رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة الفصل 47 و 48 و 49 بقلم نورهان العطار

رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة الفصل 47 و 48 و 49 بقلم نورهان العطار


رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة الفصل 47 و 48 و 49 هى رواية من كتابة نورهان حاتم رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة الفصل 47 و 48 و 49 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة الفصل 47 و 48 و 49 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة الفصل 47 و 48 و 49


رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة بقلم نورهان العطار


رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة الفصل 47 و 48 و 49


وفي هذة اللحظة جاء الي يونس تليفون فرد
يونس: الو ايوة انا مين معايا في اي انت بتقول ايه حصل امتى الكلام دا طيب انا جاي سلام 
ليث: في اي يا بني حصل اي
يونس: فؤاد وهو متحول للمحكمه كان عاوز يهرب الحكومة حاولت توقفه مرديش يقف ضر*بوه با*لنار ما*ت 
ليث: البقاء لله يا صاحبي طيب يالا نروح ند*فن الج*ثة 
يونس: يالا 
اسر: طيب وانا كمان جاي معاكم 
ذهبو جميعا تاركين الفتيات خلفهم يجهزون الاكل 
وصل ليث ويونس واسر الي المشرحة واخذو فؤاد ودفنوه مات فؤاد بكل افعاله فهو امام الله يحاسب
وركبو السيارة وانطلقو الي مقر الشركه فقد ضم يونس مجموعه شركاته مع ليث واسر 
ليث: اسر راجع الورق دا 
اسر: ياادي اسر وسنينه السودة كل حاجه اسر
يونس: انت عاوز تقعد كدة يعني 
في هذا الوقت رن هاتف اسر
اسر: بس بس حبيبة قلبي بترن
اسر: الو ايوة يا حبيبتي اي بتولدي يعني اي 
ليث بعصبيه: هو اي الي يعني اي 
سحب منه الهاتف: ايوة ياسمين اهدي واحنا جايين 
اغلق الهاتف 
اسر: هبقي اب اخيراااا
ليث: يالا بسرعه 
ركبوا السيارة وانطلقو بها بسرعة إلى القصر وبعد مرور دقائق وصلو القصر 
ياسمين بصريخ: الحقني هموت والله الحقناااااي
مليكة ببكاء: اهدي طيب حولي تهدي 
اسر بخوف: بسرعه يا ليث شكلها مش طبيعي انا خايف اوووي عليها 
يونس: اهدي هتكون بخير 
ليث: امال فين اسد يا مليكة 
مليكة: في البيت مع مرام اصلها تعبانه شويه 
يونس: مالها في اي 
ياسمين بصريخ: انتو لسه هتحكو بسرعه انا بولد يا ولاد الكلب وانت وانت طلقنننننني 
اسر: حاضر بعد متولدي هنطلق 
ياسمين: ماشي انا هوريكم كلكم 
ليث: وصلنا يالا بسرعه 
كانت الاطباء في استقبالهم فهم اصحاب المشفى 
اخذوها الاطباء الي غرفة العمليات 
ياسمين بصريخ: انت اللي عملت فيا كده انت اللي غوتني
اسر: غويتك اي هو انا كنت ماشي معاكي في الحرام
ليث: متردش عليها سبها تتكلم هتفضحونا يخربيتكم
دخلت ياسمين غرفة العمليات والجميع في الخارج يدعو لها 
يونس: اوووف دي صداع يخربيت صوتك قوليلي بقا يا مليكة مرام مالها
مليكة: دايخة وبترجع شكلها واخده برد 
يونس: طيب هروح اكلمها
رن يونس عليها 
مرام بتعب: ايوة يا يونس 
يونس: مالك يا حبيبتي 
مرام: دور برد مش اكتر
يونس: انا جاي اخدك للدكتور 
مرام: لالا خليك معاهم انا كويسه والله 
يونس: طيب شوية وهنيجي مش هنتاخرر
اغلق يونس مع مرام 
ليث: هااا اي الاخبار 
يونس: بليل هخدها للدكتور صوتها مش مريحني 
بعد مرور الوقت خرجت الدكتورة 
الدكتوره بابتسامه: بنت زي القمر 
اسر: اكيد لازم تكون قمر طالعة لابوها
مليكة: سيبك منه دا خلاص اتجنن ياسمين اخبارها اي
الدكتورة بضحك: زي الفل وهي دلوقتي اتنقلت اوضة عادية رقم ***
ليث: شكرا يا دكتوره 
صعدو جميعا الي الغرفة 
اسر: حمدلله على السلامة ياقلبي 
ياسمين بتعب: الله يسلمك ياقلبي انا جبت اي 
اسر: بنوتة زي القمر 
ياسمين: بجد بنت جات بنت كان نفسي اوي اجيب بنت
اسر: بنت وزي العسل 
جاءت الممرضة واعطت لهم الفتاة 
الممرضه: تتربي في عزكم يارب وذهبت
ياسمين: الله دي حلوه اوووي ما شاء الله 
ليث: الف مبروك يا صاحبي 
اسر: الله يبارك فيك يا حبيبي 
يونس: يتربي في عزك يارب 
اسر: ربنا يخليك يا صاحبي 
مليكة: هااا بقا هتسموها اي 
اسر: هسميها قمر علشان هي قمر 
ياسمين: الله حلو اسم قمر 
اسر: بحبك يا ام قمر 
ياسمين: منا كمان بحبك يا ابو قمر 
ليث: طيب نغور احنا يعني ولا اي 
ضحكو جميعا وبعد مرور الكثير من الساعات خرجت ياسمين معهم وهم في طريقهم الي البيت وصلو البيت فرحت مرام برؤية المولودة الصغيرة
مليكة: احنا هناخد قمر لاسد 
اسر بغرور: سبولي فرصه افكر
ضحك الجميع علية
مرام: انا هطلع ارتاح علشان تعبانه 
صعدت مرام وخلفها يونس الذي استاذن منهم ليصعد ليري ما بها 
دخل الغرفة سمع صوتها في الحمام تتالم ودخل بسرعه 
وجدها تخرج كل ما في معدتها حضنها من وسطها ورفع شعرها حتي انتهت غسل لها وجهها وحملها ووضعها علي السرير اتصل يونس بالطبيبة حتي تاتي 
بعد وقت من الكشف 
يونس: طمنيني يا دكتوره 
الدكتوره: مبروك المدام حامل 
يونس بفرحة: اي بجد والله شكرا جدا 
ليث بفرحة: الف مبروك يا صاحبي الف مبروك ياقلبي 
مرام بابتسامه: الله يبارك فيك يا حبيبي 
ليث: اخيرا هكون خالو 
مليكة: الف مبروك ياقلبي ياسمين فرحت جدا بس مش قادره تمشي 
مرام: لا خليها انا هبقي اروحلها
يونس: تروحي فين انتي مش هتتحركي لحد متولدي 
مرام: لييييي يعني انت بتهزر
يونس: انتي بتزعقيلي خلاص نطي من الدور التاني لو عاوزة 
اسر: لي متجوز المرأة الحديده 
ضحك الجميع وبعد وقت غادرو الغرفة حتي ترتاح 
في المساء كانت مليكة تشرف علي الخدم في تنظيف البيت
ليث: انا مش عارف لي كل دا يعني ما البيت نظيف
مليكة: دا عيد اوعى كدة 
يونس: هو العيد للنظافة بس
مليكة: اةة واخرس بقا انا اتخنقت منكم 
وبعد مرور ساعتين او اكثر انتهت مليكة من كل شئ تفعله جلست بتعب
مليكة: يالهوي علي التعب
ليث: احسن خدي الواد دا نازل اكل في صوابعي جعان تقريبا 
مليكة: حبيب ماما والنبي يا ليث هات الرضعة من جمبك 
ليث: خدي 
شربت مليكة اللبن لاسد حتي نام 
مليكة: هطلع انيمه
صعدت مليكة الي الاعلي ونيمت اسد واخذت دش وهبطت الي الاسفل مرة اخري 
جلسو جميعا يسمعون تكبيرات العيد في التلفزيون 
ليث: كل سنة واحنا مع بعض 
يونس: وانت معانا يا صاحبي 
اسر: وانت طيب ياغالي 
جلسو جميعا بفرحة لا توصف


في مساء اليوم التالي بعد اذان المغرب اقيمت تكبيرات العيد والفرح بين المسلمين والجميع يودون بعضهم ويضحكون 
ليث كل سنة وانتم طيبين 
الجميع وانت طيب يا ليث 
ليث اي رايكم بمناسبة الوقفة تعالو نخرج 
مليكة نروح فين
مرام اة نروح فين 
ليث مفجأه يالا بس اجهزو
صعد الجميع حتي يجهز فارتدت مليكة فستان اسود وفردت شعرها واسد ارتدي ترينج صغير لونة اسود
وليث ارتدي بنطلون جينس ازرق وتيشيرت اسود
وفي غرفة اسر 
ارتدت ياسمين دريس ازرق وحجابها الابيض واسر ارتدي بنطلون ابيض وقميص ازرق وقمر فستان ازرق
في غرفة يونس 
ارتدت مرام فستان ابيض في اسود وارتدي يونس بنطلون اسود وتيشيرت ابيض 
خرجو الجميع من الغرف فكان الجميع يرتدون مثل بعضهم ركبو سيارة ليث لانها كبيرة جدا وانطلقو الي مكان جميل جدا حديقة رائعة يوجد بها الكثير من الالعاب المسلية 
مليكة واووووو الله حلوة اووووي يا ليث 
ليث عحبتكم 
مرام تحفه يالا بقا علشان نركب المرجيح
يونس لا طبعا انتي حامل
مرام بدموع علشان خاطري والنبي
اوصي يونس السائق علي اوطي سرعه خوفا عليها 
بعد الكثير من الوقت خرجو من الحديقة وهم يضحكون بشدة ركبو السيارة وفي طريقهم الي البيت
مرام اقف بسرعه بسرعه 
ليث بخضة في اي 
يونس حصل اي في اي 
مرام ذرة حد ينزل يجيبلي 
مليكة وانا كمان 
ياسمين وانا وانا 
يونس حرام عليكي والله قلبي وقف
انزل ليث واحضر الكثير من الذرة واخذو ياكلون ويضحكون ذهب ليث الي الكورنيش واخذو يتمشون ويتصورن الكثير من الصور والجميع حولهم فارحين 
اسر ثواني جاتلي فكرة 
ذهب اسر واحضر شئ
ليث اي دا 
اسر تلج افراح 
ورش ليث ويونس في وجههم 
جري خلفة ليث ويونس وهم يغرقونة بتلج الافراح والقتايات يضحكون بشدة عليهم 
وبعد وقت جميل ذهب الجميع الي بيوتهم ولاكن وجد شئ عندما ذهب
ليث عمتي 
عمتة وهي تحضنة اذيك يا حبيبي كل سنة وانت طيب انا عارفه طبعا انك مش طايقني بس انا توبت والله سامحني يا بني ابوس ايدك سامحني بنتي خلاص راحت وانا مش بقيلي حاجه في الدنيا خدني يا بني اعيش معاك مش عاوزة اموت لوحدي
مليكة بعد الشر عليكي يا تيتة 
عمتة انا اسفة يا بنتي حقك عليا مين دا دا بنك يا ليث
ليث ايوة اسد 
عمتة ممكن اشيلة 
مليكة اكيد اتفضلي 
حملتة جدتة واخذت تبكي علي العمر الذي مر وهي كا العمياء لم تري غير الشر والاذية 
ليث خلاص يا عمتي انا مسمحك  
عمتة بفرحه بجد يا بني 
ليث اة والله يالا يا امي علشان ترتاحي 
عمتة انت قلت اي امك
ليث طبعا امي حبيبتي يالا يا امي علشان ترتاحي 
عمتة بفرحه حاضر يا قلب امك 
سندها ليث الي غرفتها حتي ترتاح دثرها جيدا وهبط الي الاسفل 
ليث نامت عمتي دي غلبانة اوووي بس سوزي ربنا يسمحها بقا هي السبب
مليكة الله يرحمها 
الجميع ياااارب 
بعد وقت 
ليث يالا ننام الاولاد نامو وكمان علشان نصحي الصبح علشان صلاة العيد 
مرام اة يالا بجد علشان هموت وانام 
يونس بعد الشر عليكي من الموت يا قلب يونس
مرام بكسوف يوةة بقا 
اسر بقولك اي متيجي 
ياسمين اتلم يا راجل 
اسر انا قاصدي متيجي ننام علشان اقدر اصحي بكرة 
ضحك الجميع وما فيهم ياسمين 
وبعد وقت صعد الجميع الي غرفهم واطمان ليث علي عمتة وذهب الي غرفتة 
وجد مليكة نايمة اسد ونائمة ذهب نحوها واخذها بين احضامة ونام 
في غرفة اسر 
اسر بقولك اي عاوزك في موضوع 
ياسمين بتعب بكرة علشان تعبانه 
اسر بكرة لااا مش فاضي 
ياسمين اخلص عاوز اي 
قبلها اسر من خديها عاوز اقولك بحبك وبموت فيكي وربنا يخليكي ليا ياررب انتي وقمر حبيبتي 
ياسمين بدموع الفرحه ويخليك ليا ياقلبي وانا كمان بحبك وبموت فيكي اووووي 
اخذها اسر في حضنة ونام وهي بين احضانة 
في غرفة يونس 
يونس بقولك اي انتي هتنامي
مرام بغلاسة اة
يونس طيب مفيش حاجه 
مرام زي اي 
يونس اتخمدي مش عايز حاجه 
مرام حاضر 
نامت مرام جلس يونس علي السرير وذهب نحوها وجدها نائمة علم ان الحمل يتعبها  اخذها بين احضانة ولاكن تفاجأ بها تضمة اليها بحب فضمها اكثر
يونس بحب بحبك اووووي
مرام وانا بموت فيك يا حبيبي 
نام الجميع في فرحة وبهجة وسرور 


مليكة ليييييث
ليث بفزع في اي 
مليكة يالا اصحي صلاة العيد
ليث حرام عليكي والله انا قلت اسد حصلة حاجه 
مليكة لالا حبيب ماما اهو كويس
ليث حبيب ماما طيب اوعي خليني اخد دش
دخل ليث للمرحاض واخذ دش وارتدي جلباب بيضاء ومليكة ارتدت اسدال صلاة واسد ارتدي مثل ابية وحملة ليث علي يدي واليد الاخري امسك يد مليكة 
في غرفة يونس 
يونس مرام مرام حرام عليكي خلاص خليكي نايمة وانا هروح اصلي 
مرام بفزع لالالاااااااااا خمس دقايق بس وجاية 
جريت علي المرحاض تاركة يونس يموت من الضحك بعد مدة خرجت وارتدت اسدال الصلاة ويونس الزي الابيض مثل ليث وامسك يديها وخرج
في غرفة اسر 
استيقظت ياسمين ونظرت في الساعه 
ياسمين يالهوي يالهوي 
اسر بخضه في قمر كويسه 
ياسمين اتاخرنا علي الصلاة 
اسر روحي الهي منك لله ربنا ينت*قم منك
ياسمين انت لسه هتد*عي عليا قوم بسرعة علشان العيد 
ذهب اسر الي المرحاض وبعد خمس دقايق كان ارتدي جلبابة الابيض وياسمين الاسدال وقمر اسدالها الصغير فكانت كالملاك الصغير 
هبطو جميعا الي الاسفل
ليث دايما متاخر كدة 
ياسمين هو الي ماخرنا والله 
اسر بدهشه لا والله 
ليث ايوة انا عارف عيل اعوز بالله 
اسر والله طيب لينا اوضة تلمنا يا ياسمين 
ياسمين يعني هتعملي اي ولا تقدر 
اسر هكلك روسية لو مسكتيش هنيمك فيها 
يونس الشياطين اشتغلت هههههههه 
ضحك الجميع وذهبو الي الجامعه وجلست مرام وياسمين ومليكة في جامع النساء وياسمين معها ابنتها
وجلس ليث ويونس واسر في جامع الرجال وليث معة ابنة اسد الذي يضحك للناس 
اسر ياعم انت متلم ابنك فاتح بوقة للي رايح والي جاي
يونس سيبة بيلقت رزقة 
ليث انتو بتقسمة علي الواد طيب والله لوريكم اضحك ياض براحتك وسيبك من دول 
ضحك اسد علي كلام ابية فضحك يونس واسر علية
بعد وقت انتهت الصلاة وذهبو الي القصر 
ليث يا دادة الفطار 
وضعت الدادة اكواب من اللبن والبسكوت وجلسو جميعا ليفطرو ولاكن 
عمتة هتفطرو من غيري اخس عليكم 
ليث بابتسامه انا اقدر لسة كنت هصحيكي 
مليكة تعالي يا ماما 
جلست عمت ليث بجانب ليث ومليكة وحملت اسد 
اسر ثواني احنا محتاجين حاجه 
الجميع اي هي 
اسر صورررررة 
الجميع بفرحة اةةةةة
نادي اسر علي الخادمة وجائت علي الفور 
الخدامة نعم يا بني 
اسر صورينا يا دادة 
جلسو جميعا بجانب بعض جلس ليث وعمتة ومليكة واسد علي ارجل جدتة وليث ومليكة يحتضنون عمتهم وياسمين بجوار اسر واسر يحتضنهم ويونس بجوار مرام وهو يحتضنها ويضع يدية علي بطنها بحب التقت لهم الدادة العديد من الصور 
ليث يالا بقا نقول للناس الي متبعانة اي
تمت


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-