رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل السابع 7 بقلم ندي علي

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل السابع 7 بقلم ندي علي


رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل السابع 7 هى رواية من كتابة ندي علي رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل السابع 7 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل السابع 7 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل السابع 7


رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 بقلم ندي علي


رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل السابع 7

 
احمد اول ما دخل لقي سلوي لبسة قميص نو*م والروب بتاعه وعملة شعرها علي جنب ومتشيكة جدا وريحتها جميلة جدا
احمد بصدمة : سلوي 
سلوي ببتسامة وكسوف:نورت يا حبيبي وقلعت الروب ورميته علي الارض 
احمد قرب منها ووهي غمضت عنيها ونزل علي الارض وجاب الروب ولبسه ليها 
احمد بسخرية :ايه اللي غيرك يا سلوي مش انتي كنتي منعة نفسك عني ايه اللي اتجدد او اتغير اااه انا اقولك لما عرفتي ان انا ممكن اتخلي عنك انتي عملتي كدا قولتي يلا ليلة يسكت هو بعديها وخلاص بس لاء يا سلوي وانا مش هلمسك وحتي لو انا بحبك كبرياء رجولتي وكرامتي مش هجرحهم فا ارتاحي يا حببتي واااه اوعي تنسي تلبسي البجامه اللي بكمام علشان انا مينفعش اشوفك بيها 
سلوي بدموع :احمد اسمعني انا موجوعة تعبانه مفيش حاجه عجباني الحياة اللي عيشاها مش عرفه اعشها زي ما انا عوزه مفيش حاجه بتيجي علي مزاجي انا دخلت السجن ظلم 4 سنين انت لازم تقدر دا 
احمد بسخريه :لو تفتكري ان السجن دا انا كنت معاكي لحظه بالحظه مكنتش بسيبك غير لما تنامي وقبل ما تصحي كنت بكون قدامك احسن اكل واحسن شرب كان بيتقدم ليكي لو فكرة ان اللي اناي كنتي فية دا سجن فا انتي غلطانه السجن هو اللي انا عايش فيه دلوقتي ولا عارف انا متجوز ولا مطلق وقرب منها اووي وبكمل بغضب انا لما اجي ابص لحد بفتكرك واقول مراتك اجمل واحسن منها مليوون مره بس مراتي منعه نفسها عني وعلشان قولتلها هسيبك رجعت رضيت عني وانا لو هموت مش هقرب منها بالطريقة دي وسابها ودخل الحمام 
سلوي بقهر :انا اللي عملت في نفسي كدا انا اللي حبيت واحد غير جوزي انا اللي طول حياتي هعيش في ذنب انا اللي استاهل اوحش معامله بس الحب مش بيدي ومحدش عارف كدا يارب خلصني من اللي انا فيه دا 
احمد في الحمام الدموع بتنزل من عينه بوجع وهو بيفتكر سلوي وهي كاتبة في المذكرات بتاعتها :غسان انت الشخص اللي حبيته واللي هفضل احبه طول الحياه والشخص اللي ممكن اضحي بحياتي علشانه ولو في فرصه اعيش معاك مش هتردد ثانيه وحده بحبك 
احمد بوجع :لييه كدا يا سلوي ليه دا انا كنت اتمني ليكي الرضا ترضي ابتسامه منك بتخلي يومي سعيد قدمت ليكي كل الحب اللي في قلبي بس انتي قدمتي ايه يا سلوي الخيانه هي اللي انتي قدمتيها وغسل وشه وطلع نام في هدوء تحت نظراتها الحزينه 
*************
عند غسان 
غسان اكل وخلص وطلع فوق خبط علي الباب 
نور :تعالي يا غسان ماما في الاوضة التانيه
غسان دخل واول مشاف السرير اترمي عليه بتعب :ااااااااه همووووت وانام يا نور هلكاااان 
نور وهي بتلعب في شعرة :نام يا قلبي نام 
غسان اتعدل :عاصي فين
نور : عاصي ماما اخدته تنيمه معاها
غسان راح عند سرير حبيبه وباس خدها :روح ابوها دي نامي وغطاها كويس وراح هلي السرير 
غسان :نور اعدلي رجلك كدا 
نور عدلت رجلها وهو نام عليها 
غسان :بكرا يوم صعب اكيد في الشغل 
نور وهي بتدلك راسه :ليه يا حبيبي اشمعنا بكرا
غسان وهو مغمض عينه :مش عارف بس انا حاسس بكدا التدريب كله هيكون عليا 
نور :بصراحه انت تدريبك صعب جدا ارحم شويه فيهم يا غسان انا مجربة وعرفه انت مكنتش بترحم حد ولا حتي انا 
غسان :يا نور انا لازم اقسي عليهم علشان يتعودو ويعرفو التدريب الصح والا ايه لازمت ان انزل الطابور لو مش هدرب صح وبعدين انتي كنتي عليكي شوية حركات بتخليني عاوز اقتلك
نور :غسان بص انا مش هتكلم علشان مش عوزين نتخانق ولا ايه 
غسان اتعدل علي المخدة واخدها في حضنة ببتسامه انا برضو بقول كدا ننام احسن مش عوزين امك تتفرج علينا 
نور نامت علي صدرة وحوطته من خصره وهو شدد عليها من حضنة ونامو في ثبات 
************
تاني يوم الصبح الساعة 8
غسان قام من النوم علي رنت المنبة اللي قلق نور 
نور بنوم :غسان الساعة كام 
غسان بهدوء:تامي نامي لسه بدري انا هقوم البس واروح الشغل 
نور :لا يا حبيبي هقوم علشان هعملك تفطر قبل ما تمشي 
غسان :طيب يا حبيبي قومي علي ما اخد شور اعمليلي 
نور هزت راسها وقامت من السرير بصت علي حبيبه ببتسامة :غسان حبيبه غير عاصي خلاص عاصي طول اليل كان صاحي لكن حبيبه نايمه مشاء الله عليها 
غسان ابتسم وهو بيقلع التيشرت بتاعه :شكلها هتكون هادية بس اسكتي خليها نايمة احسن ما تقوم تعيط ودخل الحمام ونور نزلت علي المطبخ 
***************
في الفيلا عند محمد 
محمد كان لسه راجع من الجري اللي متعود علية كل يوم ايجة ودخل قلع الجاكت وقعد علي الكنبه وهو مبتسم 
محمد :طيب انا بفكر فيها ليه انا مالي بيها انا اول مره في حياتي وحدة تشغلني بس ياتري انتي مين ووراكي ايه وقام من كتر التفكير يا خد شور علشان ينزل الشغل 
وبعد وقت طلع من الحمام وهو لبس فوطة محاوطة خصرة لبس بنطلون بدلة اسود وقميص ابيض وشمر كمامه وبانص اسود وسرح شعرة وحط برفانه ونزل علي المطبخ وقف قدام التلاجه 
محمد بتفكير :ناكل ايه دلوقتي وبعدين طلع كوباية لبن ساقعه وتوست ومربي واكل وطلع ركب عربيتة ومشي 
**************
عند نورهان 
كانت وقفه في المطبخ بتعمل الشاي وعمر بلعب مع فرحه في البلكونه 
عمر بزهق :نورهاااان هتاخر 
نورهان :خلاص انا خلصت اهو 
عمر :عرفه يا فرحه امك دي علي ما اتأقلمت علي الوضع طلعت ميتيني كانت افشل انسان بالدنيا اتنيلي يعني هي ربنا عدل حالها اصلا 
نورهان حطه ايدها في وسطها :ومال حالي يا عمر بيه مش عجبك في ايه يا خسارة الشاي فيك 
عمر :يا روحي دا انا كنت بشيل العين عنك 
نورهان حطت الشاي علي السفرة بغيظ:طيب اشرب يا جوزي 
*************
عند احمد وسلوي 
احمد كان خلص لبس ولسه هيمشي سلوي وقفته 
سلوي قامت :احمد انت رايح فين 
احمد من غير ما يبص ليها :رايح الشغل 
سلوي بحزن :هتفضل متتكلمش معايا لحد امتي 
احمد بص ليها بسخريه :وجعك تجاهلي ليكي شوفتي انا برضو كنت موجوع وزعلان وانت اغلبية الوقت ساكته يا سلوي 
سلوي بحزن :انا اسفه انا عرفه ان غلطانة بس سامحني 
احمد :عرفه انتي متهوره جدا بس دا غلط انتي عقلك طايش عوزه اي حد يشاغلك وخلاص بس اسفك دا بعد ايه يا سلوي بعد ما ولا اقولك ملهاش لازمة 
سلوي :بعد ايه يا احمد قول انا عملت ايه يخليك كدا 
احمد برفع حاجب وابتسامة ساخرة :بعد ايه فعلا انا جي عليكي معلش يا حببتي اسف مس هتتكرر وكمل بعصبيه سلوي احنا لو اتكلمنا مش هنكمل مع بعض فا اسكتي يا حببتي وخليني ساكت 
سلوي :وهتفضل ساكت لامتي انا عوزاك تتكلم 
احمد وهو طالع :لما ربنا يأمر وااه انا هتاخر نامي بلاش تفضلي سهرانه علشان مش هتكلم غير لما اهدي واعرف انا بعمل ايه وسابها ومشي 
سلوي فصلت تعيط وراحت علي الدرج تشوف المذكرات بتاعتها علشان تكتب فيها احزانها بس ملقتش المذاكرة بتاعتها اتصدمت وفضلت تدور عليها بهستريا 
سلوي:لا لا لا بلاش يكون حد اخدها دي فيها كلام لي غسان يلهوي اعمل ايه 
*****************
غسان خلص فطار 
غسان :يلا انا همشي علشان مش عاوز اتاخر ولو حصل اي حاجه اتصلي بيا 
نور :حاضر يا حبيبي 
غسان قرب منها وباسها من خدها :يلا يا حبيبي باي ومشي 
ونور بدأت تلم في السفره لقت عاصي صحي ونزل جري 
عاصي :ماماااا ماماااا تعالي بسرعه حبيبه بتعيط جامد 
نور طلعت جري علي فوق واخدتها في حضنها :بس يا روحي بس هش هش وجابت الرصعة بتاعتها وفضلت ترضعها 
عاصي :ماما انا عاوز الفون بتاعك العب بيه شويه 
نور :علي التسريحه اهو بس نص ساعه علشان عينك وتحطه علي الشاحن علشان بابا منكن يتصل 
عاصي :خاضر 
نور :سويو صحيت 
عاصي :لاء هي لسه نايمه 
نور :طيب تعالي العب هنا علشان متصحاش 
عاصي بخوف:بس بابا ممكن يزعق علشان انا في الاوصة بتاعتكو 
نور :لاء يا روحي بابا مش هنا العب برحتك وكملت بهمس عامل رعب للعيال لاحول ولا فوك الا بالله 
عاصي نام هلي بطنة علي السرير وفضل يتفرج علي الفون 
******************
عند يمني 
يمني كانت لبسة بنطلون اسود واسع وبلوزه بيج وجزمة كعب بيج وعملة شعرها ديل حصان ولسه هتطلع من باب البيت اتصدمت من اللي واقف قدام الباب 
يمني بصدمه :....

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -