رواية غلبت قسوتي الفصل السادس 6 بقلم بسملة بدوي

رواية غلبت قسوتي الفصل السادس 6 بقلم بسملة بدوي


رواية غلبت قسوتي الفصل السادس 6 هى رواية من كتابة بسملة بدوي رواية غلبت قسوتي الفصل السادس 6 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية غلبت قسوتي الفصل السادس 6 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية غلبت قسوتي الفصل السادس 6


رواية غلبت قسوتي بقلم بسملة بدوي


رواية غلبت قسوتي الفصل السادس 6


هی حست ان روحها بتتسحب.. هو ممكن يسيبها ممكن يتخلى عنها؟  طب مش هي كانت عايزه كده؟  بس بعد ايه ما خلاص حبته حبت حنانه واهتمامه واسلوبه معاها!!!  بصتله بخوف والدموع في عنيها من فكره انه ممكن يبعدها عنه ويطلقها!!! 
مهيب ببرود..... حاضر يا امي كادي لمي هدومنا  وجيبي فهد لحد ما ادور العربيه 
مرفت صرخت بصدمه.....  يعني اختارتها هي 
قاطعها بغضب... الي ميحترمش مراتي اكنه محترمنيش كرامتها من كرامتي يا امي 
مرفت بدموع مزيفه.....  بعد الي قولتهولك يا مُهيب بقولك دي مزوداها خالص ومش محترماني 
مهيب بغضب.... امي انا واقف من زمان وشايف كل حاجه بعيني  
على صوته.. انا قبل مااخرج موصيكي عليها هي دي الامانه الي سايبهالك قبل مااخرج 
مرفت بغل.... هي سحرالك وبعدين وطي صوتك انا امك ايه هتعلي صوتك على امك ولا اقولك تعال خدلك قلمين 
غمض عيونه بعصبيه قاطعهم دخول راجل كبير بيسند على عُكازه وسامي معاه....  في اي ايه صوتكوا عالي لي؟
مرفت اول ماشافته عيطت....  تعالى يا بابا تعالى شوف ابن بطني.. جه اليوم الي ابني يزعقلي فيه ويطلعني وحشه عشان مراته..بيزعلق لامه عشان مراته 
الجد  بصوت قوي....  مزعل امك ليه يا مُهيب.. ولا عايز تعمل مشاكل وخلاص عشان تتطفش ولاقيتها حجه 
مهيب بغضب شديد..... جدي مسمحلكش انا جاي بمزاجي وانت عارف كويس انا جاي ليه نهى كلامه وبص على كاندي الي منهاره فِ العييط قرب منها وبصوت كله حنيه.... تعالي ياحبيبي وقعدها على رجله بجرا*ءه ولمس وشها برقه... العيون الحلوين دول مايعيطوش 
اتكسفت من حركته وحاولت تقوم مطوق خصرها بتملك وهمس بحنيه وهو بيمسح دموعها..... ابتسمي الاول وانا اسيبك 
ابتسمت بسرعه.. قام ضاحك وسابها.. ايوا كدا وريني غمزاتك  
الجد بهدوء....الِ حصل ميتكررش تاني فاهمين
مهيب بصله بطرف عينه.....  انا هاخد فهد وراجع تاني المكان الي مابيحترمش مراتي ميلزمنيش يا حاج 
الجد بغضب.... وانا مش هسمح بدا يا فهد 
مرفت بدموع قربت منه....  هتسيبني تاني يا مهيب انت مش عارف انا كنت عامله ازاي وانت بعيد عني متسيبنيش تاني يامهيب انت ابني الوحيد مليش غيرك حقك عليا..  وبصت لكاندي بحزن.... قوليله حاجه انا مش هستحمل بُعده عني حقك عليا بس خليه يفضل 
كاندي صعبت عليها تحايلها عليها...  مهيب افضِل.. مامتك محتاجاك جنبها.. صدقني انا مش زعلانه
مرفت قربت من مهيب حضنته وعيطت.....  عايز تسيبني تاني يامهيب اهون عليك 
مهيب باس راسها.....  لا ماتهونيش عليا بس اعرفِ ان كرامتها من كرامتي 
.. 
الجد باعجاب شديد.... شكل المدخل عجبني مين الي عمله كدا ورتبه بالشكل دا 
مرفت بسرعه..... سمر هي الي عملته
مهيب هز راسه بيأس وفِ نفسه ..... مش هتتغيري وبص على كادي الي ابتسامتها اختفت ابتسم بحنيه.....  مابتكليش كويس ليه 
كادي بخجل من النظرات المصوبه عليها.....  ب باكل اهو 
فهد بطفوله...... ماما انتِ قاعده تأكليني ومش بتاكلي خدي دي من ايدي يالا عشان اجبلك شيكولاته بس لو خلصتيه كله 
كلهم ضحكو على كلامه سامي بضحك...... لِمض 
ابراهيم بجديه...... بتعاملك كويس  يافهد ولا عامله دور مرات الاب 
فعد ببراءه..... دي احلى ام في العالم انا فرحان اوي انها امي وبتأكلي براحه وبتحكيلي قصص.. مش زي سمر الشريره الي بتأكلني بالضرب بقلمي بسمله بدوي
سمر وشها اصفر واسبت المعلقه..... انا يا فهد 
كاندي همست ف ودنه برقه.... حبيبي كد غلط قول سوري 
فهد بغضب طفولي..... بس انا مغلطش.. حاضر سوري يا سمر
سمر بصتلها بغل......  انا شبعت ومشت 
فهد ضحك بفرحه.....  احسن يالا ياماما عشان نلعب مش انتِ قولتيلي انك هتلعبي معايا وهتحكيلي قصص كتير صح
ابتسمت برقه وهي بتمسد على ضهره.....   صح بس يالا اشرب العصير 
حاضر يا احلى ماما 
الجد وسامي بيتبادلو النظرات وفرحانين بتقبل فهد ليها 
مرفت سابت الاكل بغيظ وراحت ورا سمر  
فهد:  خلصت ياماما يالا بق عشان اوريكي اوضتي والعابي 
بصت ل مهيب تشوف رده..  لا مش هتقومي قبل ما تخلصي اكلك 
كاندي بخجل.... صدقني شبعت.. اغرفلك كمان شكلك جعان
مهيب بغمزه....  جعان حاجه تانيه 
قامت بسرعه واشتالت فعد ومشت تحت نظراتهم وضحكه
الجد بابتسامه... شايفك فرحان بالجوازه مش زي ما اتوقعت
مهيب بابتسامه لاول مره صدمتهم.....  فوق ما تتصور 
سامي بص لابوه بخبث وهو بادله النظره وضحكوا.. مهيب ادرك الي قاله...  انا قصدي يا عني
ابراهيم  بضحك ..... عيله وقعتك يا مهيب  ولا وجه اليوم الي اشوفك فيه عشقان 
.. 
فهد بضحك شديد.. ااه همسكك وهكسب ياماما انا قوي صح
كاندي بحب....  عااا لا ماتمسكنيش دا انت قوي اوي اوي
فهد حضنها بفرحه... بحبك اوي انا اما اكبر ويسألوني انا قوي ازاي هقولهم بسبب امي 
كاندي حضنته جامد.. ياحبيبي قلب ماما انت وانا كمان بحبك     
_جبلك عصير مفيد عشان شكلك هبطت
فهد ببراءه.... علطول بشوف امهات اصحابي بيهتموا بيهم وبيحبوهم وانا لا واقعد ادعي لربنا يارب عايز ماما واستجاب 
ابتسم بحنيه..... قلب ماما هات بوسه بقا 
جري عليها مخدش باله من العصير واسكبه عليها نطق برعب.... انا انا اسف متضربنيش انا مكنش قصدي
قربت منه بحنيه..... اهدى متخافش هضربك ليه بس
_ عشان سمر كانت  بتضربني لو وقعت حاجه 
ابتسمت بحب.....عمري ماهمد ايدي عليكي في ام بتضرب  ابنها على حاجه تافهه زي دي.. هز راسه ببرأه بلا.. هروح اغير مش هتأخر اوكي 
اوكي بقلمي بسمله بدوي
.. 
خرجت بكسوف..  نسيت اني مجبتش هدوم البس اي الوقتي 
اتصمرت مكانها اما لقت مهيب مع فهد واول ماشافها جري عليها بغيره......  انتِ كنتي قاعده كدا مع فهد 
مفيش رد صرخ ف فهد..... على اوضتك قرب منها بغضب مجنون..... ردي عليا انتِ كنتي قاعده كدا مع فهد 
ساكته برعب من شكله وصوته العالي...لا لا والله انا قاطع كلامه وهو بيهجم على شفتيها بر*غبه... انصدمت في الاول وحاولت تبعده بس هو اقوى منها ميت مره.. بعد اما حس باختناقها... وسند  جبينه على جبينها...احرميني بقا مش قادر 
فجأه سمعو شهقت قويه بص لقاها سمر وكاندي همتوت من خجلها والموقف الي اتحطت فيه وحرفيا هتنسهر من خجلها
سمر بهمجيه وهي بتهجم على كاندي... ااه يا سا*فله يا قليله الادب سايباه وعمله مكسوفه.. فرحانه بلهفته عليكي يا خطافه الرجاله 
مهيب بعِدها عنها بغضب  ابعدي انتِ اتجننتي سيبها 
سمر بصراخ..... سيبني سيبني اعرفها مقامها وشدتها من شعرها وفضلت جراها منه وفتحت الباب 
مهيب بغضب جحيمي.... سمر انتِ بتهببي اي سيبها احسنلك
سمر بغل....عاملي فيها عاشق ونازل فيها بوس ولا لهفتك دا انا عمري ما شوفت ربع نظرتك ليها ليا  و شدتها بسرعه وهي بتحاول تزقها مش عارفه ونزلت بيها الشبابيك كانت مفتوحه والجيران بتتفرج وقاعدين يتهامسو على جمالها 
مهيب شدها منها بعنف و قلع قميصه ولبسه لِ كادي الي منهاره فِ العييط وبتحاول تستُر جسدها...  روح وانتِ طالق بالتلاته

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -