رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 4 و 5 و 6 بقلم نهيلة حميمي

رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 4 و 5 و 6 بقلم نهيلة حميمي


رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 4 و 5 و 6 هى رواية من كتابة نهيلة حميمي قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 4 و 5 و 6 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 4 و 5 و 6 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 4 و 5 و 6


رواية قلوب ارهقها نبضها  بقلم نهيلة حميمي




رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 4 و 5 و 6


ترجع ملاك وجودي وفهد وعشق الى بلادهم ....
بعد مرور ٣ أيام..
عشق بفرحة:يسس تقبلتي
ملاك بفرحة:بجد يسسسس الحمد لله
عشق:تفضلي دا نقاب خاص بيكي
ملاك:ايمتا راح بلش شغل 
عشق:غدا مع ساعة ٧:٠٠ صباحا
جودي:مامي انا زهقت من قعدة في بيت بدي اروح للملاهي
ملاك:ماشي يله غيري هدومك انتي وفهد ويلا نمشي
فهد ببرود:مو بدي اروح لأي مكان..
عشق:بس ليش ؟؟انت مو زهقت من قعدة في بيت
فهد ببرود:ملكيش دخل 
ملاك بغضب:فهدد اي قلة ادب دي انا قلتلك احترم لأكبر منك
عشق ببتسامة:خليه على راحتو
دخل فهد الى غرفته واغلق باب بقوة 
جودي بدموع:انا مخصماك يامامي
ملاك:ليش؟
جودي:انتي بتزعقي على حبيب قلبي(تقصد فهد)
ملاك:بس هو غلطان
تجري جودي ناحية غرفة فهد وتفتحها تجد فهد يشاهد تلفاز (كرة القدم) تجلس بجانبه 
جودي:حبيبي صغنون انت زعلان من مامي
فهد:لا بس انتي ليش بتعيطي 
جودي:عشان انت متغير ايام دي
يضمها فهد الى حضنه ...
فهد بدموع:انا زهقت من تنمر لفي مدرسة طول وقت وزملائي بيستهزؤو مني
جودي:ليش؟
فهد بتنهيدة حزن:عشان مو عندي اب
جودي بدموع:وانا كمان زيك بيفضلو يقولو لإلي لاقياك ماماكي في زبا*لة ..
فهد:هااه زبا*لة بوعدك ياجودي اني راح افضل أدرس واتوضف شرطي وراح انتقم منهم كلهم
جودي بفرحة:يسس وانا دكتورة
فهد بستغراب:هااه دكتورة ليش
جودي:انت راح تضربهم كثير وانا راح اداويهم
فهد:ههههه هبلة..
♤♤♤♤♤♤♤♤
كانت ملاك أمام غرفة فهد وسمعت حديث لدي دار بينهم
عشق:لإمتا راح تفضلي حارماهم من ابوهم
ملاك بتنهيدة حزن:مو عارفة..
في مساء..........
ملاك:لساتك زعلان من مامي
فهد  بجمود:اه
ملاك:طيب شو اعمل عشان تصالحني
فهد:بوسيني هون
وأشار بيده ناحية فمه
ملاك:ياقليل أدب
فهد بضحكة:بهزر معاكي..
عشق:تفضلو شكلاطة
فهد:شكرا واسف على قلة أدب 
عشق:امم تمام مسامحاك بس عندي شرط
فهد:شرط؟شو شرط
عشق:بوسني هون
وأشارت بيدها ناحية  وجنتيها
فهد:أسف بس مبسلمش على نسوان 
عشق:هااه غور من امامي
ملاك :ههههههه
♡♡♡♤♤♡♤♤♤♤♤
في قصر أسد منهاوي
معتز:تعال تتعشا معانا ياأسد
أسد:انا تعبان هلأ بدي انام بس
معتز:تمام يابني..
♡♡♡♡♡♡♡
يمر أسد من أمام غرفة التي اغت*صب فيها ملاك ويتنهد بحزن..
أسد:الله أعلم وينكي ياملاك دورتي عليك في كل مكان كأن أرض بتلعتكي..
يدخل الى غرفتهم ويأخد شاور ويأدي فرضه ويغرق في نوم عميق....
♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤
تصحي ملاك على صوت منبه مع ساعة ٦:٣٠ بتاخد شاور وبتأدي فرضها وتلبس نقاب وردي وبتاخد ملف وتتوجهو الى شركة...
♡♡♡♡♡♡♡♡♤
أسد كدلك مثال......ويتوجهو الى شركة ويدخل بكل هيبته وغروره الى شركة واثناء دخوله الى مكتبه نضر الى سكرتيرة (نهلة).. .
أسد:عايز ملف مواد تصدير يكون عندي هلأ في مكتبي
نهلة:مفهووم
♧♧♧♧◇◇◇
تدخل ملاك الى شركة وكل ينضر إليها بضيق...
بعض موضفين:لابسا نقاب شكلو وشها مشوه..
تتقدم ملاك ناحية سكرتيرة نهلة..
نهلة ببتسامة:ساعدك في حاجة 
ملاك:تفضلي ملف دا انا بعتو بارح وتقبلت في شغل..
نهلة:بس لساتها شغلة 
ملاك:شغلت ايه
نهلة:في مساء راح يكون اجتماع موضفين جدد في مكتب بشمهندس أسد
ملاك:هااه احم تمام ومطلوب
نهلة:تفضلي ملف دا راجعيه وعدليه ومع ساعة ٤:٠٠ اجي على اجتماع
ملاك :تم..قاطع حديثهم خروج أسد من مكتبه..
أسد بغضب:نهلة انا قلت لإلك جيبي ملف هلأ
نهلة بخوف:اسفة بس
أسد :بس ايه انتي مطرودة..
ملاك بغضب:...............
#قلوب_ارهقها_نبضها 
#بقلم_نهيلة_حميمي 
.......يتبع....... 

ملاك بغضب:شوو؟ليش بدك تطردها هي شو عملت لك هي بس كانت بتقبل موضفين في شركة..
لم يستطع أسد رد على كلامها او بأحرى لم يسمعه فلقد كان غارقا في تلك عينين خضراوتين ..التي تضهر من نقاب
حاول أن يتحرك او يتكلم لكن لم يستطع ..بعد دقائق من صمت 
في تلك اثناء حست ملاك بتوتر من نضراتها لها أزاحت بعينيها من جهة أخرى أخد ملف من يدي نهلة وخرجت من شركة..
في تلك أثناء فاق أسد من شرورده ودخل الى مكتبه وأغلق باب خلفه بقوة ووضع يده على قلبه وجد قلبه سيخرج من مكانه ...
أسد:شو احساس غريب دا..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
نهلة:اووف خرجت بخير ونبي فتاة دي من جابت جرئة دي كلها
وقف امامها علي
علي:صباح خير يانهلة شو في شكلك سرحانة في حاجة
نهلة:تعال تعال 
جلس علي بجانب نهلة 
علي بستغراب:شوفي؟؟
نهلة:........حكت له كل شيء
علي:هااه بالله عليك وينها فتاة دي
نهلة:راح تجي على اجمتاع مع ساعة ٤:٠٠
علي:تمام راح أروح أكمل باقي سفقة على ماينفخني أسد
نهلة بضحكة:تمام الله يكون في عونك ياحبيبي..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في منزل ملاك.     ...
تدخل ملاك الى منزلها تجد فهد وجودي يتناولون فطورهم..
ملاك بستغراب:مين طبخ فطور؟
فهد ببرود:مين راح يكون من غيري؟
ملاك:حبيبي آسفة نسيت أمر مدرستكم
فهد:احنا رايحين اهوو
مسك فهد يد جودي..
فهد:سلام يامامي
ملاك:استنى على ماإجي وصلك
فهد:لا لا انا راح روح وحدي بعرف طريق كويس
ملاك:تمام خلي بالك من اختك
فهد:اوكي...
♡♡♡♤♤♤♤♤♤♤♤♤
تفتح ملاك ملف وتبدأ بإجابة على أسئلة ضلت على تلك حال لأربع ساعات ...بعد قليل سمعت طرقا على باب..
فتحت باب..
فهد:سلام عليكم
ملاك بتعب:وعليكم السلام 
غير فهد وجودي ملابس مدرسة ..
جودي:مامي جهزتي غدا
ملاك وهي تضرب رأسها بخفة:اووف نسيتو
فهد:مامي شكلك تعبانة في إيه
ملاك:عندي ملف لازم كملو ..
فهد:ملف ايه؟
ملاك:ملف قبولي في أكبر شركة
فهد:هاتي أشوف
ملاك:تفضل اهوو
ينضر فهد الى ملف ويبدأ في قرائته..
فهد 🤦‍♂️:مامي ملف نصه غلط
ملاك:هااه بجد
فهد:هاتي قلم
يبدأ فهد بتصحيح ملف ...
فهد:تفضلي اهوو
تنضر ملاك الى ملف وتنضر بصدمة الى فهد
ملاك بصدمة:ازاي عرفت كل دا
فهد بتغيير موضوع :مامي يله جهزي غدا 
ملاك في نفسها:نسخة عن أبوك سبحان الله..
تطبخ ملاك غداء ...
جودي:امم لديد مامي وينها عشق
ملاك:لساتها في عمل
جودي:راح تجي عندنا صح
ملاك:صح
ملاك:راح انام شوية على مايصل ٤:٠٠
فهد:تمام
تنام ملاك بينما فهد وجودي يشاهدون مسلسلهم كارتوني
♡♡♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤
في مكتب أسد
تدخل نهلة وهي تحمل بعض الملفات وضعتها على مكتب ..
نهلة:تفضل يابشمهندس أسد ملفات لطلبتها وآسفة على شي لصار قبيلة
أسد:مين فتاة لكانت واقفة جنبك
نهلة:موضفة جديدة
أسد:تمام يلا على شغلك
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مع ساعة ٤:٠٠
فهد:مامي يله  قومي راح تتأخري على اجتماع
ملاك :هااه خليني انام ياعلياء شوية
فهد بغيض:هااه علياء واكمل بصوت عالي حرييييق حريييييق
تنتفض ملاك في مكانها..
ملاك بخوف:حريق وينو
فهد ببرود:يله يامامي تأخرتي على اجتماع
تنضر ملاك الى ساعة
ملاك بخضة:يانهار أسود 
ترتدي نقابها بسرعة  وتحمل حقيبتها وتتوجه الى شركة...
♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤
نهلة:تأخرتي على اجتماع ب ١٠ دقائق ولكن من حسن حضك لسه بشمهندس أسد مو وصل
تدخل ملاك الى مكتب تجد بعض موضفين ومنهم تارا وعلي
ينضرو لها بضيق من نقابها تجلس في مقعد جانب سكرتيرة نهلة...
تارا بقر*ف:شكلها بتداري وشها منحو*س
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
جودي:يانهار أسود مامي نسيت ملف
فهد:شوو؟هاتي ملف راح آخدو ليها 
جودي بخوف:بدي أروح معاك كمان 
فهد:يله تعالي..
مسك فهد يد أخته ويد أخرى تمسك ملف وتوجهو الى شركة قريبة من بيت......
♡♡♡♡♡♡♤♤
يدخل  أسد بكل هيبته وغروره وشكله جدا*ب ورائحة فتا*نة..
يجلس كرسيه . .....
أسد:يله نبلش إجتماع...
ملاك وهي تبحث في حقيبتها
ملاك بخضة:يانهار أبيض اووف نسيت ملف...
نهلة:خير شو في يا..اه على فكرة اسمك ايه
ملاك:اسمي يارا 
نهلة:اسم جميل بس شوفي 
ملاك:اووف نسيت ملف
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فهد:ممكن اخد ملف لمامي
حارس بصدمة:انت ابن أسد صح
فهد:هااه أسد؟
حارس:سبحان الله تفضل تفضل نورت شركو
حارس في نفسو:شكلو أسد متزوج ومخلف
يدخل فهد وجودي الى شركة جميع موضفين فتحو فمهم بصدمة ومنهم من بدأ يأخد صور لفهد
بعض موضفين:ابن أسد
جودي بستغراب:فهد هم ليش بيبصوا عليك كدا 
فهد بغرور:عشان انا كيوت وجميل وجداب
جودي:اه فهمت..
♧♧♧♧♧♧♧♧◇
علي:تفضلي هاتي ملف
ملاك بتوتر:آسفة بس نسيتو
تارا:اي قر*ف دا نسيتيه دا اول يوم لإلك نسيتي فيه ملف
يدخل فهد..
فهد بغضب:...................
♡بقلم نهيلة حميمي♡
#قلوب_ارهقها_نبضها 
.........يتبع..........
فهد بغضب:احترمي نفسك مين أعطاكي جرئة دي عشان تكلمي مامي بطريقة وسخ*ة دي
جودي:انا مو شفت أقر*ف منك انتي مامي احسن منك ومن أمثالك واي ملابس مكشوفة دي ...#بقلم_نهيلة_حميمي 
نضر كل لهم بصدمة 
تارا:انت مخلف ياأسد
أسد بصدمة:انت..ان..ت
علي وهو يهمس بأدن أسد:انت متزوج مين ايمتا 
أسد:شو متزوج؟
علي:طب مين ست للمس*تيها
أسد:في حياتي كلها ملاك فقط
ملاك بغضب:شو بتساوو انتو هون 
فهد:تفضلي يامامي ملف اهوو
تأخد ملاك ملف من يدي فهد
ملاك:يله غور من هون
جودي وهي تقترب ناحية أسد
جودي:سبحان الله انت بتشبه فهد كثيير
أسد في نفسه:دي بتشبه ملاك في شعرها معقوول 
فهد وهو ببص على أسد
فهد:انا عارف انو كيوت بس مو عرفت انك راح تسوي عملية تجميل عشان تصير مثلي..
ملاك بإحراج:آسفة ..
علي:سبحان من خلق من شبه أربعين..
أسد:اسمك ايه
جودي:جودي 
حملها أسد ووضعها على رجله وأجلس فهد بجانبه..
علي بصوت منخفض:لتكون دي ملاك
أسد:بس اسمها يارا..
اسد:تمام راح نبلش اجتماع
تارا بضيق:بس دول (تقصد فهد وجودي)
أسد وفهد في نفس وقت...فهد:ملكيش دخل بينا وأسد:ملكش دخل..
نضر أسد الى فهد وايضا نضر فهد اليه..
وقالو في نفس وقت..:بتقلدني
ضحك جميع ....
ملاك في نفسها:يارب يوم دا يخرج بخير..#بقلم_نهيلة_حميمي 
♧♧♧♧♧
بدأ اجتماع...
تارا:قررنا راح ناخد أدوات تصدير  غدا لأمريكا و راح نجمع شركات ونغير أسماء بضاعة وراح تكون نتيجة ١٠٠×١٠٠
فهد وهو يقف فوق كرسي
فهد:غلط ×غلط كلامك كلو غلط ياأنسة لازم تفتح شركة في دبيل وشركة في أمريكا وتكون بضاعة نفس اسم 
جودي وهي تقف فوق رجل أسد:نعم ولو عايزين يبقى معدل ١٠٠% لازم تفتحو شركة في فرنسا كمان وراح تنسجم مع شركات اخريات
فهد:وشركة دبيل وشركة أمريكا راح يخرج معدل ١٠٠%
فتح جميع فمه بصدمة ..نضر أسد الى ملاك ...وجدها شاردة في أمر ما..
أسد في نفسه:لتكون دي ملاك ..بس ملاك بتكره نقاب كثيير امستحيل تنجب وهي تبلغ من عمر ١٤...
أسد:نعم كلام أطفال كلو صحيح ولو تبعنا كلام ياأنسة تارا كنا راح نحصل على معدل ٢٥ % فقط
تارا بضيق:آسفة
جودي بقر*ف:بتعرفي تلبسي هدوم مكشوفة دي فقط وشغل مابتعرفي فيه حاجة 
فهد:انا مستغرب من حاجة وحدة ازاي يوضفو وحدة زيك في شركة دي...
حاول أسد وعلي كتم ضحكتهم بصعوبة...
ملاك بغضب:جووودي فهد بطلو قلة أدب دي
فهد:آسفين يامامي
ملاك:يلا بينا ونضرت الى أسد
ملاك بتوتر من نضراتو ليها:آسفة على ازعاج دا
أسد:ولايهمك ..نهلة خودي مدام يارا ووريها مكانها في شغل 
نهلة:تمام
خرج جميع من مكتب أسد ...
نضر أسد الى جودي وفهد
أسد:وينو باباكم 
طأطأ فهد رأسه كمن يجهل معنى والد
جودي:مامي بتقول لإلنا مات
أسد:ماشاء الله مين وارتين دكاء دا كلو من ماماكم صح
في تلك اثناء دخلت ملاك..#بقلم_نهيلة_حميمي 
فهد وهو لايعرف انها تسمعه..
فهد:هااه ماما دي أغبى وحدة في عالم لدرجة حفاضات كانت بتلبسها لينا بمقلوب 
جودي:فهد شش مامي ..
فهد:ليش أسكت انا بقول صراحة مامي غبية كثييييييييير ودايمن بتنسا انها مخلفة أولاد
أسد بضحكة:🤦‍♂️الله يكون في عونك يافهد شكلك يوم راح تبات في داهية..
فهد وهو يبلع ريقه وينضر ورائه يجد ملاك تنضر له بغضب بادي من نقابها 
فهد وهو يلتفت بسرعة للأسد:مامي أدكى انسانا ماشاء الله ..
ملاك:..............
#قلوب_ارهقها_نبضها 
#بقلم_نهيلة_حميمي 
......يتبع 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-