رواية انا لست مشوهة الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة ندي عبدالهادي

رواية انا لست مشوهة الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة ندي عبدالهادي


رواية انا لست مشوهة الفصل الثالث 3 هى رواية من كتابة ندي عبدالهادي رواية انا لست مشوهة الفصل الثالث 3 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية انا لست مشوهة الفصل الثالث 3 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية انا لست مشوهة الفصل الثالث 3


رواية انا لست مشوهة بقلم الكاتبة ندي عبدالهادي


رواية انا لست مشوهة الفصل الثالث 3


سهر قعدت تفتكر كلام اسامه وانو مافيش حد بيحبها وهتفضل وحيده طول عمرها كس.رت الطبق الي كان فيه الاكل واخدت جزء منه وقربته من ايديها وهي بتبتسم وبتفتكر ذكرياتها معاا حازم وقد ايه هي بتحب حازم
قربت السك.ين من ايديها وبدون تردد قط.عت شرايين ايديها
--------------------
 حااازم. انت جيت كنت عارفه انك مش هتسيبني. انتي بتحبني صح حااازم
*كانت هذه الكلمات تفوهت بها سهر وهياا في غيبوبه
كان يجلس بالقرب منها الخاله واسامه الذي كان يشعر بالذنب
الخاله بحزن ودموع.. ياعيني عليكي يابنتي بعد كل الي عمله معاهاا لسه بتحبه وبتفكر فيه
اسامه... بتفكير...هو فين حازم ده ليه ميجيش يشوفها
الخاله...ده كان ساكن في البيت الي جمب بيت سهر وأبوه كان قعيد ابوه كان بيحب سهر زي بنته واكتر وكان شايف اهلها الي بيعذ بوها فقرر انو يجوز حازم لسهر.  سهر حبته جداا بس هو لاا واستغل انو ابوه ما ت وسهر الحاد ثه الي حصلتلهاا. وطلقها بعد كتب كتابهم باسبوعين وكان خلاص فاضل علي الفرح يجي اقل من اسبوع.....وهو دلوقتي سافر بره مصر
اسامه بحزم وتفكير.... متعرفيش سافر فين
الخاله..بتذكر...اااه سافر امريكا
اسامه... ماما انا هسافرله امكن لو خليت سهر تشوفه يخفف من عذ.ابي بتأنيب الضمير
الخاله بصتله بامتنان...روح بس طمني عليك ومتتاخرس
----بعد يومين
حالت سهر كانت بتسوء اكتر واكتر 
اسامه ... سافر امريكا وبدا يدور حول علي حازم
السكرتيره....حازم بيه فيه واحد عاوز حضرتك بره
حازم.. باستغراب...مقالش مين 
السكرتيره...باين عليه من مصر
حازم.... طب دخليه
دخل اسامه
حازم... باستغراب.....انت مين وعاوزني في ايه
اسامه...اناا ابقي من مصر ومن نفس مدينتك بس انا كنت مسافر اناا قريب سهر من بعيد
حازم اول ماسمع اسم سهر قام وقف وبدات عليه علامات الضيق
حازم....اوووف...هي مش هتسيبني في حالي بقي
اسامه بضيق...سهر تعبانه جامد وبتحلم بيك هي حاليا في غيبوبه...انا كل الي طالبه منك انك تيجي تشوفها امكن لو شافتك تتحسن
حازم ببرود... اطلع بره انا مش فاضي للكلام ده انا وراياا شغل
*-------
بعد يومين.... في المستشفى
اسامه بص بصدمه..لامه.... مالك ياماما بتعيطي ليه كده
الخاله ببكاء... سهر قلبها وقف مرتين والدكتور قال لو وقف تاني هيااا مش هتعيش
أسامه بص بحزن وتانيب الضمير
فجاءه موبايله رن
بص للمتصل بضيق وبعد شويه
ايوه ياسلمي
سلمي بغضب...انت فين بقالك اسبوع مبتكلمنيش ومبتردش علي تليفوناتي هي البت المشو.هه دي لحست عقلك....
اسامه بغضب...سلمييي احترمي نفسك..انا قطعت علاقتي بيكي وياريت مترنيش علياا تاني انتي فاااهمه
-------
بعد مرور عدة اشهر
الدكتور بعمليه...المريضه فاقت
تقدرو تدخلولها
 اسامه بص بفرحه واتصل بمامته يفرحها
اسامه فضل كل يوم يجي المستشفى ويحكي معاا سهر بالساعات احساسه بالذنب اتحول لحب سهر ايوه هو حبهااا هو حبهاا من اول مره هو متاكد انو عمرها ماهتحبه لانو عارف حبها الكبير لحازم فضل يدعي في صلاته انهاا تحبه او تسامحه علي كلامه ليها زمان والي كان سبب في محاولة....انتحا.رها
اسامه قلبه كان بينبض بقوه. دخل لهدوؤ لقا وشها شاحب وبصه للشباك
اسامه بصوت يكاد يكون مش مسموع...سهررر اناا
سهر بصتله بصدمه اتحولت لفرحه......حاااازم
اسامه بص بدهشه واستغرب
اماا سهر بصتله بحب وقامت من عالسىرير بسرعه وحضنته....كنت عارفه انك هترجع كنت عارفه انك بتحبني
اسامه بص بصدمه....وبادلها الحضن
علي دخول الخاله
بصت باستغراب شديد
سهر بصتلها بفرحه.. شوفي ياخالتو حااازم رجع مش قولتلك انو بيحبني ومستحيل يسيبني
اسامه بصلهاا...ايوه ياسهر اناا بحبك يلا ارتاحي دلوقتي علي ماسال الدكتور عليكي
سهر بحب...حاضر
اسامه.ماا. .ياخاله عليكي معاها
-------
اسامه بصدمه... يعني ايه يادكتور
الدكتور...للاسف سهر عايشه في وهم عايشه في عالم تاني غير الي احنا عايشين فيه من كتر حزنها وصدمتها في العالم ده عقلها الباطن صورلها عالم تاني. تعيش فيه وتتمني فيه الي هيااا عوزاه زي ماشافتك حد تاني
اي حاجه للاسف هي بتحبها واتسلبت منها هتشوفها كده يعني انت ملاحظتش انها لما بصت لنفسها في المرايه مقالتش حاجه او معملتش اي تعبير حزن
اسامه...يعني ده مرض نفسي وممكن يتعالج مع الزمن
الدكتور بحزن... للاسف لاا الحاله دي لا. انا مش عاوز اقولك انو سهر مش هتعيش سنه بالكتير وه تم.وت
اسامه

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -