رواية لعنة حبه جنى وبدر الفصل السابع عشر 17 بقلم جيلان محمد

رواية لعنة حبه جنى وبدر الفصل السابع عشر 17 بقلم جيلان محمد


رواية لعنة حبه جنى وبدر الفصل السابع عشر 17 هى رواية من كتابة جيلان محمد رواية لعنة حبه جنى وبدر الفصل السابع عشر 17 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية لعنة حبه جنى وبدر الفصل السابع عشر 17 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية لعنة حبه جنى وبدر الفصل السابع عشر 17


رواية لعنة حبه جنى وبدر بقلم جيلان محمد


رواية لعنة حبه جنى وبدر الفصل السابع عشر 17


- البقاء لله والدة حضرتك توفت ..اصلها كانت مريضة كا"نسر
جنى وقع منها التليفون بصدمة و كانت مبرقة و أغمى عليها 
بدر بخضة : جنى جنى !!
مسك بدر التليفون و قال : ايوة مين ؟
- انا مقدر صدمة الاستاذة جنى و لكن يا ريت تيجوا تستلموا جثة الأستاذة سعاد من مستشفى ********
بدر قفل بصدمة مش مصدق اللي حصل و كأنه حلم 
بدر شا"ل جنى و نزل الشقة و حكى لسليم اللي حصل و جاب برفان عشان يفوقها 
جنى فاقت بذعر و قالت بعياط: وديني يا بدر لماما ..انا متأكدة انها تعبانة عايزه اشوفها .... ودوني ليها 
سليم بيطبطب على كتفها : اهدي يا جنى عشان صحتك
جنى بإنهيار : محدش يقوووووولي اهدي !!
جنى قامت و لسة هتطلع بدر حا"وطها من وسطها و جنى بتضر"ب فيه بعصبية و بتقول : ابعد عنييييييي خليني اروووح و بدر قالها بعصبية : اهدي طب و انا هوديكي
جنى : دلوقتي !! 
في المستشفى 
بدر داخل هو عمال يزعق بصوت عالي وعصبيته مسيطره عليه بسبب توتره من جنى و جنى ماسكة ايده و كانت لابسة فستان اسود قصير تحت الرقبة و لامة شعرها كحكة و سليم و سامر ماشيين وراهم 
بدر : فين مدام سعاد الهاشم هي مريضة كانسر 
موظفة الاستقبال: يا فندم اهدى انتَ في مستشفي ..عشان راحة المرضى 
بدر و هو بيخبط على المكتب : أنا بدر الرفاعي محدش يقولي اعمل ايييييه بدل ما اهد"م المستشفى دي على دماغكم ... بقولك فين المدام سعااااااااد
موظفة الاستقبال بخوف: حضرتك هي كانت في غرفه العمليات و معرفش ايه اللي حصل !!
جاه الدكتور على صوت بدر و قال : في ايه ؟ ايه اللي بيحصل هنا !!
جنى بعياط : مامتي مريضة هنا اسمها سعاد أحمد الهاشم 
الدكتور : ايوة المدام سعاد قد ايه كانت ست قوية ... البقاء لله هي مات قبل ما تعمل عميلة استئصال الور"م
جنى بتحاول تستوعب الخبر او بتحاول تكدب اللي سمعته 
جنى بإنهيار  : أنتَ كد"ااااااااب يعني هي عندها ايه برضو و وجهت كلامها لبدر : بدر احنا نقدر نعالجها في اي مستشفى في اوروبا مثلا 
الدكتور بحزن :البقاء لله شد حيلكم 
صرخت جنى  بكل مافيها ودموعها انهمرت بشدة و بدر حاضنها : ماماااااااا لااااااا ..سيبتيني ليه آاااااااااه يا قلبي ما"تت و هي زعلانة مني 
بدر دموعه نازلة و سليم بعيط في صمت 
ف المشرحه
جنى قاعدة على ركبتها و ماسكة وش امها بأيدها و قالت : أنا اسفة اسفة بجد انا عمري ما كنت ابنة صالحة و لا صاحبة  لا حتى عارفة اكون زوجة كويسة ..ارجوكي سامحيني انا بحبك يا ماما انا عمري ما قولتها ارجوكِ اصحي عشاني .... مامااااا ماااااماااا
سليم قرب منها وبيحاول يطلعها بره وهي عماله تعيط و قالت : محدش له دعوة بيا 
بدر بيخدها في حضنه وبعيط: يلا يا جنى مينفعش نقعد اكتر من كدا 
بعد أسبوعين 
جنى قاعدة و كانت بهتانة خالص و جسمها هزيل و عينها متنفخة من العياط و كانت قاعدة قدام محامي العيلة اللي قال : البقاء لله يا أستاذة جنى ربنا يصبركم ...و طبعا كان في حاجة لازم تعرفيها ... المدام سعاد اكتشفت مر"ضها بعد وفاة الوالد و لكنها محبتش تقولك بسبب صدمتك لأنها عارفة قربك الشديد من والدك
جنى كانت بتهز رأسها في صمت 
المحامي : كانت مبلغاني في حالة وفاتها ابلغ المستشفى عنك عشان الد"فن ... بالنسبة للميراث حضرتك عارفة ان الوالد و الوالدة كانوا قرايب بمعني انك الوريثة الشرعية الوحيدة و طبعا ولاد عمك المفروض لهم في الورث و لكنهم متنازلين عنه لحضرتك
جنى قالت بهدوء : بص يا متر يا ريت حضرتك تخلص المواضيع مع بدر انا حاليا معنديش استعداد ابدا اتناقش في اي شئ..عموما لو عايز تكمل كلامك ممكن تروح لبدر في الشركة 
المحامي قام : تمام يا مدام جنى انا متفهم و البقاء لله 
مشى المحامي و جنى قعدت بتعب و تليفونها رن فردت و قالت : ايه يا بدر 
بدر : ايه يا حبيبتي ..المحامي مشى ؟
جنى : اه مشى ...هتيجوا امتى ؟
بدر : هنخلص و نيجي عايزة حاجة 
جنى : لا انا هنام لغاية ما تيجوا 
بدر : ماشي خلي بالك على نفسك 
جنى دخلت المطبخ ،مسكت كوباية و بتصب ماية من الإزازة و لكن بتحس بحركة فقالت : في حد هنا 
جنى طلعت من المطبخ تبص و كانت ماسكة كوباية الماية و فجأة حد بييجي من وراها و  بيك"تم بوقها و جنى عمالة تر"فس و تقاوم و كوباية وقعت ا"تكسرت و ...
يتبع ..


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -