رواية اجبرني لعشقه وعد ويونس الفصل الثاني 2 بقلم نوتيلا

رواية اجبرني لعشقه وعد ويونس الفصل الثاني 2 بقلم نوتيلا


رواية اجبرني لعشقه وعد ويونس الفصل الثاني 2 هى رواية من كتابة نوتيلا رواية اجبرني لعشقه وعد ويونس الفصل الثاني 2 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية اجبرني لعشقه وعد ويونس الفصل الثاني 2 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية اجبرني لعشقه وعد ويونس الفصل الثاني 2


رواية اجبرني لعشقه وعد ويونس بقلم نوتيلا


رواية اجبرني لعشقه وعد ويونس الفصل الثاني 2


ميرا:: لا فيه يا وعد سبيني اتكلم مش هقدر اسكت 
يونس:: بحده فهموني في اي وميرا بتقول كدا ليه 
وعد:: قولت مفيش يا يونس وبتبص لميرا وبتقول بحده ميرا اطلعي اوضتك 
ميرا:: بانهيار لااااااااا يا وعد المرة دي مش هتسكتني يونس وعد برا ولكن هنا بتقف وعد قصاد ميرا وبتقول بدموع تلمع بعيونها وصوت خافت لا يسمعه احدا غيرهم وبتقول وعد بلاش يا ميرا عشان خاطري بلاش تهدي كل اللي عملتو يا ميرا ارجوكي لو انا اختك فعلا وبتحبني متتكلميش 
ميرا:: دموعها بتنزل وبتقول بدموع بس انتي ملكيش ذنب 
وعد:: وهي تمسح دموع ميرا عشان خاطري انسي اي حاجه وبعدين اختك قوية وقادرة تتحمل اطلعي علي اوضتك ارتاحي وانا شوية وهطلع وراكي 
الجميع يترقب همسهم لبعض والفضول يقت"لهم وبيقول يونس بغضب انا عاوز افهم في اي حد يفهمني كنتي هتقولي اي يا ميرا كملي متسكتيش 
ميرا:: بتبص لوعد اللي بتبصلها بترجي ان لا تتكلم وبتقول ميرا مفيش حاجه يا يونس وبتسيبهم ميرا وبتطلع اوضتها وهي دموعها تسبقها مثل الشلالات 
عاصم:: بيبص لي وعد فهو يعرف كل شي وبيبصلهم بحزن وبيوجهه كلامه لي يونس اطلع جهز نفسك الفرح بكرا 
يونس:: بيمشي بدون كلام 
عاصم:: بيبص لي وعد وبيقول بهدؤء عاوز اتكلم معاكي 
وعد:: بهدؤء انا عارفة اللي عاوز تكلمني فيه بس بلاش دلوقتي ارجوك انا تعبانه جدا ومش قادرة اتكلم في حاجه 
عاصم:: بتفهم لحالتها وبيقول بهدؤء ربنا يريح بالك يبنتي وبيمشي عاصم بحزن بيدخل لي اوضه مكتبة 
#نوتيلا_سوسكا
وعد بتبص لي ولدتها اللي دموعها بتنزل بحزن علي حال ابنتها التي دايما تتحمل الاوجاع وكل شي فوق طاقتها بتقرب وعد من والدتها وهي تجاهد ان ترسم البسمه علي وجهها بصعوبة وبتقول بمشاكسة هي دي دموع الفرح ولا اي يا فطومه دنا فرحي بكرا يجدعان اي النكد ده  
الام فاطمة:: عيطي يا وعد عارفة انك كاتمه دموع وبترسمي ضحكه مزيفة بيه يبنتي سكتي ميرا كنتي خلتيها تقول 
وعد:: ماما مش عاوزة الموضوع ده يتفتح تاني عشان خاطري وخلاص انا هتجوز يونس بكرا مش انتي كان نفسك اني اتجوز يونس انتي وماما هدي صح ولا اي وبتنزل وعد علي ركبها لمستوي هدي لانها تتحرك بدون كرسي متحرك لانها مصابة بشل"ل نصفي وده لسبب هنعرفو بعدين 
هدي:: بدموع انتي بنتي يا وعد زايك زي يونس ومالك ومرام وميرا عندي كلكم ولادي يونس طيب يا بنتي وقلبه مفيش اطيب منه وهو بيحبك ابني وانا عارفة بس بيكابر ومش قادر يستوعب اللي حصل حاولي تفهميه يبنتي ادية فرصه 
وعد:: وهي بتتنهد بحزن وبتقول بنبرة حزينة وهو مدنيش فرصة ليه يا ماما يسالني حتي هو اللي وصلنا للمرحلة دي المهم مش عاوزة اشوف الدموع دي تاني انتي وماما انا مش زعلانه اصلا عاوزكم تفرحو احنا عندنا فرح بكرا عاوزكم قمرات ولا اي يقمرات انتو بقا حد يصدق الموزز دي امي انا والواد يونس بتضحك فاطمة وهدي علي مشاكسة وعد وبتقول وعد انا هطلع انام النهاردة فاوضة ميرا  وبتسيبهم وعد بتطلع اوضتها لتبدل ملابسها واول ما بتوصل لباب الغرفة بتلاقي اللي بيكمم فمها وبيسحبها لداخل الغرفة بتكون الغرفة مظلمه ولا ترا وعد من امامها ولكن تعرفة من رائحته من قربة منها وهنا بيقول يونس هشيل ايدي وتسمعيني كويس يا وعد ومش عاوز اسمع صوتك وبيشيل يونس ايدة وهو قريب منها جدا وبيمسكها يونس من ذراعها بقوة وهو يضغط عليه وبتتالم وعد بشدة فهو نفس المكان الذي ضغط عليه في الصباح وبيقول يونس بتوعد انا وافقت علي الجوازة دي وشيلت انا الليلة بس صدقيني يوعد هندمك كل لحظه علي الجوازة دي وعلي موافقتك يونس اللي كنتي تعرفية حاجه واللي جاي حاجه تانية صدقيني هتكر"هي نفسك انك وافقتي علي الجوازة وعلي اللي عملتية انا بقيت اقر"ف منك ومش طايق ابص فوشك مبقتش اكر"ة حد قدك دلوقتي وبتمنا لو اق"تلك وهنا وعد دموعها بتنزل بصمت ولكن يونس لا يراها من الظلام وبيسبها يونس وبيخرج خارج الغرفة بعد ما رمي كلامه القاسي عليها ودب"حها بكلاماته  
#نوتيلا_سوسكا 
غبي يا يونس هتندم علي كل كلمه قولتها  ستر"كع تحت قدامها لكي تسامحك ولن تغفر لك  
يونس:: بيروح اوضة الجيم وبيقلع التيشرت بغضب وهنا بيظهر جسده الرياضي وبيفضل يونس يتمرن بكل غضب 
وعد:: بعد ما يونس بيخرج من الغرفة وهنا بتسمح لنفسها بالانهيار وتنزل دموعها بالم وحزن فقلبها يولمها من جرحها هو حب طفولتها وحب مراهقتها وشبابها فهو ك"سر قلبها لتبكي بقهر وتنزل علي الارض بكل اوجعاها والمها ودموعها نازلة مثل الامطار تغرق وجهها لتصرخ بكل الم تحس به بقلبها فهي تتحمل فوق طاقتها كانها خلقت للالم وبس لماذا الجميع يفعل بها هكذا لماذا اقرب الناس اليها واحبها لقلبها تحطمها وتولم قلبها لتخرج صرخة من داخلها تدب"ح روحها من الداخل  ظلت هكذا لساعة كاملة وهي تبكي بحر"قة 
يونس:: داخل غرفة الجيم الخاصة بيه وباخية بيجري علي المشاية بسرعة غير عادية بل تفوق الواقع ولا يحس بشي والعر"ق ينزل منه وشعرة الاسود الغزيز ينزل علي عيونه كان شكلة مثير جدا وهنا بيدخل علية مالك وهو يترنح بس"كر وبيقرب علي يونس الذي لا ينتبة لوجودة من الاساس فهو كل ما يشغل تفكيرة وعد فقط بيقرب مالك من يونس وبيعطي لكم"ه فوجه يونس لتفقده توزنه وبيقع عالارض  وهنا يونس بيفوق لنفسه وبيقوم من عالارض بغضب وبيمسك مالك من ليقتة وبيقولو انت اتجننت بتض"ربني يا مالك 
مالك:: بسك"ر وهقت"لك كمان يا يونس عشان خدتها مني ليه انت بتاخد مني كل حاجه الشركة وحب العيلة حتي وعد خدتها مني بس دي مش هسمحلك تاخدها يا يونس وعد لا 
يونس:: بيبص لي مالك بصدمه من اللي سمعه وبيقول بغضب انت سكر"ان من امتا واحنا بنشرب القر"ف ده دي اخرة تربيتي ليك يا مالك وهنا بيمسكه يونس بيبداءؤ يضر"بو بعض وبيقول يونس بغضب قصرت معاك في اي عشان تبقا كدا متخيل امك او اختك لو شافوك بالحالة دي او جدك هيبقا موقفك اي شكلك هيبقا اي قدامهم يخسارة يا مالك بس قسما بالله يا مالك لو مبطلت القر"ف ده واتغيرت واتعدلت ده اخر تحذير مني ليك لهعيد تربيتك من اول وجديد وساعتها محدش هيشيلك من ايدي ولا هير"حمك مني يا مالك 
مالك:: بدموع عشان خاطري يا يونس لو بتحبني وبتعتبرني اخوك وابنك زي ما بتقول عشان خاطري طلق وعد انا بحبها يا يونس صدقني هموت من غيرها يا يونس هق"تل نفسي لو شوفتها معاك يا يونس ونبي يا يونس ابوس ايدك وبيفضل مالك يعيط زي الطفل الصغير 
يونس:: واقف مكانه بصدمه وحزن فبحياتي لا يتخيل ان اخوة يكون بيحب وعد اللي هي تبقا مراتة وبيترجاه يسبها والا هي"قتل نفسه كيف سيختار بينهم فهو عقله سيشل لا يقدر علي تقبل الفكرة  وبيقاطعه تفكيرة كلام مالك وهو يقول انت مش بتحبها يا يونس انا بحبها انا اللي استحقها انا بحبها رغم اللي حصلها انا موافق بيها وعاوزها لكن انت مش عاوزها ولا بتحبها انا موافق انها مش بنت المهم تبقا ليا طلقها يا يونس طلقتها ونبي عشان خاطري وده اخر طلب اطلبه منك ونبي يا يونس وظل يترجاه 
يونس:: واقف زي التمثال من صدمته ولكن هنا بيقاطعهم فتح الباب ودخول __________وهنا مالك ويونس بيبصو لبعض بصدمه و______________


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-