رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 2 و 3 و 4 بقلم غنوة حبيب

رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 2 و 3 و 4 بقلم غنوة حبيب



رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 2 و 3 و 4 هى رواية من كتابة غنوة حبيب انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 2 و 3 و 4 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 2 و 3 و 4 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 2 و 3 و 4


رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الاول 1 بقلم غنوة حبيب










رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 2 و 3 و 4


صهيب بعصبية قرب منها وشدها من ايدها 
صهيب: انا كام مرة قولتلك ما تحطيش زفت روج احمر هاا؟ 
عشق : دا مرطب عشان شفايفي متشققة شوية وبعدين فيها ايه لو حطي.... ما كملتش الكلمة وكان ساحب شفايفها بقبلة دامية وعشق تحاول تزقه وهو مكمل عنفه بعد عنها لما حس ان نفسها انقطع 
صهيب : دلوقت خليت شفايفك تتشقق اكتر لو انت عشق وريني اذا هتحطي مرطب تاني 
وتركها وسبقها للسيارة ولحقته وركبت ووشها احمر من الكسوف والغضب 
صهيب : اموت بالفراولة انا وباسها من خدها 
_______________________________________________
في الفيلا 
زين : عمي ممكن اخد غرام نتعشى برا؟ ( زين وغرام مكتوب كتابهم) 
احمد : ماشي يا حبيبي خد بالك منها 
زين : بعيوني 
 طلع زين لغرفة مرام ودخل من غير ما يخبط 
واتفاجا لما شافها لابسة بدلة رقص واغاني بس مش مسموعة لحد عشان الغرفة عازلة للصوت 
غرامم : اعااااا يا قليل الادب يا سافل ازاي تدخل كده  وراحت للسرير وخبت نفسها تحت الملاية 
زين كان بعالم اخر من اللي شافه وقرب منها بهدوء 
زين:قومي وريني كنتي لابسة ايه؟؟ 
غرام : ما خصكش وما تفتكرش ان انا بموت فيك لا انا وافقت اتزوجك عشان مامتك طنط سمر جات لعندي وصارت تعيط وعشان كده وافقت عشان عارفة ان هي عندها كانسر ومش عايزة ازعلها لأني بحبها  اصحك اشوفك هنا تاني فاااهم؟؟ زين قرب ومسكها بشعرها بس مش بعنف مسكها بطريقة مخيفة جدا وقرب راسها لعند صدره ونزل لمستواها وهمس بطريقة تخوف  
زين: بصي يا حلوة انا كنت بحبك عشان كده طلبت ايدك وكنت عايز نكمل حياتنا مع بعض لكن دلوقت مش عايزك معايا  عشان بحبك لا عايزك عشان اكسرلك راسك العنيد دا  وتعرفي ازاي ترفضيني 
غرام : انت واحد حيوان وما بتفهمش وم... ما كملتش وكان ماسك فكها بعنف 
زين بحدة : خمس دقايق واشوفك تحت عايز نتعشى برا يا مراتي الحلوةة ولو ما نزلتيش يكون احسن انا بجي لعندك هنا واتعشى بيكي عشان انت لذيذة يا بطة 
غرام  بعدت ايده بعنف: انت اكتر حد بكرهه ومش عايزة انزل معاك وانقلع غور من وجهي يا حيوااان 
زين سكت لخمس ثواني واتفحص جسمها المغري ببدلة الرقص بعيونه الحادة 
زين : طيب قولتلك اتقي شري 
خلال ثواني كان زين قافل الباب وهاجم عليها بكل همجية واخد يقطع هدومها وزقها عالسرير وبقيت عريانة قدامة ومش قادر يسيطر على نفسه 
غرام بدموع: ارجوك يا زين انا اسفة ارجوك ما تعملش كده 
زين : مذ عايزة تعانديني؟؟ 
غرام لا وحياة ربنا مش هقول حاجة ارجوكك ابعد 
بعد زين عنها وهو تايه فيها 
زين : ناطرك تحت ..
________________________________________________
عند صهيب وعشق وصلوا للشقة ودخلوا 
صهيب : ادخلي بدلي هدومك وتعالي عشان عايز اتكلم معاكي 
عشق : حاضر يا ابيه 
صهيب : ما تقوليش زفت ابيه اسمي صهيب انا جوزك 
عشق حاضر 
صهيب : يا ايه؟؟ 
عشق بكسوف ونعومة  : حاضر يا ص..صهيب 
ودخلت جري عالاوضة 
صهيب بنفسه ( ااه يا ربي اول مرة اسمع صهيب بالرقة دي ياربي صبرني ما اعمل فيها حاجة )) 
خرجت عشق ولابسة هدوم طفولية وكانت قلعت الطرحة وفردت شعرها الاسود الجميل وقعدت جمب صهيب عالكنبة 
وصهيب تايه بجمالها وطفولتها 
عشق : عايزني بايه؟؟ 
صهيب: كان عاوز منك ايه اخوها لنسمة؟؟ 
عشق : انت مش بتصدقني وعارف مني ان ما بكذبش 
صهيب ضمها لحضنه : عارف يا قلبي اتكلمي كان بيقولك ايه؟ 
عشق بتوتر: ك .. كا ..كان عايز رقمك 
صهيب باستغراب: ليه ؟؟ 
عشق : قالت بسرعة عشان تتفادى غضبه : كان عايز يطلب ايدي منك بس والله انا ما قولتش حاجة تركته ومشيت 
صهيب بعصبية حاول يداريها: وحضرتك مش قايلة بالجامعة انك متجوزة؟؟؟ 
عشق : لا 
صهيب بصراخ: ليه يا هانم بعدين فين دبلتك ليه مش لابستهيا ؟؟ 
عشق : انا اسفة هجيبها 
دخلت عشق للشنطة وطلعتها ولبستها وخرجت مرة تانية 
قرب منها صهيب ومسكها من اصبع الدبلة وشد عليه 
صهيب: عارفة لو قلعتيها في يوم هقلعلك اصبعك ده من مكانو 
عشق نظرت اليه بعيون القطط وبدلع طفولي: بتوجعني
صهيب لعن نفسه وقرب باس اصبعها برقة وباس خدها وباس شفايفها بوسة سريعة وحملها وحطها بالسرير 
عشق : ابعد 
صهيب:هششش يلا نامي 
________________________________________________
عند زين وغرام رجعوا للفيلا وغرام كارهة نفسها 
زين السلام عليكم 
الجميع: اهلين يبني 
رعد حسه قلبه انه اخته غرام مش كويسة قرب منها وقالها تعالي يا حبيبتي عايزك بالحديقة برا 
زين بغيظ: عايز منها ايه 
رعد بضحك : اختي ولا ما خصكش 
الجد حازم بخبث : ايه ده انت غيران من اخوها ؟ زين بغيظ : لا لا مش غيران ولا حاجة انا طالع اخد شاور 
سمر( ام زين) : بخبث: عامل نفسه مش غيران دا بيفرقع 
باسم ( والد زين ) بغمزة: ااه فاكرة ايام زمان 
سمر بكسوف: بس بقى احنا كبرنا
باسم : بتفضلي الاولى ف قلبي
________________________________________________عند رعد  
 رعد بحنيه : مالك يا قلب اخوكي زين مدايقك بحاجة
غرام بتوتر: لا لا يا حبيبي ما فيش حاجة زين كويس 
رعد : عارف انك مش عاوزاه بس مش عارف ليه وافقتي عليه بس برضو انا مش هضغط عليكي بس لو حبيتي تحكي تتعالي لحضني فاهمة  
غرام بدموع: فاهمة يا قلبي 
رعد بلهفة: طب ليه الدموع ليه؟؟ 
غرام : ما فيش حاجة بس كلامك بيطمن وانا بحبك اوي 
رعد حضنها ودخلوا كل واحد اوضته 
_________________________________________________
عند صهيب كان نايم لما وصل رسالة على تلفونه فتحها واتصدم وهجم على عشق بعصبية  وووو...........
يتبع..... 
وصلت رسالة لصهيب فتحها واتصدم لما شاف عشق بحض شاب قرب ومسكها من شعرها وهي نايمة وصحيت مفزوعة 
عشق بخوف: ايه ايه في ايه ؟ 
ضهيب : يا زبالة انا بوديكي الجامعة بأيدي وبجيبك بأيدي وما بتطلعيش مكان امال مين ال**** اللي انت حاضناه؟ 
ومدت التلفون عشان تشوف الصورة 
عشق : ابيه لحظة اجيب تلفوني ارجوك اتركني بس اشرحلك،
صهيب صفعها : مش عايز اسمع صوتك يا حيوانة  
عشق بدموع : وحياة مامتك اللي بتحبها اتركني اشرحلك في حاجة غلط والله 
ثهيب رق قلبه وتركها وشها كله دم 
عشق راحت وجابت التلفون 
عشق: بص ده بابا الله يرحمو والصورة اللي معاك دي متفبركة اكيد عشان دي الصورة الاصلية وحياة ربنا مش عارفة في ايه 
صهيب حس بصدقها واخد التلفون منها 
صهيب : لو قولتلك تسامحيني عشان شكيت بيكي بتسامحيني؟؟ 
عشق بدموع : انا مش عايزة اسامحك ومش عايزاك اساسا ارجوك ابعد عني واتركني فحالي واتمنى نرجع بكره للفيلا 
صهيب لعن نفسه وشد شعره واتنهد ورجع للسرير اخدها فحضنه ونانوا وهي ما عملتش اي ردة فعل 
________________________________________________
تاني يوم الصبح 
الجميع على الفطار 
زين : (نسيت اقولكوا زين ضابط شرطة زي صهيب) 
زين: انا يمكن اتأخر النهاردة 
سمر بلهفة :  ليه يا ماما في حاجة وحشة ؟ 
زين باس ايدها: لا يا ست الكل بس عندي شوية شغل 
قاسم : حبيب ابوك خد بالك من نفسك 
زين: انشالله يا حبيبي 
وخرج زين وكل حد خرج لشغله وجامعته 
________________________________________________ في المساء 🔥💜
الكل مجتمع ويشربوا شاي 
خبط الباب وراح زين فتح واستغرب من شاب ميعرفهوش ومعاه ست كبيرة وراجل كبير 
زين : اهلا مين حضرتكو؟ 
احمد: انا احمد زميل عشق في الجامعة 
زين: اهلا اتفضلوا 
دخلوا الضيوف والكل قاعد مستني عاوزين ايه 
والد احمد: بصوا يا جماعة ابني احمد الحمدالله بيدرس كلية طب وعنده بيت وعربية وحالته الماديه كويسة وعمره 28والمفروض ان احنا نفرح بيه عشان كدا احنا طالبين ايد الانسة عشق 
حازم : بس حفيدتي متجوزة 
احمد بصدمة: اييه بس هي ما قالتش كده؟ 
رعد بحدة: اظن مش مهم ان هي تقولك عشق مرات اخويا ولو سمعكم تتكلموا عن مراته هيخبط الدنيا 
والد احمد: طب بالاذن يا جماعة احنا اسفين 
حازم : ربنا معاكو 
 زين بمرح : انا عاوز اعرف لو صهيب سمع كده هيعمل ايه
رعد بضحك: مش هيعمل حاجة انشالله هنقرا الفاتحة على روح احمد 
ندى بمزاح: بس يا اولاد ابني صهيب ميعملش حاجة غلط 
زين : صح يا مرات عمي هو ما يعملش حاجة غلط هو يعمل حاجات كتير اوي 😂
الكل ضحك ودخل ينام 
________________________________________________
تاني يوم الصبح 
صهيب: جاهزة؟؟ 
عشق : ااه 
تخدوا هدومهم ورجعوا للفيلا 
 وصلوا والكل رحب بيهم 
ادم  :عثقي هو كنتي فين مش وعدتيني تنامي جمبي وتجيبيلي مثاث؟؟ ( عشقي كنتي فين مش وعدتيني تنامي جمبي وتجيبلي مصاص؟؟ 
عشق بلطف حملته: انا اسفة بس النهاردة هتنام جمبي ايه رأيك؟؟ 
ادم باسها من خدهاا: اااه عايز انام جمبك 💜😘 
صهيب بغيرة وغيظ سحب ادم من ايد عشق : خلاص روح يا عم اتركلي مراتي كفاية بوس 
الكل ضحك 
احمد: ايه يا عمي صهيب غيران من  ادم الصغير والله ووقعت يا جامد😉😉
صهيب : .. ا . اه لا مش كده يلا عن اذنكوا عندي شغل 
الجميع: ربنا معاك .بس قبل ما يطلع وقفته كلمة امه 
ندى:لو تعرفي يا عشق ان احمد زميلك في الجامعة جالنا مبارح وطلب ايدك وما كانش عارف ان انتي متجوزة 
صهيب رجع للصالة بغضبب : ايييييه ميننن اللي اجا؟؟؟ 
حازم: صهيب انت عارف ان جوازكم كان عالورق عشان تفضل عشق معاك  وشرطنا كان ان تطلقها لو هي حبت حد لو هي عايزة تطلق وتتجوز احمد ده قرارها وما خصكش 
صهيب كسر التمثال اللي كان جمبه بعصبية: اييييه بتقول ايه عاوزني ادي مراتي لراجل غيريييي؟؟ وديني اخرب الدنيا  فاهمين حتى لو هي عايزة مش هسمحلهااا
عشق : بس انا عايزة اتطلق ، 
صهيب بصدمة : ايييييه؟؟؟؟؟؟؟ 
......
يتبع.....
صهيب: ايييه ليه عايزة تطلقي؟؟ 
عشق ببراءة: ابيه انت دايما تتعصب عليا وتزعقلي وتضربني وتوجعني ومش عايزة اكون مراتك 🥺 
انشطر قلب صهيب بسبب خوفها منه قرب منها بحنان وقال 
صهيب : عن اذنكوا يا جماعة عايز اتكلم مع مراتي لوحدنا 
وسحب عشق وطلع من غير ما يسمع ردهم 
دخل على اوضته وقفل الباب 
صهيب بحزن: عشق انا اسف بس ارجوكي ما تطلبيش اني ابعد عنك 
عشق : انت بتزعقلي دايما وبحسك مش بتحبني 
صهيب ما كانش مركز معاها كان مركز مع حركة شفايفها وقرب والتهمهم بشوق ولهفة وبعد فترة بعد عنها 
صهيب بتوهان: بحبك 
نظرت اليه وعيونها مليانة دموع ومصدومة من الكلمة 
صهيب برغبة : عايزك 
عشق ببراءة: ايه يعني؟؟ 
صهيب بصدمة : انت مش فاهمة؟؟ 
عشق : افهم ايه؟؟ 
صهيب بنفسه( يا خرابييي يوم ما اعترفلها تطلع مش عارفة يا لهووي عليك يا صهيب) 
صهيب : احم . ا .. انا طالع شوية وراجع ما تتحركيش من هنا 
وطلع نزل لتحت 
حازم: زعقتلها يا صهيب ؟؟ 
صهيب: وحياة ربنا ما اذيتها بس مراتي وعايز نتكلم لوحدنا ممنوع؟؟ 
نور : لا يا حبيبي دا حقك 
صهيب: احم اا .. ماما عايزك شوية بالاوضة ( دخلوا للاوضة) 
ندى : مالك يا حبيبي؟ 
صهيب: ماما انا عايز اسألك هو عشق بجد ما بتعرفش ايه يعني جواز؟؟ 
ندى بتوتر.. بصراحة لا عشان خوفت اقولها انت عارف ان هي تربت بيننا وتربيتها بريئة وما عرفتش افاتحها بالموضوع ولما عرفت ان جوازكم هيبقى على الورق ما تكلمتش بالموضوع تاني 
بعد ما خلصت الكلام استوعبت صهيب سألها ايه وبحلقت بيه بصدمة 
ندى بصدمة مسكته من لياقة القميص: ولا حيوان انت ليه بتسأل لتكون عايز تعمل بيها كده؟؟ 
صهيب ببرود: مش حقي
ندى بعياط: ارجوك لا يا امي بص البنت يتيمة حرام تظلمها دلوقت صغيرة ومش عارفة مشاعرها وانت اكبر منها ب ١١سنة يعني طول بالك عليها افرض هي بتحب حد 
صهيب بحدة : ماما قلتلكم الف مرة ان عشق ملكي وبس وما فيش حد يسترجي يقرب منها 
ندى: طيب يا حبيبي زي ما تحب بس ارجوك طول بالك هليها وما تعملش حاجة دلوقت لو بتحبني💜 
صهيب باس ايدها: حاضر يا ست الكل وخرج وراح لعند عشق 
دخل الاوضة  
صهيب: بصي يا عشق اوعدك مش هكون قاسي معاكي بس تسمعي كلامي ممنوع الجامعة بعد اليوم بجبلك وحدة تدرسك في البيت وبعدين تروحي وتقدمي الامتحانات بتاعتك وترجعي وممنوع الخروج من غيري انا كل فترة هفسحك عشان ما تزهقيش والطرحة تفضلي حطاها حتى قدام جدي وزين فاهمة؟؟ 
عشق: ليه كل دا؟؟ 
صهيب: ده الموجود حابة تعارضي؟؟؟ 
عشق بخوف: لا زي ما تحب 
ابتسم برضى : طب يلا ننزل للغدا 
...
على السفرة الكل مجتمع قاطع الصمت زين 
زين بخبث: عمي انا عايز فرحنا انا وغرام الخميس
كحت غرام وغصت بالاكل 
عشق: تفضلي ماية يا غرام 
شربت غرام وتطلعت بزين نظرة عصبية 
غرام : ازاي تقرر من دون رأيي؟؟ 
احمد: يا ابني انت مستعجل ليه؟؟ 
زين: عشان كل شي جاهز هنسكن فوق بالجناح بتاعنا وما فيش حاجة هتتغير عشان هي مش راضيى نعيش بشقة لوحدنا 
قاسم: اه انا رأيي كده كمان قولت ايه يا احمد انت وندى 
احمد تطلع بندى وبعدين قال: اوك ما فيش مشكلة واكيد غرام هتسمع كلامي صح يا غرام؟؟ 
غرام بحزن: اه صح يا بابا 
غرام : عن اذنكوا شبعت 
لحقها زين ودخل الغرفة وراها 
غرام: زين لو سمحت انا قولتلك الف مرة ما تدخلش كده مش معقولة التصرف دا 
زين: عادي مراتي 
وراح وتمدد عالسرير 
زين: لسا اربع ايام وهتنامي جمبي 😉 
غرام بقرف: ااه جدا مبسوطة تسدق هرقص من كتر ما انا فرحانة 
زين قام وقرب منها 
زين برفعة حاجب: بصي من ناحية الرقص فأنا هموت وترقصيلي واشوفك زي هديك المرة عشان كنتي جامدة يا فرولاية 
غرام : لو سمحت اطلع عايزة ادخل اتحمم
زين بخبث: اساعدك؟؟ انا بعرف احمم مراتي كويس اوي ايه رأيك تجربيني 😉 
غرام زقته وقفلت الباب ودخلت مبتسمة : ااه منك يا زين 
زين بالخارج: طيب مصيرك  بالاوضة بتاعتي انا بوريكي 
_________________________________________________
في المساء 🔥💜الكل كان قاعد بيتفرج على فيلم فجأة خبط الباب 
فتح زين وكانت عمته وبنتها سلم عليهم ودخلوا سلموا على الكل 
سحر( العمة) : عايزة اتكلم معاكو بموضوع مهم 
حازم : مالك يا بنتي في ايه؟؟؟ 
تطلعت فيهم وفهموا عليها 
احمد : بابا غرام خدي عشق وادخلوا الاوضة 
غرام: حاضر 
سحر بعياط  : بنتي سلوى مش بنت 
الكل بصدمة: اييييه ؟؟؟؟ 
سلوى: وحياة ربنا يا جدو انا غلطت ومش هعيدها وتوبت لربنا بس هو قالي انه هيتجوزني بس ربنا يسامحه 
قاسم: طيب يا اختي عايزين ايه يعني 
سحر: ارجوك خلي حدا من الاولاد يتجوزها ويطلقها بعد فترة عشان يستر عليها ارجوك يا خويا والله ممكن اموت او يحصلي حاجة 🥺
احمد: طب اهدي يا اختي وطلعي انت وسلوى ارتاحوا فوق وهنتكلم بالموضوع 
طلعوا لفوق 
اما البقية كلهم كانوا مصدومين ازاي سلوى تعمل كده  
احمد: بصو يا جماعة زين فرحه الخميس ورعد مش عايز يتجوز دلوقت ما فيش غير صهيب يتجوزها فترة ويطلقها 
صهيب: اااااايه اناااااااا؟؟؟؟؟ 
.......يتبع 


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -