفتك منين 
احمد : لو مش عاجبك طلقني (بصوت احمد حلمي 😂)
مراد بضحك:امشي يالا انت مش نافع في الشرطه ظابط ازاي دا يا رب 😂
عند مريم 
مريم :اه والله يا بت يا حبيبه انا كده غلطانه 
حبيبه بسخريه:انتي دا انتي ورده مفيش منك 
مريم:مش عرفه مش مرتاحه لكلامك ليه 
حبيبه:انتي بتسالي روحي منك لله حرام عليكي 
مريم : يستاهل دا انا كيوت مفيش زي 
حبيبه:انا مش هتكلم 🙄
مريم :بقولك اي اقفلي شكل احمد وصل 
حبيبه:ماشي مع السلامه
احمد وصل مراد 
في بيت مريم 
احمد:دا انا هقول لدي ازاي مريومه
مريم:في حاجه ولا ايه
احمد:عريس 
مريم بصوت عالي:هتتجوز لولوليييييي هتبقا عريس يا ماما ابنك هيتجوز 
احمد:استني استني اهدي
مريم: استني اي قولي اسمها و عنده كام و عن حب ولا لاء مرات اخويا بقا انا اخت العريس لولوليي
احمد:يا بت المجنونه  استني دا انتي العروسه 
مريم :مين العروسه معلش
احمد:انتي 
مريم :مش موافقه
احمد :اعرفي الاول مين
مريم:قول 
و في ذلك الوقت استيقظت الام 
الام:في اي
احمد:مراد عايز يتجوز مريم 
الام:..........
مريم بصدمه

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -