رواية اوقعت في حب مجنونة جني وملك الفصل الـ 14 و 15 و 16 بقلم رنا سعيد

رواية اوقعت في حب مجنونة جني وملك الفصل الـ 14 و 15 و 16 بقلم رنا سعيد


رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 14 و 15 و 16 هى رواية من كتابة رنا سعيد اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 14 و 15 و 16 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 14 و 15 و 16 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 14 و 15 و 16


رواية اوقعت في حب مجنونة جني وملك  بقلم رنا سعيد





رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 14 و 15 و 16


مالك واقتر"ب منها اكثر
جنا بزعيق وبدموع وبتحاول تبعده بس مش قدره عليه: انت واحد زبا"له و"سخ انت اقذ"ر انسان شو"فته في حياتي يامالك انا بكر"هك يامالك بكر"هك 
مالك:تؤ تؤ القلوب عند بعضها اسكتي بقا وخليني اركز 
مالك واقتر"ب منها 
جنا بصريخ:مممممممماااااااااااللللللللللللك لاااااااااااااااااااا 
مالك قام واقف ولبس قميصه تاني وجنا قامت وعدلت نفسها واعقدت تبكي علي سرير 
مالك بضحكه:مالك خايفه ليه متخافيش دي بس كانت مجرد تهو"شيه عشان تغل"طي في الكينج تاني وانتي بقا عايزه تترفدي من الشغل الصح انا يستي اريحك انتي مرفوده عشان انا كمان مش عايز واحده قل"يله الاد"ب والتر"بيه معايا في الشغل 
جنا بدموع وبقهر:منك لله يامالك منك لله انا بكر"هك يامالك بكر"هك
مالك بضحكه:هو انا قولتلك حبني يلا اقومي عشان هنمشي 
جنا وقامت ومشيت معه ونزلوا من العماره 
مالك:يلا اركبي عشان تمضي علي استقالتك وتاخدي حاجاتك وتمشي عشان مش عايز اشوف وشك تاني 
جنا وراكبت العربيه معه وراكبت في المقعد الخلفي 
مالك:حد قالك ان السائق بتاعك تعالي اركبي جمبي هنا  
جنا:بس انا مرتاحه هنا 
مالك بعصبيه:بقولك تعالي اركبي هنا انا مش السائق بتاع حضرتك 
جنا وقامت ونزلت وراكبت جمبيه ومالك مشي بالسياره 
وهم ماشيين فجاء العربيه عطلت في طريق الصحاري 
مالك ونزل يشوفها
مالك وحاول يتصال بسيف بس مفيش الشبكه جايه هنا 
جنا ونزلت من العربيه وبتمسح دموعها 
جنا:العربيه مالها 
مالك وخبط كوتشه العربيه بعصبيه برجله
مالك:العربيه اتعطلت الكوتشه اتخرم 
جنا:طب اتصل بسيف يجبلك عربيه غيرها 
مالك:مفيش الشبكه هنا 
جنا:طب اي الحل 
مالك بعصبيه:ممكن تسكتي شويه وخليني اركز 
جنا والدموع بدات تجمع في عينها:ح حاضر 
وسيبته ومشيت واعقدت علي صحراء في مكان بعيد عنه شوي واعقدت تبكي فيه بصمت 
مالك وجه اعقد جمبيها 
مالك:جنا اسف
جنا وبصت لي ومسحت دموعها:علي اي 
مالك:عشان اتعصبت عليكي وكده 
جنا ببتسامه وجع:عادي ولا يهمك 
وبصت قدمها تاني بسرحان ومالك فضل ببص علي وشها 
الورام بطريقه بشعه بسببه 
مالك:هتقولي اي لاابوكي وامك علي وشك دها 
جنا وبصت عليه:متخافش مش هجبلهم سيره الا انت عملت كده 
مالك بستغرب:اومال هتقوليلهم اي 
جنا:هقولهم اي حاجه بقا وخلاص 
مالك بستغرب اكثر:طب وليه مش هتقوليلهم علي الحقيقي 
جنا بتوتر:عشان بابا ميزعلش منك ويحصل خلافات بينكم 
وابوك كمان هيزعل منك وانا مارضش اسباب زعل بين الناس  
مالك ببتسامه:شكرا 
جنا وبتحاول تبتسم بالعافيه عشان وشها بيوجعها
جنا:العفو 
مالك ولحظ دها
مالك:وشك بيوجعك صح 
جنا مردتش 
مالك:انا اسف بس انتي غلطتي في حقي ياجنا واي شخص لو مكاني هيعمل اكتر من كده بس انا عايز اعرف انتي ليه عملتي كده انا عارف ومتاكد ان دي مش شخصية ولا اخلا'ق جنا بنت دكتور احمد الشرقاوي 
جنا مردتش 
مالك:مردتش ليه 
جنا بتعب وبعياط زاي الاطفال وارتمت في ح'ضنه
ومالك استغرب من حركتها دي 
في مكان اخر
جنه:حاول اتصل بيها تاني يامستر سيف انا قلقانه عليه اوي 
سيف:حاضر 
وسيف اتصل 
سيف:مغلق 
جنه بدموع:انا خايفه احسن من الحيو"ان دها عمل فيها حاجه 
سيف بضيق:طب ممكن متغل"طيش في مالك عشان منزعلش من بعض
جنه بضيق وقامت واقفت ومشيت من مكتب سيف 
في مكان اخر 
مالك بستغرب:مالك بتعيطي ليه دلوقتي 
جنا وبعدت عنه:وشي بيوجعني اوي مش قدرها اتحمل الوجع وبصريخ اعااااااااااااا 
مالك بندم وقام واقف وذهب عند عربيته
مالك واتصل بسيف وشبكه بقت حلو 
مالك:الو ياسيف 
سيف بعصبيه:انت فين 
مالك:ابعتلي عربيه بسرعه في العنوان دها-------------------
سيف بستغرب:ليه 
مالك بنرفزه:العربيه اتعطلت بينا واحنا راجعينا 
سيف:تمام دقايق وتلاقي العربيه عندك 
مالك:تمام 
ومالك قفل السكه واتجاه ناحيت جنا
وفجاء واقف مصدوم ووووو 

مالك واقف مصدوم شاف جنا مر"ميه علي الارض وايدها بتنز"ف د"م والد"م غر"ق الارض
مالك بصدمه:جناااااااااااااااا 
وطلع يجري عليه ومالك اعقد علي الارض 
مالك بخوف:ج جنا فوقي 
وفجاء بيبص جمبيه شاف سكين"ه مر"ميه جمب ايد جنا 
مالك وفهم ان جنا كانت بتن"تحر ومالك اقل"ع قمي"صه بسرعه وقطعوا ورابط ايد جنا عشان يوقف النز"يف
وفجاء عربيه جايه عليهم والساءق نزل منها 
السائق:استاذ مالك انا احمد و استاذ سيف هو  
مالك بمقاطعه وشال جنا من الارض وراكبها في المقعد الخلفي وراكب جمبيها وضع راسه جنا علي رجله 
مالك بعصبيه:يلا امشي بسرعه علي اقرب مستشفي تقبلك 
والساءق مشي بيهم وبعد فتره واصل المستشفي 
ومالك نزل وشال جنا وطلع يجري بيها علي المستشفي 
والممرضين وكل الافي المستشفي بيبصوا عليه بانهبار واعجب واضح علي جس"مه وعضلا"ته المفتوله لان كان عا"ري الصد"ر  
مالك بعصبيه:عايز دكتوره بسرعه 
الممرضه:هروح انادي دكتور اهو 
مالك بعصبيه اكثر:انت مش بتسمعي حلو بقول عايز دكتوره مش دكتور 
الممرضه بخوف:ح حاضر 
والممرضه ذهبت ونادت علي دكتوره والدكتوره جت جري 
الدكتوره وشافت جنا 
دكتوره:هاتوا ترواللي بسرعه 
وجابوا ترواللي وضعه جنا عليها
ودكتوره اخدت جنا غرفة العمليات 
ومالك ذهب معهم وفضل واقف قصد غرفة العمليات  
في مكان اخر 
حنان بخوف:انا قلبي واكلني علي جنا اوي يااحمد حاسه انه جرالها حاجه
احمد:بعيد الشر ياحنان تلاقي دلوقتي بتشتغل ومطلعه عين مالك 
حنان بخوف:لا لا قلبي مش ماطمن يااحمد انا هتصل بيها واشوفها
احمد:ماشي 
حنان وبتتصل بس لايوجد رد 
حنان بخوف:مش بترد يااحمد انا قلبي حاسس يااحمد اني بنتي جرالها حاجه صدقني انا عايزه اروح الشركه دلوقتي لي بنتي
احمد:هتروحي فين ياحنان اصبري انا هتصل بسيف 
واخلي يطمنك عليها عشان انتي ترتحي وتطمني ان مفيش حاجه انشاء الله وبنتك بخير 
حنان:يلا بسرعه طيب رن يااحمد
في مكان اخر في المستشفي 
وبعد فتره دكتوره خرجت 
مالك وجري عليها 
مالك:خير يادكتوره جنا عامله اي دلوقتي 
الدكتوره ببتسامه:اسمها جنا هي بخير دلوقتي بس هي ممكن تفوق في اي وقت عشان لسه مافاقتش هي حاولت تنت"حر صح 
مالك:ايوه ينفع ادخولها دلوقتي 
الدكتوره:ايوه 
مالك:تمام 
الدكتوره:عن اذنك 
الدكتوره مشيت ومالك داخل واعقد علي كرسي جمب جنا 
ومسك ايدها وباسها 
مالك بدموع:كده ياجنا عايزه تسيبني وتمشي عايزه تسيبي مالك حبيبك ياجنا انا اسف ياجنا عارف اني جرحتك كتير 
عارف وحاسس بيكي وصدقني انا لما بجرحك انا من جويا بتوجع اكتر منك عايزه تعرفي ليه عشان حبيتك ياجنا حبيتك من اول مره شوفتك بيها وانا قلبي دق ليكي وكنت بحاول ابعد عنك وقول لا انا مش بحبك وبحب جاسمين لكن كل مره قلبي يثبت العكس ويطلع كل يوم بيعشقك وبيحبك يوم عن يوم اكتر من الاقبله تعرفي النهارده لما ضربتك بالقلم انا ضربتك مش عشان بس غلطتي فيه لا عشان كنت مضيق منك عشان خليتي راجل يمثل انه خطيبك غيري ويلمسك كمان كنت زعلان ومضيق منك اوي ياجنا فكل دها اجمع اقصد عيني وحصل الحصل دها و تعرفي لما اخدتك معايا شقتي كنت عايز اعرفك الا انتي ملكي وبس ملكي مالك الشافعي تعرفي انت اها مجنونه شوي في تصرفتك بس بعشقك وبحب جنانك اوي وفجاء مالك ضحك اوقعت في حب مجنونه ومالك وباسه ايدها بحبك يامجنونه 
جنا:وانا كمان بحبك 
مالك وساب ايدها 
مالك بصدمه:ان انتي فوقتي 
جنا وفتحت عينها ببطيء:ايوه فوقت من اول ماداخلت 
مالك:يعني سمعتي كل حاجه 
جنا ببتسامه:ايوه 
مالك بزعل:بس انا زعلان منك 
جنا:ليه 
مالك:كده عايزه تمشي وتسبيني 
جنا بدموع:ماعشان انا يامالك تعبت من الحياه بجد انت شخص الوحيد الا قلبي دق ليك واحبك وانت ديما بتجرحني 
وبتعذبني معاك فاملقتش غير الحل دها عشان ارتح من عذابك دها 
مالك ومسك ايدها وباسها:اسف ياحبيبتي اسف بجد طب تعرفي انا كنت اموت نفسي لوجرالك حاجه انا مكنتش اعرف ان بحبك اوي لدرجادي ياقمر انت 
جنا ببتسامه:قمر اي بقا هو دها شكل واحده قمر 
مالك وباسه ايدها:انتي قمر في كل حالاتك يامجنونه 
جنا بغضب:اي مجنونه دي بقا 
مالك بضحكه:هو انتي زعلتي كده ليه يامجنونه 
جنا واخدت بالها انه مش لبس حاجه من فوق وعاري الصدر 
جنا بضيق وغيره:اي بقا دها انشاء الله 
مالك بستغرب:اي في اي 
جنا بغيره:مش لبس حاجه ليه يااستاذ ولا انت فرحان بعضلاتك دي قدام الممرضين والدكاتره  
مالك بضحكه:انتي غيرانه يابيضه 
جنا بزعل ولفت وشها ناحيه التانيه ومالك لاحظ دها ومسك وشها ولفه لي 
مالك:انا بهزار معاكي انا اقلعت القميص بتاعي عشان قطعتوا عشان اربط ايدكي و اوقف النزيف 
جنا بغيره:طب ممكن تتصل بقا بسيف يجبلك لبسا عشان مستحيل اخليك تخرج وانت كده 
مالك بضحكه:حاضر 
وفجاء الباب الغرفه اتفتح 
وكانوا جنه وسيف وحنان واحمد
حنان وطلعت تجري علي جنا وحضنتها بخفه 
حنان بدموع:كان قلبي حاسس انه جرالك حاجه ياحبيبتي 
جنا ببتسامه:انا بخير اهو ياماما 
حنان وقامت واقفت وبحده:بنتي مالها يامالك وشها مليان كدمات كده ليه 
مالك بتوتر:اصل
وفجاء الدكتوره وداخلت عليهم 
الدكتوره ببتسامه:عامله اي ياانسه جنا دلوقتي 
جنا ببتسامه:الحمدالله تمام يادكتوره
الدكتوره:طب احنا هنعمل محضر عشان حاولتي تنتحر"ي 
الجميع بصدمه ماعدا مالك وجنا:تنت"حر 

الدكتوره:طب احنا هنعمل محضر عشان حاولتي تنت"حري 
الجميع بصدمه ماعدا مالك وجنا:تنت"حر  
مالك وقام واقف 
مالك بعصبيه:مفيش محضر هيتعمل مفهوم ولا انتي متعرفيش مين الكينج 
الدكتوره بخوف:خلاص مفيش حاجه هتتعمل  
مالك ببتسامه جانبيه:شطوره بتسمعي الكلام اهو 
الدكتوره وذهبت عند جنا وبتفحصها 
الدكتوره:هي كويسه وتقدر تخرج دلوقتي 
مالك:تمام 
والدكتوره خرجت من الاوضه 
احمد وقرب من بنته وباس دماغها 
احمد بزعل:ليه عملتي كده ليه هو احنا واحشين معاكي انا وامك عشان تعملي كده 
جنا بندم:انا اسفه 
حنان:وعايزه تنتحري ليه بقا ومين الاعمل في وشك كده 
جنا بتوتر:بصراحه في عصابه طلعت عليه وانا جايه ادخل الشركه وخطفتني وفضلوا يضربه فيه وانا اتصلت بمالك وجيه انقظني 
احمد:شكرا يبني عشان انقذت بنتي من العصابه 
مالك ببتسامه:العفو 
حنان:شكرا يامالك مش عارفه جميلك دها هنودي فين
مالك:العفو ولا جميل ولا حاجه احنا قرايب مش كده 
احمد:اها طبعا ياحبيبي  
جنه وقربت من جنا وحضنتها بخفه 
جنه ببتسامه وقربت من ودان جنا 
جنه:انتي مؤلفه شاطره اوي 
جنا ببتسامه:عارفه 
جنه وعدلت نفسها واقفت كويس 
جنه:الف سلامه عليكي كده قلقتني عليكي انا كنت هموت عليكي من الخوف وامك اتصلت بمستر سيف و مستر سيف قالها الانتي مع مالك في الشغل وكده بس امك وابوكي مرتحوش غير لما جم الشركه عشان يشوفكي وفي الوقت الا جم فيه سائق السياره جه وقال ان مالك اخدك علي المستشفي عشان انتي تعبانه وقالنا العنوان وكده 
جنا:امممم الله يسلمك 
سيف:الف سلامه عليكي ياجنا 
جنا:الله يسلمك يلا بقا نمشي عشان انا اتخنقت من المستشفي
وبعد فتره جنا مشيت هي واسرتها ومالك وسيف وجنه رجعوا الشركه 
جنا:ياماما كفايه اكل بقا شبعت 
حنان:ماشي يابكاشه 
حنان:طب انا نزلها بقا واسيبك ترتحي شوي 
جنا:ماشي 
وحنان نزلت وجنا مسكت تليفونها ورنت علي مالك 
جنا برقه:الو 
:الو 
وكان صوت بنت 
جنا بستغرب:مين معايا مش دها رقم مالك 
البنت بضحكه:انا جاسمين خطيبته 
جنا بضيق:طب اومال فين مالك وتليفونه بيعمل معاكي اي 
جاسمين بضحكه:شي ميخصكيش 
وفجاء باب مكتب مالك اتفتح 
مالك:بكلمي مين من تليفوني 
جاسمين:دي جنا بترن عليك وانا ردت عليه 
مالك واخد منها الفون 
مالك:الو 
جنا بضيق وغيره:الاستاذ شكله مش فاضي مش كده 
مالك:ايوه ياانسه جنا سلام بقا 
وقفل فيه وشها السكه 
مالك بعصبيه:اخر مره القيكي بتردي علي حد من الفوني تاني فاهم 
جاسمين بدلع:فاهمه
مالك:جايه ليه 
جاسمين:واحشتني قولت اجي اشوفك 
مالك:امممممم 
جاسمين:انت عامل اي طمني عليك 
مالك:الحمدالله تمام 
جاسمين بدلع:يارب ديما ياحبيبي 
مالك:طب انا هقوم اروح بقا عشان تعبان 
جاسمين وبتصطنع الخوف:الف سلامه مالك يابيبي 
مالك:تعبان ودماغي مصدعه محتاج انام شوي يلا قومي عشان امشي 
جاسمين برقه:امممم طب انا هسبقاك بقا ولما توصل البيت طمني عليك تمام 
مالك:تمام 
جاسمين وذهبت ومالك ذهب عند مكتب شيف 
مالك:انا همشي ياسيف خد بالك من الشغل كويس 
سيف:ماشي ليه 
مالك:تعبان ودماغي مصدعه ومحتاج انام اوي 
سيف:ماشي ياحبييي الف سلامه عليك 
مالك:الله يسلمك 
ومالك مشي وراكب سيارته وبعد فتره واصل قصره 
وطلع فوق واخد شاور ونام علي سرير ورن علي جنا 
مالك بحب:الو 
جنا بغضب:نعم 
مالك:بقولك الو تقوليلي نعم اي مفيش الو ياحبييي ياعمري ياحياتي كلام من دها مش نعم 
جنا بغضب:دها الاعندي 
مالك بضحكه:لا دها كده الجميل زعلان بقا 
جنا بزعل:ايوه زعلانه منك 
مالك بضحكه:ليه 
جنا بزعل طفولي:عشان قفلت في وشي السكه 
مالك بضحكه:اها عشان كده 
جنا:ايوه 
مالك بضحكه:انا قفلت عشان كانت جاسمين اعقدها 
جنا:وجاسمين اصلا كمان ترد علي تليفونك ليه 
مالك:انا كنت في الحمام ولما جيت زعقتلها 
جنا بفرحه:بجد 
مالك:اها والله 
جنا:طب انت فين دلوقتي 
مالك:انا في القصر ونايم علي سرير كمان وبكلمك 
جنا:اها تمام 
مالك:انتي عامله اي دلوقتي 
جنا:الحمد الله بخير 
وفجاء الباب خبط علي جنا 
جنا:ادخل ثانيه خليك معايا 
والباب اتفتح 
جنا:بابا تعالها 
احمد:عامله اي دلوقتي 
جنا:الحمدالله بخير يابابا 
احمد:ديما ياحبيبتي طبعا انتي بتحبي تروحي الافراح والحفلات مش كده 
جنا:اها طبعا 
احمد:طب بعد بكرا خطوبتك مالك وجاسمين وجاتلنها كارت دعوه من ابوها اهيه 
جنا اخدت الكارت دعوه وشافته واديتوا لابوها تاني 
احمد:انا نزل بقا 
جنا وهزت رسها لي بمعني ماشي 
واحمد نزل وجنا تليفون وقع من ايدها 
مالك وسمع كل حديثهم 
مالك:ج جنا 


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-