رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 5 و 6 و 7 بقلم غنوة حبيب

رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 5 و 6 و 7 بقلم غنوة حبيب



رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 5 و 6 و 7 هى رواية من كتابة غنوة حبيب انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 5 و 6 و 7 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 5 و 6 و 7 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 5 و 6 و 7


رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الاول 1 بقلم غنوة حبيب










رواية انت ملكي فقط عشق وصهيب الفصل الـ 5 و 6 و 7


صهيب: اييييه يا بابا انت عارف بتقول ايه 
احمد: اه ما فيش حد غيرك 
رعد: لا يا بابا انا مش هسمح قلب عشق يتكسر بعدين صهيب بيحبها ومستحيل يقبل 
صهيب: بابا انا مش موافق عاوز تجوزني واحدة  *** الله اعلم على سرير كام واحد نايمة 
احمد: حرام عليك با ابني 
رعد: بابا انا هتجوزها وصدقني مش هيحصل حاجة يعني شهر بالضبط واطلقها انشالله 
حازم: خلاص كده كويس يلا اطلعو ناموا دلوقت 
تاني نهار اجى المأذون وكتب كتاب رعد وسلوى والامور ماشية تمام 
رعد: تصبحوا على خير يا جماعة 
الكل: وانت بخير 
طلع الاوضة ولكن قبل  ما يدخل دفشت الباب ودخلت 
سلوى بدلع : اييه يا رعود ازيك عامل اييه
رعد بقرف: كويس عايزة ايه؟ 
قربت وخاوطت رقبتة بدلع 
سلوى : واحدة وجوزها هتكون عاوزة ايه يا بيبي 
رعد: تعرفي انك مقرفة مش مبارح قولتي انك توبتي لربك ؟؟
سلوى : ااه تبت بس تبت من الحرام اما انت حلالي يا بيبي 
بعدين هتتبسط صدقني 😉😉 
رعد زقها ودخل الغرفة بقرف 
________________________________________________
صهيب دخل الاوضة وقرب من عشق 
صهيب : يا قلبي عايزك بموضوع 
عشق: نعم ؟ 
صهيب : في واحدة حابة تتكلم معاكي 
عشق باستغراب : انا؟؟ 
صهيب : اه ..ادخلي
دخلت ست كبيرة شوية 
رهام : انا الدكتورة رهام 
عشق: اهلا انا عشق بس في ايه؟؟ 
رهام اخدت صهيب على جنب وقال 
رهام: استاذ صهيب المدام ما بتعرفش حاجة خالص؟؟؟ 
صهيب: للاسف لا عشان كده عايز تعلميها كل حاجة 
رهام باحراج : ااه طيب اتفضل لبرا 
طلع صهيب وقربت رهام من عشق وبدت تحكيلها كل حاجة المفروض تحصل مع صهيب وعشق 
طلعت الدكتورة بعد فترة ووجه عشق هينفجر من الخوف والكسوف 
دخل صهيب وقعد جمبها بهدوء 
صهيب: : عاوزة حاجة؟؟ 
عشق وراسها بالارض: لا شكرا 
صهيب ابتسم بخفة على حيائها ومد ايده رفع وشها لعنده بس اتهربت من عيونه وبقت تطلع على اي حاجة الا عيونه 
صهيب بهدوء وصوت رجولي: اتطلعي بيا 
تطلعت عشق بيه بكسوف وسكتت 
قرب منها واخد شفايفها بقبلة رومانسية عكس عادته بالعنف وعشق مش بتتحرك من الخوف والكسوف بعد عنها وتطلع بعيونها 
صهيب: ده عادي بيحصل مع اي تنين متجوزين وده حقي وربنا هيعاقبك لو قولتي لا ( صهيب قال كده عشان عارف ان عشق بتخاف من ربنا زي الاطفال ) 
عشق بخوف ودموع: بجد؟؟ انا انا اسفة والله ارجوك انا مش عايزة انا خايفة 🥺 مش عايزة ربنا يعاقبني 🥺 
صهيب ندم انه كان عايز يخوفها بس عشان رغباته 
صهيب بحزن: ما تخافيش يا حبيبتي مس هعملك حاجة نامي يلا 
وبدا يلعبلها بشعرها وثواني وغفيت 
عدا يومين وعشق ما بتخرجش وبتدرس بالبيت زي ما قالها صهيب وكده اجا يوم الخميس اللي الكل ناطره والكل كان في غاية الجمال والاناقة 
صهيب كان قاعد بالحديقة عشان الفرح مش كبير اوي بس العيلة والاصدقاء المقربين واتصدم لما شاف بنت على هيئة ملاك قرب منها وباس ايدها 
عشق بكسوف: مش هنقعد 
اخدها صهيب وقعدوا ولكل مبسوط وفرحان وعدا الفرح على خير 
في جناح صهيب
صهيب: عشق انت مش هتحاولي معايا ولا ايه؟؟ 
عشق بكسوف وتهرب : اه اه هحاول صدقني انا عايزة اخد شاور ودخلت لحمام 
اما صهيب بدل هدومه وابتسم بحزن: يارب تحبني من قلبها 
________________________________________________
في جناح زين وغرام دخل وهو حامل غرام 
زين: مبروك يا عروستي واخد شفايفها بقبلة طويلة وبعد لما حس انقطع نفسها 
غرام ببكاء: زين ارجوك انا انا عايزة انام 
زين : بس انا مستني اليوم دا من زمان ولا ناسية ان انا اعمل اللي عاوزه عشان حقي 
غرام: .....
يتبع .......
عرام بتوتر: ا ا ه انا عايزة اشرب 
زين بغيظ : طيب نازل اجيب مي 
نزل زين واخد مي واكل عشان عارف ان غرام هتتهرب وتطلب اكل واخدلها شوكولا وكان طالع الدرج بس سمع صوت ضحك اوي 
صهيب بضحك : يا خرابي عليكي يا اختي جوزك تركك يوم فرحك ونزل ياكل ويشرب🤣
رعد وهو فطسان من الضحك: يا لهويي يا زين شكلك يموت ضحك قولي انت نازل دلوقت من الاوضة ليه؟؟ 🤣 
زين بغيظ: والله اختكم المصونة عاوزة تشرب وتاكل ومذ مستغرب تقولي عايزة تنام فحضن مامتها 
صهيب حب يستفز زين 
صهيب: طب ماما نايمة دلوقت خليها تنام ف حضني يعني انا اخوها برضو عشان ترتاح منك 
زين بخبث مع غمزة  قرب من صهيب ورعد وقال صوت ضعيف : بص هو من ناحية الحضن ما تاكلش هم انا مش هقصر انشالله 😉😉 وتركهم وطلع الدرج 
صهيب بنرفزة لحقه عشان يضربه : انا بوريك يا حيوان يا قليل الادب 
مسكه رعد بضحك : خلاص يا اخي تركو 🤣 
صهيب بغيظ: انا بفرجيه بكره 
صهيب : سيبك منه عايز اسألك عمتك وسلوى فين ما شوفتهمش 
رعد: جدي اخدهم يقعدوا ف شقة لوحدهم عشان سلوى ما تتحرجش قدامنا 
صهيب: ااه طيب انا فايت انام 
رعد: ااااه نيالك انت متجوز وزين اتجوز اما انا لاا يا جماعة جوزوونييييي عايز اتجوووز 
صهيب قرب منه بخبث وقرص خده 
صهيب بهزار : ايه رأيك فيا يا بطة😉😉 
رعد زقه بخوف: يا لهويييي انا داخل انام تصبح على خير 
صهيب ضحك ودخل الاوضة 
________________________________________________ 
عند زين وغرام 🔥💜
دخل زين واعطى المي لغرام شربت وهي تدعي فسرها انها تعدي اليوم على خير 
غرام بتهرب: ا انا نسيت اقولك اني جعانة 
زين بخبث : ااه ما تخافيش وطالع الاكل 
غرام اتجمدت لما شافت الاكل كانت عايزة تهرب بس ما عرفتش😂 
غرام قعدت تاكل ببطئ شديد وزين مراقبها وهو بيضحك ف سره 
غرام: الحمدالله انا فايتة الحمام 
زين مسكها 
زين: اييه فايتة فين تعالي ما تروحيش يا حبيبتي😉
غرام: زين انا اسفة على الكلام اللي قولتهولك 
زين: بتتكلمي جد؟ 
غرام: اه وانا ما عنديش مشكلة ندي لبعضنا فرصة بس انا خايفة 
زين حط ايديه على وجهها بحنية 
زين بحنية: خايفة مني؟؟ 
غرام  بصت ليه بدموع🥺: اه 
زين : غمضي عيونك 
غرام: ليه؟؟ 
زين : مش بتثقي فيا؟؟ 
غرام: اه وغمضت عيونها 
زين : بحبك 
غرام وقف قلبها من الكلمة وفتحت عيونها بس بسرعة غمضتهم لما شافت زين قلع القميص وبيفك حزام البنطلون 
زين ضحك عليها واخدها فحضنه وو.. ( نسيبهم يا قليلين الادب😂 ) 
________________________________________________
في اوضة قاسم وسمر 
قاسم : بكره هاخدك عشان موعد الدكتورة تقولنا لو عيزة تعملي عملية او نكمل العلاج 
سمر بعياط : انا خايفة يا قاسم 
قاسم : ما تخافيش يا حبيبتي بعدين النهاردة فرح ابننا لازم تكوني فرحانة 
سمر: اه والله فرحانة وعايزة اشوف عياله قبل ما اموت 
قاسم: هششش يا حبيبتي ما تقوليش كده يلا تعالي ننام 
________________________________________€_______
ف اوضة صهيب دخل وشاف عشق بتحاول تفتح سوستة الفستان بس مش راضي واتفزعت لما شافت صورته عالمراية 
عشق: اااه ازاي دخلت لهنا؟؟ 
صهيب : من الباب😂 
عشق: لا والله كنت فاكرة من الشباك 
صهيب قرب منها 
عشق: مالك بتقرب ليه؟؟ 
صهيب : عاوز افتحلك السوستة مش انا جوزك 
عشق بتوتر: اه لا لا مش عايزة انا مش عايزة اقلع الفستان 
صهيب بضحك: يعني عايزة تنامي بيه؟؟ 
عشق : اه بص هو حلو اوي ولو نمت بيه هيبقى احلى 
صهيب ضحك بصوت عالي على خوفها منه 😂
صهيب: تعالي يا حبيبتي مش هعملك حاجة هفتحلك السوستة بس اوعدك 
عشق بشك: طيب ماشي 
صهيب فتحلها السوستة وحضنها من الخلف وكان عايز يبوسها بس هي سابته ودخلت الحمام بسرعة 
صهيب : انا بفرجيكي يا عشق مصيرك توقعي 
________________________________________________
تاني يوم الكل قاعد على السفرة مستني العرسان 
عند زين وغرام🔥💜
زين صحي ما لقاش غرام وشافها خارجة من الحمام ولابسة روب احمر وطالعة تجنن 
زين: صباحية مباركة يا عروسة😉 
غرام بكسوف ووشها في الارض: صباح الخير 
زين: يا لهووي على النعومة 
غرام: فوت خد شاور وتعال ننزل عشان مستنيانا تحت اكيد 
زين اخدها بقبلة وبعد لما حس انقطع نفسها وهي ما عملتش ردة فعل 
زين وهو يلهت: بحبك
غرام حضنته بكسوف 
زين بضحك: طب استني مش وقت الكسوف عشان لسا ما شوفتيش حاجة 😉دا احنا اول يوم 😉 
غرام زقته للحمام : يلا ادخلل ي قليل الادب 
زين ضحك وفات 
________________________________________________
على السفرة 
نزل زين وغرام 
سمر: للللللوليش مبروك يا عرسان 
زين : يبارك فيكي ماما 
غرام: يبارك فيكي طنط 
قامت ندىةوحضنت بنتها : مبروك يا حبيبتي 
غرام بخجل يبارك فيكم 
قعدوا فطروا وكل حد راح شغله وصهيب وزين طلعوا سوا ورعد راح للمشفى( طبيب نفسي) 
عدا اليوم وجا المسا طلع صهيب غرفته وانصدم لما شاف غرام........
يتبع.....
دخل صهيب واتصدم لما شاف عشق لابسة قميص البدلة العسكرية بتاعه وباين جسمها منه  وماسكه المسدس وبتمثل مشهد عالمراية  صهيب وقف على الباب بهدوء يتفرج عليها 
عشق بتمد المسدس قدامها وبتقول 
عشق : ازاي قتلت البنت يا مجرم اعترف يلا ولا 😠 
وصهيب ماسك ضحكته بالعافية 
عشق: يا مجرم انا الظابط عشق الجارحي سلم نفسك احسن ليك 
صهيب قرب وقالها : اوك يا ظابط انا مجرم اعتقليني😉 
عشق اتفزعت من وجوده 
عشق بفزع: هااا ايمتا جيت؟ 
صهيب : دلوقت 
وقرب منها واخد الفرد من ايدها 
صهيب: الفرد دا ممنوع اطفال يحملوه يا طفلة 
عشق بغضب طفولي: انا مش طفلة 
صهيب: طفلة وستين طفلة بعدين نسيت اقولك ان قميصي مش هروح بيه الشغل بعد ما لبستيه عشان تلبسيه قدامي على طول 😉
عشق انتبهت ان القميص كاشف وركضت للحمام لكن صهيب مسكها قبل ما تروح 
صهيب بخبث: رايحة فين؟ 
عشق بتوتر: عايزة البس هدومي تركني و.. 
سكتت لما شافته مد ايده يفتح ازرار القميص 
عشق بزعيق: اعاااااا يا قليل الادب بتعمل ايه ؟ 
صهيب بخبث: قميصي وعاوز اخده 
عشق : طب استنى افوت ابدل 
صهيب بخبث : لا لا عاوزه دلوقت يا بطة مش قادر بحب القميص دا اوي بموت لو ما اخدته دلوقت😉 
عشق بدموع: صهيب ارجوك ابعد 
صهيب رجع قفل ازرار القميص ومسح دموعها 
صهيب: فايت اخد شاور بدلي هدومك 
ودخل اخد شاور وخرج اخد عشق بحضنه ونام 
________________________________________________
اليوم التالي الصبح 
قاسم : يا جماعة احنا رايحين على المستشفى حد عاوز حاجة 
ندى واحمد: بالسلامة انشالله بس لو قبلتم ان حد يروح معاكم 
زين: اه ماما طالع بدل هدومي واجي معاكم 
غرام : وانا كمان رايحة معاكم 
وطلعوا قاسم وسمر وزين وغرام للستشفى ودخلوا للدكتورة 
________________________________________________
في الفيلا كانت قاعدة عشق بالحديقة هي وادم وحازم ورعد  ونور واحمد وندى لما شافوا صهيب فايت لعندهم 
ندى: ايه يا ماما مش هتروح للشغل 
صهيب : لا اليوم وبكره اجازة عشان كده هفضل معاكم 
احمد: طيب يا حبيبي 
قعد صهيب وهو بيبص بغيظ لأدم اللي قاعد بحضن عشق وبيلعبوا سوا بالعروسات 
صهيب بغيرة: بتلعبوا ايه؟؟ 
ادم: دي عروثة بنت ودا ولد وبيلعبوا عريث وعروثة ( دي عروسة بنت ودا ولد وبيلعبوا عريس وعروسة ) 
احمد  بخبث: بتسأل ليه يا صهيب عايز تلعب ولا ايه😂 
الكل ضحك وعشق ضحكت بصوت قوي 
صهيب بنرفزة  من ضحكة عشق الحلوة: لا مش كده بسأل مجرد فضول  وقرب من عشق وهمسلها : اه عايز العب معاكي عروس وعروسة بس بتاعت الكبار فوق بالاوضة مش الصغار 😉
عشق احمرت اوي من الكلمة وحاولت تبعد عن صهيب شوية 
رعد بما انه طبيب نفسي كان فاهم ان صهيب غيران من ادم لأنه مع عشق فحب يعمل خطة يضحك عليه شوية 😂 
رعد: عشق المسا مري لعندي على الاوضة عاوزك بحاجة مهمة 
 صهيب قام وقف بنرفزة: نععمم يا روح امك عايزها بالاوضة وليه بقى انشالله؟؟ 
رعد بضحك: ما خصكش عشق ربيت معانا وهي اختي يعني حاجة بيني وبين اختي ما خصكش 
ندى بضحك: مالك يا صهيب عادي رعد هو اللي ربى عشق زي اخته 
احمد: الله عالغيرة 
صهيب رجع قعد وقال: لا مش غيران 
________________________________________________
في المستشفى  
خرجت سمر من عند الدكتورة وكلهم قربولها من الدكتورة 
قايم: ايه يا دكتورة خبرينا انشالله الوضع تمام 
زين: طمنينا دكتورة ماما صحتها كويسة؟؟ 
الدكتورة: اهدوا يا جماعة الوضع تمام والكانسر بدأ يخف بسبب الجرعات بس انا بفضل تعمل العملية عشان تخلص نهائي باذن ربنا 
قاسم: طب موافقين امتا العملية؟؟ 
الدكتورة: انشالله الجمعة يعني بعد يومين 
زين: طيب متشكرة يا دكتورة 
واخد اهلهم وطلعوا للفيلا 
_______________________________________________
في الفيلا 
نور : طمني يا ابني انشالله صحة سمر كويسة؟؟ 
قاسم: الحمدالله يا امي العلاج كويس بس هتعمل عملية انشالله 
حازم: الحمدالله يا بنتي يلا فوتو ارتاحو 
سمر: ربنا يسلمك يا عمي 
________________________________________________
اوضة عشق وصهيب 
عشق : انا رايحة لرعد عايزة اعرف عايز مني اي 
صهيب بنرفزة : يعني انت عايزة تروحي ؟ 
عشق: اه طبعا عيب ابيه رعد طلبني لازم اشوف عاوز ايه 
صهيب ببرود وهو هينفجر من جواه: طب ماشي ما بيهمنيش
عشق راحت وهي بتضحك على منظره وفاتت لعند رعد 
رعد : هلا يا حبيبتي تعالي قعدي جمبي 
قعدت عشق وقال رعد
رعد: بصي يا عشق انت عارفة اني طبيب نفسي وافهم تصرفات الناس عشان كده عايزك تقوليلي ليه انت مش حابة صهيب 
عشق بلهفة: لا انا بحبه يا ابيه بس بس يعني هو يعصب دغري ويغار ويضربني وانت عارف ان انا ما بعملش حاجة بس هو عصبي جدا ومش عايزني اتكلم مع راجل حتى معاك انت وزين وانا ما بتحملش كده  اصلا انا عمري ما تكلمتش مع حد عارف اني ربيت معاكم وما بطلعش مكان 
رعد بخبث: اه عارف عشان كده عاوز اعلمه الادب 😉 
عشق: ازاي؟؟ 
رعد : بكره تعرفي يلا روحي دلوقت احسن ما يجيلنا ويخبطنا 
عشق بضحك : ماشي باي 
طلعت عشق من الاوضة ورعد طلع وراها  واتفزعوا لما شافو صهيب واقف ومربع ايديه قدام الباب 
صهيب برفعة حاجب: خلصتوا؟؟ 
رعد قرب وحط ايده على كتف عشق وقربها منه بخبث: اه خلصنا عاوز ايه؟؟ 
عشق بمسخرة: كنت مستنيني يعني؟ 
صهيب بتوتر : لا لا بس نزلت عشان اشرب وبالصدفة شفتكم طالعين  وسحب عشق من جمب رعد 
رعد: طيب تصبحوا على خير 
عشق وصهيب : وانت بخير 
دخل صهيب وعشق للاوضة 
صهيب: عشق عاوز اتكلم معاكي بموضوع مهم 
عشق: اتفضل 
صهيب : انا عايزك تروحي لدكتورة نفسية 
عشق : اييييه ليه شايفني مجنونة ولا ايه 
صهيب بحدة: انتي وعدتيني تحاولي معايا بس ما فيش فايدة وما بتعمليش حاجة عشان كده عاوزك تروحي 
عشق: يعني انت بتحبني بس عشان  تعمل معايا كده؟؟ 
صهيب : لا اكيد بس انا عايزك تكوني مراتي واجيب اطفال منك ونعيش حياة سعيدة 
عشق بهدوء : طيب موافقة لما تعمل طنط سمر العملية منشوف الموضوع دا 
صهيب اخدها فحضنه ونامو 
________________________________________________
يوم الجمعة والكل خايف من العملية 
في اوضة غرام وزين 
زين كان بالحمام وطلع بس وقفته غرام لما مسكته من ايده 
غرام: زين بصلي 
بصلها زين بحرقة 
غرام بصدمة: انت معيط؟؟ 
زين  ما قدرش يمسك نفسه وحضنها زي الطفل وصار يعيط بحرقة 
غرام بحزن: ماتخافش يا حبيبي انشالله العملية هتنجح وهتكون بخير 
زين : انا خايف اوي عليها 
غرام : توكل على الله وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم 
زين: انا بحبك اوي ما تسيبنيش ارجوكي 🥺
غرام: اسيب روحي وما اسيبك ويلا فوت اغسل وجهك عشان نروح العملية بعد شوية 
دخل زين وبعدين طلعوا وراحوا المشفى 
ودخلت سمر العملية والكل قاعد مستنيها بخوف 
بعد حوالي ساعتين خرجت الدكتورة والكل قرب منها 
زين بلهفة ودموع: طمنينا ماما عاملة ايه العملية نجحت؟؟ 
الدكتورة........ 
يتبع....... 🔥🔥


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-