رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل السادس 6 بقلم يارا عبدالسلام

رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل السادس 6 بقلم يارا عبدالسلام


رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل السادس 6 هى رواية من كتابة يارا عبدالسلام رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل السادس 6 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل السادس 6 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل السادس 6


رواية ما في قلبي نور واحمد بقلم يارا عبدالسلام


رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل السادس 6


_افتحى يا نور انا جدك
نور اتصدمت جدها ازاي وعرف مكانها منين ولسه جاي يفتكرها..
نور فتحت الباب بترقب ..
عرفت انو جدها فعلا لسه زي ما هوا الهيبه ملياه رغم كبر سنه ..
نور دمعت واترمت في حضنه من غير متحس عيطت..
جدها نسخه تانيه من باباها..
_وحشتني اووي يا جدى
_وانتى كمان يا قلب جدك انا اسف انى سبتك السنين دي كلها بس كنت بدور عليكي يا عيوني
نور وهي بتتشحتف:انا كنت لوحدي يا جدو بقالي سنتين من موت بابا وانا لوحدي وامى سابتني واتجوزت..
الجد بغضب:امك طول عمرها شايفه نفسها وياما نصحت ابوكي ميتجوزهاش وهوا اللي صمم لحد ما رمتك انتى وشافت نفسها بعد موته .
نور وهي بتعيط اكتر:انا طول عمري كنت حاسه انها مش امى اكيد مفيش ام هتعمل مع بنتها كدا وهتسيبها..انا بقالي اكتر من سنتين عايشه لوحدي ومليش حد والدنيا عماله تيجي عليا والناس مش سايباني في حالى انا لولا أن الجيران عارفني وانا متربيه معاهم مكنتش زمانى عايشه هنا ..
الجد بحنان زائد:أهدى يا عيوني انا اسف انا زمان اللي سمحت لابوكي ياخدك معاه هوا وامك بعد اللي حصل انا مكنتش عاوز كدا كنت عاوزوا يطلقها..
نور باستفهام :اي اللي حصل..
الجد :مفيش يا بنتي كانت مشاكل في الورث
_زي ما بابا قالي..
_ايوا يا حبيبتي..
الجد:يلا تعالى معايا 
_على فين
_هاخدك معايا تعيشي معانا..
_وكليتي وحياتى اللي هنا
_ولاد عمك معاكى..
نور بنفور:لا انا مش همشي مع العيال دي في حته..
فارس وهوا واقف عالباب:لي يختي مالهم العيال دي ..
نور بغل:انت بالذات تخرص خالص انا بكرهك 
احمد وهوا بيبربش عينيه برومانسية:طيب وانا يا نور بتحبيني صح..
_انت اللي غافرلك انك اخويا بس .
الجد باستفهام:اخو مين
نور باستغراب:اخو احمد في الرضاعه هوا اللي قالي كدا النهارده..
الجد وهوا بيبص لاحمد :ودا حصل امتى يا احمد بالاسلكي ولا اي..
احمد:امال كنت اطلعك من اللي كنتي فيه ازاي ما لازم عالاقل اطلع اخوكي..
نور بغل وغيظ:انا بكرهكوا انتو اللي اتنين يعني رخمين وكدابين..
فارس قرب منها :على فكره يا نور انتى اتعديتي حدودك
نور:براحتى.
فارس:لا مش براحتك انا لصبري حدود انا جاى هنا علشان جدي مش علشان جمال عيونك ..
نور:على اساس انك فتان وانا واقعه في دباديبك
فارس بثقه:ومتقعيش لي 
_اصلي مش ببص لحاجه كلو باصص فيها ..
_عرفتي بقى انى جذاب ولا اقاوم
نور بعصبيه:جدو مشيهم من هنا مش طايقاهم
الجد:نور عيب دول ولاد عمك مهما حصل
_حصرتك متعرفش عملوا فيا اي
_عارف كل حاجه بس انتى اللي غلطانه..
_انا اللي غلطانه لي
الجد قرب من احمد ومسكوا من ودانوا
_حد قالك تغششي واحد فاشل زي دا شغلته البنات كنتي سيبيه يسقط
_المشكله انو صعب عليا وانا قلبي طيب
احمد:ومتنكريش انى حليوة برضو ودا سبب انك تغشيشيني..
فارس بص لاحمد بصه خلته يسكت نهائي..
وتتراجع
_احم انا بجد اسف يا نور انتى عارفه انى مليش ذنب انتى الوحيده اللي في الجامعه اللي يحترمها انتى وجميله البت القمر صحبتك دي اللي انتى المفروض بقيتي بنت عمى تظبتيني معاها
_علشان تلعب بيها زي مبتلعب بمشاعر البنات التانيه..
فارس شاف ف عينيها حزن حس انها كانت هتحب احمد ..
قلبه وجعه واتنهد..
*انتى اكيد ملكي انا يا نور..
قالها في سره وهوا بيبص عليها...
الجد:يلا بقى يا نور البسي وتعالي معايا دا عمك ومرات عمك لما يشوفوكى هيفرحوا اووي واسراء بنت عمك مستنياكى..
_حاضر يا جدو علشان خاطرك بس..
وبصت لفارس بغيظ ودخلت..
وجهزت حاجتها وجابت صور باباها وكل حاجه متعلقه بيه وبيها نور كانت متعلقه بباباها اوووي لدرجه انها احتفظت بكل حاجه ليه...
خرجت وهى زعلانه
الجد:زعلانه لي
_علشان هسيب البيت اللي بابا مات فيه هيوحشني اوووي
_يستي كل شهر كدا ابقى اجى معاكي نقعد مع بعض سوا ابوكي واحشني اووي يا نور
_انت كمان كنت بتوحشه كان دائما بيحكيلي عنك وبيوريني صوركوا كان زعلان اووي أننا سيبنا البيت مش عارفه اي كان السبب ..
انا كنت بحبكوا اووي..
فارس اتأثر وحس انها هتعيط تاني فحب ينكشها علشان متعيطش لانه مش بيستحمل يشوف دموعها..
_علي فكره احنا واقفين مش مضايفانا ولا قولتيلي يا ابن عمى اعملك قهوة ولا حاجه
نور:طفحتها يا بعيد
فارس:شكرا يا ستى خليكي طولى في لسانك لحد مقطعهولك
_براحتى
_انا محترم جدى بس
_طيب وريني نفسك
الجد بعصبيه:بسسس كفايه انتو مبتزهقوش انتو الاتنين اتفضل يا فارس انت واحمد خدو منها الشنط وحطوها في العربيه ..
_حاضر..
نزلوا ونور نزلت مع جدها ..
عدى حوالى ساعتين في الطريق ونور طول الطريق باصه لفارس من المرايه بغل وهوا بيضحك على طفولتها دي ..
وصلو البيت كانت الساعه بليل حوالى ١١..
_ادخلى يا نور .نورتي بيتك يا حبيبة جدو
_بنورك يا جدو..
دخلو وكان في راجل وست وبنوته قاعدين مستنينها..
_نور بنت اخوك يا محمد
محمد قام وقرب منها ..
وخدها في حضنه
_ازيك يا بنتي عامله اي..
_الله يسلمك  يا عمى وحشتني ووحشني حضنك ولعبك معايا..
_انتى اكتر يا روحي..
والست اللي كانت قاعده ..
قامت وخدتها فى حضنها 
_طول عمرك قمر يا نور ربنا يحفظك يا بنتي ..
_ربنا يخليكي يا طنط انا فاكره لما كنتى بتاخديني عندك وتفضلي تأكليني وتقوليلي كلى انتى هفتانه وماما كانت بتضربني لما تشوفني عندك ومع ذالك كنت بحبك..
_يا روحي وانا كمان بحبك..
اسراء بلطافهه:انا اسراء في تانيه ثانوى فاشله على الله..
نور:هههههههه اكيد طالعه لاخوكي احمد
اسراء:عرفتي منين 
احمد وهوا بيلطف الجو:اصلي بغش منها في الامتحانات يا اسراء مش لازم تستفسري احنا لما صدقنا هتنسى..
نور :ومين قالك اني هنسى يا فاشل انت .
فارس:شكلك هتحصليه لما تروحي بكرا الجامعه متأخر وانا عليكي اول محاضره..
نور بصتله:ومين قالك انى هحضرلك اصلا انا بكرا إجازة
_طيب اي رايك بقى أن بكرا هحط درجات اعمال السنه وهتبقى عالغياب وشوفي بقى اي هيحصل..
وسابها وطلع...
احمد طلع جري :انا هنام علشان الحق محاضرة دراكولا دا..
نور :فين الاوضه اللي هنام فيها
_خديها يا اسراء..
طلعت اسراء وريتها الاوضه ونزلت ونور دخلت وحطت شنطها ونامت على السرير ..
بعد ساعتين
سمعت صوت تخبيط في الاوضه اللي جنبها خافت..
قامت وخرجت من الأوضه..
وقفت قدام الاوضه اللي جنبها...
فتحتها وبصت منها بهدوء..
وفجأة لقت اللي بيسحبها لجوا..
و....


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • غير معرف 9 يونيو 2022 في 8:04 م

    تم

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -