رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 8 الي 11 بقلم اسماء السرسي

رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 8 الي 11 بقلم اسماء السرسي


رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 8 الي 11 هى رواية من كتابة اسماء السرسي رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 8 الي 11 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 8 الي 11 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 8 الي 11


رواية صفقة زواج اريج ويوسف بقلم اسماء السرسي



رواية صفقة زواج اريج ويوسف من الفصل 8 الي 11


اريج مسحت دموعها ووقفت بقوه: بس مبقاش اريج ان م خليتك تحبني وهكسر قلبك زي م كسـ'رت قلبي وقعطـ'ـه بسكيـ'نه تلمه ي يوسف 
اريج سمعت صوته بيغني وهو طالع السلم ومتجهه نحو الاوضه دخلت علطول الحمام وفتحت الدش علي الفاضي 
اريج من جو: ماشي ي يوسف اتبسطلك شويتين مع الصنيوره الاموره بس انت مش هتبقي غير لياا وينااا ينتااا بقق 
يوسف من براا وهو بينادي 
يوسف: اريج... اريييج.. قداامك كتيرر... هي مبتردش لي الحماره دي 
اريج من جو وسمعااه وبتستحلفلو 
يوسف دخل اوضه الملابس وخاد لبس وراح اوضه تانيه 
اريج سمعت الباب بيترزع قفلت الدوش وخرجت 
اريج بتفكير: اعمل ايه عشاان متحضرش الاجتمااع مع السلعوه دي انهاردا اممم وسرعاان م جالها فكره واتجهت الي المطبخ 
اريج وهي بتعمل العصير: دنت هتشرب من تحت ايدي عصير ي يوسف هتحلف م هتشربه تاني وبعد م خلصت نادهت علي الخدامه 
اريج: خدي ادي الكوبايه دي ل يوسف بيه 
الخدامه: حاضر ي هانم وطلعت 
اريج ظلت تراقبها بعنيها لحد م اديته الكوباييه 
اريج وهي بتوقف الخدامه: شرب العصير 
الخدامه: ايوه ي هانم 
اريج ببتسامه نصر: جدعه خدي دول وبنبره تحذير اياكي ثم اياكي يوسف بيه يسألك وتقوليله علي حاجه هاا
الخدامه بفرحه وهي في ايديها الفلوس: ماشي ي هاانم ربنا يعمر بيتك 
اريج طلعت وفتحت الباب لقته داخل الحمام 
اريج بضحكه خبيثه: ولسه ي ي يوسف بيه 
يوسف خرج من الحمام وهو ماسك بطنه بوجع 
اريج بخبث: يوسف مالك.. 
يوسف بوجع وهو ماسك بطنه: مش عارف و.. لسه مكملش الجمله ودخل الحمام جري 
اريج وهي بتصقف بإيديها: ولسه 
يوسف وهو بيخرج بإرهاق: شوفيلي حاجه بسررعه لام الاسها'-ل داااا
اريج بخوف عليه لان وشه اصفر: حاضر.. حاضر ي حبيبي 
اريج وهي بتدور في الدرج: ياربي هو فين الدوا راح فين... يوسف... ايوه هتصل بالدكتوره 
اريج بخوف وعيااط وهي بتسند يوسف: متقلقش ي يوسف الدكتوره جايه وهتشوفك... انا اسفه ي يوسف 
يوسف وهو شايفه بتعيط: متعيطيش ي اريج انا كويس 
اريج بعيااط: كويس ازااي وانا شيفااك كده... انا اسفه ي حبيبي 
يوسف لسه هيتكلم قطعه دخول الدكتوره وسليم 
سليم بخوف: مالك ي يوسف 
الدكتوره: لو سمحتم اخرجو عاوزه اكشف علي المريض 
اريج وسليم بعد م خرجو 
سليم: هو يوسف ماله ي اريج 
اريج بعيااط ومطاطيه راسها: انا اسفه ي عمي.  ... انا حطيت ليوسف دوا... دوا اسها'ل 
سليم بصدمه: ايههههه

سليم: هو يوسف ماله ي اريج 
اريج بعيااط ومطاطيه راسها: انا اسفه ي عمي.  ... انا حطيت ليوسف دوا... دوا اسها'ل 
سليم بصدمه: ايههههه
اريج بعيااط: والله ي عمي انت متعرفش لما جاب السلعوه دي قالها اي عليا ي عمي انا جربوعه ومش من مستواه ولولها ابويا عصبني عليها وانا مكنتش عاوز غيرك يرضي مين الكلام ده ي عمي 
سليم وقد فهم نوايا يوسف: بس يوسف عمره م يبص ل جلنار ولو قارن بيكي انتي وهي اكيد مليون في الميه هيخترك انتي جلنار واحده مدلعه وسهر وخرجات وكل يوم سكر اكيد يعني مش هيختار دي تكون شريكه حياته وام ولاده
اريج: متروح تقول الكلام ده لابنك بتقولهولي انا لي انا مش عاوزه ابنك والاتفاق اللي بنا اتلغي
سليم: يعني ايه 
اريج بعيااط: يعني مش عاوزه ابنك وعاوزه اطلق منه 
سليم بغضب: انتي شكل دماغك ضربت انا داخل ليوسف 
الدكتوره طلعت 
الدكتوره: اتفضلو الرجته دي فيها العلاج اللي هياخده وكام مره 
سليم: شكرا ي دكتوره اتفضلي ونزل عشان يوصلها 
اريج دخلت وهي بتبلع في ريقها: ي.. يوسف 
يوسف بص عليها بغضب: مين ابن ال****** اللي حطلي دوا اسها'ل في ام العصير 
اريج بتوتر وخوف: م... م.. م.. مين يعني اكيد مفيش حاجه من دي مين الحمار اللي قالك كده 
يوسف قام من علي السرير وقرب منها: نفس الحمار اللي حطلي دوا اسها'ل عشان مرحش الاجتماع 
اريج وهي بتبعد بخوف: هههه هيكون مين يعني بابا سليم... ااه هو سليم.. مفيش غيره يعمل كده 
سليم من برا وهو بيتصنت: ااه يبنت الايه تنقذي نفسك وتلبسهالي انا 
يوسف بغضب: يعني مش انتي اللي حطيتي دوا الاسها'ل عشان مرحش الاجتماع 
اريج ببرأه وهي بتشاور علي نفسها: انااا.... اعمل معاك انت كده لييي يعني... بغير عليك مثلا... بحبك مثلا.. دحنا حتى متجوزين بالغصب 
يوسف جاله نغزه في قلبه لما قالت متجوزين بالغصب وانها مبتحبوش بس طنش الاحساس ده 
يوسف وهو بيراقب معالم وشها وقال: طلما احنا مجبورين علي بعض ومش بنحب بعض من حقي اتجوز اللي بحبها 
اريج بصدمه: قصدك ايه 
يوسف بخبث: انا هتجوز جلنار 

يوسف بخبث: انا هتجوز جلنار 
اريج وهي بتضحك وبتعيط في نفس الوقت: هههه بتهزر صح... قول انك بتهزر 
يوسف وهو قلبه بيتقطع عليها بس مش عارف السبب اي: اااه هتجوز جلنار ي اريج وانتي بعد ست شهور من دلوقتي هتكوني برا عصمتي 
اريج بصدمه ودموع: هتطلقني ي يوسف 
يوسف بقلب موجوع: مش احنا مبنحبش بعض ومجبورين زي بعض يبقي كل واحد يختار شريك حياته 
اريج بتتنهد وبتحاول متعيطش: تماام... تمام اوي ي يوسف خليك فاكر الكلمه دي اوي لانك هتندم في الاخر ولسه هتمشي لقت اللي ماسك ايديها 
يوسف بغضب: انت بتهدديني 
اريج وهي بتشيل ايده وبترميها بعيد: انا مبهددكش انا بعرفك بس وطلعت لقت سليم واقف برا وبصلها بحزن 
اريج بدموع: متبصليش كده انت ملكش زمب ي عمي انا اللي وفقت من الاول علي واحد محبنيش وبيشوفني جربوعه جايه من الشارع ومش من مستواه ولولها ابوه مكنش اتجوزني 
سليم وطي راسه من عمايل ابنه وان البت الوحده اللي حبته لنفسه مش عشان فلوسه ونفوذه عاوز يسبها ويتجوز واحده مش هتعرف تربي نفسها قبل م تربي عياله 
اريج طلعت وقفت في الجنينه وراحت يمه الورود وقعدت تتكلم مع الورده 
اريج بدموع: شوفتي ي وردتي يوسف اللي كنت بحكيلك عنه وخليتك تحبيه زي عاوز يسبني يسيب اللي حبته بجد ويروح للي متجوزه عشان فلوسه ونفوذه وخلاص بس انا مش هسمحله يسيبني ويكسر قلبي كده يوسف ليا ومش هسمحله يسيبني في شئ مسموح بيه بالحب او بالحرب وقامت مسحت دموعها ودخلت جوه تحت عيون اللي متابع اللي حصل من بلكونته 
يوسف بستغراب: يترا اي اللي يخليها تعيط كده معقول بتعيط عشان انا زعلتها ولا عشان اي يترا..  وبعدين انا مالي شاغل بالي بيها ليه متولع ولا تتحرق ولا يجلها اسها'ل زي مجبتلي يجلها شكه متقوم منها وارتاح اوووف انا اروح انام احسن 

اريج دخلت علي يوسف الاوضه لقيته نايم 
اريج بحزن: ليي ي يوسف تعمل كده عايز تتجوز عليا ي اخي انشالله يجيلك جنازه يبعيد متكنش الا جلنار خرابه البيوت دي وتحزن عليها العمر كله عشان اشفي غليلي... بس برضو مش هتهون عليا.. ناام ناام اليهي تنام م تقوم عشان متشفش السلعوه دي ونامت 
في نص الليل 
خخخخخخ وودانك متسمعش غير صفونيره العظماء عند نومهم 
يوسف بيفتح عنيه بقلق من الصوت فجاه بيدور وشه لقي اللي فاتحه بوقها وخخخخخ 
يوسف وهو بيبص عليها: نهار اسوح عليكي ي اريج بتشخري ي اريج دي مجتش مني انا لازم اعيد حساباتي انا كنت فين لما اعجبت بيكي وبعد كده قاعد يزق فيها... انتي ي بلوه انتي اصحي... اريججج 
اريج بخضه وهي بتقوم مره واحده وبتبرق ليوسف: اي في ايه 
يوسف بخوف من هيئه وشها: اي ييت في ايه بتبرقي كده ليه 
اريج: يعني انت مصحيني عشان تقولي الكلمه دي يشيخ حسبي الله 
يوسف': انتي بتدعي علي مين مش مكفيكي اللي عملتيه فيا ملقيتيش الا دوا اسها'ل ي شبر ونص انتي 
اريج بتحذير: يوسف اقسم بالله لو قلت الكلمه دي تاني هزعلك مش هكتفي بحبوب اسها'ل 
يوسف وهو بيقرب: انتي بتهدديني 
اريج بخوف وهي بتبعد: انت بتقرب ليه 
يوسف وهو بيبص يمه شفا'يفها': بفكر اعمل حاجه 
اريج بخوف وهوب: اعاااااا وقعت من علي السرير 
يوسف وهو بيشوف منظرها: ههههههه ربنا ع الظالم ربنا منتقم ههههههه تستهلي 
اريج ببكاء: انشالله اشوفك مشلول يبعيد متلاقي حد يساعدك مش مكفيك اللي عملته فيا الصبح لا وكمان مصاحيني نص الليل يشيخ حسبي الله 
يوسف: منتي اللي بتشخري ومش عارف انام 
اريج بصدمه: انااا... بشخرر
يوسف: لا اناا
اريج: بحسب 
يوسف: انتي هتستعبطي بتتت انتي من هنا ورايح ممنوع تنامي جمبي نهائي 
اريج: لييي انشالله جناب السلعوه امرتك بكده 
يوسف بخبث: ااه مش مراتي المستقبليه 
اريج وهي بتقرب منه بغضب: والله على اساس انا اي.. ابجوره سيادتك... كيس فروله مرمي انااا 
يوسف وهو بيبو'سها من خدها: احلي فرولايه في الكون 
اريج بخجل: يخربيتك سبتني ينفع كده طول ال3 سنين معرفش اخد منك حق ولا باطل كده ي اخي حسبي الله 
يوسف بضحك: انا خد كميه حسبان انهاردا وبعد كده اتكلم بجديه: اريج 
اريج: نعم 
يوسف: انتي عاوزه تكملي معايا ولا عاوزه تتطلقي 
اريج بصدمه ومردتش 
يوسف: ردي بأه او لا 
اريج: طبعا لا 
يوسف بصدمه: ايهههه

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-