رواية انا لست مشوهة الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة ندي عبدالهادي
رواية انا لست مشوهة الفصل الثاني 2 هى رواية من كتابة ندي عبدالهادي رواية انا لست مشوهة الفصل الثاني 2 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية انا لست مشوهة الفصل الثاني 2 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية انا لست مشوهة الفصل الثاني 2
رواية انا لست مشوهة الفصل الثاني 2
بص بصدمه وعدم فهم..ايه ده ياماما انتي عاوزه تجوزيني واحده مشو.هه
لاا اكيد فيه حاجه غلط
دموعي نزلت بصمت كنت عاوزه ادافع عن نفسي بس معرفش ماعنديش القدره اني اعمل كده حسيت نفسي ولا حاجه انسحبت بهدوء ودخلت اوضتي.....
الخاله...بتوتر...اهدي بس يابني
اسامه بضيق...لاا مش ههدا اناا ماشي
______
الاب بضيق....وغضب.. المصاريف كترت اووي اناا مش هجيب علاج للبت تاني ت.مو.ت.. احسن
الام....ولا..تم.وت ولا حاجه انا عندي عريس ليها
الاب بطمع... ازااي وهو غني يعني
الام بطمع...هو عنده حاجه وتمانين سنه ومبيشفش وعايز واحده تخدمه فاحنا هنجوزه البت وهو هيدفع مهر كبير
الاب...قام بسرعه وفتح اوضة سهر
انتي يابت انتي
سهر بهدوء...نعم يابابا
الاب...قومي البسي حاجه وتعالي فيه واحد طالب واحده تخدمه فاحنا هنقعد نترجاه انو يقبلك
سهر بغضب...لااا يابابا انا مش هعمل كده ولو كنت انت وماما مدايقين مني لدرجادي وخايف علي الفلوس انااا همشي من البيت وهريحكم مني خااالص
الاب مسكها من ايديها...مش بعد السنين دي كلها تقوليلي اناا همشي....انتي نسيتي انو احنا لمناكي من الشوارع ...عطفنا عليكي
سهر بدموع...لاا انتو كنتو واخديني مصلحه..خطف.توني نن اهلي..وبقيتو تشغلوني معاكم لغيط ماسبتو الشغل ده.....وللاسف لما عرفت حقيقتكم...كنت خلاص فاضل علي فرحي اسبوع....وخفت انو حازم يسيبني
بس اناا خلاص ماشيه ومش هشوفكم تاني
الاب..مسك.الحزام...ونزل فوقيها ض.رب بلا رحمه...انتي بتردي عليااا يا مشو.هه أنتي
سهر بصراخ...ابعد عنيي..ااااه
واغمي عليهاا من.الض.رب وال.وج.ع
__________
فتحت عينيها بتعب ودموعها بتنزل دموع اول مافتكرت ال حصل
الخاله بحزن...انتي كويسه دلوقتي ياسهر عامله ايه دلوقتي
سهر بصت للخاله.... وانفجرت من البكاء
انااا ليه بيحصل معاياا كده هاااا ليهه
اناا عملت ايه اااععع
الخاله بتاثر...اهدي بس..ومتقوليش كده استغفري هااا ياحبيبتي إن شاء الله بكره هيكون احسن متخليش حاجه تأثر فيكي اناا عارفه انك علطول قويه ياسهر
يلاا عشان نروح
سهر بصت برعب...لااا انااا مش راجعه هناك تاني
الخاله بحزن...لاا انتي هتيجي معاياا يلاا يابنتي
____
فتحت الخاله باب البيت
اسامه بقلق...ماماا انتي كن
بص بضيق لسهر
سهر بصت بقلق وخوف ومسكت في هدوم الخاله
يلاا ياسهر تعالي ريحي في اوضتي يلاا ياحبيبتي
بعد دقائق
اسامه...بضيق...ممكن اعرف دي بتعمل ايه هنااا وانتي كنتي فين ده كله
الخاله بجمود....كناا في المستشفى وقصت له ماحدث
اسامه.. ماشي ياماما بس انا قايلك انو سلمي جايه هناا بكره عشان تتعرفي عليهااا وهو
الخاله بضيق....ومين بقي سلمي دي حتت بنت اخلاقها زي الز.فت ولبسها مش كويس انا اصلا مش موافقه... ويلا قوم هات المأذون
اسامه....ليييه
الخاله... عشان تكتب كتابك علي سهر...يلاا
ومش عاوزه نقاش ولو مسمعتش الكلام انت مش ابني ولا اعرفك..اناا هنزل اجيب شوية حاجات ارجع الاقي المأذون
_____
اسامه دخل بغضب....انتي عاوزه مني اييه هو بالعافيه اناا مش عاوز اتجوز واحده.مشو.هه انتي مابتفهميش اكيد اهلك هماا الي وزينك ودي تمثيليه..عشان تلهفو قرشين وضحكتو علي امي الغلبانه
سهر حطت ايديها علي ودنها وبكاء...حرااام عليك سيبني اناا مش هتجوز حد سيبني لوحدي
اسامه....انتي تقومي تلمي هدومك وتمشي من هناا ارجع ملاقكيش..
سهر بدموع.... اناا ماليش حد بكره همشي بس الوقت اتاخر همشي بكره
اسامه... اناا عاوز اعرف انتي عايشه ليه...انتي مافيش حد بيحبك اصلاا ولو فاكره انو امي ممكن تعيش كتييير وهتستني معاكي لااا انتي بتحلمي
وخرج من الغرفه بغضب
جت رساله علي موبايلها
جريت بلهفة وهي بتفتح الموبايل... علي امل انو يكون حازم
فتحت الشات
بصت بصدمه وحزن...
"ابعدي عني وسيبني في حالي انتي خلاص صفحه واتقفلت"
كتبت بسرعه.... حااازم عشان خاطري ماتسبنيش اناا عاوزه اشوفك ولو لمره
استنت رده
فجاءه لقته عملها بلوك
سهر بصت للموبايل...وافتكرت كلام اسامه لما قلها انو الكل بيكر.هها...وهي هتبقي وحيده والكل بيخاف منها
مسكت الطبق الي فيه الاكل وكسر.ته خدت جزء منه وقربته من ايديها ودموعها بتنزل وبتفتكر زكرياتها معاا حازم
وقربته ووووووو
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا