رواية زواج زوجي مروة واحمد الفصل الرابع 4 بقلم دينا عبد الحميد

رواية زواج زوجي مروة واحمد الفصل الرابع 4 بقلم دينا عبد الحميد


رواية زواج زوجي مروة واحمد الفصل الرابع 4 هى رواية من كتابة دينا عبد الحميد اوقعت في زواج زوجي مروة واحمد الفصل الرابع 4 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية زواج زوجي مروة واحمد الفصل الرابع 4 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية زواج زوجي مروة واحمد الفصل الرابع 4



رواية زواج زوجي مروة واحمد  بقلم دينا عبد الحميد







رواية زواج زوجي مروة واحمد الفصل الرابع 4


داليا حست بحد جنبها في ثانيه كانت ساحبه المسد*س من تحت المخده وحطاها علي راس الشخص بس اتفجأت بايد بتتحط علي بوقها بيقول انا احمد جوزك انا احمد 
داليا بغضب زقت ايده وفتحت النور وقالت انت بتعمل ايه هنا يا ابن العبيـ*طه؟ 
احمد انا الي ابن عبيطه ولا انتي الي بنت هبلـ*ـه
داليا ببرود مسكو امك طبله  
احمد بتريقه  فال وهو بيقلد صوتها مسكوا امك. طبله 
داليا نينينينينيني  وطلعت لسنها بتريقه 
احمد صبرني يا رب مجوزني بنت اختي  متعقلي يا داليا 
داليا لاء بقا وقامت وقفت وهي بتشور بصباعها في وشه مسمحلكش  مسحلكش خالص  ده من ناحية العقل مفيش اعقل مني  ده انا حتي كاتبه معروفه 
احمد كاتبه معروفه اه مبلاش انتي يا حاجه بلاش اتكلم 
داليا لاء لتكلم انا هخاف
احمد بصلها بجنب عينه اتكلم؟ 
داليا ايوه قولتلك مبخفش.... وكملت بتردد بس متتكلمش قوي يعني وتفتح صدرك 
احمد والله 
داليا  ماعلينا متتوهش انت ايه الي جابك 
احمد صبرني يا رب يا بت  بيقولوا انا جوزك 
داليا اه وبيقولوا بابا ضربك وطردك الصبح وانا طالبه الطلاق باين 
احمد مانا جاي اصالحك 
داليا بتريقه لاء بطلنا ناكل منه الكلام ده بابا 
احمد بهزار يرضيكي حمودك ينضرب تاني 
داليا بصتلها بعطف وقامت وقفت وقالت اه يرضيني وقعدت تصرخ باباااااا يا بابا الحق احمد هنا
ابوها دخل بيفرك عينه عشان يفوق وقال مالك يا زفته انتي 
داليا احمد هنا 
الاب ومالها مهو جوزك الاه اتخمدي والصبح ابقوا اتخنقوا كتك نيله وانتوا صنف نكدي عايز الحر*ق 
احمد بضحك قولها يا عمي 
داليا بمكر معاك حق احنا فعلا صنف نكدي انا غلطانه اني كنت هقولك اني كنت قافله الشباك وهو كسره عشان يدخل يلا ننام يا احمد ونتخانق الصبح
الاب بتركيز نعم قولتي ايه يا داليا؟ 
احمد  بخوف مقلتش  
الاب اخرص انت وانتي كررى كلامك 
داليا لاء قولت اننا ننام ونتخانق الصبح 
الاب قولتي الشباك مالها؟ 
احمد مفهوش 
الاب هو انا مش قولت اخرص يا حيو*ان  متنطقي يا زفته قولتي ايه  الشباك مالها
داليا ببرود لاء ده احمد كسره متخدش في بالك روح نام انت  
الاب بغضب نعمممممممم كسروا كسروا ازاى مش كفابه الباب يلا هيبقي الباب والشباك اجيب فلوس انا منيييييين 
وهوب طار جاب ايد المقشه وجه 
احمد بصلها وبص ل داليا وقال ابوكي ماله اليومين دول عامل زي جون سينا 
داليا اصلنا في اخر الشهر والافلاس سايد المكان 
الاب بغضب انتي لسه هتتسايري معاه تعلالي يلا 
احمد تاني مبرتحش ل تعال دي 
الاب هلاص اجيلك مانت قليل الربايه  وفجاه جه وره واحمد بقي يلف في الشقه  وهو وراه وداليا بتبصله وتداري الضحك 
لحد ماحمد تعب وقعد علي كرسي السفره وهو بيقول استوب يا عمي استني معلش عايز اقول حاجه ضرورى 
الاب قول 
احمد بص ل داليا والنبي يا دولي هتيلي كوباية مايه عشان عطشان 
الاب ولا انت فكرني بهزر هضر*بك 
احمد اشرب بس يرضيك امو*ت عطشان ويبقي ذنبي قي رقبتك؟ 
الاب معلش يا داليا هتيله يشرب احمد جه يشرب مسك ايد داليا وقعد يبصلها 
الاب اخلص انت لسه هتسبل لها 
احمد اتخض وقع الشفشق والكوبايه كسرهم الاب تنح 
يلهوي انت كسرت حاجة النيش عمتك هتقتـ*لنا  وجري وراه تاني وهو بيزعق انت في يوم واحد كسرت نص البيت طلقها ياض وخلصنا ناقصين مصايب احنا 
احمد وقف جنب الشباك وقال قبل مينط ده بعينك يا عمي داليا حببتي ومراتي 
خدي بالي يا داليا انا جاي الصبح بعد محمايا يروح الشغل اشوفك  
الاب بغضب شوف الواد الي مش متربي سبوني عليه  
داليا نا مش مسمكاك علفكره 
الاب جرى بسرعه واحمد نط ومشي وفجاه سمعوه اه يا رجلي 
الاب تستاهل عقبل ايدك الي عمال تكسر بيها الحاجه 
احمد باستفزاز المره الجايه هخطـ*فها علفكره 
ومشي يعرج 
الاب بص ل داليا وقال عايزه ايه مش كفايه كده؟ 
داليا لاء مش كفايه يا بابا لسه شويه لما يتربي 
الاب يا بنتي ده.... 
داليا نتناقش بكره بعد منتفق انا وانت وخالي علي مامورية شنغاهاي  
الاب تمام الي يرضيكي 
في صباح يوم جديد 
 داليا لبست وباست دماغ مامتها واتجهت  للقسم   واتجهت لمكتب اللوء جلال
اول مدخلت لقته قاعد مع ابوها بيشتكيله من حالة ابنه 
داليا بتريقه والله ليه هي خطبته مبتاخدش بالها منه يا باشا ولا ايه 
ابوها بضحك وخطبته تاخد بالها ليه ومراته موجوده 
داليا بتريقه مبلاش انت يا سيد عشان ماقفش منك  قفلت باب المكتب   وبصتله بتركيز فجاه جلال بصلها وبص لسيد وقال سيد انت قولتلها ايه 
سيد وربنا مقولت كنت لسه هسالك انت قولتلها ايه
داليا دخلت قعدت قدمهم علي المكتب ببرود وقالت بص بقي انت وهو منغير خناق ونكد وزعيق انتوا مخبين عليا؟  ايه كانوا لسه هينطقوا بس قالت بهدوء منغير كدب ولا تحوير انت وهو اقسم بالله اكون سبب طلاقك انت وهو  واروح اقول لمراتك التانيه يا خالي انك كنت متجوز عليها ها وانت مطلقتهاش لحد مما*تت وانت يا بابا حسك عينك تكذب او عقلك يهفك تنطق لاحسن اروح اوري مراتك المزت الي انت متصور معاها ماشي يا سيد 
سيد بصدمه هتخربي بيت ابوكي 
جلال وخالك يهون عليكي يا دولي 
داليا ببرود هو انا مقولتلكوش؟....  اخص عليا الف خصايه مش انا سايبه بيتي ومتخانقه مع جوزي وواقفه علي الطلاق وبيتي هيتخرب بسببكم  هان عليكم ولادكم ومش عايزين تهونوا عليا؟ 
السيد واحنا ملنا هو احنا..... 
داليا  ايوه انتوا انتوا الي قولتولو اخطب وخبي انا مش بسال عشان اعرف اصل الموضوع  تؤتؤتؤ انا بسال عشان اعرف مين الي اقترح الجواز ومين الي اقترح انه يخبي عليا 
الاتنين شوروا عليا بعض 
داليا ضحكت بتهديد وقالت تؤتؤتؤ دلوقت بترموا  علي بعض؟   ماشي طب بصوا بقا لو عايزين الاسرار بتاعتكم تفضل في بير عنيا
الاتنين ده العشم برضوا...... داليا بتهديد تتفذوا الى اقوله 
جلال تحسي انك انتى الى حماتي مش انا الى حماكى 
داليا والله يا خالى انت حر المهم احمد معرفش انى اعرف ولا هيعرف  دلوقتي  ماشي 
بصولها الاتنين وقبل ميردوا صوت خبط الباب قاطعهم  سبتهم داليا وفتحت  لقت الفريق الي بيشتغل معاها 
اهلا داليا باشا 
اهلا يا حازم  من زمان  ماتقبلناش 
حازم ايوه طبعا استغربت اما لقيتك بعتالي رساله انا والتيم  هو ايه الحكايه؟ 
داليا هاحكيلك كل حاجه لما البنات يجو. خش اقعد دخل حازم وباقي الفريق بداو يدخلو واحد ورا التاني  والي يجي داليا تديه نسخه من ورق القضيه يقراه لحد ملقت احمد 
داليا بصتله بعيون هاديه وبلعت ريقها بصعوبه وادته الورق بس احمد كان مركز معاها هى.... 
اتجمعوا كلهم وكانت داليا بتشرحلهم الشغل فلاحظ احمد انها بتحاول متحتكش ده غير توترها وعدم تركيزها في الشغل بيه وده ضايقه  
احمد قام بغضب انا ماشي 
اللوء جلال رايح فين؟ 
احمد معلش بقالي مده بشتغل لوحدي  فمش عارف اركز هقرا الملف لوحدي  
سيد اقرو سوا واتناقشو 
احمد معلش يا سيد باشا مش هقدر 
داليا اتنفست بهدوء وجلال لاحظ فقال لو خرجت من هنا تعتبر بره القضيه 
احمد اتنفس وكان ابوه شال منه الحرج ونطق داليا وباقي الفريق  مش قليلين وليهم عمليات كتير عملوها منغيري فمش محتاجين ليا وانت واثق فيهم عن اذنك  
داليا بصت عليه ومنطقتش وبعد مده سبتهم يفكروا وخرجت قالت للشويش ينادي احمد باسم جلال بيه
احمد دخل بهدوء امرك يا باشا جلال كان لسه هير بس داليا نطقت  وهي باصه في الورق وكانها متعرفش بوجوده
تعرفوا طول عمرى  بشوف الي ينسحب من قضيه جبان وخواف ومش راجل معرفش ازاى بس كده 
احمد بصراخ انا مش راجل يا داليا؟ 
داليا ان ان.... انت.... 
احمد بانفعال انطقي انا مش راجل؟ 
استنوا الجزء كمان من البارت ده كمان ساعتين بالظبط  ومتنسوش تقولوا رايكم واحمد هيعمل ايه وداليا ايه نيتها 


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -