رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 6 و 7 و 8 و 9 بقلم ياسمين عبده

رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 6 و 7 و 8 و 9 بقلم ياسمين عبده


رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 6 و 7 و 8 و 9 هى رواية من كتابة ياسمين عبده رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 6 و 7 و 8 و 9 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 6 و 7 و 8 و 9 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 6 و 7 و 8 و 9


رواية عشق الروح ملك ويونس بقلم ياسمين عبده



رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 6 و 7 و 8 و 9


منه بإسراع :انا مراته 
قامت فاطمه  بصدمة وراحت ناحية يونس وضربته كف 
فاطمه :انت  واحد اناني  وانا كنت غلطانه لما وثقت فيك وامنتك على بنتي وانا مكنتش اعرف اني بخرب حياتها بإيدي بس صدقني ده مش هيطول وهطلقها منك لانك متستهلهاش 
يونس بمحاولة لدفاع عن نفسه :انتو الي اجبرتوني على الجواز ده وبعدين انا من حقي اتجوز الي بحبها. واتجوزتها وطلاق مش هطلق هتفضل قاعده هنا 
جدته بعند:هطلقها ورجلك فوق رقبتك وهيا مش هتفضل على ذمتك اكتر من كده وانا الي هقفلك  
يونس بعند اكبر :مش هطلقها ياتيته  كل هذا وكانت ملك تستمع لهم بصمت وتتصنع البرود أمام يونس وكان يونس بيبصلها من لحظة لتانية يشوف ردة  فعلها  وكان متفاجاء أنها بل برود ده ومش  فارق معاها حاجه 
ملك ببرود : متقلقيش ياتيته انا اصلا هطلق منه برضاه أو غصب عنه وإن مطلقنيش بل معروف انا هرفع عليه قضية خلع 
يونس بغضب :بتقولي ايه وراح مقرب ومسكها من دراعها  انا مش هطلق وانتي مش هتقدري تعملي حاجه 
ملك بتحدي :هخليك انت الي تطلقني وبارادتك لانك ملكش حكم عليا ولا ليك الحق بكده انت نسيت اول يوم فرحنا قولتلي. ايه 
فلاش باك .........
يونس :ادخلي ياعروسه برجلك اليمين
دخلت ملك الشقه بفرحه أنها خلاص بقت  لحبيبها وبل حلال بس كانت مستغربه انو حتى مطلبش يشوف وشها 
يونس بجمود :بصي بقا من الاخر كده انا مش بحبك ....
ولا عمري حبيتك واهلي اجبرتوني على. كده وهما كلها ست شهور وهنطلق بس هتجوز الي بحبها والا ضه بتعتك اهي وشاور عليها  كل هذا وملك في حالة صدمة ودموعها نزلت بصمت من الي بتسمعه وسابته ودخلت الاوضة 
بااااااك 
كانت دموعها على خدها 
ملك بدموع :ومن يومها وانا بكرهك ومستنيا يوم طلابنا بفارغ الصبر 
يونس بحزن من كلامها :يعني انتي بتحبيني 
ملك بمقاطعة :كنت بحبك لكن دلوقتي مفيش حب ولا اي مشاعر ناحيتك وعلشان كده طلقني بهدوء 
يونس بحزن :بس انا مش عايز اطلقك 
منه بغل :مطلقه يايونس وخلصنا انا وانت بنحب بعض 
ملك بسخريه :زي ماسمعت كده انت وهيا بتحبوا بعض فاابعد عني بقا واتهنو ببعض وسابته وراحت عند جدتها 
فاطمه الجدة :ايوة كده خليكي قوية واوعي تضعفي وانا معاكي علطول متقلقيش ياقلبي 
ملك بتحاول تمسك دمعوها من انها تنزل 
ملك : انا  مش تضعف ودموعي دي مش هتنزل على حد ميستهلش واخدت جدتها ودخلت أوضتها 
كان يونس واقف وحاسس بوجع في قلبه من ناحية ملك بس هو قال في نفسه أنو مش هيسبها ابدا 
منه بخبث :حبيبي ماطلقها ونخلص علشان نكون مع بعض من غير مشاكل 
قاطعها يونس بغضب :انا مش هطلقها وياويلك تقولي كده تاني وسألها ومشي 
منه بغيظ :ماشي يايونس أن ماوريتك انت وهيا وهخلي الست ملك تندم على اليوم الي اتجوزتك فيه اصلا 
..........
عند ملك ...
ملك بعياط :انا مش قدرة ياتيته استحمل الي بيحصل ده هو حابب يعذبني ليه بس 
جدتها فاطمه : خدتها في حضنها بس ياحبيبتي خليكي قويه واعي تضعفي ابدا وانا وانتي هنربيه وهخلي يطلقك بردوا. 
.....
تاني يوم ملك صحيت وصليت فردها ولبست وراحت تشوف جدتها بس اتفجأت بحاجه 
ملك بصدمه :تيتتتتتتته .......
يتبع..............

في الصباح....... 
جهزت ملك وراحت عند جدتها بس اول مادخلت  لقيت جدتها وقعه على الارض ومش بتاخد نفاسها  
ملك بصدمة وجريت على جدتها: تيته قومي ياتيته  تيتا 
ملك بصريخ: يونسسسس الحقني  جاء يونس على صوت ملك بسرعه  لقي جٍدِتٌهّ وٌقُعٌهّ عٌلَﮯ آلَآرض وٌمًلَکْ جّنِبًهّآ وٌبًطِعٌيَطِ  
يَوٌنِسِ بًخِوٌفُ: آيَهّ آلَيَ حًصّلَ يَآمًلَکْ  وٌشُآلَ جّدٍتٌهّ وٌآخِدٍهّآ عٌلَﮯ آلَمًسِتٌشُفُۍ وٌمًلَکْ لَبًسِتٌ آلَنِقُآبً وٌرآحًتٌ مًعٌآهّمً وٌمًنِهّ بًردٍوٌآ رآحًتٌ مًعٌآهّمً 
مًلَکْ بًقُتٌ تٌدٍعٌيَ لَجّدٍتٌهّآ آنِهّآ تٌکْوٌنِ بًخِيَر وٌتٌقُوٌمً بًلَسِلَآمًهّ  
يَوٌنِسِ: مًلَکْ آنِتٌيَ کْوٌيَسِهّ تٌيَتٌهّ هّتٌبًقُﮯ کْوٌيَسِهّ بًإذِنِ آلَلَهّ مًتٌقُلَقُيَشُ 
ملَکْ بًجّمًوٌدٍ: شُکْرآ  وٌسِآبًتٌهّ وٌقُآمًتٌ  دٍخِلَتٌ آلَمًسِجّدٍ آلَيَ فُيَ آلَمًسِتٌشُفُۍ وٌصّلَتٌ وٌدٍعٌتٌ لَجّدٍتٌهّآ 
الدكتور خِرجّ. مًنِ عٌنِدٍ جّدٍتٌهّآ   
آلَدٍکْتٌوٌر: هّيَآ کْوٌيَسِهّ   بًسِ عٌنِدٍهّآ آنِهّيَآر عٌصّبًيَ وٌدٍهّ مًنِ آلَتٌوٌتٌر آلَشُدٍيَدٍ فُلَآزٍمً  تٌهّتٌمًوٌآ بًيَهّآ وٌتٌبًعٌدٍوٌهّآ عٌنِ آلَتٌوٌتٌر دٍهّ نِهّآئيَ 
مًلَکْ بًبًکْآء: طِيَبً مًمًکْنِ آدٍخِلَهّآ يَآدٍکْتٌوٌر 
آلَدٍکْتٌوٌر: طِبًعٌآ بًسِ  مًطِوٌلَوٌشُ عٌلَشُآنِ رآحًةّ آلَمًريَض 
مًلَکْ: شُکْرآ يَآدٍکْتٌوٌر  وٌدٍخِلَتٌ وٌوٌرآهّآ يَوٌنِسِ وٌمًنِهّ 
مًلَکْ بًبًکْآء وٌتٌمًسِکْ يَدٍ جّدٍتٌهّآ: تٌيَتٌهّ آنِتٌ حًآبًةّ تٌسِبًبًنِيَ آنِتٌيَ کْمًآنِ لَيَهّ آنِآ مًلَيَشُ غُيَرکْ فُوٌقُيَ يَآتٌيَتٌهّ کْلَمًيَنِيَ دٍهّ کْلَهّ تٌحًتٌ نِظُرآتٌ يَوٌنِسِ آلَحًزٍيَنِهّ وٌنِظُرآتٌ مًنِهّ آلَحًآقُدٍهّ 
يَوٌنِسِ بًحًزٍنِ: هّتٌبًقُۍ کْوٌيَسِهّ يَآمًلَکْ فُإهّدٍيَ آنِتٌيَ 
تٌجّآهّلَتٌهّ مًلَکْ وٌلَمً تٌردٍ عٌلَيَهّ  
بًعٌدٍ قُلَيَلَ فُآقُتٌ  آلَجّدٍهّ 
فُآطِمًهّ  بًتٌعٌبً: مً.. لَ.. کْ.  حًبًيَبًتٌيَ  آنِتٌيَ بًتٌعٌيَطِيَ لَيَهّ آنِآ بًخِيَر مًتٌقُلَقُيَشُ 
مًلَکْ بًفُرحًهّ: حًمًدٍ عٌلَۍ سِلَآمًتٌکْ يَآتٌيَتٌهّ قُلَقُتٌيَنِيَ عٌلَيَکْيَ  يَلَآ بًقُآ فُوٌقُيَ بًسِرعٌهّ عٌلَشُآنِ نِخِرجّ مًنِ هّنِآ وٌتٌرجّعٌيَ مًعٌآنِآ آلَبًيَتٌ  
ؤنِوٌسِ: حًمًدٍ آلَلَهّ عٌلَﮯ سِلَآمًتٌکْ يَآتٌيَتٌهّ 
فُآطِمًهّ بًتٌعٌبً: آلَلَهّ يَسِلَمًکْ يَآيَوٌنِسِ 
آلَدٍکْتٌوٌر دٍخِلَ عٌلَيَهّمً 
آلَدٍکْتٌوٌر: مًشُآء آلَلَهّ حًآلَتٌکْ آتٌحًيسِنِتٌ جّدٍآ يَآمًدٍآمً فُآطِمًهّ 
آلَجّدٍهّ بًآبًتٌسِآمًهّ: شُکْرآ يَآدٍکْتٌوٌر آقُدٍر آخِرجّ آمًتٌۍ
آلَدٍکْتٌوٌر بًآبًتٌسِآمًهّ: هّتٌقُعٌدٍيَ مًعٌآنِآ آلَنِهّآردٍهّ وٌمًنِ بًکْرهّ بًإذِنِ آلَلَهّ هّکْتٌبًلَکْ خِروٌجّ لَمًآ نِطِمًنِ عٌلَۍ حًضرتٌکْ 
يَوٌنِسِ: تٌمًآمً يَآدٍکْتٌوٌر نِقُدٍر نِقُعٌدٍ مًعٌآهّآ 
آلَدٍکْتٌوٌر: شُخِصّ وٌآحًدٍ بًسِ هّوٌ آلَيَ يَقُدٍر يَقُعٌدٍ مًعٌآهّآ دٍيَ قُوٌآنِيَنِ آلَمًسِتٌشُفُۍ وٌدٍلَوٌقُتٌيَ عٌنِ آذِنِکْمً وٌسِآبًهّمً وٌمًشُيَ
يَوٌنِسِ: يَلَآ يَآمًنِهّ وٌآنِتٌيَ کْمًآنِ يَآمًلَکْ هّروٌحًکْمً وٌآنِآ هّقُعٌدٍ مًعٌ تٌيَتٌهّ 
مًلَکْ بًبًروٌدٍ: وٌمًيَنِ قُآلَکْ آنِيَ هّسِيَبً  تٌيَتٌهّ آتٌفُضلَ آنِتٌ وٌآلَغُنِدٍوٌرهّ بًتٌعٌتٌکْ وٌمًلَکْشُ دٍعٌوٌهّ بًيَآ 
مًنِهّ بًغُيَظُ: آيَوٌةّ يَآيَوٌنِسِ سِيَبًهّآ وٌتٌعٌآلۍ نِروٌحً آحًنِآ لَسِهّ عٌرآيَسِ وٌلَآزٍمً نِکْوٌنِ مًعٌ بًعٌض 
يَوٌنِسِ بًعٌصّبًيَهّ: آسِکْتٌيَ آنِتٌيَ وٌهّيَآ وٌظُيَ مًقُلَتٌ آنِتٌوٌ هّتٌروٌحًوٌآ يَلَآ وٌمًنِ غُيَر وٌلَآ کْلَمًهّ 
مًلَکْ بًعٌنِدٍ: آنِتٌ مًسِمًعٌتٌشُ آنِآ قُوٌلَتٌ آيَ آنِآ مًشُ هّمًشُيَ آتٌفُضلَ آنِتٌ وٌآلَعٌروٌسِهّ آلَجّدٍيَدٍةّ 
يَوٌنِسِ بًغُضبً: مًلَلَلَلَکْ آنِ مًقُوٌمًتٌيَشُ هّروٌحًکْ بًلَعٌآفُبًهّ 
آلَجّدٍةّ بًتٌعٌبً: بًسِ يَآوٌلَآدٍ مًتٌتٌخِنِقُوٌشُ وٌآنِتٌ يَآيَوٌنِسِ خِدٍ عٌروٌسِتٌکْ وٌآمًشُيَ آنِآ عٌآيَزٍةّ مًلَکْ تٌقُعٌدٍ مًعٌآيَآ يَلَآ 
يَوٌنِسِ بًغُيَظُ: بًسِ يَآتٌيَتٌهّ  قُآطِعٌتٌهّ جّدٍتٌهّ 
جّدٍتٌهّ: مًبًسِ آنِآ  عٌآيَزٍةّ مًلَکْ مًعٌآيَآ وٌيَلَآ بًقُآ 
يَوٌنِسِ بًتٌنِهّيَدٍةّ: تٌمًآمً بًسِ آنِآ بًردٍوٌآ مًشُ هّسِيَبًکْمً 
مًلَکْ بًجّمًوٌدٍ: بًسِ آنِتٌ سِمًعٌتٌ آلَدٍکْتٌوٌر قُآلَ 
يَوٌنِسِ  : مًلَيَشُ دٍعٌوٌةّ بًحًدٍ وٌذِآ کْآنِ مًشُ عٌآجّبًکْ تٌقُدٍريَ تٌمًشُيَ آنِتٌيَ 
مًلَکْ: لَآ دٍهّ فُيَ آحًلَآمًکْ 
مًنِهّ بًدٍلَعٌ : طِيَبً وٌآنِآ يَآيَوٌنِسِ  هّتٌسِبًنِيَ لَوٌحًدٍيَ مًقُدٍرشُ آقُعٌدٍ مًنِ غُيَرکْ 
يَوٌنِسِ:: مًنِهّ مًشُ وٌقُتٌهّ آلَکْلَآمً دٍهّ تٌعٌآلَيَهّوٌصّلَکْ وٌهّآجّيَ تٌآنِيَ يَلَآ 
مًنِهّ بًغُيَظُ: لَآ آنِآ مًشُ عٌآيَزٍةّ آقُعٌدٍ لَوٌحًدٍيَ فُيَ آلَبًيَتٌ 
يَوٌنِسِ: مًعٌلَشُ يَآحًبًيَبًتٌيَ آنِهّآردٍةّ بًسِ وٌبًعٌدٍيَهّآ مًشُهّتٌقُعٌدٍيَ لَوٌحًدٍکْ 
مًلَکْ بًسِخِريَهّ: يَمًکْنِ آلَعٌفُريَتٌ يَآکْلَکْ وٌنِخِلَصّ 
ضحًکْ يَوٌنِسِ وٌجّدٍتٌهّ عٌلَۍکْلَآمً مًلَکْ وٌمًنِهّ هّتٌمًوٌتٌ مًنِ آلَغُلَ
مًنِهّ بًخِبًثً: هّوٌ آنِتٌيَ مًتٌغُآظُهّ لَيَهّ يَآجّ*آهّلَ*هّ يَآفُلَآحًهّ  عٌلَشُآنِ يَوٌنِسِ حًبًيَنِيَ آنِآ وٌآنِتٌيَ لَآ  هّوٌ هّبًحًبً فُيَکْيَ آيَ جّهّلَهّ  هّوٌ هّيَحًبً آلَيَ مًنِ مًسِتٌوٌآ بًسِ 
مًلَکْ بًتٌصّنِعٌ آلَجّمًوٌدٍ: آنِآ آهّ جّهّلَهّ بًسِ آنِآ آحًسِنِ مًنِکْ عٌلَشُآنِ آنِآ مًخِربًتٌشُ بًيَتٌ وٌآحًدٍ مًتٌجّوٌزٍ وٌبًعٌدٍيَنِ مًيَنِ قُآلَکْ آنِيَ بًحًبًوٌآ وٌآنِآ مًشُ فُآرقُ مًعٌآيَآ حًبًنِيَ آوٌ لَآ  تٌتٌهّنِوٌآ بًبًعٌض لَيَقُيَنِ آوٌوٌيَ وٌآلَلَهّ وٌآحًنِآ  هّنِطِلَقُ خِلَآصّ وٌهّسِيَبًهّوٌلَکْ آشُبًعٌيَ بًيَهّ
کْلَدٍآ وٌيَوٌنِسِ وٌآقُفُ کْآنِ عٌآيَزٍ يَشُوٌفُ ردٍفُعٌلَ مًلَکْ بًسِ آتٌعٌصّبً لَمًآ سِمًعٌ کْلَمًةّ طِلَآقُ وٌقُآلَ لَمًنِهّ 
يَوٌنِسِ بًغُضبً: بًسِ يَآمًنِهّ وٌيَلَآ خِلَيَنِيَ آروٌحًکْ مًنِ غُير وٌلَآ کْلَمًهّ زٍيَآدٍةّ فُآهّمًهّ يَلَآ وٌآنِتٌيَ يَآمًلَکْ حًسِآبًکْ مًعٌآيَآ بًعٌدٍيَنِ وٌمًفُيَشُ طِلَآقُ وٌمًشُيَ 
جّدٍتٌهّآ: آيَوٌةّ کْدٍهّ خِلَيَکْيَ قُوٌيَهّ 
مًلَکْ بًآإبًتٌسِآمًهّ  لَآزٍمً آکْوٌنِ کْدٍهّ يَآتٌيَتٌهّ  وٌهّوٌ آنِ مًطِلَقُنِيَشُ خِلَآلَ آلَآسِبًوٌعٌ دٍهّ هّرفُعٌ عٌلَيَهّ قُضيَةّ خِلَعٌ وٌآنِآ مًصّمًمًهّ 
جّدٍتٌهّآ بًتٌنِهّيَدٍةّ: آلَيَ تٌشُوٌفُيَهّ يَآبًنِتٌيَ 
................. 
عٌلَﮯ آلَنِآحًيَةّ آلَآخِرۍ 
عندٍ خِآلَدٍ  
خِآلَدٍ قُآعٌدٍ هّوٌ وٌآصّحًآبًهّ 
خِآلَدٍ بًخِبًثً: يَوٌنِسِ دٍهّ مًحًظُوٌظُ مًتٌجّوٌزٍ وٌآحًدٍةّ تٌقُوٌلَ لَلَقُمًر تٌعٌآلَۍوٌآنِآ آقُعٌدٍ مًکْآنِکْ  
صّآحًبًهّ 1:وٌآنِتٌ عٌرفُتٌ مًنِيَنِ عٌلَﮯ حًسِبً مًآسِمًعٌتٌ آنِهّآ مًنِتٌقُبًهّ 
خِآلَدٍ بًضحًکْهّ شُيَطِآنِيَهّ: آخِتٌيَ  حًبًيَبًتٌيَ  قُآلَتٌلَيَ وٌبًعٌدٍيَنِ بًآيَنِ عٌلَﮯ عٌنِيَهّآ آلَخِضرآ آلَجّمًيَلَهّ 
صّآحًبًهّ 2:وٌآنِتٌ نِآوٌيَ عٌلَۍ آيَ
خِآلَدٍ  بًخِبًثً: نِآوٌيَ عٌلَيَهّآ  عٌلَﮯ حًسِبً مًآسِمًعٌتٌ نِآوٌيَ يَطِلَقُهّآ  فُأنِآ بًقُآ هّنِجّوٌزٍهّآ وٌهّزٍلَوٌآ بًيَهّآ
............ 
عٌنِدٍ مًنِهّ وٌيَوٌنِس.. 
يَوٌنِسِ بًغُضبً: آيَهّ تٌلَيَ آنِتٌيَ قُلَتٌيَهّ لَمًلَکْ دٍهّ 
مًنِهّ بًبًرأةّ مًصّطِنِعٌهّ: قُوٌلَتٌلَهّآ آيَ يَعٌنِيَ غُيَر آلَحًقُيَقُهّ 
يَوٌنِسِ بًغُيَظُ: مًتٌخِلَيَشُ بًيَنِيَ وٌبًيَنِ مًلَکْ فُآهّمًهّ وٌلَآ لَآ
مًنِهّ بًغُيَظُ آکْبًر: آنِتٌ مًهّتٌمً لَيَهّ کْدٍنِ وٌبًعٌدٍيَنِ آنِتٌ خِلَآصّ هّطِلَقُهّآ فُزٍعٌلَآنِ لَيَهّ 
يَوٌنِسِ: آنِآ  قُوٌلَتٌ قُبًلَ کْدٍهّ آنِآ مًشُ هّطِلَقُ  ذِآکْآنِ عٌجّبًکْ آوٌ لَآ فُآدٍهّ يَرجّعٌلَکْ وٌسِآبًهّآ وٌمًشُيَ 
وٌصّلَ يَوٌنِسِ آلَمًسِتٌشُفُۍ آوٌلَ مًآدٍخِلَ آلَآوٌضهّ 
يَوٌنِسِ بًخِضهّ: مًلَلَلَلَلَکْ حًآسِبًيَ....... 
يَتٌبًعٌ...........

يونس كان داخل عند. جدته شاف ملك كانت ملك خارجه من الاوضه  بسكان في محلول في الارض داست عليه  وكانت هتقع 
يونس بخضه: ملك حاسبي 
ملك كانت هاتقع بس لحقت نفسها
ملك بخضه: حطت ايديها على قلبها الحمد لله كنت هقع 
يونس: انتي كويسه كان لسه هيقرب منها بس هيا وقفته 
ملك بجمود: انا بخير ولو سمحت متقربش اكتر خليك بعيد عني 
بعد يونس عنها وقال:تمام ماشي مش هقرب  تيته اخبارها اي 
ملك ببرود: بخير الحمد الحمد لله 
يونس بتردد: ملك هو انتي بقيتي تتعاملي كده ليه 
ملك بسخريه: قصدك اي 
يونس: بعني بقتي تتعملي ببرود وجمود 
ملك بسخريه اكبر: طبعا  اومال عايزني اتعامل معاكم ازاي ملك بتاعت زمان خلاص ماتت  بس بسببكم انتو الي خلتوني كده وياريت نخلص من موضوع الطلاق ده بسرعه علشان اعيش حياتي 
يونس بغيرة: تعيشي حياتك مع مين ها انطقي 
ملك بجمود: ملكش دخل 
يونس بغضب: لا ليا انتي لسه على زمتى وهتفضلي كده ياحرمي المصون وسابها وخرج 
ملك بتفكير: انا حبيتك يايونس بس انت الي كسرتني وبوعدك اني هندمك على كل دمعه نزلت مني  
الجدة: ملك هو يونس كان هنا 
ملك بإبتسامة لجددتها: ايوة يا تيتهكان هنا خرج
الجدة بتعب: ملك انتي مش ناويه تسمحي يونس  انا عارفه انيوقفت معاكي في موضوع الطلاق بس لازم تديلوا فرصه هو متمسك بيكي لازم تدي قلبك فرصه  تاني
ملك بتنهيدة: عارفه ياتيته انا حاسه  بوجع جامد في قلبي بسبب يونس ومش قدرة اسامحه بس لو سابني في حالي يمكن اقدر اسامحه بس متقليليش اديلو فرصه لانو ميستحقهاش وانا خلاص مبقتش احبوا 
جدتها بتنهيدة: الي يرحيك يابنتي زي ماهو ابن ابني  انتي كمان بنت بنتي وانا مقدرش على خراب حياتك
ملك حضنت جدتها وبكت من وجع قلبها 
................. 
عند يونس... 
خرج يونس من عند ملك متعصب 
يونس في نفسه: ليه ياملك ليه بتحاولي ديما تطلعي اسوء صفاتي انتي ليه مش حاسه اني عندي احساس ناحيتك ومقدرش اسيبك مع اني مش عارف ليه  وبوا لسه بحب منه بس مش عارف بس مش هقدر اخليكي تبعدي عني 
................ 
تاني يوم ♕
.......... 
خرجت الجدة من المستشفى وروحت مع يونس وملك 
منه بدلع: حمد لله على سلامتك ياتيته وانت يايونس معرفتش انام طول اليل وانت مش موجود جنبي (بطلي كدب بقا شوي 😂😂) 
الجدة بقرف: شكرا 
يونس بنفاذ صبر: منه عيب كده 
ملك بسخريه وبتهمس لجددتها: ال يعني دي تعرف العيب ياتيته  ضحكت الجدة بصوت عالي و ملك ايضا 
يونس استغراب: بتضحكوا على اي 
الجدة بضحك: لا مفيش متركزش معانا 
الجدة  : معلش ياملك خديني اوضتي علشان ارتاح شويه 
ملك بإيماء: طبعا ياتيته ارتاحي شوي عقبال مااجهزلك الغداء 
منه بخبث؛: ياريت اصل انا جوعت اووي 
ملك بعند: ومين قالك اصلا اني هجهزلك حاجه  انا هجهز ليا ولتيته  بس وانتي شوفيلك حاجه تكليها انتي وجوزك 
ضحكت الجدة على كلام ملك وابتسم يونس ايضا ولكنه لم يبين ذلك 
يونس بجديه: خلاص يامنه روحي جهزلنا اكل علشان ناكل
منه اتغاظت اووي من ملك بس بعدها قالت بدلع 
منه بدلع: حاضر ياقلبي هجهز ك الاكل  
ملك لمتبالي ولكن قلبها وجعها 
ذهبت ملك الى المطبخ ومنه بردوا ملكجهزت شوربة خضار علشان جدتها وعملت مكرونة بل بشامل وسلطة وكل دا  ومنه شألبت المطبخ ومش عارفه تعمل حاجه وجابت اكله اطاليه وحاولت تعملها بس معرفتش بردوا وحاولت تقلد ملك بردوا معرفتش كل دا وملك واقفه هتموت من الضحك بس مبينتش حاجه 
الكل قعد على السفرة وملك حطت لجدتها  الاكل ولنفسها ومنه حطت الاكل  يونس بص بس للاكل وبعدين 
منه بدلع: حبيبي دوق وقولي رأيك 
يونس داق الاكل واول ماداق قام من على الاكل بسرعه ودخل الحمام  وبعدها طلع وهو ماسك بطنه ايه القرف ده وكل ده وملك وجدته بيضحكو ومش قدرين يوقفوا ضحك ومنه هتموت من الغيظ 
يونس قعد على السفرة تاني بس المرادي طلب من ملك اكل 
يونس بتراجي: ممكن اكل من الي انتي عملاه 
ملك: اتفضل وادتلوا طبق 
منه قامت دخلت الاوضه بتعتها  من الغيظ 
بس جتلها فكرة شيطانيه 
وبعدها 
منه بخبث: يونسسسسسسسس اه الحقني..... 

منه بخبث: يونسسسسسسسس اه الحقني
جري يونس على الاوضه ولقي منه  على الارض وبتتوجع من بطنها 
يونس ببعض الخوف: مالك  يامنه اي الي حصل 
منه بخبث وكدب: ملك حتطلي حاجه في العصير  الي شربتو بطني بتوجعني اووي يايونس اه وبدأت تبكي 
ملك بصدمه: اي الي انتي بتقوليه ده وانا اعمل كده ليه اصلا  انا معملتش كده وانتي كدابة..... 
يونس بعصبيه: بس خلاص اسكتي خالص ياملك حسابك معايا بعدين وشال منه وخرج وراح المستشفى... 
كل ده تحت نظرات ملك وبكاءها فلم تستطيع ان تصدق انه لم يصدقها وكذبها هيا
جدتها بحزن عليها: متزعليش ياحبيبتي هو بس متعصب ومش عارف بيقول اي 
ملك بتسرع وبكاء: لا ياتيته هو قاصد وعارف بيقول اي وانا خلاص مبقتش قادرة استحمل وانا هروح ارفع عليه قضية خلع خليني اخلص من القرف ده بقا 
وسبتها ولبست خمارها ونقبها وخرجت 
عند يونس ومنه 
اخد يونس منه على المستشفى والدكتور كشف عليها وقال 
الدكتور: ده تسمم غذائي وهنعملها تنضيف. معده
شكر يونس اادكتور. واخدوا منه علشان يعملولها تنضيف معده  
فلاش باك..... 
منه اتغاظت اووي من ملك ودخلت اوضتها   بس جتلها فكرة شيطانيه كانت ملك عمله عصير  على الاكل بس منه هيا الي شربت منه لانهامااكلتش  منه جابت  برشام بيدي نفس اعراض تسمم واخدته وعارفه انو يونس هياخدها على المستشفى  ... 
بااااك...... 
عند ملك..... 
ملك راحت على المحكمه ورفعت قضيه خلع على يونس والقضبة اتقبلت الا اذا الزوج رضي يطلق مراته بلمعروف من غير مشاكل...... 
رجع يونس البيت وكان شايل منه على ايده ودخلها اوضتها وخرج  لقي جدته في اوضاتها معاها ملك... 
يونس بغضب: لي عملتي كده انطقي لي تسميميها لي 
ملك ببرود:  انامسمتش حد  وهيا كدابه ىوح شوفها اخدت اي
يونس ىغضب اكبر: هتكون اخدت اي الدكتور الي قال انو تسمم غذائي وهيا بتقول انك حطاتيلها حاجه في العصير 
ملك بجمود: انا شربت من العصير الي هيا شربت منه يعني مجرليش حاجه لي ها 
يونس بعصبيع ومسك ايديها بعصبيه: عارفه ان اتكرى ده تاني هوريكي حاجه عمرك ماشوفتيها سامعه 
ملك شالت ايدها منو بقوا: الي عندك اعملوا انا مش خايفه منك ولا عندي حاجه اخاف منها علشان اكذب
فجاء الباب خبط خرج يونس وفتح الباب لقي مسؤل الجوبات  وادالو اشعار من المحكمه
يونس بإستفهام: هو اي ده حضرتك 
مسؤل الجوابات: ده اشعار  من المحكمه زوجت حضرتك رفعه عليك قضية خلع والجلسه هتبقى يوم ****** ممكن توقع هنا  يونس بغضب جحمي وقع وبعدين دخل عند ملك لقي الباب مقفول 
يونس بغضب يكاديفتك الارض واليابس  : افتحي الباب انتي ازاي تتجرأي وترفعي عليا قضية خلع افتحي
ملك من الداخل: انا مش عيزاك انت لو لسه فيك نخوة طلقني برضاك احسنلك 
يونس بغضب كسر الباب ودخل ملك خافت من شكله بس تظاهرت بل جمود 
يونس قرب منها وضربها كف وقعها على الارض من شدته 
يونس بغضب جحمي: انتي  طالق  مش يونس الاسيوطي الي واحدة زيك ترفع عليه قضيه وتخلعه  وخرج وسابها وخرج برا البيت كله  
جلست ملك على الارض تبكي بشدة ولكن سرعان مااستجمعت نفسها ولمت هدومها ولبست وقررت تسيب البيت لان خلاص مبقاش ليها الحق انها تعيش هنا  ودعت جدتها وخرجت  راحت على بيت كان والدها قبل مايموت مشتريه في  اسكندريه راحت وقعدت في وقررت انها هدور على شغل وهتبدء حياة جديدة بعيد عن يونس وتنسى حياتها القديمه....... 



انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-