رواية عشقت مخادعتي فيروز وفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندي احمد عبدالله

رواية عشقت مخادعتي فيروز وفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندي احمد عبدالله


رواية عشقت مخادعتي فيروز وفهد الفصل الثالث عشر 13 هى رواية من كتابة ندي احمد عبدالله رواية عشقت مخادعتي فيروز وفهد الفصل الثالث عشر 13 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية عشقت مخادعة فيروز وفهد الفصل الثالث عشر 13 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية عشقت مخادعة فيروز وفهد الفصل الثالث عشر 13

رواية عشقت مخادعتي فيروز وفهد بقلم ندي احمد عبدالله


رواية عشقت مخادعتي فيروز وفهد الفصل الثالث عشر 13


فيروز بصوت واطي : بحبك يا زين  اوووى وحشتنى اوووى 
فهد أنصدم أن فيروز بتحب حد و هو اللى كان ناوى يصارحها بمشاعره دخل الاوضة و هنا فيروز ارتبكت و رمت الفون من ايديها 
فهد بغضب كامن : بتكلمى مين 
فيروز بارتباك : ده ..ده 
فهد مسك الفون من الأرض و بص لقى مكتوب زين قلبى 
فهد : بقى أنا مراتى بتخ*ونى انتى فاكرة نفسك ايه ده لا عاشت ولا كانت مين ده يا بنت ***
فيروز : ده زين 
فهد و هو بيش*دها من درعها : و الله زين بجد مكنتش اعرف مين زين ده اصلا 
فيروز : ده طفل يا فهد 
فهد ساب فيروز 
فهد : طفل 
فيروز و هى مش قادرة تقوم من السرير  : أيوة أنا لقيت زين و هو بيبى فى الشارع و وديته دار رعاية و هو متعلق بيا و انا يعتبره 
فهد : أنا آسف ترتاحى طيب انا بس اتعصبت 
فيروز قامت من تحت الغطا و جت تقوم بالعافية بتبص لقيت نفسها لابسه بس تيشيرت من عند فهد واسع عليها
فيروز اتخضت و قعدت تانى بسرعة تحت الغطا 
فهد ضحك عليها و راح نزل لمستواه رأسها و حط شعرها ورا ودنها
فهد : معرفتش البسك ايه اخدت حاجة من عندى هنزل بكرة نتشترى هدوم 
فيروز بعدت عن أيده : شكرا مش عايزة حاجة أنا هدومى فى بيتى و هروح اقعد ما اختى لحد ما ورقتى توصلى 
فهد : اظن قولتلك قبل كده ده بيتك و مش هتخرجى منه فهمتى
فيروز : أنا عايزة اروح اعيش مع اختى مش هسيبها لوحدها 
فهد : ممكن تهدى و لما تكونى كويسة نتكلم 
فيروز : لاء مش هكون كويسة طول ما أنا قاعدة هنا غصب 
فهد : ده بيتك يا فيروز انتى مش قاعدة غصب 
فيروز : و الله 
فهد : انتى عايزة ايه دلوقتى و سابها و مشى 
عند عشق اخت فيروز
الباب بيخبط 
عشق فتحت بالبيجاما و كان معتز 
معتز : ايه ده ازاى تفتحى بالبيجاما 
عشق بصت لنفسها كانت بيجاما عادية 
عشق : و حضرتك مالك 
معتز : امم شكلك لمضة ادخلى يا بت غيرى
عشق : بت ؟! 
معتز : حضرتك ولد و انا معرفش 
عشق : لاء بس أنا ليا اسم 
معتز : طيب ادخلى غيرى علشان هخدك لأختك 
عشق بفرحة طفولية : بجد 
معتز : أيوة يلا ادخلى البسى 
عشق دخلت و لبست بنطلون قماش ابيض و توب موف و رافعة شعرها ديل حصان 
معتز فضل متنح شوية و بعدين بصلها بقرف 
معتز : مفيش حاجة اضيق من ديه 
عشق : هو حضرتك مش ملاحظ انك بتعلق على لبسى و ديه حاجة متخصكش 
و مشيت قدام معتز و ركبت معاه عربيته و كان فى حد صورها و هى ركبه معاه 
عند فيروز
فيروز جت تقوم من السرير حسيت انها دايخة و الدنيا بتلف بيها 
فهد دخل الاوضة معاه الاكل و الدوا اتخضت و جرى على فيروز 
فهد مسكها قبل ما توقع 
فهد : فيروز مالك حاسة بايه 
فيروز بتحاول تبعد عنه
فهد : عنادية حتى و انتى مش قادرة و شال فيروز حطها على السرير و جاب دكتورة 
عند معتز فى عربيته 
عشق : احنا هنروح فين ده مش طريق بيت فهد 
معتز : أنا بس هروح اجيب حاجة من بيتى تبع الشغل علشان فهد طلبها منى 
عشق : انت مقولتش ليه من الاول 
معتز : معلش نسيت 
معتز نزل اشترى عصير لعشق 
عشق : شكرا 
معتز : عيب تردى ايدى كده 
عشق : حقيقى مش عايزة 
معتز : لاء لازم تشربى مينفعش 
عشق اخدت بعد إصرار معتز و بدأت تشرب مفيش دقيقة و كان مغمى عليها
معتز شغل العربية و اتحرك و هو بمبتسم بخبث 
يتبع ....


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-