رواية زواج زوجي مروة واحمد الفصل الاول 1 بقلم دينا عبد الحميد

رواية زواج زوجي مروة واحمد الفصل الاول 1 بقلم دينا عبد الحميد


رواية زواج زوجي مروة واحمد الفصل الاول 1 هى رواية من كتابة دينا عبد الحميد اوقعت في زواج زوجي مروة واحمد الفصل الاول 1 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية زواج زوجي مروة واحمد الفصل الاول 1 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية زواج زوجي مروة واحمد الفصل الاول 1



رواية زواج زوجي مروة واحمد  بقلم دينا عبد الحميد









رواية زواج زوجي مروة واحمد الفصل الاول 1


# روحي بسرعه هاتيلي قهوه 
"ليه وانا الخدامه الي جبهالك ابوكي؟ 
# أبوكي؟  بيئه قوي... انتي مين يا شاطره؟ 
" انتي الي مين
# انا خطيبة احمد وحبيبته  جايه
"نعم خطيبة جوزى؟ 
وكمان بيتي وبتخبطي علي الباب افتحلك تدخلى منغير اذن وتطلبي قهوه كمان انتي عبيـ. طه
# يا ايه القر. ف ده مش عارفه احمد حبيبي بيشغل ناس زبا. له كده ازاى؟ 
"بغضب احمد حبيك؟  وبيشغل ناس زبا. له؟  انتي مين يا بت؟
# انا مروه الميهي بنت راجل الاعمال صابر الميهى خطيبة احمد وحبيته؟ انتي بقا مين 
"نعم نعم والله عال يا احمد باشا اهو ده الي ناقص تخطب وانا علي ذمتك طب بصي بقا يا حلوه لو عايزه الاخر يمكن احمد مكنش قايلك انه متجوز  بس احب اعرفك هو متجوز وانا داليا مراته 
مروه ببرود I know... I know 
Hi dalia رغم اننا بدأنا بدايه مش مطمنه بس شكلنا هنبقي صحاب جامد 
داليا بقرف نعم يا عنيا صحاب ازاى انتي جايه تقوليلي انك بتحبي جوزي ومخطوبه ليه وعايزاني اسكتلك لا وأيه نبقي اصحاب انتي عبيــــ. طه يا بت 
مروه بهدوء انا مقدره مشاعرك بس صدقيني انا عايزه نبقي صحاب 
داليا بغضب بت انتي لما نفسك وخدي تعابينك من هنا عشان متزعليش
مروه بذهول ووووا هو التعبنين بيتاخدوا لا دول لازم يفضلوا يرتاحوا 
داليا يا بت ربنا ييكي امي من هنا بدل مافقد اعصابي وانتي شكلك هبـ. ـله ملكيش في حاجه  بلاش اتحول عليكي
مروة تتحولى ازاى 
داليا بغضب ربنا ينتقـ ـم منك يا احمد بلاتني ببلوه وربنا لاوريك 
مروه بلوة ايه يا بلوه انتي لا ماسمحلكيش تغلطي عشان مازعلكيش
داليا ببرود غلطة وانا كنت مستنيها تغلط وعماله اصبر نفسي واقول شكلها غلبانه ملهاش في حاجه تعليلي بقا  وجبتها من شعرها وفضلوا يضر.بو في بعض لحد م أحمد دخل فجأه وشدهم من بعض لقي مروة شعرها  مقطع وعنيها وارمه  وعماله وداليا بتبصلها بغضب 
احمد كان هيضحك بس مسك نفسه وزعق في داليا عشان تسكت 
داليا بغضب مين دي؟ 
مروه عشان تغظها قالت بدلع وهي بتمسك في التيشرت بتاع احمد خطيبته وحبيته
داليا بغضب ماسمع صوتك يا انثي القر. د انتي انا بسال أحمد جوزى 
مروة  بغضب مين دي الي انثي القرد يا انثي البطريق
داليا بدلع ايه ده هو انت قلبت بطريق يا حمود 
احمد بصدمه من دلعها حمودى؟.!  مين حمودي ده؟ 
داليا ببرود حمودي انت يا قلبي؟ 
احمد انا حمودي؟ 
داليا وهي بتضغط علي سنانها قالت ايوه يا روحي وهمست بصوت واطي بقي عايز تتجوز عليا يا احمد و 
ر.حمة امي وامك يا احمد لاخليها ليله سو. ده علي دماغك
احمد وهو بيحاول يخبي ضحكه من غيرتها اهدي يا بت بلاش فضايح
داليا مين دي؟ 
أحمد خطبيتي
مروة بضحك صدقتي بقا؟  
مروة اتصدمت لما لقت داليا بصتلها بحزن وانكسار ودخلت اوضتها 
مروة بحزن مش هينفع كده وسابت المكان وخرجت 
احمد وقف في النص محتار يكلم مين فيهم وخرج جرى ورا مروة 
احمد بهدوء مالك 
مروة حرام كده انا بظلمها 
احمد عارف بس هي طيبه ميغركيش الشويتين ال عملتهم معاكي دول ده بس عشان مبتحسش تبان ضعيفه
مروة بدموع احمد انت مش فاهم نظرة الحزن الي في عيونها دي مش هتخليني اقدر اتحمل اكون سببها
احمد بهدوء مفيش حل غير كده يا تتجوزيني يا تتجوزي محمود 
مروة برعب ودموع في عنيها لاء حرام عليكم 
احمد شاف خوف مروة وقرب منها بحنان وحضنها وهو بيهديها 
داليا كانت شايفه كل ده من الشباك في اوضتهم وفجاه انفجرت في العياط وجابت شنطتها وبدات تلم هدومها بعياط 
احمد دخل بحنان مالك يا داليا نكشه الهدوم كده ليه متقوليش هاغير الشتوي والصيفي
داليا وهي بتخبي دموعها منه ومسحت وشها وكملت شيل الهدوم 
احمد بهدوء ردي يا داليا 
داليا خلصت الهدوم وقفلت الشنطه وشالتها 
احمد بنفاذ صبر علي فين العزم انشالله ومبترديش عليا ليه هو مش انا بكلمك  ؟ 
داليا بغضب وانفعال علي بيت اهلي وهاستني ورقتي توصلني يا ابن خالي عن اذنك 
احد سمع الكلمة ووقف مصدوم وهي خرجت بالشنطه ركبة عربية ومشيت 
مروو دخلت بسرعه تشوف في ايه 
مروة في اي احمد 
احمد بهدوء مفيش حاجه غبـ، ـيه هتعيش وتمو. وت غبيـ،ـه وانا هاتصرف متقلقيش


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -