رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 1 و 2 و 3 بقلم نهيلة حميمي

رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 1 و 2 و 3 بقلم نهيلة حميمي


رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 1 و 2 و 3 هى رواية من كتابة نهيلة حميمي قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 1 و 2 و 3 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 1 و 2 و 3 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 1 و 2 و 3


رواية قلوب ارهقها نبضها  بقلم نهيلة حميمي




رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 1 و 2 و 3


علياء:يانهار أسود انتي حام*ل 
ملاك ببراءة:يعني اي حامل(تبلغ من عمر ١٤ سنة)
علياء:منك لله ياأسد انت سبب انت سبب في حم*ل بنت اختي
ملاك:خالتو يعني شو حامل
علياء:في صغنون في بطنك
ملاك بفرحة:بجد بس مين وين اجا 
ضربت علياء رأسها بخفة وقامت بسرعة ومسكت بيد ملاك
ملاك بستغراب:احنا وين رايحين
علياء:عشان نجهض كارثة لفي بطنك
ملاك :يعني شو اجها*ض
علياء:راح نسقط جنين
ملاك :هااه بس انا عايزة ابني
علياء بحدة:لازم تجهضي*ه
ملاك بنفي:لا لا لا اقسم يالله لو اخدتو مني صغيري لأنتح*ر
علياء:بس انتي صغيرة اوي على حم*ل ولازم تكملي دراستك
ملاك بدموع :مستحيييييل...انا زهقت من وحدة وعايزا صغنون دا يبقى معي..
علياء:اوووف تمام بس اوعديني بوعد
ملاك:نعم
علياء:مو تخبري ولا حد مفهوم
ملاك:مفهووم....
♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤
في قصر أسد دمهاوي.....
معتز:حرام عليك يابني فتاة لساتها صغيرة وانت عملت فيها أشياء مو بتطاق..
أسد ببرود:راح عوضها..
معتز بغضب:ازاي راح تعوضها
أسد:راح اتزوجها 
معتز ساخرا:انت بتهزر لو تزوجت لخلفت قدها ..فتاة لساتها صغيرة حرام عليك دمرت مستقبلها ..
أسد:عن إدنك مو ناقص وجع راس
معتز:خسارت تربيتي فيك يأسد
يارب تغفرلي مو حافضت على أمانة صاحبي..والله انا خجلان من نفسي..
لميس:بابا اهدأ كل شيء راح يتحل..
معتز بحزن:ياريت ..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ملاك :بس احنا وين راح نروح
علياء:عند خالك عماد
ملاك:بس هو في فرنسا
علياء:ايوا راح نروح عندو
ملاك بفرحة:يس ..
تحمل علياء حقيبة ملابس وتمسك بيد  ملاك ويدهبو الى مطار.....
#فلاش_باك (سنتعرف على سبب حمل ملاك)
في هاتف...
علياء: سلام عليكم  عامل ايه ياعمي معتز
معتز:تمام الحمد لله كيفك انتي
وكيف حال ملاك
علياء:كلنا تمام الحمد لله 
معتز:تدومو انشاء الله
علياء:يدوم نبضك المهم عايزا اطلب منك طلب
معتز:تفضلي يابنتي
علياء:عايزا ملاك تفضل عندك ليوم لو ممكن عندي اجتماع ضروري في مساء امو حابة خليها لوحدها في بيت
معتز:راح تنور واصلا ملاك بنتي ..
علياء:شكرا كثيرا
معتز:لاداعي لشكر
....... #بقلم_نهيلة_حميمي 
تغلق علياء خط وتنضر ناحية ملاك المركزة على شاشة تلفزيون...
علياء:ملاك
ملاك:امم
علياء:عندي لإلك مفاجئة
ملاك بحماس:عنجد شو هيا
علياء:تعرفي صاحب ابوك مقرب معتز
ملاك:ايوا بعرفو 
علياء:اليوم راح تفضلي في بيتو على ماإجي
ملاك بفرحة:بجد يسسس راح أشوف أسد صح
علياء:طبعا ...
..............
تدهب ملاك برفقة علياء الى قصر معتز  وبعد اطمأنانها على ابنة اختها غادرت القصر...
تدخل ملاك الى احد غرف خاصة وتجلس على أريكة وتبدأ بمشاهدة الكارتون...
...... .......
في با*ر.....
يجلس أسد على احد كراسي ويجلس بجانبه صديقه مقرب(علي)...
بعد  قليل تتقدم ناحيتهم أحد فا*سقات بلباسها مكشوف ومغر*ي...
نضر اليها اسد بضيق:خير عايزا حاجة
فتاة بدلع:اناجاية ادلعك
أسد بقر*ف:غوري من هون انا مو طايق حتى نفسي
تدهب فتاة .....
علي:لساتك غاضب من سمر
اسد:خائنة  والله عضيم راح  انتقم منها أشد انتقام
علي:بس لساتك بتحبها 
أسد ساخرا:هااه بحبها دا كان مجرد إعجاب 
ضل يشرب أسد حتى ثم*ل بشدة ..
دخل الى قصر من باب خلفي وفتح احد غرف ووقف مصدوم من تلك الملاك التي تجلس على أريكة بلع ريقه بصعوبة رغم انها صغيرة الى انها تملك ج*سد  ا*نثوي مغر*ي...
تحس ملاك بأن احد يراقبها تنضر خلفها فتجده أسد..
ملاك بفرحة:أسد 
(ملاحضة:أسد صديق مقرب لملاك)
هنا أسد مش حس بنفسه الا وهو  يقترب منها ويحمله*ا ويضعها فوق سرير وبدأ يتنا*ول شفت*يها بشفت*يه كان يقبل*ها بحب وجنون وتحاول ان تبتعد عنه ملاك وتترجاه
ملاك بدموع:ابعد عني ياأسد دا ميصحش 
 لكن لا حياة لمن تنادي(وصمتت الشهرزاد عن كلام غير مباح )..
.........#بقلم_نهيلة_حميمي 
في صباح يستيقض أسد فيجد تلك حورية  بجانبه ..
أسد وهو يمسك شعره بقوة
اسد:انا شو عملت 
اسد بصدمة:لنكون..
ارتدى ملابسه بسرعة وتلك ملاك نائمة وبادي على وجهها  ارهاق وتعب ...
ينزل الى تحت...
أسد:خديجة خديجة..
الخادمة خديجة:نعم
أسد:ساعدي ملاك في لبس هدومها
خديجة:اوامرك
تصعد خديجة الى فوق وتدخل الى غرفة ملاك تجدها عا*رية
خديجة:يانهار ابيض 
فتحت ملاك عينيها بتعب ..
ملاك:انا وين وفجأة تتدكر شريط أمس ..
ملاك بدموع:اناعايزا خالتو ..
في تلك الاثناء تدخل علياء..وتفتح فمها بصدمة عند رؤية دما*ء على سرير  وملاك عا*رية
علياء بخضة:شو دا ..
حكت لها ملاك كل شيء
علياء بدموع:يانهار ابيض منك  لله ياأسد..
خديجة:تفضلي هدوم دي..
ترتدي ملاك هدومها بصعوبة..وتحاول جاهدة الوقوف على رجليها 
واثناء خروجهم من قصر تلتقي علياء بمعتز...
معتز:راح تروحو بدري
علياء بدموع  :منكم لله حرام عليكم 
معتز بقلق:خير شوفي 
علياء:اسأل ابنك...
تغادر ملاك وعلياء القصر...
معتز: خير شوفي ياخديجة..
خديجة:.....حكت لهو كل شيء
معتز:يا خسارة  تربيتي ..
يدخل في تلك اثناء أسد..
معتز:حرام عليك فتاة لساتها صغيرة(وانتم تعرفون باقي)
♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧
تدهب علياء وملاك مباشرة الى مركز شرطة..
شرطي:مين حيوان لعمل كدا
علياء بدموع:اسد منهاوي
شرطي بخوف:هااه اسد منهاوي
علياء:صح
شرطي بتهرب:عن ادنك انا مشغول هلأ ...
علياء:بس
شرطي:مين غير بس يله على برا..
تخرج علياء من مركز ...
علياء :منكم لله خايفين منو ...
بعد مرور ثلاث اشهر...(انتم تعرفون باقي)#بقلم_نهيلة_حميمي 
#العودة_للواقع
تسافر ملاك وعلياء الى فرنسا ...
بعد مرور ٥ سنوات...
جودي:مامي انا عايزا شكلاطة
فهد:وانا كمان يامامي...
.... :تمام يلا بينا نشتريهم....
جودي:مامي احنا بدنا شكلاطة 
فهد:وانا كمان يامامي
ملاك:تمام يلا ...#قلوب_ارهقها_نبضها 
قاطع حديثهم دخول عشق
عشق:سلام عليكم
ملاك:وعليكم سلام نورتي 
عشق:بنورك..انتو رايحين وين؟
ملاك:بدي اشتري ليهم شكلاطة..
اقتربت عشق من فهد وجودي 
عشق:انتو عارفين انو خالتو جابت لإلكم مفاجئة
جودي بحماس:عنجد..
عشق:بصي 
فهد وجودي في نفس وقت:شكلاطة 
عشق:تفضلو ويله غورو على أوضتكم عايزا اتكلم مع مامي شوية..
فهد:تمام..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في شركة أسد دمهاوي..
أسد:بدنا موضفين جدد في شركة لمركز حسابات..
علي:تمام راح نشوف بعض موضفين
تدخل موضفت حسابات تارا بكل غرورها ...
تارا:هاي..
ينضر اليها علي بضيق..
علي:عن ادنك ياأسد لو حتجت حاجة راح تلاقيني في مكتبي
أسد:تمام..
يخرج علي من مكتب ...
تتقدم تارا ناحية  أسد  بخطوات مغر*ية وتجلس على رجل*ه
تارا:مو زهقت من جو كئيب دا
أسد بقر*ف:ممكن تبعدي انا مو طايق حتى نفسي وياريت تحترمي نفسك شوية
تارا:بس انا خطيبتك ياأسد
أسد بجمود:اتمتي شغلك؟؟
تارا بتوتر:انا ا..نا..ملف واحد لفضل..
أسد  بحدة :يله على عمل 
تارا بخوف:تمام..
تخرج تارا من مكتب وهي تقول في نفسها..
تارا  :لساتها ملاك عالقة في دماغو ٥ سنين مو نساها اووف واكملت بخبث بس راح خلي أسد خاتم في إيدي..
♡♡♡♡♡♤♡♡♡♡♡
عشق:راح ترجعي لبلادك اسبوع دا صحيح
ملاك:ايوا 
عشق:بصي انا لقيت لإلك عمل
ملاك بفرحة:بجد
عشق:ايوا بس
ملاك:بس ايه؟؟
عشق:في شركة أسد
ملاك بغضب:شوو ؟مستحييل اشتغل عندو
عشق:بس هو مو راح يعرفك 
ملاك:ازاي
عشق:راح تلبسي نقاب
ملاك:اممم طيب راح فكر في موضوع دا
عشق:بس دا مفيهش تفكير وانا حاسة بدنب من حاجة وحدة
ملاك بستغراب:دنب ايه؟؟
عشق:لازم أسد يعرف انو عندو أطفال
ملاك بحدة وخوف:مستحييييل لو عرف راح ياخدهم مني ويرميني في أي داهية
عشق في نفسها:منك لله ياعلياء غرستي افكار سودة في دماغ ملاك..
ملاك:عشق
عشق:اهه انا معاكي ..المهم راح تقدمي ملفك لشركة صح
ملاك:تمام بس انا خايفة كثييير لأسد يشوف فهد عشان فهد نسخة منو في تصرفاتو وشكلو وكبرياؤو..
عشق:مو تخافي راح زور اسمك ومعلوماتك في ملف
ملاك:بس مافي شركة اخرى تقبلني موضفة عندها..
عشق:للأسف لا بحت كثييير امو لقيت ولا شغل ماعدا في شركة أسد..
ملاك:طيب
عشق:ايمتا راح تمشي
ملاك:غدا..
عشق:تمام
بعد قليل يسمعو صوت علياء تناديهم...
علياء:عشق ملاك فهد جودي يله تعالو على لغدا..
ملاك:تمام احنا جايين
في مائدة غداء
تجلس ملاك  وبجانبها جودي وأمامها فهد وفي جهة أخرى عماد(خال ملاك)وبجانبه علياء وعشق...
عماد:ملاك مو غيرتي رأيك
ملاك:لا ياخالي انا راح امشي غدا..
عماد:والله راح تخلي مكانك كبيير
علياء:راح تجي تشوفينا صح
ملاك:ضروري راح يستقر شغلي وأجي على طول..
علياء:ماشي ..عشق راح تروحي معاهم
عشق بتفكير:نعم راح روح
ملاك بفرحة:بجد 
جودي:يسسس
عشق:ايوا..


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-