رواية اوقعت في حب مجنونة جني وملك الفصل الـ 5 و 6 و 7 بقلم رنا سعيد

رواية اوقعت في حب مجنونة جني وملك الفصل الـ 5 و 6 و 7 بقلم رنا سعيد


رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 5 و 6 و 7 هى رواية من كتابة رنا سعيد اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 5 و 6 و 7 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 5 و 6 و 7 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 5 و 6 و 7


رواية اوقعت في حب مجنونة جني وملك  بقلم رنا سعيد





رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 5 و 6 و 7



مالك:ارجعي شغلك تاني واحنا نثبت انا وانتي مش هحصل بينا حاجه لكن لما تسيبي الشغل هتثبتي الاحنا فعلا حصل بينا حاجه وطبعا انا هضطر اكدب واقول الانا رفدك عشان انتي بنت مش كويسه واستغلتي ان الباب اتقفل علينا وانا نمت شوي وانتي استغلتي الانا نايم وقربتي مني 
اسف هضطر اكدب بقا عشان سمعتي 
جنا بغيظ:منك لله اكبر كدب فيكي يامصر
مالك:قولتي اي 
جنا بتفكير وبغيظ:اممممم موافقه 
مالك ببتسامه جانبيه:طب يلا طيب اركبي معايا ونرجع الشركه 
جنا بتعب:لا انا هروح بابا دلوقتي هتلاقي قلقان عليه وقليل اذا مابلغ الشرطه دلوقتي 
مالك ببتسامه:متقلقيش انا اتصلت بدكتور احمد وقولتلوا 
كل حاجه حصلت 
جنا بتوتر:قولتلوا اي 
مالك ببتسامه جانبيه:قولتلوا الباب المكتب بتاعي اتقفل علينا وفضلنا اعقدين جوا لحد ماعم علي جاب النجار الصبح وفتحلنا وقولتلوا الانتي هتفضلي معايا النهارده لحد معاد مرواحك من الشغل 
جنا برتياح:تمام 
مالك واقترب من السياره وفتح ليها الباب في المقعد الامامي جمبيه:اتفضلي 
جنا ذهبت وراكبت ومالك لف ناحيه تانيه وراكب وساق 
وبعد فتره قليل من الوقت وصلوا الشركه 
مالك واقف في واسط العاملين وجنا واقفه معها 
مالك بحده:طبعا الاشافتوا جوا دها من شوي مش زاي الافي دماغكم انسه جنا انا وهي اتقفل علينا الباب والكهرباء فصلت فاانسه جنا عندها فوبيا من ضلمه فاكانت بتبكي وبتترعش وكانت هتموت فاخدتها في حضني فاانسه جنا نامت في حضني وانا كنت نعسان فاخدتها في حضني ونمت دها كل الحصل بس لو الكلام دها طلع برا الشركه دي ساعتها كلكم هتشوفه وش من الكينج انتم مش بتحبه تشوفه فهمتوا 
الجميع بخوف:فاهمين 
مالك:انسه جنا عايزك 
مالك ذهب المكتب وجنا ذهبت خلفه 
جنا ببتسامه:شكرا 
مالك ببرود:بتشكرني علي اي 
جنا:علي الاقولتوا برا يعني 
مالك:تمام 
فجاء الباب خبط 
مالك:ادخل 
سيف:مالك احنا دلوقتي في مشكله 
مالك:مشكله اي 
سيف:سكرتيره الخاصه بتاعتك مش هتجي تاني هي لسه مكلمني دلوقتي 
مالك:ليه 
سيف:هتجوز 
مالك:تمام 
سيف:هنعمل اي 
مالك:هات سكرتيره غيرها 
سيف:ماشي 
مالك بتفكير:ولا استنا مجبش حد انا هجيب 
سيف:تمام عن اذنك هروح اكمل شغلي 
مالك:اممممم 
سيف خرج من المكتب 
مالك:انسه جنا تقبلي تشتغلي سكرتيرتي الخاصه 
جنا:لا 
مالك:ليه 
جنا:عشان انا مش حبه اشتغل كده 
مالك:مؤقت بس عقبال مانجيب واحده يكون واثقين فيها 
جنا بتفكير:ماشي 
مالك:طب روحي بقا اعقدي علي المكتب بتاعت السكرتيره ومدخليش حد غير لما تقوليلي 
جنا:اممممم عن اذنك 
جنا قامت وذهبت الي مكتبها جديد 
جنا وموبيلها رن 
جنا بحب:الو صباح الخير يابابا 
المتصل:_______________
جنا:الحمدالله بخير اها الباب اتقفل علينا ويدوبك من شوي جابوا النجار وفتحه لينا الباب
المتصل:____________________
جنا:طب سلام بس دلوقتي بابا 
جنا قفلت السكه 
جنا:رايحه فين ياقمر 
البنت:داخلها مكتب مستر مالك 
جنا:طب استني هنا لما قولوا الاول 
البنت:تمام 
جنا:اسمك اي طيب 
البنت:اسمي ملك 
جنا:تمام 
جنا اتصلت بمالك:مستر مالك واحده اسمها ملك من العاملين عايزه تتدخل ليك ادخلها 
مالك:------------------
جنا:اتفضلي ادخلي 
سيف ببتسامه:انتي بقت انتي سكرتيره
جنا:اها شفت بس سكرتيره مؤقته لحد ماجابوا سكرتيره تكونوا وثقين فيها مستر مالك قالي كده 
سيف بضحكه:اها تمام طب عن اذنك هدخل لي مالك 
جنا:في بنت اسمها ملك معها جوا استنا لما تخرج وبعد كده ادخل 
سيف:اممممم شكلك لسه مفطرتيش لحد دلوقتي 
جنا:قول ماتغدتش من امبارح 
سيف:يانهاري انتي لسه ماكلتيش حاجه من امبارح طب انا اطلبلك اكل حالا 
جنا:لا الله يخليك انا هطلب لنفسي 
فجاء البنت خرجت من المكتب ومالك خرج بعديها 
مالك:سيف انا همشي بقا هروح القصر انام شوي عشان تعبان وهجيلك علي العصر كده تمام 
سيف بخضه:مالك 
مالك:مفيش بس جسمي تعبان شوي ودماغي وجعني فااروح اريح شوي 
سيف:ماشي الف سلامه عليك ياحبيبي 
مالك:الله يسلمك وانتي لو حد اتصال بيكي وعايز معاد مع شركتنا ولا حاجه قولي لي سيف علي طول وهو هيقولك تعملي اي تمام 
جنا:تمام 
مالك وخرج من الشركه 
سيف:طب انا رايح مكتبي بقا عايزه حاجه 
جنا:لا شكرا
بعد فتره من الوقت مالك واصل القصر 
مالك:السلام عليكم 
الام والاب:وعليكم السلام 
الام عبير:كده يبني مجيش القصر بقالك ثلاث ايام 
مالك وذهب عند ولديها وحب ايدهم ودماغهم 
مالك:اسف بقا شغلي يا امي اليومين دول بس مضغوط شوي 
عبير:ربنا معاك 
هيثم:جنا عملها معاك اي يامالك 
مالك:كويس يابابا انا طالع انام بقا 
ومالك طلع نام 
في شركه مالك الشافعي 
جنا وبتاكل سندوتش:اها والله لسه في شركه ماروحتش 
المتصل:-------------------------
جنا:اها بليل يبقا نخرج سوا كده ياجنه
المتصل:-----------------
جنا:طب سلام بقا عشان مستر مالك جه 
مالك:في حد اتصال 
جنا:اها وقولت لي مستر سيف 
مالك:تمام 
مالك داخل المكتب وطلب سيف وبعد ثواني سيف خبط علي الباب وداخل 
سيف:عامل اي دلوقتي 
مالك:بخير الحمدلله 
سيف:مالك في حفله النهارده تباع الشركه محمد السيوفي 
وطبعا عزمك ولازم تروح كمان عشان هتعملوا عقد جديد علي المشروع الا تفقتوا عليه 
مالك:تمام 
وبعد فتره من العمل جنا ذهبت الي منزلها 
جنا جريت علي ابوها ومها حضنتهم 
جنا:وحشتوني اوي حاسه بقالي سنين ماشفتكمش 
احمد بضحكه:وانتي كمان يابكاشه 
حنان بضحكه:غيري هدومك بقا عقبال ماحضر الغدا 
جنا ببتسامه:تمام عن اذنكم هطلع اغير هدومي
وجنا طلعت فوق ولسه هتدخل الحمام تغير هدومها موبيلها رن 
جنا بتبص في الموبايل لقيته رقم غريب 
جنا:الو السلام عليكم 
المتصل:وعليكم السلام 
جنا بستغرب لانه الصوت الشاب 
جنا:مين حضرتك 
المتصل:--------------------- 
جنا بصدمه:م مستر مالك 

جنا:الو السلام عليكم 
المتصل:وعليكم السلام
جنا بستغرب لانه الصوت الشاب 
جنا بستغرب:مين حضرتك 
المتصل:انا مالك مديرك في الشغل
جنا بصدمه:م مستر مالك 
المتصل:ايوه انا المهم عايزك النهارده في حفله معايا بما انك يعني سكرتيرتي الخاصه
جنا بستغرب:حفلة اي 
مالك:حفلة يتم فيها عقد الشغل ولازم تكوني موجوده 
جنا بضيق:امممم الساعه كام 
مالك:الساعه ١٠
جنا:تمام 
مالك:ماشي هلاقيكي قدام الشركه الساعه٩:٣٠ تمام 
جنا:ماشي  
مالك:سلام عليكم 
وقفل السكه 
جنا بضيق:طب استنا حتي ارد السلام واقفل واحد مغرور 
جنا داخلت اخدت شاور ونزلت تحت في الصالون عند ولديها 
حنان:اخرتي كده ليه في نزول 
جنا:مالك كان بيكلمني وبيقولي عيزيني معها في حفله يتم فيها عقد الشغل اها ماانا نسيت قالكم انا بقت سكرتيرة مالك الخاصه مؤقت عقبال مايجيب سكرتيرة يكون واثق فيها 
احمد:تمام وانتي مرتاحه في الشغل 
جنا:اها الحمدالله 
وعدي اليوم وجاء معاد الحفله 
جنا ارتدت فستان قصير لحد راكبه لونه احمر وبيلمع وبحملات رفيعه وضيق وكان لايق وجميل جدا علي بشرتها البيضاء وشعرها الاسود منسدل علي ظهرها وتضع في عيونها الخضراء كحل وماسكرا خفيفه وتضع مكياج خفيف 
علي وجهه الابيض كانت جميله جدا وكانت ترتدي صندل لونه اسود بكعب لانها قصيره كانت جميله جدا 
وذهبت مع سائق بتاعها الي الشركه 
وبعد فتره واصلت ونزلت من السياره وكان مالك وسيف واقفين منتظرينها قدام السياره السوداء تباعهم 
جنا وذهبت ليهم 
جنا ببتسامه:جت في معادي الساعه دلوقتي ٩:٣٠ بالظبط 
مالك:تمام 
سيف باعجاب واضح وبهزار:اي الجمال والحلاوه دي الله واكبر عليكي قمر ١٤ ياجنا انا بفكر اجي اخد معاد مع دكتور  احمد باقص السرعه 
جنا ببتسامه:مرسي ياسيف 
سيف بضحكه:اسمي طالع منك زاي العسل 
جنا ببتسامه ولسه هتكلم بس مالك قاطعها 
مالك بضيق:يلاوا عشان منتاخرش 
جنا راكبت في المقعد الخلفي وسيف و مالك راكبوا في المقعد الامامي ومالك هو سايق السياره 
جنا وفجاء الموبايل بتاعها رن وضعت الهاند فري في اذنيه
جنا:الو ياجنتي 
جنه:فينك يازفته 
جنا:انا في الشغل ياجزمه قديمه
جنه:في الشغل ازي يابت دلوقتي 
جنا بضحكه وبدون وعي:يبت رايحه حفله مع مالك عشان هيتم فيها عقد الشغل ولازم اكون موجوده يبنتي انا شخص مهم في حياة كل انسان ههههههههههه 
جنه:وانتي فين دلوقتي 
جنا:في العربيه مع مالك وسيف وفي طريقنا للحفله 
جنه:تمام وبتقولي دلوقتي مالك وهو موجود معاكي في السياره يانهاري 
جنا:يالهوي تصدقي دها انا نسيت هعمل اي دلوقتي 
جنه بضحكه:معرفش سلام ياقطه 
جنا:بقا كده ماشي ياواطيه سلام 
وقفلت السكه 
مالك بحده:بظن المفروض يكون في احترام شوي ياانسه جنا ومترفعيش الالقاب 
جنا بضيق:انا اسفه يامستر مالك مش هعيدها تاني 
سيف بهزار:جنا هي صحبتك دي مراتبطه 
جنا بستغرب:ليه 
سيف بهزار:عشان بدور علي عروسه 
جنا بضحكه:لا مش مراتبطه 
سيف بضحكه بهزار:طب كويس يبقا عرفني عليها بقولك ماجيبي رقمها 
مالك بضيق:بطل بقا هزار شوي ياسيف 
سيف بخبث:وانت مضيق ليه 
مالك بتوتر:لا مش مضيق بس انا دماغي صدعت منكم انتوا الاتنين يلاوا وصلنا انزلوا 
كلهم نزلوا وداخلوا مكان الحفله والبنات عنيها منزلتش من علي مالك وسيف
مالك:ازيك يامحمد 
محمد:نورت الحفله ياكينج اتفضلوا 
مالك وجنا وسيف اعقده علي تربيزه 
فجاء بنت جاءت عليهم 
البنت:هاي مالك هاي سيف 
مالك وسيف:هاي جاسمين 
جاسمين بحب:اخبارك اي يامالك 
مالك ببتسامه:تمام وانتي  
جاسمين برقه:الحمدالله بقالك اسبوع مش بتجي نادي قلقتني عليك 
مالك:كنت مضغوط في الشغل شوي فاكنت مش بقدر اجي 
اتفضلي اعقدي 
جاسمين ومسكت ايدها 
جاسمين:تعال نعقد علي ترابيزه لوحدينا عشان عايزك في الكلام كتير 
مالك ببتسامه وبص علي جنا:ماشي 
مالك وذهب مع جاسمين واعقده علي ترابيزه اقصد سيف وجنا 
جنا بغضب وبغيره واضحه:مين جاسمين دي 
سيف بستغرب من غضبها:ليه ومالك غضبانه كده ليه 
جنا ببتسامه بتوتر وبكذب:لا ابدا اصل اضيق لما انا قولت اسمه من غير لقاب فاانا ا ضيقت لما لقيت دي بتقول اسمه من غير لقاب وهو ساكت فاضيقت وقولت طب ليه بيضيق لما اللاقيني قولت اسمه من غير لقاب فكرتها بقا حد من العاملين زاي انا كده بس اظهر طلعت صحبته 
سيف بخبث:اها امممم دي يستي بكون خطبيت وحبيبت قلب مالك وبكون بنت محمد السيوفي الاحنا جاين الحفله بتاعته دي 
جنا بزعل وبصت علي مالك 
جنا بخنقه:طب احنا هنعقد في الحفله دي كتير 
سيف:معرفش والله ياجنا 
فجاء اغنيه اشتغلت ومالك وجاسمين قاموا وبيرقصوا علي سلو وجنا ببتبص عليهم بغيره وضيق 
سيف:تحبي ترقصي معايا 
جنا بتفكير:ماشي 
وسيف وجنا قاموا وبيرقصوا سلو 
وسيف بيلف جنا وراحت عند مالك وجاسمين راحت عند سيف وسيف راقص مع جاسمين 
جنا فضلت بصه علي مالك ولسه هتنزل من علي الاستيج بس مالك مسك ايدها وراقص معاها 
مالك:مالك كنتي بتبصلي كده ليه 
جنا لا يوجد رد منها 
فجاء الاغنيه خلصت ونزلوا 
ومالك ومحمد اتقفوا علي المشروع 
مالك:تمام اتفضلي امسكي الملف دها ياانسه جنا 
جنا مسكت الملف 
جاسمين وجت حضنت مالك 
جاسمين:انت هتمشي 
مالك ببتسامه:ايوه 
جاسمين:طب خليك شوي عشان خاطري 
مالك:جاسمين معلش لازم امشي بقا 
جاسمين:ماشي ولما توصل القصر يبقا كلمني تمام 
مالك ببتسامه:تمام 
مالك وجنا وسيف مشيوا وراكبوا السياره ومالك واصل جنا 
مالك:اتفضلي انزلي ياانسه جنا 
جنا:شكرا 
وجنا نزلت وداخلت الفيلا وطلعت علي غرفتها علي طول واخدت شاور وارتدت بيجامه لونه اسود ونمت علي سرير 
وفجاء قامت واعقدت علي سرير 
جنا بضيق:طب وانا مالي ليه بفكر كتير خاطب مش خاطب انا ليه مضيقه وزعلانه وغيرانه ليه وليه ماكنتش قدره اشوفهم مع بعض ليه ميكونش انا لا لا اكيد لا دي مجرد اوهام 
فجاء موبيلها رن وكان مالك 
جنا بغضب وبعفويه:بترن ليه يامستر مالك ها روح رن علي حبيبت قلبك وخطبيتك جاسمين زاي ماقالتلك رن عليه لما توصل وكانت بتقلدها ولا استنا يمكن اتلخبط ودوست علي رقمي غلط ومفكريني جاسمين مش كده سلام يامستر مالك 
مالك بستغرب:اا

جنا بغضب وبعفويه:بترن ليه يامستر مالك ها روح رن علي حبيبت قلبك وخطبيتك جاسمين زاي ماقالتلك رن عليه لما توصل وكانت بتقلدها ولا استنا يمكن اتلخبط ودوست علي رقمي غلط ومفكريني جاسمين مش كده سلام يامستر مالك 
مالك بستغرب:اا 
فجاء جنا قفلت السكه 
جنا بغيظ:احسن كده ان قفلت في وشك خلي بقا خطبيتك تنفعك
جنا بتفكير ولنفسها:يخريبتك اي الانتي عملتي دها دها اكيد بعد الاعملتوا دها هيرفدني هو انا مالي يكلمها ميكلمهش 
يالهوي هيقول عليه اي دلوقتي 
فجاء موبيلها رن وكام مالك 
مالك بعصبيه:انتي مجنونه انتي ازي تفقلي في وشي واي الكلام الاهبل دها الانتي قولتي 
جنا بغيظ:مش دي الحقيقه
مالك بستغرب:حقيقة اي ومين الا قالك الكلام دها
جنا بغيظ وبضيق: حقيقة انك خاطب جاسمين سيف الا قالي  
مالك ببتسامه جانبيه وبخبث: ويخصك في اي اذا كنت خاطبها او لا 
جنا بتوتر:م ميخصنيش في حاجه 
مالك ببتسامه جانبيه:المهم يبقا هاتي الملف الانا نسيته معاكي في الحفله هاتي بكرا 
جنا بغيظ:تمام
مالك وقفل السكه 
جنا بضيق وبغيظ:واحد بارد ومستفز 
جنا وبترن علي شخص 
جنا:الو ياجنه 
جنه:اي يابنتي رجعتي من الحفله 
جنا:ايوه وياربتني ماروحت 
جنه بضحكه:ليه 
جنا بغيظ:الاستاذ طلع خاطب 
جنه بعدم فهم وبضحكه:استاذ مين واضحي اكتر 
جنا بضيق:مالك طلع خاطب بت اي جمدا بصراحه عيون اي شعر اي بصي بصراحه فرسه😹😹
جنه بخبث:ودها يهمك في اي 
جنا بتوتر:م معرفش ليه حاسه اني مضيقه وزعلانه وغيران اووي 
جنه بخبث:القطه بتحب مديرها 
جنا ببتسامه:قصدك اي 
جنه بخبث:يعني انتي بتحبي مالك ياجنا 
جنا بزعل:حتي لو بحبه مش هينفع ياجنه هو خاطب وبيحب جاسمين يعني انا مليش وجود في حياته 
جنه بزعل علي صحبتها:يبقا طلعي من دماغك ومتفكريش فيها كتير  
جنا ودمعه نزلت منها:تمام 
جنه:بقولك ياجنا متقولي لي مديرك دها يشوفلي شغلانه معاكي 
جنا بفرحه:بجد هتجي 
جنه: ايوه 
جنا:تمام هقوله بكرا تصباحي علي خير 
جنه:وانتي من اهله 
وجنا قفلت السكه 
وبعدها فضلت تفكر شوي ونمت 
صباح جديد علي ابطالنا 
حنان:جنا قومي اتاخرتي علي الشغل 
جنا قامت وبفزع:اي اتاخرت 
وبتبص في الساعه 
جنا وحطت ايدها علي دماغها:يالهوي فعلا اتاخرت ربع الساعه
حنان:طب قومي طيب جهزي نفسك طيب احسن ماتتاخري اكتر من كده 
جنا:تمام 
وقامت واخدت شاور وارتدت جيبه لونها اسود قصير لحد اركبه وقميص ابيض وصندل بكعب اسود وشعرها منسدل علي ظهرها وضعت مكياج خفيف علي وجهه وضعت برفانها الانوثي كانت في غايه الجمال 
جنا ونزلت تحت في الصالون 
حنان:خدي سندوتشات دي معاكي افطري بيها وانتي في العربيه 
جنا وباست امها:ماشي اومال فين بابا 
حنان:ابوكي راح المستشفي عشان عنده عمليه جراحيه 
جنا ببتسامه:تمام سلام 
جنا ومشيت وراكبت السياره مع سائق بتاعها 
وبعد فتره واصلت الشركه 
ولقيت الاسانسير متعطل واخدت السلم جري 
وخبطت علي مالك ومالك استاذن لها بدخول 
جنا وبتنهج:صباح الخير يامستر مالك اسفه علي التاخير
مالك ببتسامه سخريه:مالسه بداري ياانسه جنا 
جنا بغيظ وبجز علي اسنانها:اسفه 
مالك:ومالك بتقوليها من تحت اسنانك كده ليه 
جنا بضيق وبهدوء:انا اسفه علي التاخير كده حلو 
مالك ببتسامه جانبيه:يعني المهم هاتي الملف وتاني مره تجي بداري 
جنا:حاضر اتفضل 
مالك واخد الملف منها:يلا روحي بقا علي شغلك 
جنا:حاضر 
وجنا ذهبت علي شغلها واعقدت علي المكتب 
وفي واحده جت وكانت هتفتح مكتب مالك وجنا فجاء جت لانها كانت في الحمام 
جنا:استني عندك ياانسه 
فجاء البنت لافت وشها 
جنا بصدمه:انتي 
البنت برقه:ايوه انا جاسمين وانتي عايزه اي 
جنا:استني متدخليش المكتب الا لما قول لي مستر مالك الاول 
جاسمين بسخريه:انتي مين انتي عشان تمنعني ادخل لي مالك 
جنا بحده:انا سكرتيرة مستر مالك ومش هتدخلي غير لما قوله الاول 
جاسمين:واي رايك بقا الانا هدخل 
جاسمين ولسه هتفتح الباب جنا مسكت ايدها واقفت قدام المكتب 
جنا بحده:وانا بقولك مش هتدخلي غير لما قوله 
جاسمين بصوت عالي وبعصبيه والمكتب اتلم عليهم 
جاسمين:انتي مجنونه يابنتي انتي زاي تمنعني ان ادخل انتي متعرفيش انا مين 
جنا بصوت عالي وبعصبيه:متغلطيش لوسمحتي دها شغلي ولازم مدخلكيش غير لما قوله حتي لوكنتي بنت مين 
جاسمين بعصبيه وبصوت عالي:انتي واحده قليله الادب وعايزه تتربي 
ولسه هتضربها بالقلم بس شخص جاء ومسك ايدها 
: اخرسي انتي شكلك الا عايزه تتربي مش هيه 


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-