رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 7 و 8 و 9 بقلم نهيلة حميمي

رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 7 و 8 و 9 بقلم نهيلة حميمي


رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 7 و 8 و 9 هى رواية من كتابة نهيلة حميمي قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 7 و 8 و 9 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 7 و 8 و 9 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 7 و 8 و 9


رواية قلوب ارهقها نبضها  بقلم نهيلة حميمي




رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الـ 7 و 8 و 9


ملاك بغيض:يلا بينا ياجودي
فهد:مامي انا آسف
ملاك:حسابي راح يكون معاك في بيت..
أسد:فهد ملاك ممكن اتكلم مع مماكم شوية لوحدنا
جودي بفضول:على شو راح تكلمو
أسد:على شغل
جودي :تمام يلا بينا يافهد
يخرج فهد وجودي من مكتب ويجلسو مع نهلة.....
♡♡♡♡♡♡♡#بقلم_نهيلة_حميمي 
ملاك بتوتر:خير عايزني في إيه
أسد وهو يقترب منها وقلبه يكاد يخرج من مكانه بسبب تلك دقاته عنيفة..
أسد بتوهان في عينيها:انزعي نقاب عايز اشوفك
ملاك:شو اي قلة أدب دي
أسد وهو يقترب أكثر
تعود ملاك بخطوات بطيئة للوراء  حتى التصقت مع حائط
أسد:عايز اشوفك  دلوقتي
مد يده لنزع نقابها لكن اوقفه دخول علي..
علي:احم أسد عايز اتكلم معاك شوية..
أسد بغيض:كان لازم تطرق في باب
استغلت ملاك حديثهم وبتعدت عن أسد بسرعة وخرجت من مكتب ودربات قلبها لا تتوقف
ملاك:اي احساس غريب دا
فهد:بشو بتحسي يامامي 
ملاك:انت بدات اصمت كل دا بسببك
جودي:هو عمو زعق لك يامامي 
ملاك:ششش ويلا بينا من هون...
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤♡
تارا:مش عارفة ليش أسد فاضل باص ليها طول اجتماع
سمر:ليكون معجب بيها
تارا:مستحييل لازم نعمل حاجة عشان أسد يكرها ويبعد عنها
سمر:بس جميع مواقع تواصل بيقولو انو أسد طلع مخلف نسخة عنو
تارا بخبث:مو تخافي راح اق*تل نسخة دي 
♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤
علي:الحمد لله دخلت في وقت مناسب انت شو كنت عايز تعمل 
أسد:ابص على وشها
علي:خير انشاء الله دا حرام وهي تقربك منين
أسد:دي ملاك وانا شاكك مية في مية انها ملاك كانت صغيرة وكنت بفضل باصص ليها في عيونها وكانت دايما تتوتر
علي:بس دا مش يخليك تصدق انها ملاك #بقلم_نهيلة_حميمي
أسد:تفضل دي 
علي بستغراب:اي دا..شعرة
أسد:ايوا بدي تحليل DAN يكون  عندي دلوقتي 
علي :شوو؟انت شاكك بأنو فهد ابنك
أسد:نعم
علي:بس تحليل DAN بتضهر تحاليلو على ٢٤ ساعة
أسد:طيب ...
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في منزل ملاك ......
ملاك وهي تمسك أدن فهد
ملاك بغيض:انا غبية 
فهد:اه
ملاك بغيض اكثر:شووو؟
فهد:مامي انتي بتوجعيني خلاص انتي غبية اه بقصد دكية يلا اتركي ادني
ملاك:على اوضتك يله
فهد:اممم بس انا جوعااااان
ملاك:يله على أوضتك
بعد دقائق تسمع ملاك طرق على باب
ملاك:اهلا عشق تفضلي 
عشق:سلام عليكم 
ملاك:وعليكم سلام شكلك تعبانة
عشق وهي تستلقي على أريكة
عشق:اوي اوي
♡♡♡♡♡♡
سمر:شو طريقة لهت خلي أسد يبعد عن يارا(تقصد ملاك)
تارا بخبث:راح انزع نقابها في شركة 
سمر بضحكة خبيثة:هههه دكية
 بس خايفة لتكون جميلة
تارا:لو كانت جميلة مو كانت لبست نقاب
(يعني فتياة وحشا*ت هما لبيلبسو نقاب🤦‍♂️ فقط الله ينعلك ياتارا)
سمر:اممم تمام ايمتا راح تبلشي خطوة دي
تارا:غدا
♧♧♧♧♧◇♧♧
تحكي ملاك كل شيء حدث في شركة 
عشق بصدمة:شوووو؟فهد وجودي مين جابو معلومات دي كلها
ملاك:وانا كمان مش عارفة
عشق:بالله عليك ياملاك أطفال دو من وين
فهد:انا من مريخ
جودي:وانا من زحل
عشق بضحكة:ههههه تعالو تعالو
جلس فهد وجودي بجانب عشق
ملاك :انا قلت لإلك مو تخرج من أوضة
فهد ببرود:زهقت يامامي
عشق:فهد جودي انتو من وين عرفتو أمور شركة دي
فهد:مو عارف
جودي:انا جبتهم من دماغي
عشق🤦‍♂️:انا عارفة من دماغك بس ازاي عرفتوهم يعني وين قرأتوهم
فهد:اممم قريتهم في ملف مامي
عشق :اممم تمام
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في قصر أسد...
يدخل أسد بغير عادته 
يدخل الى قصر وعلى وجهه ابتسامة واسعة..
معتز:بسم الله رحمان رحيم شكلو ابني تلبس
لميس:مساء ورد ياأسد تعال تتعشى
أسد:طيب
جلس أسد جانب معتز..وبدأ بتناول عشائه..
لميس وهي تتصفح مواقع تواصل..
لميس بصدمة:...........
بعد نوم فهد وجودي..
ملاك:بصراحة انا لكنت لابسة ملابس جد مكشوفة 
عشق:يعني اغرتيه في دلك وقت
ملاك:صح بس موكنت عارفة واصلا هو كان ثمل 
عشق:اه تمام يلا اقفلي على ماضي ويلا بينا نام
ملاك:تمام قفلتو
عشق:مين؟؟
ملاك:ماضي
عشق:ههه وبقول فهد لمين خارج في دمو خفيف
♡♡♡♡♡♡♡♡
لميس بصدمة:أسد انت مخلف
معتز بستغراب:شوو كلام دا؟
أسد:لا بس شاكك انو ابني
معتز:ازاي انا مش فاهم حاجة
أسد:......حكى لهم كل شيء
معتز وهو يضيق عينيه:انت مين لمس*ت
أسد:ملاك فقط
معتز:وانت شاكك انو فتاة دي ملاك
أسد:مية في مية انا قريت معلوماتها في شركة طلع عمرها ١٩ سنة بس
معتز بصدمة:شووو ١٩ سنة بس اولادها كم عمرهم
أسد:٥ سنين
معتز بصدمة:يعني هي انجبت على ١٤ سنة 
أسد:صح
لميس:واصلا انت من اغتص*بت ملاك كان عمرها ١٤ سنة
أسد بضيق:انا مو غتصب*تها
معتز:اغلقو على موضوع دا ويلا ننام شكلو وقت تأخر 
أسد:تصبحو على خير
لميس ومعتز:وانت من أهلو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في صباح ترتدي ملاك نقاب أحمر وتحمل حقيبتها وبعض ملفات عمل وتتوجهو الى شركة 
♧♧♧♧♧♧♧
عشق كدلك مثال وتتوجه الى مستشفى (عشق تعمل ممرضة في أحد مستشفيات)
♡♡♡♡♡♡♡♡
بيصحي أسد  وبياخد شاور ويغير  هدومو ويتوجهو الى شركة
♡♡♡♡♡♡♡
يدخل علي ونهلة الى شركة
نهلة:يلا باي ياعلي 
علي:باي(ملحوضة علي ونهلة اخوة🤦‍♀️)
♧♧♧♧♧♧♧♧
تدخل ملاك الى مكتبها خاص الدي نعتته لها نهلة تجلس على كرسي...
ملاك:هلأ شو راح اعمل انا نسيت ليش جاية اصلا هون
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تارا بخبث:راح بلش خطوة أولى وهي اضهار وشها وح*ش
تتقدم تارا ناحية مكتب ملاك 
تدخل هي مكتب بكل غرور
تارا:انتي انا عايزا ملف صفقة Fraîchement (👉انا عارفة انو ولا واحد فيكم راح يقرأها🤦‍♀️) يكون عندي هلأ في مكتبي
ملاك بضيق:تمام
خرجت تارا من مكتب ووقفت أمامه تنتضر خروج ملاك وعلى وجهها ابتسامة خبيثة..
في تلك أثناء كانو جميع موضفين مجتمعين ..
تارا في نفسها:راح اخليك شوهة امام جميع يايارا..
في تلك أثناء خرجت ملاك وأسد في نفس وقت..
ملاك :تفضلي ملف
تارا:خوديهي لمكتبي
تتقدم ملاك بخطوات الى مكتب
في تلك أثناء صطنعت تارا انها ستسقط وسقطت على ملاك ونزعت نقابها...
بعد نزع نقاب ضهرت تلك ملاك بكل جا*دبيتها وضهر شعرها أحمر حرير...
ضلت تارا ممسكة بنقاب ولم تستطع ان تنطق بأي كلمة 
اما أسد فشل رجليه على حركة وأقسم بأنها أتت من سماء 
جميع موضفين فتحو فمهم بصدمة:الله أكبر اي دا..
ملاك بدموع:حرام عليك 
وأخدت نقاب من يدي تارا  ورتدته وخرجت بسرعة من شركة وعلى وجهها دموع ...
اما تارا فكأن دلوا من ماء بارد سقط عليها بعد قليل فاقت من صدمتها..
تارا:مين دي شكلها عارضة أزياء
بعض موضفين:اي جمال دا كلو ماشاء الله لقد مثل بأن لاتحكم على كتاب من عنوانه دي طلعت ملااااك
فاق أسد من صدمته على كلمة ملاك
أسد بغيرة:كل واحد على شغلو يله وانتي ياتارا حسابك ثقل أوي
تارا وهي تبلع ريقها:آسفة 
أسد:مو بدي اشوف وشك هلأ غوري من أمامي...
يدخل أسد الى مكتب 
أسد:نفس شعر نفس عيون  نفس غمازات يعني هي ملاااك..
دخل  في تلك اثناء علي وفي يده ورقة..
علي :تفضل دا تحليل DAN
اخد أسد ورقة من يد علي وقرأها
أسد بصدمة:..............
ملاك: يلا قوم يا فهد 
فهد بنوم:جيتي بدري ليه 
ملاك بصوت مخنو*ق:قوم عشان تغير هدومك وتروح  المدرسه 
فهد وهو بيقعد :مامي انتي كنتي بتعيطي صح
ملاك بنفي: لا يلا قوم
فهد:انا قمت اهوو
يغير فهد ملابسه ..
فهد:جودي فين 
ملاك:بتقول انها تعبا*نة شوية 
فهد :تمام
يدخل فهد الى غرفة جودي
فهد:امم بحيكي عل كد*بتك
جودي:هااه كدب 
فهد:انتي مش تعبانه صح
جودي:شششش لتسمعك مامي انا زهقت من جو المدرسه
فهد :مامي مااامي
جودي:ششش انا قلتلك متقولش لمامي
فهد:لا  هقولها
جودي بغضب:انت كل*ب حيو*ان حما*ر حل*وف يالمش متر*بي
تقدم ناحيتها فهد بغي*ظ
جودي بخوف:يامامااااا يامااامااا
ملاك:في ايه
جودي:عايز يضر*بني
ملاك: صح اللي قالته اختك
فهد:لا لا بتكدب طيب حبيبتي جودي يلا نروح للمدرسة انتي مش تعبا*نه
ملاك:خليها  النهارده
فهد وهو بيربع أيده 
فهد:مش هروح غير لما تيجي معايا
جودي:خلاص جايه اهوو
خرج فهد وجودي الى مدرسة ....
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪▪▪
أسد وهو بحضن علي ..
أسد بفرحة:يسسس طلع ابني طلع ابني وطلعت البنت هي ملاااااك يسسسسس
علي:على مهلك ياصاحبي لتجيلك سكته قلبي*ه
أسد:انهارده اجازة للكل.
علي:اممم تمام..
يخرج أسد من شركته ويروح عند بيت ملاك بعد ما عرف العنوان من علي.....
♡♡♡♡♤♤♤♤♤♤
بتجهز ملاك كب كيك بشكولاته وبتحطها في الفرن وتبدأ بتنضيف البيت بعد قليل حد خبط عل باب
ملاك:واخييرا  عشق جت
تفتح ملاك الباب وقبل ما تشوف مين ترجع عل المطبخ بسرعه 
ملاك:يانهار اسود نسيت كبب كيك في الفرن
تطفي الفرن بسرعه
ملاك:اووف جيتي في الووقت المناسب ..عشق انتي جيتي صح بتلف وتتفاجئ ......
دخل أسد الى مطبخ وقف  مصدوما في مكانه من تلك ملاك لرافعة شعرها ديل حصان ولابسة بيجامة صيفية بلع ريقه بصعوبة..
ملاك بخضة:أسد 
فركت عينيها وهي تردد في نفسها :انا بحلم صح
تفتحهم مرة أخرى تجد أسد مازال واقفا امامها
ملاك:انت بتعمل ايه هنا
أسد بتوهان:بالله عليك مين ورا الجمال دا كلو
ملاك وهي ناسية امر ملابسها:مين سمحلك تدخل بيتي  بصفتك إيه
أسد وهو يبلع ريقه بحرارة:بصفتي ابو عيالك 
ملاك بصدمة:اي الكلام اللي بتقولوا دا
قرب أسد منها ووضع تحاليل DAn في يدها وهمس في أدنها
أسد:حسابي معاكي وحش أوي عشان حرمتيني منك ومن ولادي ٥ سنين
ملاك بدموع:هتاخدهم مني صح 
أسد بستغراب: اي اخدهم مين اللي قالك كدا 
ملاك:يعني ايه
أسد:تتجوزيني
ملاك:هااه مش موافقه
أسد:ليه طيب
ملاك وهي تري ملابسها بصدمة
 بسها أسد عل خدها بسرعه
أسد:اقسم بالله ماسك نفسي عنك بالعافية لو شفتك قدامي دقيقة وحده ممكن اعمل حاجه نفسي اعملها ....
خرجت ملاك بكسوف من المطبخ ودخلت بسرعة الى غرفتها وقفلت الباب
..
أسد من  ورا الباب..
أسد:بكرا كتب كتابنا 
ملاك : اي بتهزر
أسد:مستحييل اهزرفي حاجه زي كدا 
يلا باي 
ملاك بتنهيدة :وأخيرا  مشي
فتحت الباب ودخل  أسد ويشد*ها ليه وووووو


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-