رواية اوقعت في حب مجنونة جني وملك الفصل الـ 8 و 9 و 10 بقلم رنا سعيد

رواية اوقعت في حب مجنونة جني وملك الفصل الـ 8 و 9 و 10 بقلم رنا سعيد


رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 8 و 9 و 10 هى رواية من كتابة رنا سعيد اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 8 و 9 و 10 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 8 و 9 و 10 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 8 و 9 و 10


رواية اوقعت في حب مجنونة جني وملك  بقلم رنا سعيد





رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الـ 8 و 9 و 10


جاسمين بعصبيه وبصوت عالي:انتي واحده قليله الادب وعايزه تتربي 
ولسه هتضربها بالقلم بس شخص جه ومسك ايدها 
: اخرسي انتي شكلك الا عايزه تتربي مش هيه
جاسمين وبصت خلفها 
جاسمين وبعدت ايدها عنه و بعصبيه:انت ازي تجراء وتمسك ايدي كده ياسيف وعشان مين دي 
سيف بنرفزه:احترم نفسك ياجاسمين انتي هنا في شركه محترمه وهي مغلطتش فيكي دي شغلها وبتنفذه 
فجاء مالك فتح الباب المكتب وخرج منه
مالك بهدوء:في اي صوتكم عالي ليه 
جاسمين وجريت عليه وحضنته وبدموع مزيفه:البنت دي مش كانت راضيه تتدخلني عندك يامالك وفضلت تزعق فيها وانا مش راضيه اعملها حاجه وبكلم معها باسلوب حلو وهي بكلمني باسلوب وحش خالص يامالك 
وكانت هتضربني بالقلم حتي اسال العمال يامالك هي غلطانها مش انا
مالك وبعده عن جاسمين وذهب واقف قصد جنا
مالك بعصبيه:انتي ازي تجريء وتعلي صوتك عليها وكمان مدخلهش مكتبي وكمان كنتي هتضربيها بالقلم انتي مرفوده فاهمه مرفوده 
جنا وبتحاول دموعها متنزلش:دها هي الاكانت هتضربني بالقلم وكمان انا مرضتش ادخلها غير لما اقولك الاول بس  هي مش راضيت وكانت عايزه تتدخل بالعافيه وفضلت تهين فيها والله 
فجاء جاسمين ضربتها بالقلم باقص قوه:القلم دها عشان انتي واحده كدبه صدقني يامالك هي قليلة الادب انا ملقتش سكرتيره اعقدها وكنت هدخل لقتها جايه وبتقولي مش هتدخلي وقليلت ادب معايا تعرف لو قالتلي بااذوق ان مش هينفع ادخل غير لما اتقولك كنت وافقت بس هي مش فهمتني كده هي العيب عليها هي يامالك مش انا 
مالك بعصبيه اكتر:معلشي ياحبيبتي اظهر انا شغلت الناس غبيه معايا ومش بتفهم 
جنا بصت عليه بدموع:الله يسامحك بس انا قبل ماامشي من هنا هقولك كلمه واحده انا مش غلطانه ولا غبيه وانا بس كنت بعمل شغلي مش اكتر 
وذهبت ناحيت مكتبها واخدت شنطتها ومشيت ودموعها علي خدها 
سيف:جنا استني 
سيف بعصبيه:علي فكره يامالك انا جيت وشوفت جاسمين الاكانت عايزه تضربها بالقلم وانا مسكت ايدها عشان متضربهش وانا واثق ان جنا مش غلطانها عن اذنك 
وسيف مشي وداخل مكتبوا 
مالك وداخل مكتبوا ومع جاسمين 
مالك:قوليلي كنتي جايه ليه بقا 
جاسمين بدلع:واحشتني وجايه اطمن عليك 
مالك ببتسامه:وانتي اكتر تشربي حاجه 
جاسمين برقه:لا انا ماشيه بقا عشان خارجه مع صحابي 
مالك بستغرب:علي الصبح كده 
جاسمين:اها هنقضي اليومين انا وصحابي في الغردقه كده 
مالك ببتسامه:تمام خلي بالك من نفسك 
جاسمين وقامت وهو قام واقف وحضنته وباسته من خده
جاسمين:انا ماشيه بقا سلام هتوحشني 
مالك ببتسامه:وانتي اكتر 
جاسمين ومشيت من عنده وهو اعقد يفكر في جنا 
سيف فجاء داخل عليها 
سيف:تعال معايا عايزك 
مالك:عايز اي 
سيف:تعال معايا دقيقه 
مالك:امممم 
مالك ومشي مع سيف وذهبوا علي غرفته كاميرات المراقبه
مالك بستغرب:جايبني هنا ليه 
سيف:تعال شوف حبيبت قلبك الا مش غلطانه 
مالك واتفرج علي فيديو كاميرا المسجل بين جنا وجاسمبن 
سيف:شفت مين الاغلطان 
مالك بصدمه وندم:يعني جاسمين هي الا غلطانه مش جنا 
سيف:ايوه اديك انت شفت بعينك في كاميرات المراقبه اهيه مش معني انك بتحب واحده يبقا ديما هي الصح لازم تتاكد من حقيقه قبل ماتحكم علي الطرف تاني 
مالك وخرج وذهب الي مكتبوا 
مالك وشد في شعره:غبي يامالك غبي ليه عملت معها كده ليه وانت كنت متاكد من جواك الا هي مش غلطانه 
سيف وداخل المكتب 
سيف:هتعمل اي بعد مرفدها 
مالك:مش عارف ياسيف 
سيف:لازم ترجعها تاني وترجعلها كرامتها قدام العاملين الانت وجاسمين هانم مسحتوا بي كرامتها الارض 
مالك:سيف سيبني دلوقتي بعد اذنك 
سيف:ماشي ياصاحبي 
في مكان اخر جنا اعقدها علي كورنيش البحر 
جنا سرحانه ودموعها علي خدها 
:جنا 

جنا اعقدها علي كورنيش البحر ودموعها علي خدها 
:جنا 
جنا بصت خلفها وبصدمه:مالك 
مالك بندم:انا اسف 
جنا ولفت وشها اقصد البحر 
مالك وجه اعقد جمبيها ومسك وشها بايدها:انا عارف انك زعلانه مني ودها من حقك انك تزعلي بس انا اسف بجد 
انا ال 
جنا قاطعته وبدموع:حبك لي جاسمين كان عميك عن الحقيقه مش كده وانا بقا المفروض اسامحك صح بعد ماكسرتلي قلبي بكلامك انت وهي اسفه مش هقدر اسامحك 
مالك بستغرب:قلبك 
جنا بدموع وبصريخ:ايوه قلبي الا حبك من اول يوم شافك فيه وهو مبطلش دق لي اسمك كل حاجه جوايا عايزك وانت مش حاسس بيه بس هتحس ازي وانت بتحب واحده غيره هتحس ازي يامالك وفضلت تبكي 
مالك بصدمه ومسك وشها بايدها الاتنين وبيمسح دموعه:كل دها في قلبك ومخبياه عني بس تعرفي انتي مجنونه فعلا 
جنا بستغرب:ليه 
مالك ببتسامه:عشان بتصدقي اي حد بيقولك اي حاجه وخلاص 
جنا بعدم فهم:ازي 
مالك ببتسامه:عشان انا بحبك انتي ومش بحب جاسمين ويلا ارجعي معايا الشركه بقا
جنا بصدمه:انا  
جنه:جنا جنا 
جنا بوجع:اي فين مالك كان هنا فين
جنه: سلامت عقلك مفيش حد هنا انا الاوقفه هنا من بداري وبكلم فيكي ولا انتي هنا خالص 
جنا بدموع:انا اتخيلت الاهو هنا وكان بيكلمني وقالي انه بيحبني 
جنه بيزعيق:فوقي يابنتي مالك مجاش هنا ولا هو بيحبك فوقي بقا هو بيحب خطيبته جاسمين ياجنا لحد امتا هتفكري فيه انسي بقا خلاص مش كفايه الاعملوا في الشركه هو وخطيبته ولسه بتحبي فوقي ياجنا ويلا نمشي 
وافتحي صفحه جديده من حياتك بقا وانسي مالك وانسي اصلا الانتي اشتغلتي في شركاته فين جنا المجنونه القويه الامفيش حاجه بتهزها ولا حد يقدر يقف اقصدها فين جنا دي مش جنا الضعيفه الا حتت بت ملهش لازمه ضربتها بالقلم و دلوقتي جايه تعقد علي كورنيش وتعيط انتي نسيتي انتي بنت مين انتي بنت دكتور احمد الشرقاوي بنت اشهر دكتور في العالم نسيتي يعني لوروحتي اشتغلتي في احسن الشركه فيكي يامصر غير شركة مالك هيقبلوكي علي طول فوقي بقا لنفسك ياجنا فوقي ياحبيبتي 
جنا بقوه وبتمسح دموعها:عندك حق فعلا يلا نمشي عشان انا جعانه اوي بصراحه وعايزه اكل واقرء رواياتي عشان وحشوني اوي بصراحه 
جنه بضحكه:ايوه بقا دي جنا الاعرفها بتقريء روايه اي دلوقتي 
جنا بضحكه:خلصت روايه حلم الملاك وبقراء دلوقتي اوقعت في حب مجنونه وانا حبيت صعيدي بس البطله الا في اوقعت في حب مجنونه بحسها بتشبهني انا بالظبط بجد تسلم ايد الكاتبه رنا سعيد رواياتها تحفه😹😹
جنه:ههههه طب يلا نمشي بقا 
وجنه وجنا ذهبوا كل واحده رواحت فيلاتها 
جنا بهزار:يااهل الدار هل يوجد احد في الفيلا 
حنان بضحكه:نحن هنا في المطبخ 
جنا وذهبت للمطبخ 
جنا بهزار:اخص علي الرجاله الابتقطع بصل في المطبخ 
احمد بضحكه:تعالي يابكاشه 
جنا بهزار:معقول دكتور احمد الشرقاوي هنا بنفسه في المطبخ وبيقطع بصل 
احمد بضحكه:ههههههههه وفي اي 
جنا بهزار:فيها كتير  
احمد بضحكه:ماشي ياستي بدل ماانتي واقفه كده تعالي سعدينها عشان في ضيوف جايلنها النهارده وكمان اي الارجعك بداري من الشغل كده بعتقد لسه بداري علي معاد رجوعك 
جنا بضحكه:اسكت هو انت متعرفش الانا سيبت الشغل   
احمد:سيبتي الشغل ليه 
جنا بتفكير:الشركه مش عاجبني ومش مرتاحه فيها ومخنوقه كده منها 
حنان:الشركة مالك الشافعي مش عجبكي الا اي شخص يتمنها بس يشتغل فيها مش عجبكي انت اصلا لو جابنيلك اي مش بيعجبك العجب 
جنا بهزار:ولا صيام في رجب هههههههه انا طالعه اغير لبسي وانام شوي عن اذنكم وانت اقطع البصل كويس يادكتور احمد ههههههههههه 
احمد ببتسامه:ماشي ياجنا ماشي 
وجنا طلعت فوق وغيرت هدومها ونفضت اي تفكير من دماغها ونمت 
وجاء وقت المساء 
حنان:جنا اصاحي الضيوف تحت اصاحي 
جنا بنوم:وانا مالي ياماما ومال الضيوف انا عايزه انام 
حنان:يبت اصاحي عمك هيثم وابنه مالك تحت و 
جنا قامت بسرعه وبخضه وقاطعتها:م مالك 

وجاء وقت المساء
حنان:جنا اصاحي الضيوف تحت اصاحي 
جنا بنوم:وانا مالي ياماما ومال الضيوف انا عايزه انام 
حنان:يبت اصاحي عمك هيثم وابنه مالك تحت و 
جنا قامت بسرعه وبخضه وقاطعتها:م مالك 
حنان بستغرب:ايوه مالك وانتي مالك اتخضتي كده ليه 
جنا بتوتر:لا اابدا مفيش حاجه 
حنان:طب قومي البسي يلا عمك هيثم عايز يسلم عليكي 
جنا:امممم 
حنان:انا نزلها والبسي وانجزي كده بسرعه 
جنا:حاضر 
حنان نزلت وجنا اخرجت لبس من دولابها وكان عباره عن 
فستان قصير لحد راكبه ومنفوش وبحملات ولون ابيض وفي ورود لونها احمر واخرجت صندل بكعب لونه احمر
وداخلت الحمام واخدت شاور  
وبعد فتره خرجت من الحمام وكانت تبدو كالاميرات بفستانها واقفت قدام المرايا ومشطت شعرها وعملته فورمه 
ونزلت قصتين علي وجهه وضعت مكياج خفيف علي وجهه واحمر شفاه كانت وضعت برفانها الانوثي كانت في غايه الجمال 
وراتدت الصندل واخدت موبيلها ونزلت تحت 
وهي نزلها من علي سلالم وماتجاه ناحيت الصالون فجاء خبطت في شخص 
جنا:مالك 
مالك ببتسامه جانبيه:مالك كده حاف من غير مستر 
جنا بضيق:مستر مالك دي في الشغل مش هنا في فيلاتي 
وابتسمت وكملت ماشيه ومالك مسكها من ايدها 
مالك ببتسامه جانبيه:فين الحمام ياجنا 
جنا قلبها دق من سمع اسمها من بين شفتيه من غير انسه 
جنا بستغرب:ليه 
مالك ببتسامه جانبيه:هيكون ليه يعني ياغيبه هم الابيدخلوا الحمام بيدخلوا ليه 
جنا بغضب وبعصبيه:ماسمحلكش تغلط فيها لوسمحت 
مالك ببتسامه جانبيه:هدي اعصابك شويه مش كده وفين الحمام 
جنا بضيق:ادخل كده هتلاقي الحمام في وشك علي طول 
مالك ببتسامه:ماشي ياقمر بس الفستان دها طلع فيكي شبه الاطفال بظبط شكلك بيضحك الصراحه ههههههههه 
وسيبها ومشي 
جنا بضيق وكملت ماشيه: ظريف انا شبه الاطفال وماله طفله طفله عجبني 
جنا وسلمت علي هيثم وحضنته:ازيك ياعمو هيثم اخبارك اي 
هيثم ببتسامه:بخير ياحبيبتي ابوكي بيقولي انك سيبتي الشركه ليه مالك مضيقك ولا حاجه 
في الوقت دها مالك واصل واستمع لحديث ابوها 
جنا وبصت علي مالك
جنا بكدب:لا مالك شخص كويس وعمره مضيقني بس انا مش مرتاحه في الشركه وحاسه بخنقه كده 
هيثم ببتسامه:ماشي براحتك يابنتي 
وجنا اعقدت ومالك كمان 
هيثم:احنا جايين النهارده نعزمكم علي خطوبة مالك يوم الجمعه الجايه 
احمد ببتسامه:الف مليون مبروك احنا طبعا جايين من غير عزومها 
جنا بصدمه وبوجع:بس مش حضرتك خاطب جاسمين 
مالك ببتسامه:لا انا لسه رايح خاطبها النهارده والجمعه الجايه هلبس الشباكه بتمنها تشرفنا مع دكتور احمد 
جنا بوجع:بس سيف قالي انك خاطبها انا مش فاهمه حاجه 
مالك ببتسامه:سيف كان بيهزار معاكي 
جنا بوجع اكثر:اها اها الف مبروك 
جنا وموبيلها رن 
جنا:عن اذنكم 
جنا وخرجت وذهبت الي حديقه الفيلا 
جنا واعقدت علي الارجوحه 
جنا بدموع:الو 
جنه:انت بتعيطي 
جنا بدموع اكثر وقفلت التليفون وفجاء شخص اعقد جمبيها
:بتعيطي ليه 
جنا ومسحت دموعها
جنا وبصت جمبيها:مالك اي الاجايبك هنا 
مالك:جاي اقولك ارجع الشركه 
جنا بحده:لا مش راجعه 
مالك:ليه 
جنا بوجع:انت بتسالني ليه 
مالك ببرود:ايوه بسالك ليه كان سوء تفاهم حصل وانا بعتذر عن الحصل وعرفت الانتي مش غلطانه وخطبيتي هي الاغلطانه وانا بعتذر برضوا بنيابه عنها 
جنا بوجع وقامت واقفت:وانا مش قبلها الاعتذار ولا راجعها الشركه بعد اذنك 
مالك ومسك ايدها:استني 
جنا بوجع ولفت ليه:نعم 
مالك:انتي ماضيه علي عقد انك هتعقد سنه في الشركه ومش هتسيبها الا في حالة المدير هو الاطردك منها ولو مش نفذتي الشرط هتدفعي ١٠ مليار جنيه 
جنا بصدمه:بس انا مش ماضيه علي كده خالص 
مالك وطلع ملف 
مالك:بصي اهو مش دي امضتك  
جنا بصدمه:ايوه 
مالك ببتسامه جانبيه:هترجعي ولا هتدافعي ١٠ مليار 
جنا بتفكير:بس انت طردتني يبقا كده خلصانه 
واخدت منه الملف وقامت بتقطيعوا 
جنا ببتسامه:وبكده قطعت الملف يعني كده خالص مفيش وراق بح خالص 
مالك ببتسامه:دها تقليد الاصل معايا قولتي اي هترجعي ولاهتدفعي 
جنا بتفكير:هرجع انا ماقدرتي ادفعهم بس انا مش عايزه اغرم بابي مبلغ علي الفاضي 
مالك ببتسامه جانبيه:شطوره ومتنسيش تيجي خطوبتي بقا
جنا وكانت هتمشي بس مسك ايدها 
مالك ببتسامه جانبيه:مقولتليش كنت بتعيطي ليه 
جنا ولفت لي مالك:بظن حاجه متخصكيش 
مالك وشدها من خصرها لي والتصقت بصدره وجنا شهقت 
مالك ببتسامه جانبيه:القطه لسانها بقا طويل عليه اوي 
جنا وبتحاول تبعده عنها بس مش قدرها:ابعد بس كده لوسمحت 
مالك وبيشد اكثر عليه:لا مش هبعد الا لما تقوليلي كنتي بتعيطي ليه 
جنا وداست علي رجلها بكعب صندل وقدرت تبعد 
مالك بوجع ومسك رجلها:اها يبنتي ال 
جنا بحده:اي هتغلط دي حاجه بس بسيطه عشان تفكر تقرب مني تاني 
مالك باستفزاز:انا عارف انتي كنتي بتعيطي ليه 
جنا بتوتر:ل ليه 
مالك ببتسامه جانيبه:انا عارف كل حاجه ياجنا بين علي وشك وعينكي اوي 
جنا بتوتر:ط طب عن اذنك 
وجنا كانت هتمشي بس مالك شدها من خصرها لي وظهرها التصق بصدره 
مالك وهمس في اذنيه:عشان انتي بتحبني 
جنا بتوتر اكثر منه ومن قربه ليها بشكل دها:ع عشان بحبك 
مالك وقبلها من رقبتها:ايوه وبتعشقني كمان 
جنا واتفاجات من قبلته ليها 
جنا بضعف وبتوتر:ب بعد اذنك سبيني 
مالك ببتسامه جانبيه عشان حس بضعفها وببحه مثيره:انتي غيرانه من جاسمين عليا مش كده 
جنا وفاقت علي اسم جاسمين وضربته بكعبها تاني في رجلها ومالك اتوجع 
جنا بغضب:انا احبك انت واغير من جاسمين عليك كمان مين جاسمين دي عشان اغير منها دي عن اذنك ويبقا متحلمش كتير يا بتاع جاسمين 
وسيبته ومشيت 
مالك ببتسامه جانبيه:وربي مجنونه 
مالك داخل جوه والتفت عليها ومش لقها عرف الاهي طلعت اوضتها 
هيثم:احنا هنمشي بقا 
احمد:خليكم اعقدين شوي هو انتوا لحقته اعقدوا معانا 
هيثم ببتسامه:احنا اعقدين كتير اهو لازم نمشي بقا 
احمد:ماشي 
وهيثم ومالك مشيوا 
وجنا كانت بتبص عليه من الشباك غرفتها وعلي وجهه الدموع 
وبعد فتره مالك وهيثم وصلوا القصر
وكل واحد من ابطالنا راح في نوم عميق 
الصباح جديد علي ابطالنا 
جنا صحيت واخدت شاور وراتدت سليبته لونها ازرق 
وبنطلون سليبته مقطع من عند راكبتيها وتشيرت سليبته لونه ابيض وضعت شعرها منسدل علي ظهرها وضعت مكياج خفيف علي وجهه واخمر شفاه وراتدت كوتش ابيض
وضعت برفانها الانوثي كانت جميله جدا 
واخدت شنطتها البيضاء وموبيلها ونزلت تحت 
حنان بستغرب:رايحه فين كده علي الصبح 
جنا ببتسامه:رايحه الشغل 
حنان بستغرب:مش انتي سيبتي 
جنا ببتسامه ومسكت خدود مامتها:من فكرت وقولت مش هلاقي احسن من شركة مالك الشافعي عن اذنك بقا 
وباست خدود امها ومشيت 
وراكبت مع السائق الخصوصي بتاعها 
وبعد فتره واصلت الشركه 
والعمال استغربه لما شافوا في الشركه 
وجنا وبدون قصد فتحت مكتب مالك من غير ماتخبط 
جنا:صباح الخ
وفجاء سكتت من الصدمه من الابيحصل قدامها ودموعها نزلت علي خديها ومسحتها بسرعه وو 


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-