رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الثامن 8 بقلم يارا عبدالسلام

رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الثامن 8 بقلم يارا عبدالسلام


رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الثامن 8 هى رواية من كتابة يارا عبدالسلام رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الثامن 8 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الثامن 8 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الثامن 8


رواية ما في قلبي نور واحمد بقلم يارا عبدالسلام


رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الثامن 8


_انا قررت انى اجوز نور لاحمد
_فارس ونور وأحمد بصدمه:اي..
نور :لا يجدو مينفعش انا وأحمد اخوات مش اكتر..
احمد بتأكيد:ايوا يا جدو انا مبحبهاش 
فارس لسه على صدمته وباصص لجده بس اللي هوا عارف انو بيعمل كدا علشان يخليه يخرج عن شعوره ويعترف ..
الجد بحزم:انا قولت اللي عندي والخطوبه بتاعتكوا الخميس اللي جاى ..
نور:بس يا جدي..انا..
الجد:خلاص يا نور انا قولت اللي عندى..
احمد :طيب خد رأينا مش كدا
الجد:احمد انا قولت اللي عندى ومتخلنيش اقلب عالوش التاني علشان انا عارف انو مش هيعجبك لو انت اعترضت تاني هتقعد من الكليه خالص وهقعدك هنا تشتغل في الأرض..
احمد بص لفارس بعصبيه ولوم وطلع لانه متأكد أن جده بيعمل كدا علشان اخوه يتجوز نور...
احمد*طيب انا اقول اي لجميله انا لما صدقت قلبها حن عليا منك لله يا فارس..
فارس دخل عليه
فارس:طيب انا مالى مش جدك اللى عاوز كدا
احمد بعصبيه:انت اي معندكش دم انت دا كلو ومستنى اي انى اتجوزها..
فارس ببرود:طيب وفيها اي مش انت اخويا
احمد :تصدق بالله انت متستاهلش واحده زي نور انت مفيش عندك اي دم وتصدق كمان انا هسمع كلام جدي عالاقل مش هخليها تكون عايشه مع واحد بارد زيك ..
فارس اتعصب جامد وقرب من احمد وضربه..
_انت اتعديت حدودك الظاهر انى مربتكش ولا علمتك تكلمنى ازاي واخدتك عليا بزياده...
وكمان انت عارف واكتر واحد عارف انى مش هخلى نور تضيع من ايدي انا بس مستني الوقت المناسب
احمد:طيب مستني اي لما جدك يجوزنا..انت عارف أن جميله كدا هتضيع منى يا فارس اعمل حاجه ارجوك..
فارس خرج من الأوضه بعصبيه ونزل عند جده..
_جدي عاوزك
الجد بهدوء:تعالى مفيش حد غريب دا ابوك وامك 
_يا جدي عاوزك لوحدنا
محمد بهدوء:تعالى يا مديحه عاوزك
محمد خد مديحه وطلع..
فارس بعصبيه:انت لى بتعمل كدا 
الجد:عملت اي مش انا سألتك الصبح وانت قولت لا فخلاص بقى انا اختارتلها الشخص المناسب
_واحمد هوا المناسب صح
الجد:ملكش فيه..
_لا ليا فيه انت اكتر واحد عارف انى كنت مستنيها من زمان وانى بحبها من زمان انت ازاي جالك قلب تعمل فيا كدا
الجد بهدوء تام:انت اللي عملت في نفسك كدا لو كنت اعترفتلها امبارح لما كانت في الأوضه بتاعتك كان ممكن تكون الظروف احسن من كدا..
فارس بصله بصدمه ..
الجد بضحك:على اساس انى نايم على ودانى ولا اي يا سي فارس انت مش عارف أن جدك بيلقطها وهى طائره ولا اي دانت اكتر واحد عارفني 
_المصيبه انى اكتر واحد عارفك علشان كدا عارف انت قولت كدا لي وانا بقى هوريك انا هعمل اي..
الجد:وريني...
فارس مشي بعصبيه وطلع فوق وبدأ يكسر في كل حاجه حواليه واحمد جري عليه...
احمد:يا فارس أهدى مالك كدا
:يا احمد امشي من قدامى انا مش طايق نفسي ..
متخلنيش اتعصب عليك ..
نور خرجت من اوضتها بعد ما مسحت دموعها..
وقفت بعيد بتبص على فارس وهوا متعصب اول مره تشوف حد كدا واول مره تشوفوا بيتكلم كدا ..
احمد قرب عليها:انتى مش موافقه يا نور صح..
_ايوا اوافق ازاي وجميله ممكن تعمل اي
_اوعي تكونى قولتيلها
_لا مقولتلهاش انا خايفه من رد فعلها اصلا انت مش عارف جميله لما تكون بتحب حد بتبقى ازاي..
_دا الكلام اللي عاوز أوصله لجدي..
فجاه لقو حاجه بتقع عالارض..
نور اتخضت لما لقت التسريحه كلها عالارض والمرايا متكسره ميت حته والصور اللي شافتها امبارح متبعتره..
نور اتعصبت ودخلتله احمد حاول يوقفها بس هى سابته ودخلت..
نور وقفت قدام فارس وبصتله بكل هدوء..
وبصت علي الاوضه اللي اتقلبت رأسا على عقب..
_انت لى متعصب كدا انا اه مليش الحق انى اتكلم معاك ولا اسالك بس لي بتطلع عصبيتك في الحاجه اللي حواليك واي عصبك اصلا...
نور لفت نظرها الصور اللي متبعتره على الأرض..
نور:امممم تكونش البنت اللي بتحبها سابتك...
نزلت وقربت من الصور وخدت واحده..
ولسه هتضحك باستهزاء..
اتفاجات لما لقت نفسها هى اللي في الصورة ..
بصتله وهى محتارة وباستغراب وهوا يصلها بكل هدوء يعني المفروض انك عرفتي...
لمت كل الصور ولقت صور لنفسها بعشوائيه..
_انت لي حاطط صوري عندك..
_علشان بحبك يا نور...


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • غير معرف 9 يونيو 2022 في 8:14 م

    تم

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -