رواية صغيرتي المجنونة الفصل الاول 1 بقلم منه ممدوح

رواية صغيرتي المجنونة الفصل الاول 1 بقلم منه ممدوح


رواية صغيرتي المجنونة الفصل الاول 1 هى رواية من كتابة منه ممدوح رواية صغيرتي المجنونة الفصل الاول 1 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية صغيرتي المجنونة الفصل الاول 1 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم صغيرتي المجنونة الفصل الاول 1


رواية صغيرتي المجنونة  بقلم منه ممدوح




رواية صغيرتي المجنونة الفصل الاول 1


اعاااااا يا لهوتي الفيله بتولع اجري يا مجدي و في ثواني كانت لبست الروب بتعها وبتنزل علي سلم الفيلا... يلهوتي نسيت الشبشب و التليفون واللاب... وطلعت برا الفيلا و المطافي جت.... 
عموا الحقني الفيلا ولعت اععععععع 
عمها: اهدي يا حبيبتي انا أتصلت بالمطافي و البوليس زمانه جاي 
مش ده المهم المهم الشاحن....
شاحن ايه؟ 
شاحن الفون اعععععع 
يعني يا بنت الهبله الفيلا بتتحرق بللي فيها وانتي تقوليلي الشاحن... 
وايجا البوليس... 
الظابط بتحيه عسكريه تمام يا خالد بيه كل حاجه تحت السيطره و قدرنا 
نوقف الحريق... 
خالد: برسميه تمام يلا رودي تعالي معايا.... 
رودي: تب والشاحن.؟ 
خالد: هطق منك اعمل فيكي ايه وبيمسكها من قفاها... 
     (زي حرامي الغسيل 😂😂) 
كلوا من اخويا الله يرحمه أنا دلوقت بس عرفت هو مات أزاي... 
وخدها وراحوا فيلته.... 
رودي: اععععععع يا عمي شوفت اللي حصل زمان الرويات بتعتي ولعت و النوتيلا اللي في التلاجه اتحرقت و الشيبس و الاندومي اللي في المطبح اععععععع وفضلت تصرخ ... 
خالد: وهو حاطط  ايده علي ودنه حرام عليكي ودني اتخرقت... 
انا لو مت مجلوط هيبقي بسببك... 
رودي: لا متموتش استني لما تصلح الفيلا الاول.... 
              ( ونعم التربيه 😂😂) 
خالد: بتشنج خلاص اهي بدات اهي.. 
وهو واقف ورا هيموت من الضحك علي كلام المجنونه دي.... 
من وجهت نظره 
هو... خالد بيه... 
خالد: اهلا يا رعد اتفضل.... 
خالد: رودي احب اعرفك ده رعد من أكفاء الظباط عندي.. و تلميذي 
رعد: ده شرف كبير ليا يا خالد بيه 
هي فين الدكتوره رودينا النجار....
خالد: اهي... 
رعد: بأستغراب فين؟ وبيبص ل رودي انتي اكيد بنتها فين ماما يا حلوه.... 
رودينا: بغيظ بنت مين يلا... احنا هنهزر حنا.... 
رعد: بنت احترمي نفسك والا هقول لماما... ها ياعمي فين الدكتوره.... 
خالد: وهو خلاص هيموت من الضحك 😂😂😂😂
خلاص مش قادر هموت.....يا أبني ما رودينا قدامك اهي بس انا بدلعها اقولها يا رودي... 
رعد: بصدمه دي طب أزاي ها ازاي دي طفله.... 
رودي: بغيظ و عصبيه و احمر وجهها مما جعل شكلها جذاب جداً... متحترم نفسك يا أخيرا انت هو انا مش مليه عينك ولا ايه... 
رعد: ببرود الصراحه لا.. 
رودي: لا انت جبت اخرك معايا وربنا أشرحك هنا أظبط زوايا يلاا..
رعد:لسانك طويل علي فكره.. 
خالد: بضحك 😂خلاص يا ولاد عيب يارودي.. 
رودي: بغيظ أنت مش سامه يا عمي هو بيقول إيه؟ 
خالد: رعد هيكون المساؤل عن حميتك يا رودينا...
ويا رعد رودينا في حميتك أنا مامنتش لحد غيرك في حميتها... 
هي اه شكلها شكل أطفال اعدادي بس في الحقيقه هي دكتوره رودينا النجار و هي دكتوره في كلية العلوم 
واللي حصل من شويه ده كان محاوله لقتلها علشان الأبحاث اللي بتعملها عن الذره... وعلشان كده أنت لازم تحميها دي مهمتك الجديده لان لو البحث بتعها وقع في الايدين الغلط
هتبقي كرثه و حياتها مهمه جدا للبلد.. 
رودينا: حبيبي يا دودي يامسيطني.. 
متجيب بوسه... 
خالد: بقرف أبعدي يا بت وروحي شوفي وشك اللي مليان دخانه ده
رودينا: بجد وراحت تبص في المرايه اتصدمت... بسم الله الرحمن الرحيم 
مين العفريت ده 
خالد بضحك ده انتي 
رودينا: بغيظ انا طالعه اخد شور 
يا بوب ... 
بس بقولك قبل ما أطلع أطلب لي عشا علشان جعانه... 
ونوتيلا و ياريت شيبس... 
وطلعت فوق... 
رعد: بصدمه ازي دي تبقي عالمة ذره 
خالد : بضحك 😂😂والله يا أبني مش عارف.. 
وفضلوا يضحكوا..... 
وبعد شويه  نزلت علي السلم
رعد: بصدمه........... 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-