رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الـ 26 و 27 بقلم يارا عبدالسلام

رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الـ 26 و 27 بقلم يارا عبدالسلام


رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الـ 26 و 27 هى رواية من كتابة يارا عبدالسلام رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الـ 26 و 27 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الـ 26 و 27 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الـ 26 و 27


رواية ما في قلبي نور واحمد بقلم يارا عبدالسلام


رواية ما في قلبي نور واحمد الفصل الـ 26 و 27


وبدأ يشرح وحرفيا المره دي نور تاهت بمعنى الكلمه 
فجاه لقت نفسها بتقول:على فكره أنا بحبك اوووي
فارس الكلمه رنت في ودنه كأنه بيحلم
فارس بصدمه ممزوجه بفرحه:انتى قولتي اي
نور فاقت من سراحنها وبصتله بصدمه 
نور:انا اي اللي انا قولته دا انا انا 
اتكسفت اووي ولسه هتقوم من قدامه 
مسك ايديها ووقفها
فارس:انتي بتهربي لي 
نور بتوتر:انا انا اسفه مش عارفه قولت كدا ازاي انا 
وبدأت تعيط من التوتر والموقف اللي محطوطه فيه
فارس قرب منها ومسح دموعها
فارس:بتعيطي لي دلوقتي
نور بدموع:علشان كنت عوزا اتقل عليك شويه ومقولهاش دلوقتي
فارس ضحك جدا 
فارس:انتى مجنونه يا نور صح هوا اللي عوزا اتقل عليك هوا احنا في حرب وبعدين انتى لو مكنتيش قولتيها كفايه اني شايفها في عنيكي
نور بهدوء:هوا انا مفضوحه اووي كدا
فارس:جدا يا حبيبتي بس عارفه انا كنت مستنيكي لما تعترفي انا مستني الكلمه دي منك بقالي سنين كنت يدعى ربنا دايما يجمعنى بيكي انتى متعرفيش انا حاسس بايه دلوقتي انا حاسس انى طاير وماسك نجمه في السما انتى كنتى بالنسبه ليا حلم كان صعب يتحقق واتحقق الحمد لله
نور:انت احلى حاجه حصلتلي في حياتي كلها طول عمري كنت بحلم بشخص شبهك في حنيتك وفي خوفك عليا وحبك ليا اللى مش مكسوف وانت بتبينه قدام حد انت اول حد في حياتي اول حد يحتل قلبي وأحبه الحب دا واغير عليه انا انا بحبك اووي يا فارس متبعدش عني مهما حصل 
فارس حضنها جاامد:اااااه كان فين الكلام دا من زمان حقيقي انتى ربتيني وعلمتيني الادب طول عمرك وانتى خاطفه قلبي وملكتيه من اول يوم جيتي فيه عالدنيا
انتى النور فعلا اللي نور حياتي بحبك يا اغلى حاجه في حياتى
نور:وانا كمان
بس انا عندي طلب
فارس:اي هو
نور :تطلب ايدي تاني من جدو ونعمل فرح تاني 
فارس باستغراب:دا لي
نور:لانى دايما كان نفسي الشخص اللي احبه يجي يتقدملى واوافق عليه ونعمل خطوبه وفريست لوك ونشغل اغنيه احساسك اي النهارده وانا جيلك في بيتك جاي اقول لاهلك قد اي انا حبيتك ولولولولولولولوي وكدا  وفرح ونرقص على الاغنيه اللي بحبها واكون لابسه الفستان وتتفاجئ من شكلى وتقولى انتى اجمل من يطل بالابيض يا ملكتى وتاخدني في حضنك قدام الناس كلها وتلف بيا واحس نفسي فراشه وانا بين ايديك والناس كلها حوالينا يبصولنا بفرحه وانا اكون رافعه راسي كدا انى خدت اللي بحبه وفزت بيه وناكل التورته سوا ونعمل شو زي ما بشوف في الفيديوهات زي ما الراجل بيقول وكل الناس تقول الله شكلهم جميل اوووي وهوا شكله بيحبها اوووي شايفين لامعة عنيهم كأنها أعظم انتصاراته وكأنه عوضها واعظم انتصاراتها
فارس:وانا موافق وهعملك كل اللي نفسك فيه
نور:بجد وحضنته :انا بحبك اووي
فارس:وانا بعشقك
نور:بس في حاجه بقى 
فارس:اي هي
نور:في أن انا مينفعش كدا اقعد معاك في نفس الاوضه لحد الفرح هروح اقعد مع اسراء
فارس بعصبية:نعم يا عنيا مفيش الكلام دا انتى هتفضلي هنا في حضني وكل حاجه هتحصل أما والله ارجع في كلامى ومفيش الكلام دا انا مش هعرف انام من غير وانتى في حضني انتى فاهمه
نور:حاضر حاضر بس متتحولش انت كنت رومانسي من شويه مالك قلبت كدا
فارس:اصلك بتقولى كلام يخرج الواحد عن شعوره 
نور:خلاص اسفه
فارس:ايوا كدا اظبطى
نور:هنتقدملى امتى بقى
فارس:بكرا هكلم جدي
نور:طيب علشان هحضر نفسي 
فارس:ماشي يختى يلا بقى ننام علشان مذاكرتك وامتحناتك يا ابله
نور:لا مخلاص انا اختارت بيت جوزى حبيبي
فارس:نور يلا قدامى 
نور:حاضر يوووه
فارس خدها من ايديها ونيمها على السرير ونام جنبها وخدها في حضنه 
ونور كانت مبسوطه جدا وحاسه انها مالكه العالم كله لما لقت حد يحبها زي فارس ونامت وهى بين احضانه بسكون وهدوء من غير اي صراع نفسي وهوا اتنفس بهدوء وراحه وكأنه ملك العالم كله بين ايديه
عند احمد كان قاعد بيحاول يلم حاجه من المواد اللي عنده دي 
لكن كل فتره والتانيه يسرح بخياله ويتخيل جميله وهى معاه وبين ايديه وقصة حبهم وهم بيبنوها سوا 
(هي احلام اليقظه دي مش بتيجي الا وقت المذاكره😂😂😂)
*لا دي مش ماده صعرانه دي 
واتخيل
امتى بقى اتخرج واتقدم لجميله ونتجوز بقى ونعيش في تبات ونبات ونخلف جميل وجميلات قصدي صبيان وبنات يااااه يا جوجو يا حبيبتي
في الوقت دا جاله اتصال وكان المتصل جميله اللي فرح جدا لما شاف اسمها منور الشاشه وحس كأنها حاسه بيه واللي بيفكر فيه
احمد رد بهيام:أزيك يا حبيبتي عامله اي
جميله : الحمد لله
احمد حس أن فيها حاجه
احمد:مالك يا جميله صوتك ماله
جميله بدموع:متقدملى عريس وبابا موافق ومصمم عليه مش عارفه اعمل اي
احمد:اي!!

جميله بدموع:متقدملى عريس وبابا موافق ومصمم عليه مش عارفه اعمل اي
احمد:اي!!
ازاي الكلام دا يا جميله انا عامل حسابي انى هاجى اتقدملك بعد الامتحانات لى بيحصل. كدا
جميله بعياط :انا مش عارفه انا قلبي واجعنى اووي احمد انا بحبك متسبنيش أنا مش متخيله نفسي مع حد غيرك بجد 
احمد وهوا بيهديها:طيب اهدي يا حبيبتي وانا هكلم جدو واكيد هيوافق لانه عارف وانا عمري ما اسمح أن حد ياخدك مني انتى حبيبتي وملكى انا عاوزك تمسحي دموعك 
ومتحطيش الموضوع في دماغك وانا هاتصرف
جميله:متتخلاش عنى يا احمد وخليك جنبي 
احمد:والله العظيم اللى في بالك مش هيحصل وهتلاقيني عندك بكرا متقلقيش اهم حاجه انتى متعيطيش وخليكي ثابته على رايك ماشي يا حبيبتي
جميله:حاضر حاضر
احمد:متعيطيش بقى دانا حتى كنت لسه بفكر هنسمي عيالنا اي قاعد بذاكر ولا كأنى مش راضيه تغيبي عنى يا بنت اللذينه
جميله:ابتسمت 
أحمد:اضحكي انا شايفك 
جميله:وعرفت منين
احمد برومانسية:حسيت
جميله:روح يلا ذاكر وبطل مرقعه ابقى اشوفك بس باصص لوحده ولا بتقولها غششيني
احمد بضحك:هوا احنا مينفعش نأجل العلاقه دي لحد ما نخلص اصلك شكلك عوزاني ابلط في الكليه 
جميله ضحكت:هغششك انا بس
احمد:إذا كان كدا ماشي بس حاسبي لأخد منصبك في دكة الاوائل
جميله،:متقدرش يلا بقى سلام 
احمد:جميله
جميله:نعم
احمد:بحبك
جميله اتوترت وقالتله طيب س سلا سلام دلوقتي
احمد ضحك وقفل معاها 
وبعدين شرد في باله وحس أنه مش هيقدر فعلا يعيش من غيرها هى الوحيده اللي ملكت قلبه برغم وجود البنات حواليه إلا أنها هي اللي خطفت قلبه 
*عمري ما هسيبك يا جميله تضيعي من ايدي انا لازم اكلم جدو لازم
في صباح يوم جديد
نور صحيت من النوم ولاول مره الابتسامه على وشها 
وكان فارس صاحي وبيبصلها
نور يخضه:اي يعم حد يخض حد كدا وبعدين مش عيب اصحى على الحلاوة دي بقولك اي هى امك كانت بتأكلك اي ولا دي حلاوة طبيعي
فارس ضحك:يلا يا مجنونه قومي من هنا
نور:يشيخ تبا لحلاوتك
فارس قرب منها :ها واي كمان
نور:يشيخ وسع هوا مفيش حد بيعرف يهزر معاك
فارس:مش انتى بتعاكسيني سبيني انا بقى اعاكسك بطريقتي
نور:ازاي يعني
فارس:كدا
قرب منها 
نور:انت هتعمل اي  
فارس:شدها واخذها في قبله عميقه يشهد بها عن مدى شغفه وحبه لها كانت ضربات قلبها تعلو وصلت إلي مسامعه 
تركها وقال صباح الخير يا أجمل حاجه في حياتى
نور بخجل:صباح اي اي الكسفه دي
وقامت من جنبه وهى مش قادره تسيطر على كم المشاعر المتلغبطه جواها 
نور:اي اللي حصل دا أهدى أهدى دا جوزك اه قلبي حاسه روحي بتتسحب
دخلت الحمام وابتسمت هى فعلا بتحبه 
فارس قام من مكانه 
فارس:خلصي يا نور
نور من جوا:حاضر
نور خرجت وهوا وقف قدامها 
فارس:اي اللي على وشك دا
نور باستغراب :في اي
فارس قرب منها وباسها من خدها
خدودك حمرا يا هانم وانا قولتلك قبل كدا
نور بصتله بصدمه:فارس انت بقيت قليل الادب
فارس:هوا انتى لسه شوفتي قلة ادب انا بس مستني الفرح يخلص اصبري وغمزلها
نور :سافل
بعدت عنه ودخلت لبست ونزلت علشان تشوف مديحه وتصبح على جدها
نور:صباح الخير يا جماعه 
قربت من جدها 
صباح الخير يا جدو
صباح الخير يا عمى
وقربت من مديحه :صباح الخير يا ماما
الكل رد عليها بصباح الخير
مديحه:رايحه الجامعه النهارده
نور:اه في كام محاضره كدا مسقطه منى هجيبهم من جميله وكمان بالمره هشوفها علشان وحشتني
مديحه:ربنا يخليكوا لبعض يا حبيبتي 
نور:يارب يا ماما جميله دي اختى مش صحبتي الوحيده اللي كانت مصبراني على اللي كنت فيه
احمد نزل وهوا واخد قراره أنه يقول لجده
احمد :صباح الخير
الكل رد عليه
احمد:جدي انا عاوزك في حاجه
الجد:اي خير
احمد:كنت عاوز حضرتك تيجي معايا النهارده نطلب ايد جميله علشان متقدملها عريس وأبوها موافق ومصمم وانا مش هسيبها تضيع من ايدي ارجوك يا جدي
الجد:اممم ماشي سيبني افكر
نور:هى جميله كلمتك يا احمد
احمد:ايوا يا نور وكانت تعبانه ومنهاره وانا عندي استعداد اعمل اي حاجه علشان تبقى معايا
الجد:طيب يا احمد النهارده بليل هنروحلهم خدلنا معاد
احمد قرب من جده وباسه:تسلم يا احن جد في الدنيا بحبك
الكل ضحك عليه
الجد: للدرجادي بتحبها
احمد:اه جدا 
فارس نزل ونور قربت منو
نور:يلا قول لجده واطلبني منه
فارس:ماشي
فارس:جده كنت عاوزك في حاجه كدا
الجد:عاوز اي تتجوز انت كمان 
فارس:اه 
الجد:اي انت اتجننت 
فارس:مش اللي انت فهمته قصدي انى عاوز اطلب ايد نور منك تاني ونعمل خطوبه وفرح 
الجد:اه قولتلي طيب ماشي سيبني اخد راي العروسه ممكن متوافقش
نور:موافقش اي يا جده صلي عالنبي كدا في قلبك
الكل ضحك عليها 
الجد:خلاص نبقي نعمل خطوبه ليكوا مع احمد وجميله والفرح كمان
نور:الله انا موافقه 
فارس:مبسوطه كدا
نور بسعاده:جدا
فارس:طيب يلا يختى علشان هنتاخر وبص لاحمد
هتيجي 
احمد:اه 
فارس:طيب يلا
راحوا الجامعه ونور وجميله اتقابلوا وكل واحده حكت للتانيه اللي حصلها ونور قالتلها اللي حصل الصبح وان احمد والعيله جايين يتقدمولها
جميله فرحت جدا 
جميله:طيب والعريس
نور:هنطفشه متقلقيش قوليلي بس هوا جاي امتى وانا هظبط الدنيا
جميله:هتعملى اي يا مجنونه
نور:ملكيش دعوة انتى
جميله بتبصلها بقلق:انا قلقانه من نظرتك دي
نور:اي اللي انا شايفه دا
جميله:اي
نور بغيره:شايفه المسهوكه اللي واقفه مع فارس دي
جميله:مانتى عارفه نانسي
نور اه فعلا منا عارفاها ولازم تعلمها الادب
جميله:ازاي يبت
نور:تعالي معايا
نور راحتها بعد ما سابت فارس 
نور:نانسي انتى مش هتبطلي اللي بتعمليه دا والمحلسه دي
نانسي بدلع:وانتى مالك هوا انتي هتعلميني الادب
نور قربت منها وشدتها من شعرها..
و.....


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-