رواية قدري الاجمل رقيه وبدر الفصل الخامس 5 بقلم شاهندة امام

رواية قدري الاجمل رقيه وبدر الفصل الخامس 5 بقلم شاهندة امام


رواية قدري الاجمل رقيه وبدر الفصل الخامس 5 هى رواية من كتابة شاهندة امام رواية قدري الاجمل رقيه وبدر الفصل الخامس 5 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية قدري الاجمل رقيه وبدر الفصل الخامس 5 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم قدري الاجمل رقيه وبدر الفصل الخامس 5


رواية قدري الاجمل رقيه وبدر  بقلم شاهندة امام


رواية قدري الاجمل رقيه وبدر الفصل الخامس 5


في مكان أول مره نروحو بيت رقية …
منال: أنا مش عارفه هي عايزه تشتغل ليه وكمان مُصره علي الشُغل
حسين والدها بهدوء: هي عارفه مصلحتها هي مش صغيره
منال: لا صغيره طالما عايزه تتعب نفسها في الشُغل يبقي هي مش عارفه مصلحتها
حسين: واحده وعايزه تشتغل يبقي حُره
منال: وتتعب نفسها ليه ما شغل البيت والتعب جاي ليها أنا مش رضيت اتكلم معاها عشان متزعلش
حسين: مش تتكلمي معاها هي مش بتقول الست اللي بتشتغل عندها دى كويسه دا غير إنى واثق فى تربيتي ليها
منال: بس أنا متأكده إن في حاجه هي مخبياها عليا قلبي بيقول كده
حسين: مفيش حاجه بس انتِ مكبره الموضوع يمكن عشان هي أخر سنه فحابه تشتغل
منال: يارب يكون كده
حسين: طب هروح الجامع أنا عشان الحق الصلاه سلام
منال: مع السلامه يا أبو رقية

 

 

 

_في قصر بدر
في اوضه كاميليا
رقية بتعب: كفايا كده يا كوكى احنا لعبنا كتير اوى
كاميليا: لا تعالي نلعب تاني
قاطع كلامهم صوت تليفون رقية بيرن وكان يوسف
رقية: طب يا كاميليا أنا هتكلم في التليفون ثانيه وأجيلك
كاميليا وهى بتلعب: ماشي متتأخريش
رقية: حاضر
_رقية دخلت البلكونه تكلم يوسف
رقية: الو يا يوسف
يوسف: ازيك يا رقية عامله ايه
رقية: انا الحمدلله بخير وانت
يوسف: كويس وحشتيني
رقية بتغير موضوع: وايه اخبار عمي شاكر ومراتو
يوسف بضيق: احنا تمام بقولك وحشتيني
رقية: مفيش داعي للكلام دا يا يوسف
يوسف: ليه مفيش داعي هااا
رقية: عشان احنا مفيش بينا حاجه رسمي فمينفعش تقول ليا كده احنا عيال عم بس
يوسف: هو أنا كُل ما أكلمك تقولي ليا احنا عيال عم

 

 

 

رقية: عشان احنا كده مفيش بينا حاجه ولا عمرها هتبقي في
يوسف: أنا مش فاهم انتِ متغيره معايا ليه كُل دا عشان زلت لسان لما اتكلمت على الفلوس
رقية: زلت لسان ااااه زلت اللسان دى مره او اتنين لاكن انت كُل مره في كلامك معايا بتقول نفس الجمله
يوسف: وخلاص اعتذرت هفضل اعتذر طول حياتي
رقية بسخريه: صح أنا ليه مكبره الموضوع اوى
يوسف بإنفعال: سلام يا رقية سلااااام
قفل يوسف في وش رقية وهي اتنهدت بحُزن
_عند يوسف
صاحبو: مالك يا يوسف
يوسف: مفيش يا كريم مخنوق شويه
كريم: طب خد خلص الورق دا أصل المدير بيلف علي البنك كلو بدل ما ياجي ويخنقك اكتر
يوسف: هات ياعم بس روح اطلب ليا واحد قهوه وابعتهالى هنا
كريم: ماشي تمام
_عند رقية
كاميليا راحت لها: رقية اتأخرتي ليه
رقبة: معلش يا حببتى
كاميليا: هو انتِ زعلانه
رقية: لا يا حببتى مش زعلانه مش يلا عشان نكمل لعب
كاميليا: يلا

 

 

_في الجامع عند أبو رقية
بعد الصلاه
شاكر: ازيك يا ابو رقية عامل اية
حسين: الحمدلله يا أبو يوسف اخبارك انت ايه
شاكر: الحمدلله هو الواحد مش يشوفك غير في الجامع والمدرسه
حسين: الدنيا مشاغل يا ابو يوسف محدش فاضي بس لو عايز تزورنى بيتي مفتوح لك في اي وقت
شاكر وهو بيخبط على كتف اخوه: هو دا العشم يا ابو رقية
حسين: يلا بينا يا ابو يوسف
شاكر: يلا
_بدر خلص شغلو ورجع البيت ودخل اوضه كاميليا وكانت رقية معاها
كاميليا بفرحه: بابي
بدر وهو بيشلها: حبيبه بابي عامله ايه اوعي تكوني زعلتي رقية
كاميليا: لا أنا هاديه خالص يا بابي حتي أسأل روكا
بدر وهو بيبص لرقية: صح يا رقية
رقية ابتسمت: ايوه يابدر بيه صح هي مش بتتعبنى خالص
بدر: شطوره عشان كده أنا عندى ليكِ مفاجأه عارفه ايه هي
كاميليا بضحك طفولى: أكيد شوكلاته
بدر بيطلع الشكولاته من جيبه: أحلي شكولاته لأحلي كاميليا
كاميليا بفرحه: شُكراً يا بابي
بدر: العفو يا حبيبه بابي

 

 

 

_‌بدر بيطلع واحده تاني من جيبو
بدر لرقية: اتفضلي يا رقية
رقية: لا شُكراً يا بدر بيه
بدر بإبتسامة: انا جبتها خلاص اعتبريها هديه صُلح مني
رقية ابتسمت وأخدتها: شُكراً يا بدر بيه
بدر:بلاش بدر بيه دى
رقية: أمال اقول لحضرتك ايه
بدر: تقولي بدر من غير بيه
رقية: لا أنا مش هقدر اقول كده
بدر بيهرش في دقنه: رقية ايه رأيك نبقي اصحاب
رقية: نبقي أصحاب
بدر: ايوه يعني أنا اقولك رقية وانتِ تقولى ليا بدر بس
رقية بتوتر: لا أنا مش هقدر اقول لحضرتك كده
بدر: لا هتقدرى أنا مش عايزك تقولي بدر بيه تانى اتفقنا
رقية: لا رد
بدر: هاا يا رقية اتفقنا
رقية بتوتر: اتفقنا يا….
بدر: يا ايه
رقية: يا بدر

 

 

 

بدر ابتسم: شاطره
_قاطع كلامهم تليفون رقية وكانت نهال
رقية: الو يا نهال
نهال: ايوه يا رقية مجتيش ليه النهارده
رقية وهى بتبص لبدر: لا أنا هروح على الامتحانات
نهال: علي العموم أنا كتبت ليكِ المحاضرات اللى فاتك
رقية: شكراً يا نهال أنا مش عارفه اشكرك ازاي
نهال: بابنتى احنا اخوات عادى يعنى
رقية: طب ممكن تجيبيها على قصر بدر بيه اللي بشتغل عندو
نهال: ماشي معنديش مانع بس ايه العنوان
رقية: خُدى بدر بيه اهو وهو هيقولك العنوان
_رقية أدت التليفون لبدر

 

 

بدر بذوق: الو يا أنسه نهال ازيك عامله ايه
نهال: انا الحمدلله بخير
بدر: هو انتِ فين وابعتلك السواق
نهال: لا شكراً حضرتك قول العنوان وأنا هوصل
بدر: طيب زى ما تحبى العنوان *********
نهال: أنا عرفت العنوان ونص ساعه كده أو اقل وهوصل سلام
بدر: سلام
_نهال قفلت مع بدر
رقية بابتسامة: شكراً
بدر ابتسم: العفو أنا مش عملت حاجه يعنى
بعد أقل من نص ساعه بدر ورقية سمعو صوت عالي بره ووو……

يتبع..

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -