رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل التاسع عشر 19 بقلم غنوة حبيب

رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل التاسع عشر 19 بقلم غنوة حبيب



رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل التاسع عشر 19 هى رواية من كتابة غنوة حبيب انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل التاسع عشر 19 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل التاسع عشر 19 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل التاسع عشر 19


رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الاول 1 بقلم غنوة حبيب



رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل التاسع عشر 19


ندى: في الجامعة 
صهيب: ايييه لوحدها 
ندى : اه وصلها زين ورجع 
طلع صهيب للجامعة وقعد مستنيها على العربية لحد ما شافها خارجة وكأنها ملاك كانت واحشته جدا
ملاك اولما شافته حزنت على  انه شهور مش شايفته وشكله تعبان وحزين ونحفان 
قرب منها؛ ازيك
عشق بتوتر؛ الحمدالله  امال فين زين قالي هيجي ياخدني 
صهيب بضحك : ما فيش حد هياخدك غيري اطلعي 
عشق بخوف طلعت بالعربية وهي بتبصله كل شوية كان واحشها جدا 
صهيب باستهزاء: امال ليه ما روحتي مع رعد؟؟ 
عشق :رعد حبيبي ما قبلش 
صهيب ضحك عليها عشان عارف انها بتحاول تستفزه 
عشق: عشان مش عايزة ادايقه وقولت برضو بيرتاح مني شوية عشان احيانا بدايقه بالاوضة وكده 
صهيب ضحك: بس هو قلي انكم ما كنتوش بتناموا ف اوضة واحدة (  بقلمي غنوة حبيب)
عشق بتوتر: احم ا مطولين حتى نوصل؟؟ 
صهيب ركن لعربية 
صهيب بجدية: المأذون هيجي بعد شوية لو ما وافقتيش هتشوفي حاجة وحشة 
عشق : بس انا مش عايزة فاهم 
صهيب بهدوء: طب اتقي شري احسن ليكي 
عشق بخوف: حاضر 
صهيب بضحك: شاطرة 
وصل الماذون وكتب كتابهم 
وشد صهيب عشق من ايدها وخدها للاوضة واول ما دخل حضنها بلهفة وقوة 
عشق: بتوجعني ابعد
صهيب بعد عنها وبص لعيونها: وحشتيني اوي 
عشق ساكتة ومش بترد 
صهيب: مالك ؟ 
عشق: ما فيش 
صهيب: انتي مش فرحانة؟؟ 
عشق: انا خايفة مش عاوزة اكون معك 
صهيب بحزن: اقسم بالله بتعالج اسألي رعد طول الفترة اللي فاتت وهو بيعملي جلسات عنده بالعيادة وبطلت اتعصب زي الاول 
عشق: عارفة 
صهيب؛ امال خايفة ليه؟؟ 
عشق: خايفة لو حصل اي موقف ترجع صهيب القديم 
صهيب: اوعدك والله مش هرجع عارفة ليه 
عشق : ليه 
صهيب: اولا عشان بحبك وتربيت من الفترة اللي بعدتيها عني 
ثانيا عشان مسحتوا بكرامتي الارض الشهور اللي فاتت وهزقتوني وتوبت اني اعمل حاجة غلط معاكي والله بقيت بخاف عشان ما يتكررش اللي حصل 
عشق بابتسامة: خلاص ماشي يا ممسوح بكرامته الارض 
صهيب بنرفزة: قولتي ايه 
عشق : ما قولتش حاجة 
صهيب : ما تخافيش مني بعد اليوم انا وعدتك مش هكون حمار تاني 
عشق ضحكت بصوت عالي
صهيب بفرحة : الضحكة دي عشان قولت اني حمار خلاص يا ستي انا حمار وغبي و ما بفهمش و...
قاطعته وهي بتحط ايدها على شفايفه 
عشق بضحك: خلاص ما تقولش كده 
صهيب باس ايدها اللي على شفايفة 
وعشق اتكسفت وشالتها 
عشق: انا هفوت اغير عشن ننزل ناكل انا جعانة اوي 
صهيب ما ردش بس اخد شفايفها بقبلة كلها شوق ولهفة 
وبعد عنها لما حس بنفسها اتقطع 
صهيب برغبة؛ اطلعي من الاوضة احسن ليكي
عشق بعدت بكسوف 
                ________________________
غرام؛ انا مبسوطة اوي ان صهيب وعشق رجعوا لبعض بجد 
زين: اه ربنا يهنيهم 
غرام: قالي انه  هيعملها فرح بس من غير ما تعرف مفاجأة 
زين بغمزة: طب ايه رأيك نعيد فرحنا احنا كمان😉 
غرام ضحكت: خلاص يا عم احترم اسد اللي نايم جوا 
زين قرب وباسها : طب هحترمه جدااا وقلعها الروب وووو...
           ؛_____________________
بعد شهر الكل كان مجتمع مع ايهم اللي فضل شهور يصالح عشق وصهيب وبالفعل سامحوه  وفرحانين عشان صهيب  هيعمل فرح جميل اوي 
كانت عشق بالاوضة: انا مش عارفة ليه عايزيني البس الفستان ده
غرام بملل: يا اختي البسيه هتخسري ايه لو لبستيه يعني 
عشق: طب خلاص صهيب فين 
غرام: الشباب كلهم في الشغل ما فيش حد هنا غير انا وانتي وماما وطنط سمر 
عشق بحزن: يعني صهيب مش فاكر عيد ميلادي النهاردة ولا ايه 
غرام: معلش حبيبتي ممكن نسي عشان مضغوط بالشغل وكده 
بعدين يا غبية انتي بتنامي ف اوضتك لحد دلوقت ليه مش على اساس انتي وصهيب رجعتوا وما فيش حاجة 
عشق :اه صهيب عايز كده 
غرام : طب البسي والحقيني بسرعة 
عدا وقت ونزلت عشق والانوار كلها مطفية 
عشق: غرام شغلي النور وتعالي شوفي الفستان حلو اوي و...
ما كملتش كلامها وكان النور فتح والكل موجود وبيغنيلها (happy birthday) 
وشافت صهيب بيتقدم ليها وقعد على ركبه وطلع خاتم من جيبه 
صهيب بفرحة: بحبك يا احلى حاجة ف حياتي تقبلي تتجوزني مرة تانية ونعيش مع بعض لآخر العمر دي مش بس حفلة عيد ميلادك ده فرحنا كمان 
عشق بدموع: اه طبعا 
الكل صفقلهم  ( بقلمي غنوة حبيب)
غرام بدموع: الله صهيب رومانسي اوي ما كنتش فاكرة اخي الغبي يطلع كده 
رعد: بضحك: اه الحب بيعمل كده 
زين بنرفزة: ايه يعني انا مش رومانسي ؟ 
غرام ابتسمت: اه يا حبيبي وانا بحبك جدا 
زين قرب وحضنها وعدت الحفلة والكل كان فرحان  
               ___________________
اوضة عشق وصهيب 
دخلت عشق واتصدمت ان الغرفة متغير الديكور بتاعها والسرير وكل حاجة وكلها متزينة 
عشق: ايه ده ؟ 
صهيب: هنبتدي بداية جديدة عشان كده عايز كل حاجة جديدة حتى اوضتنا 
عشق ابتسمت: شكرا 
صهيب: بحبك وانتي ملكي وانا ملكك ومش هنكون الا مع بعض 
عشق قربت وحضنته : بحبك
صهيب قرب وباسها بلهفة ووو......
________________________________________________
اوضة غرام وزين 
زين بتكشيرة: قولتيلي صهيب رومانسي مش كده 
غرام بضحك: اه فين الغلط يعني اني قولت كده 
زين راح للخزانة وطالع منها بوكس احمر وطفى النور وشغل نور احمر خفيف 
زين" عشان انا رومانسي كمان 
غرام بدموع؛ شكرا 
فتحت البوكس وكان موجود سلسلة على شكل قلب وموجود جواها حرف Z وحرف G وجمبها وردة شكلها حلو اوي 
غرام حضنته: انا بحبك 
زين: انا بعشقك 
وشدها وووو....
_______________________^_______________________
بعد مرور اشهر 
عشق بغضب وصراخ: مين دي اللي كانت معاك هااااا؟؟؟ 
 صهيب بضحك: والله دي اخت واحدة ممسوكة عندنا ف القسم بقضية قتل وجاية عشان تسأل عن اختها🤣 
عشق بغضب: والله لو شوفتك واقف مع واحدة كمان هكسر الدنيا فااااااهم؟؟؟ 
صهيب بضحك وغمزة: بتغيري يا بطة؟؟؟ 
عشق كسرت الكوباية اللي ف ايدها: قرب من واحدة وشوف هيحصل ايه 
صهيب  انصدم ان عشق كسرت الكوباية وبقت عصبية اوي: الله الله لما انا بقيت مش عصبي بقيتي انتي عصبية ايه التناقض ده 
وقرب وحضنها: انتي الاميرة اللي ساكنة جوا قلبي 
عشق بابتسامة على الكلام اللي ارضى انوثتها: بجد؟
صهيب : بجد يا قلب صهيب بس ممكن اطلب طلب صغنننن 
عشق: اه 
صهيب  : بوسيني
عشق بكسوف : خلااااص 
صهيب بحزن : ربنا يسامحك 
عشق قربت تبوسه من خده بس هو سبقها وباسها من شايفها وشدها على السرير وووو... 
بعد مرور ثلاث سنوات🔥💜
قرب فهد وباس عشق من خدها 
فهد: انا بحبك اوي يا ماما عايز انام ف حضنك اليوم 
عشق: حاضر يا حبيبي وهحكيلك حدوتة تجنن 
قرب صهيب ومسك فهد من قفاه : ولا بتبوس مراتي يا سافل
فهد : ااااااه نزلني بعدين دي مامتي الجميلة ما خصكش انت 
صهيب بصدمة: يا قليل الادب 
ندى بضحك: اترك الولد يا صهيب كل يوم بتعمل نفس القصة ده انت عقلك اصغر من عقله 
الكل ضحك 
رعد : تعالوا عايز نتصور مع بعض ونعمل الصورة كبيرة اوي ونحطها بنص الصالة 
الكل قرب واخدوا احلى صورة بتجمعهم 
في المساء 
في اوضة زين وغرام 
غرام؛ الله الصورة حلوة اوي  بص رعد عملها بطريقة تجنن 
زين: مش احلى منك يا فراولاية 
غرام بكسوف: خلاااص 
زين شدها وووو.... 
عشق طلعت الاوضة عشان تاخد شاور ( بقلمي غنوة حبيب) 
صهيب  : وحشتيني 
عشق  : خلااص يا عم عايزة اخد شاور تعبانة 
صهيب بغيرة : بلاش تبوسي فهد قدامي 
عشق بضحك : ده ابنك 
صهيب: اه بس انتي ملكي وبس 
عشق : الكلمة دي بتخوفني ما تقولهاش عشان بتفكرني بيك زمان
صهيب: اه بس دا ما يمنعش ان انتِ ملكي فقط 🔥💜
وشدها ووو.....


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • غير معرف 4 يوليو 2022 في 5:09 م

    تم

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -