رواية حبيبي العنيد ايه وسليم الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية حبيبي العنيد ايه وسليم الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة الصغيرة


رواية حبيبي العنيد ايه وسليم الفصل الرابع 4 هى رواية من كتابة منار محمد رواية حبيبي العنيد ايه وسليم الفصل الرابع 4 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية حبيبي العنيد ايه وسليم الفصل الرابع 4 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية حبيبي العنيد ايه وسليم الفصل الرابع 4


رواية حبيبي العنيد ايه وسليم بقلم الكاتبة الصغيرة


رواية حبيبي العنيد ايه وسليم الفصل الرابع 4


سليم حط الغطاء علي آيه وراح لجنه و اخدها برا
سليم: عايزه اي... جنه بزعل. انا اسفه يسليم متزعلش مني ولله ما هعمل كدا تاني 
بس متبعش عني. 
سليم: جنه انا قلت الي عندي وتفضلي برا 
جنه: يا سليم انا ولله.. 
سليم: جنـه خلاص وبعدين الي تقل من جوزها قدم الناس متنفعنيش 
جنه مشيت بحزن .. وسليم طلع وقفل الباب 
تاني يوم.... 
سليم مسند آيه علشان يروح بيها عند الدكتور 
واحد من الشارع: مش بقولك الي بيتقال عليهم صح
2:ولله الاد سليم دا كان بيضرب بيه المثل. مش معقوله 
سليم بيبص لاناس بستغراب 
1/بس انا طول عمري مش مستريح لايه دي وبعدين دي بت... 
هنا سليم جاب اخره وراح لارجال مسك فيه... 
سليم بغضب: علي مين الكلام ده يا روح امك
:  لا مؤاخذه يعني ما المنطقه كلها بتقول كده وبعدين الكلام ده مش صح مش خلتك  تسيب خطيبتك 
سليم زق الراجل بعيد وتكلم بصوت عالي. 
: اسمعو كلكم أيه دي بنت اسيدكم يا محفنين. ولو علي جنه هي عارفه ان سبتها ليه، مش علشان اخر موقف ليه لا هي عارفه كويس عميلها وايه قبل متكون بنت عمي خطيبتي ومكتوب كتابنا 
سليم راح عند اي الي كانت بتعيط وخده وركب العربيه
سليم بضيق: خلاص بطلي عياط. 
أي: هما معهم حق 
سليم بحنيه: مين قال بسببك انا سبته علشان مش مناسبه ليا وانا كل يوم اقول هتتغير.. ويلا بقا بطلي عياط
.............. 
سليم: هو دا الي حصل يا مرات اعمي... وبعدين انا طالب ايد ايه علشان فعلاً مينفعش افضل طالع نازل كد حتا لو بيت عمي... قلتي اي
: ولله يا ابني انا مش هلاقي زيك بس  رأي ايه لاول 
سليم: خلاص انا الي هكلمه 
سليم دخل لايه لقيه قاعده علي السرير وسرحان 
سليم: اظن سمعتي كل حاجه 
ايه: انت مش مجبور تتجو وحده مش بتحبه علشان الناس 
سليم: انا مش بعمل كدا علشان حد وكدا كدا  مفيش حد معين في حياتي فكدا جوز وكد جوز وانتي بنت عمي وعل لاقل عارفك، وعارف اخلاقك. 
ايه: سيبني شويه هفكر. 
سليم طلع
: قالت اي 
سليم... هتفكر 
: طب ان شاءلله خير يا حبيبي. 
سليم لسه طالع سمع صوت ايه
ايه: انا موفقه بس خطوبه سنتين
: ليه يا بنتي كتير
سليم: وانا موافق بس كتب كتاب 
ايه: تمام 
......... عدا سنه..... 
اتنهد سليم في التلفون بتعاب
: مش كفايه كدا
ايه بدلع: ليه ما انتا بقالك اكتر من 32سنه جات علي سنه كمان 
سليم بحده: ايـــــــــه عايزه اي 
ايه: مش عايز حاجه ويلا سلام علشان عندي شغل
سليم: خلينا نتكلم شويه. 
ايه: ما تفكك من الحورات الفكسانا بتاعت المخطوبين الي بيحبو بعض. علشان احنا مش زيهم... كملت بخبث؟... صح
سليم: اقفلي اقفلي يا ايه. 
ايه صعب عليه صوته بين عليه  تعبان محتاج حد سمعه بس هي لازم تقسه علشان يبطل عند... 
....... 
ايه: اي دا
سليم: هديه 
ايه: الحركات دي بتاعت وحد بيحب خطيبته.. انما انتا يعنى.... 
سليم بغضب: انا ماشي يا خالتي.. وبص لايه بضيق..... سلام 
...... 
كلعاده سليم وقف علي صور السطح بيدخن طعلت ليه ايه وهي علي اخره... 
ايه بدموع وغضب: انتا طلقني 
سليم بستغراب: اي الجنان دا
ايه: انت بتعمل معاي كدا ليه هااا مش بتحبني اتجوزتني ليه هاااا انا بكرهك يا سليم... 
سليم: ايه اهدي
ايه: لا مش ههداء دلوقتي حالنا تقولي بتحبني ولا. لا
سليم ببرو: لا مش هقولك
ايه بتمسح دموعه:يبقا طلقني
سليم: لا مفيش طلاق 
ايه: كفيك يا سليم وبطل عناد وقولها 
سليم قرب منها وحاوط وسطها
: لا مش هقوله وفرحنا اخر الشهر علشان انا زهقت 
ايه: اوعا كدا وبعدين انا هطلق منك. 
سليم: طلاق مفيش وهتسكتي ولا اخدك ونزل الشقه دلوقتي  من غير فرح حتا. 
ايه بعدت عنه: انت بارد علي فكره.... ونزلت
سليم ابتسم عليه بعد منزلت...... 
بعد اسبوع...
 سليم شايل ايه بفستانها... سليم دخل وقفل الباب برجله ونزل ايه ومسك وشه بين اديه وباس راسه 
.. الف مبروك يروحي 
ايه بجمود: انا عايزه انام
سليم: حاضر روحي بس غيري هدومك ونتوضه ونصلي وبعدين ننام 
...... بعد سنتين..... 
ايه بصوت عالي: ســــليم انا بكرهك انت مش بتحبني 
سليم قعد قدم التلفزيون بيسمع المتش. 
: استغفر الله... وكمل بصوت هدي... يا روحي احنا مش عدينا الموضوع دا
ايه بدموع: طاب هو انت ليه من ساعت متجوزنا مقلتهليش حتا 
سليم شدها علي رجله.. تعالي بس قليلي هنسمي اببنا اي 
أيه بتمسح دموعه وهي في حضن سليم هي خلاص استسلمت قدم عنده 
.. مقلتلك هنسميه حازم 
سليم باس راسه: ربنا يخليكي ليا انتي وحازم........ تمت💖

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • غير معرف 4 يونيو 2022 في 12:49 م

    تم

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -