رواية ملاكي الخائف نسمة واسد الهلالي الفصل الثالث والاربعون 43 بقلم دعاء احمد

رواية ملاكي الخائف نسمة واسد الهلالي الفصل الثالث والاربعون 43 بقلم دعاء احمد


رواية ملاكي الخائف نسمة واسد الهلالي الفصل الثالث والاربعون 43 هى رواية من كتابة دعاء احمد رواية ملاكي الخائف نسمة واسد الهلالي الفصل الثالث والاربعون 43 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية ملاكي الخائف نسمة واسد الهلالي الفصل الثالث والاربعون 43 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية ملاكي الخائف نسمة واسد الهلالي الفصل الثالث والاربعون 43



رواية ملاكي الخائف نسمة واسد الهلالي بقلم دعاء احمد


رواية ملاكي الخائف نسمة واسد الهلالي الفصل الثالث والاربعون 43



تيا بسعاده و صراخ
=عدنااااااااااان انت يا ولااااااااا
عدنان بفزع و خوف
=في اي البيت بيولع مين ما"ت
تيا ضحكت و مسكت ايديه حطتها على بطنها
=انا حامل هيجيلنا بيبي صغير زي القمر
عدنان بعد و شد ايديه بسرعه وكانت ملامحه بارده و باين عليه الخوف
تيا
=انا لايمكن انزله انت فاهم
عدنان فجأه قرب منها و حاوط وشها براحه ايديه
=تيا انتي بتتكلمي جد انتي فعلا حامل
تيا هزت راسها ب اه
=عدنان انت
عدنان حضنها بقوه و هو مبتسم لدرجه ان عيونه لمعت بالدموع
=هيكون احسن مني هنربيه سوا و هيكبر ادامنا.... مش هسيبه يغلط.. ولو غلط هنكون جانبه ومساعده يصلح اخطاه
مش هيكون زي ابدا
تيا بصتله وهزت راسها و هي مبسوطه لكن صر"خت لما شالها
=انا كويسه على فكره نزلني
عدنان بامر
=انتي تسكتي خالص هو انا مش عارفك دا انتي ممكن تر"قصي.... و خالي في علمك مفيش حركه ولا هبل من اللي بتعمله دا
و الأكل مفيش اندومي يا تيا و لا اكل من برا انتي فاهمه
قالها وهو بينزلها على السرير
تيا بضيق
=لا كله الا الاندومي
عدنان ضر"بها على دماغها بخفه
=يبقى يدخل الاندومي البيت دا وقتها بس خافي على نفسك و متلومنيش
تيا بضيق
=على فكر هتكون بنت مش ولد و بعدين مالك محموق كدا ليه شكلك هتحبها اكتر مني
عدنان ابتسم بخبث و قعد قصادها
=طبعا هحبها اكتر منك دي هتكون قلبي
تيا بغضب
=عدنان انت جوزي انا لو حبيت اي وحده غيري قسما بالله هيخليك تلف حوالين نفسك حتى لو بنتنا انا بقولك اهوه
عدنان بصلها بصدمه و فجأه ضحك بطريقه هستريه
=لا لا مش قادر انتي غيرانه من حته منك
تيا. اه و بطل بقى عشان هرمونات الحمل شكلها بدأت تشتغل متخليش اتجنن عليك
عدنان مسك ايديها وبا"سها بحنان
=انا لو حبيتها فهكون بحبها عشان هي حته منك..... ربنا يقدرني و اسعدكم
تيا
=صحيح عرفت ان أسد ابن خالك ناوي يعمل فرح لمراته وانا ايه ها
عدنان بخبث
=فرح اي ههه دا انتي حامل لا مفيش الهبل دا
تيا بغضب
=ولاا اطلع برا مش طايقك جاتك الارف
عدنان ابتسم و بأس راسها و خرج و هي بتشيط منه
في المطبخ
فريده دخلت لقيت عدنان موجود
فريده
=مساء الخير يا حبيبي عامل اي... ايه اللي بتعمله دا عايزه حاجه اجهز لك العشا
عدنان بابتسامه
=مساءك سكر يا فري.... فريده تيا حامل
فريده بسعاده وبتحضنه
=بجد الف مبروك يا حبيبي يترب في عزك
عدنان:يارب يجي بالسلامه يارب
فريده=يارب يا حبيبي إنما أنت بتعمل اي
عدنان
=بلم الاندومي و الأكل الغريب دا.. الهانم قال اي ناويه تاكل اندومي اتهبلت
فريده بضحك
=بقى دا عدنان الرفاعي سبحان الله اللي يشوفك من شهور ميقلش انك هتبقى كدا خالص
عدنان بابتسامه
=مفيش حاجه بتدوم على حالها
فريده بمقاطعه
=الا الحب يا ابني ربنا يسعدكم
عدنان ابتسم و حضرلها اكله خفيفه
عدنان داخل وماسك الصنيه لقاها بتعيط
حط الصنيه على الترابيزه و قعد على ركبته ادامها
=في اي... انتي كويسه اكلم الدكتوره
تيا برفعه حاجب
=دكتوره؟ ليه هو انت هتولد
عدنان بغيظ
=لسانك عايز قطعه.... بتعيط ليه
تيا ببراءه وهي بتشاور على التلفزيون وراه
=البطله ما"تت في المسلسل
عدنان باستيعاب
=مسلسل..... اه يا بنت ال.... بتوقعي قلبي ليه
تيا بضيق
=انت اللي ممحون بتفرج على مسلسل عادي متكبرش الموضوع
عدنان بغيظ
=طب مفيش مسلسلات وياله بقى هاتي الريموت دا
تيا بشحتفه
=و رحمه امك دي الحلقه الاخيره
و شدت الريموت من ايديه بسرعه و اخدت الاكل و قعدت على الأرض و بدأت تاكل
عدنان كان بيتفرج عليها وهو مرتاح
اخيرا بعد سنين طويله لقى الحب
كان دايما بيشوف ان دي لعبه مراهقين
تسليه مش اكتر
لكن دخلت حياته هي و قلبتها
سابها تتفرج على التلفزيون ودخل اتوضي و ركع لربنا يشكره على كل النعمه اللي في حياته ومكنش واخد باله منها
********!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ********
تاني يوم
في الاداره
أسد واقف بيفتح موبيلها كانت نسمه فاقده الوعي في مكان كله بيتحر"ق
منتصر كان واقف جانبه وشاف الفيديو
منتصر=دي اكيد كارولين... عايزه تاخد منك حاجه قصاد اللي عملته
اسد كان بيبص للمكان و كان واضح في الفيديو صوت قطار بيتحرك على القضبان
اسد:سامع نفس الصوت
منتصر بتركيز:المحطه.....
أسد و هو بيخرج بسرعه:تعرفي الرقم اللي اتبعت منه الفيديو دا فين هو اكيد قريب من المحطه..... بسرعه يا منتصر
خرج من الاداره بسرعه جدا و اخد عربيته و اتجه ناحيه المحطه و قلبه مقبوض
بعد مده
وصل لمكان قريب من محطه القطار
جاله رساله من منتصر بتحديد المكان اللي اتبعت منه الفيديو
كان بيت بعيد شويه و مهجور تقريبا
اول ما وصل كان في ناس ملمومه و بيتفرجوا على الحر"يق
أسد بدون لحظه تفكير بيدخل في حد بيمسكه
=انت رايح فين يا ابني النا"ر ماسكه في المكان
اسد نفض ايديه و دخل بسرعه جدا
كانت النا"ر ماسكه في كل حاجه و الخشب المحرو"ق بيقع
أسد مكنش شايف من الدخان اللي مالي المكان كان بيدور عليها لحد ما شافها واقع و فاقده الوعي
بيروح ناحيتها لكن في خشب بيقع ادامه
و بيفصل بينهم
أسد كان هيتجنن شاف البلكونه اللي وراء نسمه
بسرعه جدا سابها وطلع الدور التاني
دخل البلكونه اللي فوق البلكونه اللي في الدور الأول اخد نفس عميق وهو شايف الناس تحت البيت ماسكين بطانيه كبيره جدا وواقفين عند البلكونه تحت
بينط من البلكونه وبينزل البلكونه اللي نسمه عندها
اول ما بيدخل بيروح ناحيتها بسرعه و بيحاول يفوقها لكن مكنتش بتتنفس اصلا
بيشليها و بيروح ناحيه البلكونه و الناس كانوا كلهم ماسكين في البطانيه الكبيره جدا
بص لنسمه و للبيت اللي اتد"مرت ومفيش مكان للخروج
أسد :اسف
بير"ميها من البلكونه و بتقع على البطانيه و الناس بينزلوها على الأرض بهدوء
اسد بيخرج من البلكونه وبيكون واقف و ماسك في تربزين البلكونه استشهد وهو بينط وبيقع برا البيت
حس بألم شديد في رجليه لكن مهتمش وهو بيروح ناحيه نسمه اللي وشها كان كله هباب
في الوقت دا الإسعاف بتوصل
و بياخدوها على المستشفى
بعد ست ساعات
أسد :هي أخبارها اي يا دكتور ليه محدش عايز يطمني
الدكتور:الحمدلله بدأت تستجيب المشكله انها كانت جايه مش بتتنفس بس الحمد لله ليها عمر
تاني يوم
نسمه بتفتح عنيها لقيت أسد نايم على كرسي جانبها ابتسمت بهدوء وهي بتحط ايديها في شعره الاسود
أسد حس بركتها قام بسرعه
:انتي كويسه....
نسمه ابتسمت وهزت راسها
=فين تالين؟
أسد :متخافيش عليها هي كويسه مع والدك و مرات ابوكي
نسمه :شكرا يا أسد.... شكرا انك سامحت
شكرا لانك مخلتنيش اندم على حبي ليك
اسد ابتسم و بأس راسها بحنان وهو بيسند راسه على رأسها وكان قريب جدا منها
=بعشقك يا نسمه قلبي اخير قدرنا نكون سوا بعد كل دا بحبك لدرجه الجنون
نسمه بسعاده:وانا مش بحبك انت باختصار عالمي كله و بدونك ماليش وجود
بعد اسبوعين
عند لارين
في قاعه فخمه جدا
كانت لابسه فستان فرح جميل جدا سنبل مع حجاب ابيض و مكياج خفيف
و  وريث بدلته السوداء و بير"قصوا سوا
و معهم فارس و شهد و شويكار و والده وريث وإيمان صاحبت لارين و صحابهم و كل الناس اللي بيحبوهم 
وريث بابتسامه :تعبتي قلبي يا لارين
لارين بتوتر:هو انت فعلا بتحبني
وريث بجراءه شدها اكتر و قربها منه و بأس راسها
لارين بخجل:وريث
وريث بسعاده:شوفي يا لأرى انا بعشقك ازاي وامتي الله اعلم هو زرع حبي ليكي في قلبي ربنا يقدرني واسعدك
لارين بخوف:مش هتندم انك اتجوزت واحده مطلقه
وريث :ممكن تبطلي غباء لو سمحتي و افرحي يا لارين و خلينا نستمتع بايامنا
لارين ابتسمت وهي بتسند راسها على كتفه وبير"قصوا وسط فرحه الكل ليهَم
بعد الفرح
الاتنين كانوا في الطياره و في رحلتهم لسويسر
لارين كانت مغمضه عنيها و ماسكه في ايديه بقوه و باين عليها الخوف
وريث بابتسامه :لارين افتحي عنيكي متخافيش انا معاكي.. خدي نفس و افتحي عنيكي 
لارين اخدت نفس عميق و بتفتح عنيها ببط  وهو فضل ماسك ايديها 
لحد ما التوتر كله راح
بعد كم ساعه 
بتنزل الطياره في مطار سويسرا
بساعدها تنزل و بتيجي عربيه تأخذهم لمكانه الخاص
بعد وقت طويل
في جزيره اقل ما يقال عنها أن تحفه فنيه على أرض الواقع المايه حواليها من كل ناحيه
لارين كانت واقفه مصدومه من الجمال 
وريث كان وراها حضنها وهو ساند راسه على كتفها وبهمس
=بحبك يا ملكه قلبي
لارين بدموع :وانا بعشقك ازاي وامتى الله اعلم.... انا بس قلت اللهم اني استودعك قلبي ف احفظه
فجيت انت وملكته 
لارين با"سها و هو بيشد ايديها للكوخ و كان متزين باحترافيه
الاتنين كانوا بيصلوا سوا و هو بيدعي ان ربنا يديم الحب بينهم 
وهي امنيتها ان يفضل يعاملها بموده وحب
و نسيب العرسان وتوته توته خلصت الحدوته
.............. *******!!!!!!!!!!!!.......... 
بعد اسبوع
في اسكندريه
في اتيليه فخم
عدنان:ياله عشان اعرفك على نسمه هتحبيها اوي على فكره 
تيا :مش عايز تعملي فرح ماشي يا عدنان الكلب
عدنان:لو صبر القا"تل على المقتو"ل كان ما"ت لوحده
تيا:يعني اي؟ 
عدنان لبنت في الاتيليه:تمام دلوقتي 
تيا:هو اي اللي دلوقتي 
عدنان :اصبري
البنت بتروح تقف على الاستيج و تفتح الستار تيا بتقف مبهوره وهي شايفه فستان فرح اقل ما يكون لملكه 
سنبل بطريقه خرفيه و مميز جدا 
تيا بسعاده:دا ليا..... 
عدنان وهو بيبو"س راسها:معنديش أغلى منك عشان تلبس الفستان دا كنت متأكد انه هيعجبك..... 
تيا جريت على الاستيج و حضنت الفستان
عدنان بغضب :اهدى يا غبيه انتي حامل هو دا اللي مخوفني
تيا بسعاده:حلو اوي اوي 
عدنان :مفيش مكافأه للي اشتري الفستان
تيا ابتسمت و حضنته
بعد مده 
نسمه و تيا كانوا زي القمر و كل واحده لابسه فستان فرح أجمل من التاني
نسمه بسعاده:اوعي تر"قصي ممكن يلغي الفرح خالص
تيا :يا جماعه سبوني افرح اي دا
نسمه :هو يعني هيحصل اي لو فرحتي بس العقل

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-