رواية عشقتها مريم واحمد الفصل الـ 6 و 7 و 8 بقلم ثقتي بربي

رواية عشقتها مريم واحمد الفصل الـ 6 و 7 و 8 بقلم ثقتي بربي


رواية عشقتها مريم واحمد الفصل الـ 6 و 7 و 8 هى رواية من كتابة ثقتي بربي رواية عشقتها مريم واحمد الفصل الـ 6 و 7 و 8 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية عشقتها مريم واحمد الفصل الـ 6 و 7 و 8 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية عشقتها مريم واحمد الفصل الـ 6 و 7 و 8


رواية عشقتها مريم واحمد بقلم ثقتي بربي



رواية عشقتها مريم واحمد الفصل الـ 6 و 7 و 8


بعد يوم طويل على ابطالنا طلع النهار يحمل الكثير من الاحداث 
صحيت مريم من النوم بتعب علي صوت تليفونها 
مجهول الو عامله ايه طمنيني عليك 
مريم بتعب  الحمد لله احسن ايه مش ناوي ترجع 
مجهول قريب قوي ان شاء الله 
مريم بعدم تصديق ان شاء الله 
مريم طب سلام بقى عشان الباب بيخبط 
مجهول طيب سلام خلي بالك من نفسك 
مريم قفلت معي وراحت فتحت الباب 
مريم بزهق خير في حاجه 
احمد خير يا بت في ايه بتتكلمي كده ليه خضتيني الواحد لما يشوف حد الصبح بيقول له صباح الخير اي حاجه كده مش تهب في وشي كده 
مريم والله انا طريقت  كلامي كده بقى لو عاجب 
احمد والله انت كلك على بعضك تعجبني 
مريم نعم بتقول ايه 
احمد وحس على نفسه وقال ايه فحب يغير الموضوع ده يلا عشان نفطر 
مريم لا ما ليش نفس مش عايزه اكل 
احمد هو ايه اللي ما ليش نفس  دي يلا يا بت عشان تفطري
مريم بت لما تبقى تبتك  وبعدين قلت لك انا مش جعانه ما بتفهمش يعني ولا ايه 
احمد وتعصب جدآ من طريقه الي  بتتكلم بيه  وقال بهدوء مخيف يلا علشان تفطري مابحبش  اعيد كلامي 
مريم خافت من طريقه كلامه طيب هنزل وراك 
احمد اسمها حاضر يا اختي مش طيب 
مريم في سرها حاضر في عينك
مريم ما ردتش عليه وكانت نازله  
احمد على فين ان شاء الله 
مريم بعفويه من غير تفكير انت اهبل يا ابني مش انت قلت انزل افطر ولا انت عبيط ولا ايه بالطبط 
احمد بي عصبيه بت ان ظبطي كده  اعرفي انتي بتقولي ايه 
مريم اسفه والله مكنش قصدي بس انت غريب تقول لي انزلي وتتخانق معي عشان انزل افطر ولما اجي انزل تقول لي راحه فين 
احمد انا قلت انزلي افطري بس مش بي منظرك ده 
مريم وهي بتبص لنفسها وماله منظري بقى ان شاء الله 
احمد بت خشي غيري هدومك دي مش عايز كلام كتير 
مريم وماله لبسي بقى  ان شاء الله مش احسن من لبس الملزقه خطيبتك 
احمد بعصبيه مريم في ايه اعدلي كلامك معي  كده  وخشي غيري هدومك دي ويا ريت  متكرنيش نفسك بي ساره ولابحد 
مريم قلبه واجعها قوي من كلامه ده وفكرت ان هو  شايفها اقل من خطيبته
مريم في نفسها يا يا احمد شايفني قليله قوي كده شايف ان انا ما استاهلش تكارن بها   
احمد ايه يا بنتي رحت فين يلا خلصي 
مريم بصتله  بجمود وما ردتش عليه ودخلت وقفلت باب الاوضته 
احمد استغرب قوي من  تصرفها و خايف لتكون فهمته غلط وانه تكون فكرت انه فكرها اقل من ساره وهي ما تعرفش ان هو  شايفه احسن من اي احد ما بيحبهاش تقارن نفسها مع اي احد لانه مش زي حد في نظره 
احمد كان لسه هخبط على مريم هيفهم في ايه بس في  لوقت ده جاء محمد ابو مريم 
محمد خير يااحمد واقف كده ليه في حاجه 
احمد لا ابدآ ياعمي بس كنت جاي انادي مريم عشان الفطار
محمد بي جمود  واول مره يكلم احمد بالطريقه دي  
محمد لا ريح نفسك انت مريم عندها اب وام يهتموا بها والاحسن انك تهتم بي خطيبتك 
احمد بستغرب لاان اول مره عمه يكلمه بالطريقه دي خير يا عمي في ايه الكلام انت بتقوله ده 
محمد مقلتش غير الصح اسمع يا احمد يا ابني انا بعتبرك زي ابني فعلآ  بس مش هحبك اكتر من بنتي  اللي انت عملته امبارح ده ما ينفعش وانا اللي خلاني اسكت  عنه حاجه واحده بس ان بنتي كانت تعبانه غير كده انا ما حبش اللي حصل امبارح ده يتكرر تاني يا ريت تفهم وخليك بعيد عن مريم وهتم  بامورك و خطيبتك بعيد عن بنتي ويا ريت ما شوفكش قريب منها تاني 
احمد مش مستوعب الكلام ايه الكلام اللي انت بتقوله ده يا عمي مريم زي ياسمين وانا ما اقدرش ابعد عنها 
محمد لا مش زي يا سمين مريم مش اختك مريم بنت عمك وانا ما بحبش حد يقول حاجه عن بنتي ويا ريت تفضل بعيد عنها انا ما صدقت تحسنت بجد انا مش مستعده ترجع اللي كانت فيه تاني فعلشان كده خليك بعيد عنها  كفايه على خسرت ولد من ولادي مش مستعد اخسر التانيه فهمت انا باكلمك المره دي بالراحه بس المره الجايه مش ضامن  نفسي عشان كده باقول لك يا احمد خليك بعيد عن بنتي 
وقبل مااحمد يرد كان محمد مشي واحمد واقف مصدوم ومش فاهم حاجه معقول هو ميقدرش يبعد عنها 
في مكان تاني في بيت ساره بتكلم صاحبتها 
ساره ايوه يابنتي زي مابقلك كده كلمة باباها الي هو عم احمد وقلت له ان لزم يبعد احمد عن مريم 
صحبتها وهو سمع كلامك يعني 
ساره اكيد لا مانا مقلتش ده بس انا قلتله اني خايفه علي مريم يعني هي بنت وناس عارفين ان احمد ابن عمه مش اخوه ولو احنا فهمين ده الناس مش فهمينه واحمد راجل وكمان خاطب و هيتجوز وهي بنت ولسه في اول حياته 
والكلام ده كان كافي اوي 
وفضلت تضحك دضحكه مستفزه 
صحبتها اليسمعك يفكرك بتحبيه 
ساره هههه لاياقلبي بحب فلوسه ههههههه
نرجع تاني عند مريم 
كانت في اوضته بتعيط وهي بتفتكر كلام احمد
فلاش باك قبل 3سنين 
مريم احمد ممكن نتكلم شويه 
احمد خير يامريومه في حاجه حصلت معاكي في المدرسه 
مريم لا كنت عايزه اقلك علي حاجه 
احمد قولي 
مريم انا انا 
احمد في ايه يابنتي قولي 
مريم انا بحبك 
احمد وانا كمان بحبك ياقلبي انتي وياسمين 
مريم لا انا مش بحبك حب اخوه بحبك حب 
وقبل ان تكمل كلامه 
احمد بعصبيه انتي اتجنانتي ايه الي كنتي هتقلي ده حسك عينك اسمعك بتقولي الكلام ده تاني فهما انا اخوكي الكبير وانتي مينفيعش تكوني غير اختي فهمتي وخصوصن اني هخطب البنت الي بحبه ومش عايزه تسمع كلامك السخيف ده وتزعل بسببك وقته هزعلك مني اوي 
بااك 
مريم بعيط دي تاني مره تكسرني فيه تاني مره حرام عليك ياخي ده مفيش حد حبك قد مانا حبيتك بس كله مني انا الغلطانه مكنش ينفع احب واحد اناني زيك بس خلاص انت متستهلش انت كسرتني مره ومش هسمحلك تعمله تاني 
مسحت دمعها وقامت  تجهز نفسها علشان تنزل لبسة  مني دريس اسود وطرحه نبيتي وكتشي ابيض ونزلت وكانت كل العيله تحت
بس انصدمت  من الي شافته وحست انا قلبه هيقف  

مريم كانت نازله وقفت بالصدمه لمه شافت  ساره واقفه جنب احمد والعيله كلها بتبارك لهم 
مريم وحولت تتصنع البرود خير في ايه 
ياسمين راحت عند مريم وبخث
ياسمين احمد وساره قرروا يعملوا خطوبتهم بكره  
مريم حست اني قلبها وجعه من كلمة خطبتهم 
ساره بخبث ايه يا مريم مش هتيجي تبارك لنا زي بقيه العيله ولا ايه ما لك سكت كده ليه اللي يشوفك يقول انك زعلت مش فرحانه 
في الوقت ده كان احمد ساكت ومركز مع حاجه واحده بس مريم ورد فعلها مع كل اللي بيحصل معه كل الكلام بس تتفاجئ من تصرف مريم لما الايه بتمشي لمتهم وخطوات سبته ومبتسمه 
مريم وهي بتتصنع البرود الف مبروك يا بيه الف مبروك يا امراة اخويا المستقبليه ومشيت وسابتهم تحت صدمتها من رد فعلها اللي ما كانوش يتوقعوه وقفت جنب جدها وجدها كان حاسس باللي هي فيه واخدها في حضنه وهي اكتفت  بابتسامه 
ساره اتغاظت  قوي من برود مريم وتجاهلها 
احمد في نفسه معقول معقول ما بقتش اهمها معقول مبقتش تحبني زي الاول ايه ده ايه الطريقه اللي بفكر فيها دي مريم اختي ازاي افكر فيها بالطريقه دي لا لا لا اكيد في حاجه غلط انا خطوبتي بكره ولازم اركز كده وبس انا اللي بيحصل معي معقول اكون باحبها لا لا اللي انا بافكر فيه ده لازم اشيل الافكار دي من دماغك لا مريم اختي اختي وبس وده لي مصلحتها ولازم ابعد عنها 
دعاء ام احمد من غير نفس و ناويين بقى تعمله الحفله الخطوبه فين ان شاء الله 
ساره هنعمله في فندق يا طنط 
دعاء في نفسها طنط في عينك يا بعيده 
الجد مش شايفين ان انتم اتسرعته شويه  وبعدين جاي تقلنا قبلها بيوم ده ما يصحش  
احمد والله انا اسف يا جدي بس كل حاجه جاءت بسرعه 
ساره مخبث اه والله يا جده  تخيل حتى انا ما عرفتش غير النهارده لقيت احمد جاي لي بيقول لي تعالى  نعمل الخطوبه بكره وانا طبعا لاني بحبه  وما حبتش ازعله وافقت فورا 
دعاء في نفسها لا ده مش عشان بتحبيه عشان انت لازقه 
محمد عم احمد على العموم يا ابني الف مبروك وعقبال الليله الكبيره 
احمد بابتسامه مصطنع  شكرا 
علي ابو احمد الف مبروك يا بني
وفاء ام مريم مش كنت عرفتني قبلها يا ابني على الاقل كنا جهزنا نفسنا 
ياسمين ايوه يا ابيه  انا كمان في الفستان عجبني وكنت عايزه  جيبوا لي خطوبتك 
احمد بعصبيه  خفيفه ياسمين انا عامل  حساب على كل حاجه ما تقلقيش
ياسمين بس قبل ما تكمل  
احمدبعصييه  ما خلاص بقى قلتلك خلصنا انا مجهز كل  حاجه 
مريم كانت حاسه نفسها انها مش هتقدر تستحمل اكثر من كده مستحيل مستحيل ابين ضعفي قدامكم وخليك تشوفني ضعيفه مره تانيه انا لازم  اخليك تندم على كل كلمه قلتها لي 
ساره ايه يا مريومه مالك سرحانه في ايه يا حبيبتي 
مريم ببرود لا ابدا  بس بافكر هلبس ايه  بكره حفله اخويا بقى 
ساره امتغاظه اكثر من رد فعل مريم  
واحمد ضايقك جدا من كلمه اخويا 
وجدها بصلها بانتصار وفخر 
في الوقت ده دخل عليهم ضيف شب عيون بني وشعر بني وبشره بيضاء يعني حاجه من الاخر كده قمر 
الكل تفاجئ وفرح اول ما شافوه 
 مريم اول ما شفته ضحكة بصوت عالي وجريت عليه وحضنته وخو بدله الحضن
احمد اول ما شافها في حضنه وشه جاب الوان وعينيه برقت  وسودة  من كتر العصبيه وراح ناحيتهم هو نظراته لا تبشر بالخير  وقال بصوت عالي يرعب مريم

احمد اتجه لمت مريم وشه لا يبشر بالخير
احمد بعصبيه لا توصف مريييييبم
مريم اول ما سمعت صوته  ارتعشت  وتستخبى وراء الشخص ده من كثر الخوف 
نتعرف علي الشخصيه الجديده عمر  ابن خالت مريم عنده 25 سنه سافر من سنتين عشان يكمل تعليمه في امريكا وهو دكتور نفسي
نرجع بقى تاني  
احمد وتغاز اكتر لما مريم استخبت وراء عمر 
احمد بعصبيه وراح شد مريم من وراء عمر 
مريم يدي سيب يدي ياحمد بتوجعني  
عمر ايه اللي انت بتعمله ده سيبها مش سامعها بتقول لك انك بتوجعها 
احمدبعصبيه  ياريت ما تدخلش وخليك في نفسك 
وفاء جريت على مريم سيب احمد مريم انت مسكه كده ليه سيبها 
احمد في الوقت ده كم ماسك يد مريم بقوه وما كنتش سامع ولا شايف اي حاجه غير وهي تحضنه عمر
محمد ابو مريم سيب ايده يا احمد في ايه 
مريم احمد ايدي 
عمر انت مش سامع بتقول لك ايده بتوجعها سيب ايديها وكان لسه هيقرب يشد ايد مريم من يد احمد 
في اللحظه دي احمد ساب مريم     
احمد ببرود مخيف انت ازاي  تقرب منها كده 
عمر فيها ايه يعني بنت خالتي ايه المشكله هيحصل ايه يعني لما اقرب منها  
احمد بهدوء مخيف هيحصل ايه انا اعرفك هيحصل ايه ومره واحده ضرب عمر بي البوكس في وشه 
مريم سرخت   اول ما احمد ضرب عمر بالبوكس وده اللي خلي احمد يتجنن  اكتر وكان هيكمل عليه بس الجد واقفه 
عمر كان لسه هيرد له الضربه بردوه الجد ادخل 
الجد في ايه يا اولاد هتتخنقو قدامي ولا ايه ايه يا احمد اللي انت عملته ده ازاي تمد يدك على عمر كده 
احمد ما كانش شايف حاجه غير خوف مريم على عمر و صورتها وهي في حضنه
احمد انا ما عملتش حاجه يا جدي انت ما شفتش تصرفهم وازاي كان حضنها ولا الهانم لمه كانت في حضنه و استخبت ورا ايه ما شفتش كل ده وما شفتش اي حاجه غلط غير اللي انا عملته 
الجد احمد اتكلم عدل واعرف نفسك انت بتكلم جدك وبعدين كان مسافر من سنتين وكان وحشها ايه المشكله يعني وهم متربين سوا 
الجده  بيقول كده عشان يشوف رد فعل احمد ايه 
احمد بعصبيه وصوت عالي لا والنبي وحشها هو   واحشها ده هو من بقيت عيلتها وانا ما اعرفش ولا ايه ده  ابن خالتها 
الجد احمد احترم نفسك صوتك ما يعلاش طول ما انت بتكلميني سمعت وما لكش دعوه بالموضوع ده 
احمدبعصبيه  هو ايه اللي انا ما ليش دعوه بالموضوع 
ساره متداخله هو في ايه يعني يا احمد وبعدين  انت ما لكش دعوه بالموضوع ده وايه المشكله يعني ده ابن خالتها وحضنته يعني ما فيش حاجه عادي 
احمد بصوت عالي وعصبيه وانت مالك  انت تدخلي ليه اخرسي خالص ملكيش دعوه بالموضوع ده 
ساره انحرجت وقالت في نفسها ماشي يا احمد لو ما ندمت كش بس انا لازم استحمل لحد من  اللي انا عاوزاه يتحقق 
مريم كانت  في الوقت ده امه حضنها وهي عماله تعيط
علي ابو احمد ايه يا احمد ازاي تكلم خطيبتك بالطريقه دي 
ياسمين فعلا احمد معه حق  ازاي مريم تحضنه كده  
الجد بحزم وعصبيه خلاص الموضوع ده يتقفل ما حدش يفتح وخلصنا وانت يا احمد ركز على خطوبتك احسن لك 
عمر ابتدى سلم على الكل والكل راحب بيه طبعا واحمد مش طايقه 
وياسمين ما شالتش عينها من على عمر طول الوقت 
ياسمين في نفس ايه وحشتني قوي يا عمر 
كل العيله قعدت وعمالين يتكلموا وياسمين مش شايله عليها من على  عمر لاحظ ده
واحمد مش طايق عمر وعمال يبصله بيعصبيه  
وساره هتموت من الغيظ 
عمر خير يا ياسمين هو في حاجه على وشي
ياسمين وتوتر ليه لا ابدا ليه بتقول كده 
عمر اصلك من ساعه ما قعدت كده بصلي  الصراحه يعني مش عارف بصلي  ليه قلت يمكن في حاجه على وشي ولا حاجه 
ياسمين ده احراج لا ابدا ما فيش حاجه
مريم ضحكة قوي عليها وده خله ياسمين هتموت من الغيظ
عمر تدوم يا رب الضحكه الحلوه وغمز لمريم 
وده خلي احمد هيتجننو هيموت من غيرها
احمد مريم يلا اطلعي على فوق مش وراكي مذاكره  
مريم لا موريش مذاكره وبعدين انا قاعده ايه المشكله
احمد وبصلها بصه ارعبته انا ما بحبش عايد كلامي قلت على فوق وانت كمان يا ياسمين يلا  
طلعت مريم وياسمين 
اول ما مريم طلعت 
عمر بعد اذنك يا جدي انا عاوزه ارتاح فلو ممكن يعني حد يقولي  على اوضتي 
الجد اكيديابني انت لازم ترتاح في انت  استني هاندي علي  مريم توريك  قطه وهي طالعه 
احمد بتسرع  لا لا على ايه انا طالع اصلا انا هوديه علي قطه 
ساره هتوديه هتطلع تعمل ايه يا احمد انت نسيت ان ريحن عشان نجيب الفستان
 احمد انا هاروح معك اعمل ايه يعني يا ساره ما تروحي وخدي اي حد. من صحابك معاكي
عمر فستان خير واحد هيتجوز ولا ايه  
الجد اه يا ابني شفت احمد خطوبته بكره ارتاح لك انت شويه بقى عشان تقدر تيجي  معنا   
عمر مبروك ما فيش دعوه تعطل  نفسك بي انا هتصرف انا واعرف اوضتي وانت روح مع خطيبتك 
احمدببرود لا ولا عطله ولا حاجه هي هتقعد تستناني لحد ما اوديك على اوضتك يلا 
عمر بزهق تمام 
احمد وصل عمر علي اوضته 
احمد اتفضل ادخل وياريت ماشفش وشك بره الوضه دي لحد مرجع 
عمر والله انا عايز اسالك سوال هوانت ليه يابني حسك مبتحبنيش كده ليه
احمد ببرود اول حاجه انا مسمحتش ليك تسال تاني حاجه علشان انت  ملزق 
عمر مش هرد عليك احترام الجدي وعلشان انت عريس الف مبروك
احمد. مردش عليا  
احمد متنساش خليك بعيد ان مريم 
احمد مشي وعمر بص عليه بصت خبث وقال هنشوف مين الي هيبقا بعيد عنها
احمد انا وصلته اوضته ياله ياساره 
*****************************
   ساره طول الطريق بتكلم في احمد وهو مش بيرد 
عليها وكل تفكير مع مريم وفي تجاهلها لي
ساره احمد احمد 
احمد بعصبيه خفيفه ايه ي ساره خير
ساره انا عماله اكلمك عن خطوبتنا وانت ولاانت هنا 
احمد اعمل يعني وبعدين انا صدعت منك مبطلتيش كلام من ساعة ماطلعنا 
ساره والله مش  كفايه الاحراج الي بسبب الست مريم 
احمد بعصبيه الاحراج ده انتي السببتي لي نفسك لمه ادخلتي في حاجه متخصكيش وملكيش دعوه بيها 
ساره ليه انا ماقلتش حاجه غلط يعني ده ابن وقبل متكمل كلمه 
احمد بعصبيه كلمه كمان في الموضوع ده وماتلوميش غير نفسك 
ساره خافت من عصبيته وفضلت ساكته لحدماوصله 
ساره جابت حجات كتير واحمد متجاهل تمامآ
احمد خلاص خلصتي انا مش فاضي  
ساره بخبث خلصت بس كنت بشوف فساتين لي ياسمين ومريم شوف دول كده ده الي مريم ايه ريك 
احمد بعصبيه ايه القرف ده 
ساره ليه مالو
احمد مالو ده مش فستان ده قميص نوم وياريت خليكي في نفسك وملكيش دعوه لابريم ولاحتا ياسمين مش انتي جبتي الانتي عايزه ياله وفبل ماساره ترد كان مشي 
ساره في نفسها لو مورتك انت والست مريم بتعتك ميبقاش اسمي ساره
احمد السواق هيوصلك 
ساره معقول ياحمد هتسبني وتمشي
احمد هوانا صيبك في الشارع السواق هيوصلك سلام ومشي 
ساره تقل اوي من حسابك 
*******************************
احمد رجع بعد يوم طويل مع ساره 
احمد دخل كانت كل العيله متجمعين بس مريم مكنتش موجده ولاهي ولاعم
مريم يدي سيب يدي ياحمد بتوجعني  
عمر ايه اللي انت بتعمله ده سيبها مش سامعها بتقول لك انك بتوجعها 
احمدبعصبيه  ياريت ما تدخلش وخليك في نفسك 
وفاء جريت على مريم سيب احمد مريم انت مسكه كده ليه سيبها 
احمد في الوقت ده كم ماسك يد مريم بقوه وما كنتش سامع ولا شايف اي حاجه غير وهي تحضنه عمر
محمد ابو مريم سيب ايده يا احمد في ايه 
مريم احمد ايدي 
عمر انت مش سامع بتقول لك ايده بتوجعها سيب ايديها وكان لسه هيقرب يشد ايد مريم من يد احمد 
في اللحظه دي احمد ساب مريم     
احمد ببرود مخيف انت ازاي  تقرب منها كده 
عمر فيها ايه يعني بنت خالتي ايه المشكله هيحصل ايه يعني لما اقرب منها  
احمد بهدوء مخيف هيحصل ايه انا اعرفك هيحصل ايه ومره واحده ضرب عمر بي البوكس في وشه 
مريم سرخت   اول ما احمد ضرب عمر بالبوكس وده اللي خلي احمد يتجنن  اكتر وكان هيكمل عليه بس الجد واقفه 
عمر كان لسه هيرد له الضربه بردوه الجد ادخل 
الجد في ايه يا اولاد هتتخنقو قدامي ولا ايه ايه يا احمد اللي انت عملته ده ازاي تمد يدك على عمر كده 
احمد ما كانش شايف حاجه غير خوف مريم على عمر و صورتها وهي في حضنه
احمد انا ما عملتش حاجه يا جدي انت ما شفتش تصرفهم وازاي كان حضنها ولا الهانم لمه كانت في حضنه و استخبت ورا ايه ما شفتش كل ده وما شفتش اي حاجه غلط غير اللي انا عملته 
الجد احمد اتكلم عدل واعرف نفسك انا بتكلم جدك وبعدين كان مسافر بقى له سنتين وكان وحشها ايه المشكله يعني وهم متربين سوا 
الجده عم بيقول كده عشان يشوف رد فعل احمد ايه 
احمد بعصبيه وصوت عالي لا والنبي وحشها هو   واحشها ده هو انا بقيت عيلتها وانا ما اعرفش ولا ايه ده  ابن خالتها 
الجد احمد احترم نفسك صوتك ما يعلاش طول ما انت بتكلميني سمعت وما لكش دعوه بالموضوع ده 
احمدبعصبيه  هو ايه اللي انا ما ليش دعوه بالموضوع 
ساره متداخله هو في ايه يعني يا احمد وبعدين سؤال انت ما لكش دعوه بالموضوع ده وايه المشكله يعني ده ابن خالتها وحضنته يعني ما فيش حاجه عادي 
احمد بصوت عالي وعصبيه وانت مالك  انت تدخلي ليه اخرسي خالص ملكيش دعوه بالموضوع ده 
ساره انحرجت وقالت في نفسها ماشي يا احمد لو ما ندمت كش بس انا لازم استحمل لحد من  اللي انا عاوزاه يتحقق 
مريم كانت  في الوقت ده امه حضنها وهي عماله تعيط
علي ابو احمد ايه يا احمد ازاي تكلم خطيبتك بالطريقه دي 
ياسمين فعلا احمد معه حق  ازاي مريم تحضنه كده  
الجد بحزم وعصبيه خلاص الموضوع ده يتقفل ما حدش يفتح وخلصنا وانت يا احمد ركز على خطوبتك احسن لك 
عمر ابتدى سلم على الكل والكل راحب بيه طبعا واحمد مش طايقه 
وياسمين ما شالتش عينها من على عمر طول الوقت 
ياسمين في نفس ايه وحشتني قوي يا عمر 
كل العيله قعدت وعمالين يتكلموا وياسمين مش شايله عليها من على  عمر لاحظ ده
واحمد مش طايق عمر وعمال يبصله بيعصبيه  
وساره هتموت من الغيظ 
عمر خير يا ياسمين هو في حاجه على وشي
ياسمين وتوتر ليه لا ابدا ليه بتقول كده 
عمر اصلك من ساعه ما قعدت كده بصلي  الصراحه يعني مش عارف بصلي  ليه قلت يمكن في حاجه على وشي ولا حاجه 
ياسمين ده احراج لا ابدا ما فيش حاجه
مريم ضحكة قوي عليها وده خله ياسمين هتموت من الغيظ
عمر تدوم يا رب الضحكه الحلوه وغمز لمريم 
وده خلي احمد هيتجننو هيموت من غيرها
احمد مريم يلا اطلعي على فوق مش وراكي مذاكره  
مريم لا موريش مذاكره وبعدين انا قاعده ايه المشكله
احمد وبصلها بصه ارعبته انا ما بحبش عايد كلامي قلت على فوق وانت كمان يا ياسمين يلا  
طلعت مريم وياسمين 
اول ما مريم طلعت 
عمر بعد اذنك يا جدي انا عاوزه ارتاح فلو ممكن يعني حد يقولي  على اوضتي 
الجد اكيديابني انت لازم ترتاح في انت  استني هاندي هنادي  مريم تدلك على قطه وهي طالعه 
احمد بتسرع  لا لا على ايه انا طالع اصلا انا هوديه علي قطه 
ساره هتوديه هتطلع تعمل ايه يا احمد انت نسيت ان روحنا عشان نجيب الفستان
 احمد انا هاروح معك اعمل ايه يعني يا ساره ما تروحي
عمر فستان خير واحد هيتجوز ولا ايه  
الجد اه يا ابني شفت احمد خطوبته بكره ارتاح لك انت شويه بقى عشان تقدر تيجي  معنا   
عمر مبروك ما فيش دعوه تعطل  نفسك بي انا هتصرف انا واعرف اوضتي وانت روح مع خطيبتك 
احمدببرود لا ولا عطله ولا حاجه هي هتقعد تستناني لحد ما اوديك على اوضتك يلا 
عمر بزهق تمام 
احمد وصل عمر علي اوضته 
احمد اتفضل ادخل وياريت ماشفش وشك بره الوضه دي لحد مرجع 
عمر والله انا عايز اسالك سوال هوانت ليه يابني مبتقبلنيش كده 
احمد ببرود اول حاجه انا مسمحتش ليك تسال تاني حاجه علشان انت متتقبلش واد ملزق 
عمر مش هرد عليك احترام الجدي 
احمد متنساش خليك بعيد ان مريم 
احمد مشي وعمر بص عليه بصت خبث 
احمد انا وصلته اوضته ياله ياساره 
*********************************
ساره طول الطريق بتتكلم واحمد مبيردش عليه 
ساره ايه ياحمد انا بكلمك علي فكره 
احمد ايه ي ساره في ايه 
ساره هوانا بكلم نفسي يعني 
احمد ساره انا مصدع وعلي اخري
ساره والله انت علي اخر ليه بقا ده انا الي علي اخري منك من ساعة الكلام القلته لي قدام علتك 
احمدببرود انتي الدخلتي في حاجه متخصكيش وكلمه كمان اقسم بالله ومتلوميش غيرنفسك 
ساره خافت من طريقة كلامه وفضلت سكته 
ومن جوها بتتوعد لي مريم
ساره جابت كل الكانت عايزه واحمد كان كل تفكيره في مريم 
احمد بزهق ايه لسه مخلصتيش 
ساره لا ياحبيبي خلصت تحب تشوف الجبته 
احمد بملل بعدين 
ساره بخبث تحب تشوف انا جبت ايه المريم 
احمد بصله بشك ورفع حاجب مريم 
ساره بتوتر اقصد مريم وياسمين 
احمد لا مفيش ورني 
ساره توريك ايه 
احمد الفسايتن الجبتيهم لي ياسمين ومريم 
ساره في نفسها لمه الامر يبقا يخص الست مريم عايز تشوف لكن انا بعدين
احمد رحتي فين 
ساره لا ابدآ بكره تشفهم وبعدين هما مع بقيت الحجات ومش هعرف اورهم ليك دلوقتي 
احمد بتحزير ساره فستان مريم يكون واسع وطويل فهما 
ساره بخبث اكيد دي فسين محصلتش 
احمد والقلك ريحي نفسك انتي ياساره انا جبتلهم كل حاجه من الاتليه البنتعامل معه
ساره بغل طيب كويس
احمد ياله 
احمد وصل ساره رجع بعد يوم طويل مع ساره 
احمد دخل البيت كانت كل العيله متجمعين بس مريم مكنتش موجد ولاهي ولاعمر
احمد مريم فين 
وفاء في اوضته 
ياسمين احمد جبتلي الفستان 
احمد ايوه برا السواق هيجبهم 
******************
مريم في الوقت ده كانت قعده في اوضته زعلانا وبتفكر في بكره وزاي هتقدر تتحمل تشوف حب حياته  مع حد تاني وفي الوقت ده بابا اوضته خبط 
مريم بملل وتعب قامت فتحت الباب 
مريم نعم 
عمر نعم الله عليكي ياقلبي 
مريم عايز ايه يالا 
عمر عايزك بخير ياقلبي 
مريم عمر امشي كن وشي دلوقتي علشان انا مش نقصاك 
عمر احمد صح 
مريم مالو احمد 
عمر هو السبب صح 
مريم بكدب ودت عمر ضهره احمد مين ده اليكون سبب زعلي احمد ده ولاحاجه ولايهمني 
عمر يعني مبتخفيش منه 
مريم اخاف من مين يابني انا بس بحترمه علشان عمي وبعدين ده بنادم براس حيوان 
عمر مريم 
مريم ايه يابني والفت وتصدمة من الشفته 


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-