رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثالث عشر 13 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثالث عشر 13 بقلم دعاء حجاج


رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثالث عشر 13 هى رواية من كتابة دعاء حجاج رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثالث عشر 13 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثالث عشر 13 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثالث عشر 13





رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثالث عشر 13


_امال فين بابا وماما يا خالتى{ ام سمر} 
ام سمر :_________________
فهد دير العربيه وكان ماشي وفجاه سمع صوت صر"يخ زينه 
_اعااااااااا٠٠٠٠٠٠فهد نزل من العربيه عالطول وراح عند زينه 
_زينه في اي ؟؟
_ماما وبابا يا فهد ماما وبابا ٠٠
فهد بعصبية:في اي اتكلمى !!
_عملوا حادثه يا بيه وحاليا في المستشفي وفي اخبار بتقول انهم ما"توا 
_😳😳٠٠٠٠٠فهد فاق من الصدمه وقال:متعرفيش في اي مستشفى موجودين ؟؟
_في مستشفي ****
_زينه قومى احنا لازم نروح المستشفي فوراا ٠٠٠٠زينه كانت في حاله صدمه ومكنتش حاسه بفهد خالص 
_زينه بقولك اقومى زينه ٠٠٠
زينه:_____________________
صبر فهد نفذ راح شال زينه وركبها العربيه وركب هو كمان وطلع متجها الى المستشفي٠٠٠٠
************************************************
✨في المدرسه الثانويه ✨
_بقولك اي يا سمر احنا هنروح الكافتيريا تيجى معنا ؟؟
_لا انا هروح مش قادره !!
حضنتها وقالت:خدي بالك من نفسك 
_حاااضر ٠٠٠٠سمر مشت بالفعل ومالك كان ماشي وراها بالعربيه وبيتكلم مع توجيه الكلام ليها ٠٠٠
_بما انك عارفه عائلتى ومصاحبه زينه اي المانع لو اتعرفنا على بعض ؟؟
سمر كانت ماشيه وماسكه نفسها بالعافيه ٠٠٠٠مالك وقف العربيه في وشها ونزل من العربيه وقعد عليها
_حلو اوى الجوا النهارده ٠٠٠٠سمر بصت ليا بقر"ف وكانت ماشيه ولكن وقفت 
سمر بعصبية:انت ازاى تمسك في هدومى يا حيوا"ن ٠٠٠
_😳😳٠٠٠حيو"ااان 
سمر بصت على هدومها لقت هدومها ماسكه في مسمار 
مالك نزل من على العربيه وقال:انا حيوا"ن يا منال 
سمر شدت الهدوم وقالت:قولتلك مسميش منال 
_وانتى زعلانه عشان بقولك يا منال ؟؟
_انت عايز اي ؟؟
_نبقا صحاب اي رايك 
_وانا مش بصاحب شباب 
مالك بغباء:ولا انا 😂
_نعم !!
_احم اقصد انا مش زي الشباب اللى انتى تعرفيهم انا محترم اوى 
_فعلا محترم باين عليك 
مالك دخل السلسله عالطول جوا هدومه وقال:شكرااا 
_ممكن أمشي !!
_هو انا ماسك فيكى ؟؟
_لا بس واقف في وشي 
_اوبس اسف اتفضلى ٠٠٠سمر ابتسمت ومشت 
وفجاه وصلوا شابين كانوا راكبين موتوسيكل 
_شكلها واقعه واقعه 
_قولتلك هكسب الرهان 
_بس لسه يا معلم مش لما تقولك انا بحبك الاول 
_قريب اوى هتقولى الكلمه ده وساعتها انتوا 
_هنعزمك على مشروب من اللى انت بتحبه ٠٠٠٠مالك لبس النظاره وركب العربيه وقال:اشطااا ٠٠٠٠يلا سلام 
***********************************************
✨في المستشفي ✨
_زينه اقعدي هنا متتحركيش هروح اسال الممرضه على رقم الغرفه ٠٠٠زينه هزت راسها وكان جس'مها كلوا بيرتعش والكل بص عليها وقال:مالها ؟؟
_ممكن تكون تعبانه ولا حاجه ؟؟
_ممكن !!
_الغرفه رقم ١٤٧٨ يا بيه 
_تمام شكرااا ٠٠٠٠٠٠٠فهد رجع لزينه اللى كانت بترتعش 
فهد حط ايدو على أيدها وقال بكل هدوء:اهدي أن شاء الله هيكونوا بخير قومى يا زينه !!
زينه قامت مع فهد وراحوا بالفعل عند اوضه العمليات اللى فيها ام زينه وأبوها ٠٠٠
_اقعدي يا زينه 
زينه بعياط:ماما وبابا في في اوضه العمليات يعنى بيمو"توا 
فهد:متقوليش كده أن شاء الله هيكونوا بخير ٠٠٠
بعد شويه الدكتور طلع وفهد خد زينه في حضنوا عالطول عشان متخدش بالها من الدكتور بعد ما سمع الدكتور بيقول للممرضه لازم نعرف اهلهم عشان ند"فنهم
_انا خايفه عليهم اوى يا فهد !!
_زينه انا هروح اجبلك كوبايه مياه وراجع أوعك تمشي 
فهد قام عالطول وقال:دكتور لو سمحت المريض والمريضه اللى في الغرفه رقم ١٤٧٨ حالتهم اي دلوقتى 
{فهد مش متاكد إذا كان هما اللى ما"توا ولا لا }
_انت تعرفهم 
_ايوه اكون زوج بنتهم !!
الدكتور حط ايدو على كتف فهد وقال:خد بالك من مراتك 
فهد بعد فهم:تقصد اي ؟؟
_مراتك بقت يتيمه للاسف ٠٠٠٠والبقاء لله
_😳😳
_الحادثه كانت خطير'ه جدااا وللاسف ما"توا والسواق ما"ت أيضا شد حيلك وخد بالك من مراتك هتكون محتاجك اوى الفتره ده  عن اذنك ٠٠٠
فهد كان في حاله صدمه وقال:هقول اي لطفله عندها ١٦ سنه لما تعرف انها بقت يتيمه ؟؟
_فهد 
_😳😳٠٠٠٠٠٠زينه
_الدكتور ده بيكدب صح ؟؟
فهد قرب من زينه وقال:زينه اهدي 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت بصريخ:الدكتور ده كداب انطق وبابا وماما بخير 
_زينه ده قضاء وقدر ولازم نحمد ربنا عليا 
زينه زقت فهد وقالت:أوعك تقول كده بابا وماما عايشين انتوا كدابين 
فهد شد زينه وحضنها وهي بتحاول تزقوا وفجاه سابت نفسها وانهارت من العياط 
_اعاااااا٠٠٠٠٠
_اششش كفايه٠٠٠٠وفجاه زينه اغمى عليها من الصدمه
***********************************************
_مامااااا 
_سمر !!
_في اي يا ماما قلقانه كده ليه ؟؟
_ام زينه وأبوها 
_سمر بخضه:مالهم 
_عملوا حادثه النهارده بدري وبيقولوا أنهم بين الحياه والمو"ت 
_😳😳٠٠٠٠
_زينه كانت هنا من شويه ولما عرفت كانت في حاله صدمه 
_موجودين في انهو مستشفي يا ماما ؟؟
_*****٠٠٠٠٠سمر:ماما زينه هتكون محتاجنى اوى انا لازم اروحلها
_طب استنى اجى معاكى 
_لا يا ماما خليكى انتى في البيت 
سمر خدت التليفون وطلعت عالطول 
_يا حول الله يا رب  
✨في قصر الكيلانى✨
_ماما فهد بيرن !!
_حاااضر يا بتول جايه ٠٠٠٠زينب فتحت التليفون وقبل ما تتكلم 
_ماما تعالى المستشفي فورا 
_😳😳٠٠٠٠زينب بخضه:فهد في اي ٠٠٠٠وفجاه الخط قطع ٠٠
زينب:الووو٠٠٠٠فهد
_في اي يا ماما ؟؟
_اخوكى رن عليا وقال تعالى المستشفي معقول يكون جرا ليا حاجه
_ازاى يا ماما وهو اللى مكلمك 
_معقول تكون زينه ٠٠٠
_ممكن يا ماما٠٠٠٠زينب:روحى هاتى الشنطه من فوق ومالك جاي اهو
_في اي يا ماما 
_مالك لازم نروح المستشفي فورا 
_😳٠٠٠٠ليه في اي ؟؟
_مش عارفه يا مالك اخوك رن عليا وقالى تعالى المستشفي فورا 
_مقالكيش في اي ؟؟
_معرفش يا مالك٠٠٠٠ اطلع اركب العربيه عبال اختك ما تجيب الشنطه ٠٠٠٠
_حاااضر ٠٠٠٠٠مالك ركب العربيه وزينب وبتول طلعوا بالفعل
وركبوا العربيه متجهين إلى المستشفي ٠٠
**********************************************
✨في السجن✨
_بقولك اي الظابط محمود مش هنا ؟؟
_مين الظابط محمود ده ؟؟
_ده ماسك القسم ومعروف اوى بالعن"ف والقسو"ه
_وبعدين يعنى 
_ده فرصتنا عشان نهرب يا ايهاب 
_مش معني الظابط اللى حضرتك بتقول عليا مش موجود يبقا نقدر نهرب
_طبعا نقدر نهرب من غيرو القسم ولا حاجه الكل بيضر"ب في بعضو في غيابه ولما يكون موجود محدش يقدر يتنفس حتى 
_همشي معاك طب قولى ازاى هنطلع واحنا في الزنزانة 
_عندك حق بس اكيدا في حل ؟؟
_فكر انت انا مش قادر اشغل دماغى
اياد بتفكير ٠٠٠٠٠وبعد شويه اياد بصوت عالى:لقتها 
الكل بص عليا وكانوا مستغربين
اياد بضحكه:لقيت حل للفازوره  
_اي الهبل ده 
اياد بصوت هادي:خلاص هنطلع من هنا اخيرا 
_وده ازاى يا خفيف ؟؟
_ده اللى هيطلعنا !!
_اي ده ؟؟
_معاك كبر'يت أو و'لعه٠٠٠٠
_معايا و'لعه ليه ؟؟
_انا هو'لع البتاعه ده وهتطلع د'خان بعد ما تو'لع وساعتها نقدر نهرب 
_وده بردو ازاى بقولك الزنزانه مقفوله
_عندك حق 
_اقولك انا 
_قول 
_انسي موضوع الهروب ده عشان مستحيل نهرب 
_والله لقيت فكره الج٠ن الازرق ميعرفهاش 
_ارغي 
_انت هتروح الحمام 
_بس انا مش عايز اروح الحمام 
_ده من الخطه انت هتتدعى انك عايز تروح الحمام عشان بطنك وجعا"ك
_وانت هتعمل اي ؟؟
_لما انت تطلع هو"لع البتاعه ده عالطول وساعتها الد"خان هينتشر وساعتها نقدر نهرب 
_نهرب ازاى وانت بتقول المكان كلوا هيبقا دخا"ن يعنى مش هنشوف حاجه 
_عامل حسابي العبايات ده هنحطها على وشنا 
_وانا هأخدها ازاى وانا رايح الحمام 
_بعد انت ما تطلع انا هو"لع ساعتها هرميلك العبايه 
_موافق 
_روح انت نفذ اللى عليك وسيب الباقي عليا
_تمااام٠٠٠٠٠٠٠ايهاب قام وبتمثيل:اعاااااا٠٠٠٠٠بطنى 
_في اي ؟؟
_بطنى مش طايق بطنى 
_عايز اي يعنى 
_اروح الحمام ٠٠٠
_استنى !!
ايهاب شاور لاياد عشان يجهز نفسه 
بالفعل فتح ليا الباب واياد و"لع عالطول والد"خان انتشر بسرعه الصا"روخ ٠٠٠
اياد رمي لايهاب العبايه عالطول وحطها على وشه واياد كذلك وطلعوا يجروا 
_اعاا٠٠٠انا مش شايف حاجه اي اللى بيحصل 
_اجري يا ايهاب لازم نطلع من هنا قبل ما نتمسك 
_الباب اهووو 
ايهاب واياد كانوا رايحين يطلعوا من الباب ولكن حد حط مسد"س على دما"غهم 
اياد وايهاب كانوا في حاله صدمه:😳😳
**********************************************
✨في المستشفي ✨
الدكتوره:ضغطها واطى شويه 
_طب ممكن ادخل ؟؟
الدكتوره:اه طبعااا ٠٠٠٠فهد دخل لزينه اللى كانت ساكته ومش بتتكلم !!
_اللى انتى بتعملى ده غلط ده قضاء وقدر 
_بس انا بقيه لوحدي يا فهد 
فهد قرب منها ومسك أيدها وقال:انتى مش لوحدك انا جنبك 
_انا مش عارفه هعيش ازاى من غير اهلى ده يدوب بابا صالحنى ٠٠٠٠
_بدل ما تعملى كده قولى الله ير"حمهم ٠٠٠
_زينه 
_سمر٠٠٠٠٠٠٠سمر دخلت عالطول حضنت زينه وزينه بعياط:بابا وماما يا سمر 
_اشش٠٠٠٠اهدي 
_بقيت لوحدي يا سمر !!
_😳٠٠٠٠زينه انتى بتقولى اي ؟؟
_بابا وماما ما"توا ٠٠٠
_سمر خدي بالك منها شويه ومش هتاخر 
سمر هزت راسها وفهد طلع وقلبه كان بيت'قطع على طفلته
_خلاص يا سمر بقيت يتيمه !!
الدموع نزلت من عين سمر وقالت:متقوليش كده انا جنبك 
زينه بزعيق:الكل بيقول انا جنبك مهما كان انتى هتتجوزي وفهد كذلك محدش يقول انا جنبك انا بقيت وحيده خلاص
سمر حضنت زينه وقالت:حااضر بس متزعليش نفسك اهدي كده 
_انا و"حشه يا سمر ؟؟
سمر حطت أيدها على خد زينه وقالت:انتى ليه بتقولى كده ؟؟
_ماما وبابا زعلانين منى يا سمر بسبب اللى عملتوا عارفه يا سمر كان نفسي اقولهم انى عذ"راء ومش حامل 
_😳٠٠٠٠زينه انتى بتتكلمى جد 
_ايوه يا سمر !!
زينب دخلت وبتول ايضااا 
_زينه !!٠٠٠٠٠زينه قامت عالطول وحضنت زينب 
_في اي يا قلبي فهد زعلك في حاجه ؟؟
_يا ريت يا خالتى يا ريت فهد زعلنى 
_امال في اي ؟؟
_بابا وماما ما"توا 
_😳٠٠٠٠٠بتول كانت أيضا في حاله صدمه 
_وبقيت يتيمه يا خالتى انا بكر"ه الحياه ده اوى 
زينب خدتها في حضنها وقالت:اهدي يا زينه الله ير"حمهم ٠٠
مالك:في اي يا فهد مالك؟
_ابو زينه وأمها ما"توا 
_😳😳٠٠٠٠٠مالك فاق من الصدمه وقال: وانت هتعمل اي ؟؟
_بفكر في حاجه بس مش عارف اذا كانت صح ولا لا 
_حاجة اي ؟؟
_بفكر اتجوز زينه يا مالك بس المره ده مش تمثيليه اتجوزها حق وحقيقي الفصل التالي من هنا
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -